quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:38 schreef bug_me_not2 het volgende:
als je het in 1 maand afbetaald 22.000
niet waar, want ze berekenen ook de inruilwaarde mee.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:38 schreef bug_me_not2 het volgende:
als je het in 1 maand afbetaald 22.000
Ditquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:40 schreef Klonk het volgende:
Geen 20.000 euro voor een auto lenen lijkt mij het beste advies
EUR 360,27. Valt mee, ik had meer verwacht!quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:29 schreef pilotter het volgende:
wij overwegen een nieuwe auto te kopen, heeft iemand ervaring
http://www.ford.nl/UwFord(...)cieren/FordOptionset
stel wij kopen een auto 28000 euro, kunnen zelf 6000 inleggen, wat wordt dan onze maandlast.
alvast bedankt
Met een looptijd van hoeveel maanden?quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
EUR 360,27. Valt mee, ik had meer verwacht!
Helaas, mijn kristallen bol is nog een oudje, die functie hadden ze in die tijd nog niet.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:54 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Met een looptijd van hoeveel maanden?
Om en nabij de 5 jaar waarschijnlijk, 60 maandenquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:54 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Met een looptijd van hoeveel maanden?
Dan direct doen, dat is goedkoper dan direct betalen...quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:57 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Om en nabij de 5 jaar waarschijnlijk, 60 maanden
en wie bepaalt die inruilwaarde?quote:ze rekenen over 2 jaar het verschil tussen nieuw prijs, en inruilwaarde.
Kon je niet even 2500 euro bij elkaar leggen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:09 schreef MutedFaith het volgende:
Zo hebben wij onlangs ook een nieuwe auto gekocht.
Aankoopwaarde auto: ¤ 12.000
Inruil oude auto: ¤ 5.000
Gegarandeerde inruilwaarde nieuwe auto: ¤ 4.500
Gefinancieerd bedrag: ¤ 2.500
We betalen nu twee jaar lang ¤ 123 per maand (totaal ¤ 2.952), na die twee jaar hebben we de keuze tussen:
A: De auto inleveren en overal vanaf zijn
B: De auto overnemen van Ford voor de resterende ¤ 4.500
C: De auto inruilen op een nieuwe Ford
In geval van C wordt de werkelijke inruilwaarde van deze auto bepaald en indien die hoger is dan de gegarandeerde inruilwaarde wordt de werkelijke waarde gebruikt als inruilwaarde. Is de werkelijke waarde lager dan de gegarandeerde waarde, dan hanteren ze de gegarandeerde waarde.
In feite financier je nu dus alleen het verschil tussen de gegarandeerde inruilwaarde (aan het einde van de looptijd) en de aanschafwaarde (verminderd met eigen ingebracht geld/inruil huidige auto).
Je betaalt binnen 2 jaar 3000 euro + je oude auto met een inruilwaarde van 4500 euro en je restwaarde na die 2 jaar = 0 euro.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:09 schreef MutedFaith het volgende:
Zo hebben wij onlangs ook een nieuwe auto gekocht.
Aankoopwaarde auto: ¤ 12.000
Inruil oude auto: ¤ 5.000
Gegarandeerde inruilwaarde nieuwe auto: ¤ 4.500
Gefinancieerd bedrag: ¤ 2.500
We betalen nu twee jaar lang ¤ 123 per maand (totaal ¤ 2.952), na die twee jaar hebben we de keuze tussen:
A: De auto inleveren en overal vanaf zijn
B: De auto overnemen van Ford voor de resterende ¤ 4.500
C: De auto inruilen op een nieuwe Ford
In geval van C wordt de werkelijke inruilwaarde van deze auto bepaald en indien die hoger is dan de gegarandeerde inruilwaarde wordt de werkelijke waarde gebruikt als inruilwaarde. Is de werkelijke waarde lager dan de gegarandeerde waarde, dan hanteren ze de gegarandeerde waarde.
In feite financier je nu dus alleen het verschil tussen de gegarandeerde inruilwaarde (aan het einde van de looptijd) en de aanschafwaarde (verminderd met eigen ingebracht geld/inruil huidige auto).
