abonnement Unibet Coolblue
pi_93187806
Ik kan niet vergelijken, maar ik heb een Anon Helix die met twee lenzen kwam. Een Silver Amber en een gewone Amber. Voor 55 euro vond ik dat een prima deal. Hij zit bij mij erg goed, beslaat nooit, lenzen zijn eenvoudig te wisselen, sluit goed aan op mijn helm (POC Receptor Bug). Hij is alleen gunmetal grey, dus niet zo flashy. Misschien dat ik ooit nog eens een hippere koop, maar dan moet hij wel alle voorgaande pluspunten hebben, anders houd ik het lekker bij deze.
pi_93187853
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 08:48 schreef BettyWeter het volgende:
Ik kan niet vergelijken, maar ik heb een Anon Helix die met twee lenzen kwam. Een Silver Amber en een gewone Amber. Voor 55 euro vond ik dat een prima deal. Hij zit bij mij erg goed, beslaat nooit, lenzen zijn eenvoudig te wisselen, sluit goed aan op mijn helm (POC Receptor Bug). Hij is alleen gunmetal grey, dus niet zo flashy. Misschien dat ik ooit nog eens een hippere koop, maar dan moet hij wel alle voorgaande pluspunten hebben, anders houd ik het lekker bij deze.
En waar heb je die gekocht als ik vragen mag?
pi_93189648
Bij Bever Zwerfsport in Den Haag. Ze hebben daar trouwens geen grote voorraad, dus het is geluk hebben. Ook worden ze niet altijd met twee glazen geleverd... is me nog niet helemaal duidelijk hoe dat zit.

Mijn vriendin heeft er trouwens ook eentje, een witte. Die is online gekocht bij een of ander skiwinkeltje uit het zuiden geloof ik, naam weet ik niet meer. Daar zaten ook twee lenzen bij en die kostte 60 euro excl. verzenden geloof ik. Ik heb mijn goggles trouwens 2,5 jaar geleden gekocht, dus kan best zijn dat ze nu altijd 60 euro zijn...
pi_93189893
Tnx voor de tip. Ik had hem al gezien bij bever. Maar daar staat niet echt duidelijk bij of er een extra lens bij zit. Ik kwam hem wel tegen op de site van Baumsport. Die heb ik even gemaild en daar zit wel een extra lens bij, maar daar is de zwarte helaas niet meer op voorraad. Die komt pas in september weer. Maar dan zonder extra lens.

Dus ik heb nu bever even gemaild of er bij hun wel een extra lens bij zit.
pi_93190050
Baumsport, daar heeft mijn vriendin die van haar besteld. In het oosten dus, niet in het zuiden ;-) Toch vreemd, dat sommige wel met een extra lens komen en sommige niet.

Heb je trouwens beide goggles al eens gepast? Ik zou namelijk niets kopen zonder eerst te passen, voor hetzelfde geld knijpt de Helix je neus helemaal dicht ofzo :)
pi_93190137
Passen gaat sowieso gebeuren. Dragon is te koop in een winkel bij mij in de stad. De helix niet. Maar dan wil ik graag wel eerst weten of die er is en met 2 lenzen te koop is voordat is speciaal naar een winkel ga weer die wel is. En dan natuurlijk ook nog even testen met een helm. Die ik ook nog moet kopen trouwens...
pi_93190574
Dat wordt een hoop passen dan ;-)
pi_93196692
Hehe, voor mijn laatste goggle ben ik ook in een klein winkeltje alle goggles gaan passen die ze hadden (incl muts en jas, moet wel matchen!). Sta je daar een half uur alle vitrines open te trekken en de brillen te passen.
Uiteindelijk blijkt dat de goggle die ik heb gekocht mijn neus enigzins dichtknijpt. Maar daar had ik tijdens het passen geen last van :/ Gelukkig is het maar een klein beetje dus ik overleef het wel :P
pi_93267800
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:45 schreef rooneyelst het volgende:
tvp
[ afbeelding ]
Met dit organisatie ga ik voor de Flaine Snowtrip meedoen.
Vorige jaar was ik ook geweest. Heel kei-gaaf. Daar heb ik aantal jongelui leren kennen.Dit jaar weer..dit keer met 3 jongelui's van vorige jaar samen.
:P
pi_93270001
quote:
Op zondag 20 februari 2011 21:36 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Ik denk dat het lastig is om iets tegen een hernia te gaan vinden. Backprotectors zijn alleen nuttig als je plat op je rug valt, meeste akelige fracturen (zgn. compressie fracturen) ontstaan doordat je op je kont valt. Daar helpt zo'n protector niks tegen. En een hernia heeft vaak een oorzaak welke niet van 1 beweging/val o.i.d. komt, daar gaat wel een tijd aan vooraf van bijvoorbeeld een verkeerde houding. Daar is niet zo 1,2, 3 iets tegen te doen. Ik zal je arts/fysio vragen of het verstandig is om te gaan snowboarden.
Vriendin is fysio en die vind het geen probleem
Wil er gewoon voor mezelf voor zorgen dat ik niet weer ergens door in de kreukels lig, Heb ook dit jaar voor het eerst een helm gekocht.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 18:04:44 #36
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_93315843
Stoked! Nieuwe bindingen binnen :D



