abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93035703
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:44 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Sowieso is dat hele gezeik rondom onverdoofd ritueel slachten pure quatsch zoals de joden het noemen.
Straks gaan ze het ook nog verbieden om een kip de kop af te hakken zonder verdoving.
Om een mier dood te stampen zonder verdoving en veiligheidsschoenen.
pi_93035805
In Italië is het met Pasen ook een katholiek gebruik volgens mij.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 23:57:48 #43
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_93035819
En toch blijft het steeds een aanname dat dieren zouden lijden. Dit weet je gewoon niet zeker. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_93035869
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:
En toch blijft het steeds een aanname dat dieren zouden lijden. Dit weet je gewoon niet zeker. :{

:{²
Blijf toch eens van die verdovende middelen af. :')
pi_93037488
Dus als zo'n verbod er komt zijn alle joden overal ter wereld gigantisch beledigt? Ik zou zeggen gewoon doen dan, want dat zijn ze sowieso toch wel, in principe blijft alles dus gewoon hetzelfde.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_93057288
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 00:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Eens.
Wat een gezever van dat centrum, en waar bemoeien ze zich mee?

Overigens, over een eerder bericht van jou: waarom zou een jood in godsnaam op Wilders stemmen?
Om de zelfde stupide redenen dat een niet-joodse nederlander op Wilders zou stemmen. Angst voor de Islam, onvoorwaardelijke liefde voor Israël en dergelijke.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_93059586
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:52 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor lading tegenstrijdige redeneringen? Dieren mogen niet extra lijden vanwege een geloofsovertuiging van mensen, maar je mag in het kader van je geloofsovertuiging dieren wel onverdoofd slachten, dus, eh, dieren extra laten lijden, eigenlijk :')

En voor welke 'groepen' moeten onverdoofd slachten dan mogelijk blijven? Zeker toevallig alleen voor joden en moslims, en niet voor christenen en atheïsten? Goh, laten die nou net geen enkele behoefte hebben om onverdoofd te slachten :')

Het CDA geeft weer eens een wassen neus uit eigen doos.
Idd, Dat ze zelf die contradictie niet zien vind ik nogal belachelijk :{
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_93061031
quote:
* Het dier moet gezond zijn en mag geen verwondingen hebben
* Het dier moet met respect en sympathie worden behandeld
* Een dier mag geen ander dier zien doodgaan
* Het slachten moet gebeuren door een praktiserende moslim
* Voor de halssnede moet een gebed worden uitgesproken
* Dier en slager kijken in de richting van Mekka
* Een scherp voorwerp, meestal een mes, moet worden gebruikt om het dier met een enkele ononderbroken beweging te doden
* De volledige hals moet zijn doorgesneden, maar het ruggemerg mag niet beschadigd worden
* Het dier moet volledig leegbloeden
Volgens de Koran moet het dier een mooi leven hebben gehad. Dus niet in de bio-industrie zijn leven doorgebracht hebben.

Ik weet niet hoeveel verschil er qua tijd voor sterven precies zit tussen gewoon slachten en halal slachten. Hoe controleert een moslim/jood eigenlijk of het dier het goed heeft gehad en gezond is? Bedoel, dit zijn regels die wel van belang zijn, omdat wanneer het dier het niet heel goed heeft gehad de hele halalslachting geen nut meer heeft. Het gaat dus wel iets verder dan alleen het slachten van.

Ik zie wel allemaal filmpjes op internet, maar die durf ik niet te bekijken :')

Wel ergerlijk dat men in de regering de ene groep het wel voor wil verbieden en de ander het wel weer mag. Flikker lekker een eind op met die apartheid. Of gewoon voor, of gewoon tegen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 20 februari 2011 @ 16:08:50 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_93061236
Wat ook weer een non-issue :'). Verbied het of laat het toe en ga je met belangrijke zaken bezighouden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_93084224
quote:
13s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:08 schreef Fir3fly het volgende:
Wat ook weer een non-issue :'). Verbied het of laat het toe en ga je met belangrijke zaken bezighouden.
Nou ja, de vraag in dit topic is eigenlijk, waar joden uit de VSvA de brutaliteit vandaan halen om ons de wet voor te willen schrijven.
En dan is de vraag, wat er nou erger is aan (goed uitgevoerd) halal slachten vergeleken met (goed uitgevoerd) normaal slachten.
Zoals paddy al zegt: het dier moet bij halal slachten een goed leven gehad hebben. Nou, dan komen de meeste Nederlandse dieren al niet in aanmerking!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')