Jawel hoor, dat was ook niet echt een probleem geweest. Hier kregen we echter nog een jaar gratis verzekering bij, dus het grootste deel van de rente die we betalen hebben we al uitgespaard. Deze constructie was hierdoor aantrekkelijker dan het restant direct betalen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:14 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Kon je niet even 2500 euro bij elkaar leggen.
Inderdaad zeg.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:16 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Je betaalt binnen 2 jaar 3000 euro + je oude auto met een inruilwaarde van 4500 euro en je restwaarde na die 2 jaar = 0 euro.
Je gaat er dus eigenlijk 7500/24 = 310 euro per maand op achteruit. Goed laten we er 300 van maken...
Je betaalt dus 2 jaar lang 300 euro per maand voor het rijden in een simpel wagentje met een neiuwwaarde van 12 k. Na die 2 jaar heb je helemaal niets....
Echt een fantastische deal inderdaad![]()
[ afbeelding ]
Nee, je verzekering is niet gratis, daar dok je elke maand al voor....quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:19 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat was ook niet echt een probleem geweest. Hier kregen we echter nog een jaar gratis verzekering bij, dus het grootste deel van de rente die we betalen hebben we al uitgespaard. Deze constructie was hierdoor aantrekkelijker dan het restant direct betalen.
Na 2 jaar dok ik gewoon die 4500 euro, zonder rente. En heb ik dus 2 jaar lang 7k geleend voor een krappe 450 euro rente.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:16 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Je betaalt binnen 2 jaar 3000 euro + je oude auto met een inruilwaarde van 4500 euro en je restwaarde na die 2 jaar = 0 euro.
Je gaat er dus eigenlijk 7500/24 = 310 euro per maand op achteruit. Goed laten we er 300 van maken...
Je betaalt dus 2 jaar lang 300 euro per maand voor het rijden in een simpel wagentje met een neiuwwaarde van 12 k. Na die 2 jaar heb je helemaal niets....
Echt een fantastische deal inderdaad![]()
[ afbeelding ]
Ja dat zal je wel moeten inderdaad, anders heb je toch wel erg veel geld weggepist. Of je gaat weer een nieuwe ford op afbetaling kopen omdat het toch echt "zo aantrekkelijk is de auto in te ruilen voor een nieuwe binnen dit plan!" (of omdat je de 4500 euro niet bij elkaar krijgt waardoor je wel moet)quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:22 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Na 2 jaar dok ik gewoon die 4500 euro, zonder rente. En heb ik dus 2 jaar lang 7k geleend voor een krappe 450 euro rente.
Mooie deal inderdaad.
Nee we hadden het over je geweldige optie A.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:31 schreef MutedFaith het volgende:
Hoe kom je daarbij?
Nu kost 't me:
- inruil mijn auto: ¤ 5.000
- inruilwaarde nieuwe auto: ¤ 4.500 (te betalen na afloop financiering)
- Financiering (incl. rente): ¤ 2.952
Totaal: ¤ 12.452
In jouw geval:
- Financiering (incl. rente): ¤ 7.717,50
Totaal: ¤ 12.717,50
Ik ben dus goedkoper uit dan in jouw voorbeeld, heb er nog een jaar gratis verzekering bij en uiteindelijk gewoon dezelfde auto. En dan ga jij er ook nog vanuit dat je een lening voor een auto kunt vinden met een rente van 5,125%.
ok.. ik zal het één keer heel simpel voor je samenvatten.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:31 schreef MutedFaith het volgende:
Hoe kom je daarbij?
Nu kost 't me:
- inruilwaarde nieuwe auto: ¤ 4.500 (te betalen na afloop financiering)
- Financiering (incl. rente): ¤ 2.952
Totaal: ¤ 12.452
In jouw geval:
- Financiering (incl. rente): ¤ 7.717,50
Totaal: ¤ 12.717,50
Ik ben dus goedkoper uit dan in jouw voorbeeld, heb er nog een jaar gratis verzekering bij en uiteindelijk gewoon dezelfde auto. En dan ga jij er ook nog vanuit dat je een lening voor een auto kunt vinden met een rente van 5,125%.