Morgen gelijk uitproberen in de koelkast.
pi_93388336
Zo weer terug van een weekje Warth, oostenrijk..
Eerste dag was zon, met 2 maanden oude sneeuw.. Dus lekker ijzig!
2 dagen erna: Volle bak sneeuw en toen 2 dagen zon..
Dat was echt heerlijk.. Niet normaal hoeveel tiefschnee :D

Nu helaas weer terug.. Weer uit kijken naar volgend jaar!
  zondag 27 februari 2011 @ 14:56:12 #38
235608 Deer
Loopt hard, maar rent niet.
pi_93390821
Zou iemand mij wat advies willen geven? Ik ski al van jongs af aan en zou nu graag vaker willen snowboarden. Heb al eens een weekje les gehad en kan redelijk bochten maken, maar dat is het dan ook wel (ik sta nog steeds doodsangsten uit in een sleeplift).

Nu wil ik een beginnersboard kopen, zodat ik -naast het skiën, dat dan weer wel- mijn snowboardskills wat op kan hogen. Ik ben aan het rondkijken op marktplaats, want het mag niet teveel kosten en is echt voor de fun erbij. Welke lengte kan ik het beste nemen? Ik ben 1.69m en weeg 60kg. Merci!
pi_93394560
Net terug van een weekje Serfaus - Fiss - Ladis in Oostenrijk,
ook hier eerste dag zon met oude sneeuw, daarna veel sneeuw en woensdag en donderdag een heerlijk zonnetje,

Mijn vader had bedacht dat hij na 7 jaar niet meer geboard te hebben en daarvoor 2 jaar wel, weer eens een ochtendje te gaan boarden,

Voor een man van 67 vond ik het heel goed gaan (vond ie zelf ook)
pi_93404826

Epic Powder in the Sierras! door Benton Inscoe

Godver, hier word je toch stikjaloers van! :9~
pi_93417606
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 16:04 schreef Soohr het volgende:
Net terug van een weekje Serfaus - Fiss - Ladis in Oostenrijk,
ook hier eerste dag zon met oude sneeuw, daarna veel sneeuw en woensdag en donderdag een heerlijk zonnetje,

Mijn vader had bedacht dat hij na 7 jaar niet meer geboard te hebben en daarvoor 2 jaar wel, weer eens een ochtendje te gaan boarden,

Voor een man van 67 vond ik het heel goed gaan (vond ie zelf ook)
Wel een complimentje voor jouw vader! Ik zag in Frankrijk sommige opaaatjes nog aan het scheuren. Das knap!
  zondag 27 februari 2011 @ 23:13:19 #42
324038 kupsani
every day is good day!
pi_93419989
Vet filmpje van je vader ja. Hoe voeg je die toe op het forum? Gewoon een linkje naar YouTube en krijg je dan automatisch zo'n thumbnail? Ik zal ook is een filmpje uploaden!
I live for snowboarding!!!
pi_93432527
Aloha! :W

Gisteren ben ik teruggekomen van een weekje Schwarzwald.
Qua sneeuw hebben we mazzel gehad. Een aantal van de groep waar we mee optrekken kwamen vrijdag en zaterdag aan in een groen dal. Her en der waren nog strookjes piste open en bij Feldberg was het ook nog aardig te doen. Gelukkig brachten wij zondag wat poeder mee.... 8-)

Maandag bij Feldberg was het erg mistig en door de dikke vlokken sneeuw was er slecht zicht. Meteen de eerste afdaling gevallen. Daarbij ben ik verkeerd terecht gekomen. :|W :')
Ik heb daarna nog een paar afdalingen gewaagd, maar dat was geen groot succes. Rest van de middag met een icepack (lees: boterhamzakje gevuld met sneeuw) op mijn knietje gezeten en 's avonds goed dik in de Arniflor.

Dinsdag met frisse moed weer begonnen op een onschuldig stukje piste in het dorp vlakbij.
Jammer alleen dat het liftspoor helemaal gaar was en vol zat met onregelmatigheden. De eerste twee ritjes omhoog heb ik mijn board met veel moeite nog op het spoor kunnen houden... of in elk geval niet meer dan drie meter van het spoor vandaan :X
Het derde ritje omhoog ging het mis en ...aber natürlich... kwam ik weer op die knie terecht. Verder verrekte ik ergens een spier.
Ik heb stevig gevloekt en me laten ophalen door m'n vader. Die middag heb ik nog wel een korte wandeling gemaakt.

Woensdag. Het was prachtig weer en de sneeuw glinsterde om ons heen. Ik ben toen met mijn ouders, wat vrienden van ook ergens in de zestig en onze hond-op-leeftijd een mooie wandeling gaan maken. Naar de Krunkelbachhütte:

Het was er toen niet zo dik besneeuwd als op deze foto, maar wel mooi :Y
Aldaar lekker gegeten en toen weer aan de afdaling begonnen. Dat was iets zwaarder voor mijn knietje, dus ik bleef wat achter. Maar het uitzicht maakte een hoop goed.

Donderdag nog een beetje gewandeld met de hond. Lees: de hond ging er na een kwartier vandoor en mijn moeder en ik riepen onze kwarteldove hond. :+ Even later kwam ik op het idee om mijn vader te bellen om te vragen of hij misschien terug naar het huisje was gelopen. Dat was zo: hij stond op het balkon.... }:| :D

Vrijdag. Ik had goed geslapen. Mijn knie voelde al wat beter en ik vond dat ik toch in elk geval op de laatste dag nog eens moest proberen te boarden. Ik ben met vrienden meegereden naar Schönau-Belchen. Met gondeltjes naar boven en een bescheiden afdaling naar beneden, wel leuk!
De sneeuw was wel papperig en erg zwaar, maar het ging allemaal best goed. Eerste keer bovenaan scheet ik wel zeven kleuren stront, maar met een beetje durf ging het wel. :P
Laatste afdaling afgesloten met een zeer glorieuze snoepduik voorover in de sneeuw. *O* ;)

's Avonds lekker uit eten geweest. Zaterdag naar het vakantiehuis van mijn ouders gereden voor een feestje daar in het dorp. Gisteren de laatste drie uurtjes naar huis.

Helaas heb ik me dus toch bezeerd. 2011, het jaar van de blessures!
Wel heb ik na dinsdag mijn bindingen verzet. Ze stonden zo: \ \. Dat stuurde toch niet echt lekker en nadat ik ze zo \ / had gezet, ging het vrijdag een stuk beter. Beetje wennen wel.... Paar keer onbedoeld fakie gereden 8-)

Als straks het kleurenpalet op mijn knie weg is en het vocht ook, kan ik misschien nog eens naar de plaatselijke koelkast met een vriendin van me.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:52:41 #44
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_93493142
Geen terug vind pic, maar een TVV (terug vind video) :P
Ik vind hem geniaal :D

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:55:45 #45
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_93493256
Ik ben weer terug in Nederland. Een week volledige radiostilte door een gebrek aan internet op de kamer ( :( ) Ook wel eens rustig, een week zonder internet :')