Ach.. Die 4500 zul je inderdaad wel bij elkaar krijgen als vind ik het sowieso een onbegrijpelijk plan. Je auto van 5 k inruilen voor een fiesta en daar ook nog eens 7000 euro op bijleggen waarvan het grootste deel als uitgstelde betaling. Tokkie wijze van je geld beheren maar whatever...quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:46 schreef MutedFaith het volgende:
oh.
Voor mij is 't duidelijk, over 2 jaar dok ik gewoon die 4500 euro. En ruil ik 'm daarna, of een jaar later ofzo, wel ergens op een andere auto in.
Voor de andere twee opties zou ik sowieso niet gaan.
nee, want ze nemen gegarandeerd je auto weer in......quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:53 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ach.. Die 4500 zul je inderdaad wel bij elkaar krijgen als vind ik het sowieso een onbegrijpelijk plan. Je auto van 5 k inruilen voor een fiesta en daar ook nog eens 7000 euro op bijleggen waarvan het grootste deel als uitgstelde betaling. Tokkie wijze van je geld beheren maar whatever...
In ieder geval niet zo'n baggerplan als TS die een auto van 28 mille wil kopen via eenzelfde fantastische financiëring.
Dan mag hij over 2 jaar aan komen zwaaien met 15000 euro om hem definitief over te nemen. Dat lukt hem toch niet en dus moet hij hem dan wel inruilen voor weer een nieuwe ford via hetzelfde stomme programma.
Maar dan ben je wel alles kwijt wat je tot dan toe betaald hebt en dat is meer dan er in die 2 jaar is afgeschreven aan waarde Einstein.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:29 schreef pilotter het volgende:
[..]
nee, want ze nemen gegarandeerd je auto weer in......
Dat maakt geen indruk op de buren.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:08 schreef Scorpie het volgende:
Als je 6000 euro hebt kan je volgens mij beter een goeie 2e hands kopen dan een dure nieuwe waar veel afschrijving op zit.
Hoeft ook niet want die hebben een Ford gekocht...quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:06 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat maakt geen indruk op de buren.
Ook als je dan geen nieuwe Ford terug koopt? Volgens mij werd Ford Options geadverteerd als 'iedere twee jaar een nieuwe Ford'...quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:29 schreef pilotter het volgende:
[..]
nee, want ze nemen gegarandeerd je auto weer in......
Ja, mocht je geen nieuwe Ford willen en de slotsom niet kunnen betalen dan kun je je auto inleveren en ben je overal vanaf. Is wel gelijk de meest onvoordelige optie als je 't mij vraagt..quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:04 schreef Clupea het volgende:
[..]
Ook als je dan geen nieuwe Ford terug koopt? Volgens mij werd Ford Options geadverteerd als 'iedere twee jaar een nieuwe Ford'...
Klopt, maar dat komt dan ook heel weinig voor (en alleen bij mensen die op dat moment geen lening kunnen krijgen (!).quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:26 schreef Inlognaam het volgende:
Als je na 2 jaar je auto besluit in te leveren maakt Ford inderdaad vette winst over jouw lening.
Nee, zo werkt het niet.quote:Hetzelfde geld als je de besluit om weer een nieuwe ford te nemen en de zgn. gegarandeerde inruilwaarde voor je auto krijgt.
Lening is inderdaad redelijk goedkoop, zeker met het jaar gratis casco verzekering dat je er nu bij krijgt.quote:Als je na die 2 jaar gewoon die 4500 euro neerlegt voor je auto is het volgens mij een redelijk goedkope lening, al krijg je zonder die lening natuurlijk wel korting als je een auto koopt (al dan niet via een persoonlijke lening) en direct betaald.
Nee, valt mee. Er zijn geen verborgen kosten.quote:Ook zullen er wel administratiekosten zijn die de financiering negatief beinvloeden qua gunstigheid (bijv. administratiekosten van een paar honderd euro die eigenlijk de bespaarde rente teniet doen.