Anyway, vorige week als 1 van de weinige leraren nog poeder gereden aangezien ik een groep had die het niveau heeft serieuze poeder te kunnen rijden :D
Zelfs nog een dagje mijn nieuwe Selecta te kunnen proberen. Rijdt net iets makkelijker door de pow als de oude en bij dieper dan 30cm denk ik het verschil pas echt goed te kunnen voelen. :)

Foto's komen nog :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:48:39 #46
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_93508832
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:55 schreef Komakie het volgende:
Ik ben weer terug in Nederland. Een week volledige radiostilte door een gebrek aan internet op de kamer ( :( ) Ook wel eens rustig, een week zonder internet :')

Anyway, vorige week als 1 van de weinige leraren nog poeder gereden aangezien ik een groep had die het niveau heeft serieuze poeder te kunnen rijden :D
Zelfs nog een dagje mijn nieuwe Selecta te kunnen proberen. Rijdt net iets makkelijker door de pow als de oude en bij dieper dan 30cm denk ik het verschil pas echt goed te kunnen voelen. :)

Foto's komen nog :)
Klinkt allemaal als een toffe week.
En dat van dat internet: hiermee is dus bewezen dat je best een weekje zonder kunt! ;)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_93516279
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:19 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
...
Wat zuur dat je zo weinig hebt kunnen boarden..

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:52 schreef Komakie het volgende:
Geen terug vind pic, maar een TVV (terug vind video) :P
Ik vind hem geniaal :D

Haha fucking vette video.

Had trouwens voor ik naar Gerlos ging ff moeten kijken hoe je er uit zag. Dan had ik ff hoi kunnen zeggen, heb je vast wel gezien namelijk.. Ook nog 4 dagen les gehad van Mario. Wat een baas is dat zeg. Echt een held, hoe makkelijk kun je op kleine kickers 540s draaien. Echt een goede leraar ook, bs 360s beginnen aardig te lukken :)
pi_93517452
Ow en nog wat fotos:
5050 box met daarna best wel een grote drop:


Wel jammer dat het kut weer was op de dag dat de fotograaf langs kwam, fotos van kickers zijn dan ook niet echt tof gelukt (en ik ging zelf ook kut toen daar fotos van werden gemaakt :P):

Volgens mij de eerste keer boardslide over de rainbow proberen:
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:35:30 #49
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_93528428
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:48 schreef StepIntoTheRealm het volgende:
Ow en nog wat fotos:
5050 box met daarna best wel een grote drop:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel jammer dat het kut weer was op de dag dat de fotograaf langs kwam, fotos van kickers zijn dan ook niet echt tof gelukt (en ik ging zelf ook kut toen daar fotos van werden gemaakt :P):
[ afbeelding ]
Volgens mij de eerste keer boardslide over de rainbow proberen:
[ afbeelding ]
Ach, het geeft een goede sfeerimpressie hoor :Y

Ja, 't is zuur dat ik niet veel heb kunnen boarden... Maarja, pech is pech!
Ik ben wel uitgerust, dat vind ik ook wel wat waard. :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 2 maart 2011 @ 12:35:00 #50
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_93534373
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:29 schreef StepIntoTheRealm het volgende:

[..]

Wat zuur dat je zo weinig hebt kunnen boarden..

[..]

Haha fucking vette video.

Had trouwens voor ik naar Gerlos ging ff moeten kijken hoe je er uit zag. Dan had ik ff hoi kunnen zeggen, heb je vast wel gezien namelijk.. Ook nog 4 dagen les gehad van Mario. Wat een baas is dat zeg. Echt een held, hoe makkelijk kun je op kleine kickers 540s draaien. Echt een goede leraar ook, bs 360s beginnen aardig te lukken :)
Mario is wel een held ja. Wat freestyle betreft zeker de beste van de school.
Op de kicker van de skishow deed hij gewoon een Rodeo 7. Echt gruwelijk gewoon :D

Ik word tegenwoordig ook wel "De Viking" genoemd ivm de hoeveelheid hoofd- en baardhaar op dit moment :P
Als je zo iemand in een gele jas bent tegen gekomen, kan het niet missen (+wit/rode bril, blauw/groen/zwarte muts en zwarte broek)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')