Een verstandig standpunt. Voor sommige mensen is sparen in de praktijk onmogelijk en werkt aflossen "beter". Duidelijk is dat je dan uiteindelijk meer betaalt.quote:Ach, voor mij geen gefinancierde auto. Nooit, dan maar of langer spaaren of een oud brik.
Hoeveel rente betaal je over je lening? Ik weet bijna zeker dat het een stuk hoger ligt dan wanneer je het geld bij een van de reguliere banken leent.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:46 schreef mennokras het volgende:
ben ook zojuist bij de ford dealer geweest. en ben ook van plan een wagen aan te schaffen met ford options. dit is allemaal goed uitgelegd, en is goed te doen! na 3 jaar heb je de keuze de auto terug te geven (dan heb je verder geen financiele situatie meer met de dealer) ten 2e kun je hem inruilen, je moet dus weer een aanbetaling hebben, anders wordt het maandbedrag ontzettend hoog. ten 3e kun je de auto kopen. dit is een leuke optie, want dan zou je in 3 jaar ook elke maand wat aan de kant kunnen leggen of eventueel een keer niet op vakantie gaan om dat geld bij elkaar te halen en de auto dan uiteindelijk te kopen. wist je hoeveel auto's er op de weg rijden die op deze manier betaald worden?
Hoezo is het fijn dat je na drie jaar je auto kunt inleveren als je na een half jaar je baan kwijtraaktquote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:51 schreef mennokras het volgende:
maar het fijnste van options is dat je na 3 jaar gewoon de auto terug in kunt leveren mocht je bijvoorbeeld zonder werk of iets dergelijks komen te zitten. je financiering stopt dan ook gelijk en je bent overal vanaf. (wel heb je dan elke maand een bedrag betaald voor je auto)
Dus eigenlijk ga je een lening aan voor slechts 3 jaar? En dan bekijken ze het opnieuw........auto inleveren voor vooraf afgesproken bedrag (waar een hoop voorwaarden aan zitten) of je besluit em te kopen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:51 schreef mennokras het volgende:
maar het fijnste van options is dat je na 3 jaar gewoon de auto terug in kunt leveren mocht je bijvoorbeeld zonder werk of iets dergelijks komen te zitten. je financiering stopt dan ook gelijk en je bent overal vanaf. (wel heb je dan elke maand een bedrag betaald voor je auto)
Wat is volgens jou het verschil tussen een lening en een financiering?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:39 schreef mennokras het volgende:
Het is geen lening, het is een financiering. ik kan de auto na 3 jaar gewoon inleveren. Dan erbij heeft niemand hier inzicht in mijn financieen.
Gek he, daar wordt juist dik op verdiend.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:22 schreef mennokras het volgende:
maar misschien ga ik hem wel in een keer afrekenen, wie weet.
alleen dit was gewoon ontzettend handig aangezien ik ook nog andere plannen heb. sterker nog, de rente die ik kwijt ben. iedereen zegt dat ik hem beter meteen kan kopen etc. omdat ik anders rente betaal en dat ik dan na 3 jaar duurder uit ben. het 1e jaar krijg ik gratis verzekering twv 500 euro. zie dit dan als de rente die ik toegeef. geloof me maar. overal waar je een auto koopt wordt meteen gevraagd hoe je de auto wilt financieren.
Goh, das een kulverhaal, zeg. Moet je gewoon de auto afbetalen...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:09 schreef mennokras het volgende: daar sluit je een LENING af en MOET je de auto afbetalen.
De auto wordt wel op je naam gezet, maar het eigendomsbewijs (dat deel van het kenteken dus) gaat bij Ford de kluis in, dat krijg je niet voordat de auto volledig betaald is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:19 schreef mennokras het volgende:
wat bedoel je met eigendomsbewijs? de auto wordt gewoon op mijn naam gezet.
Dat de auto op jouw naam staat, maakt je nog geen eigenaar. Wat je wel eigenaar maakt is dat de auto aan jou wordt geleverd. Dus als jij de auto hebt gekocht (krabbel onder koopovereenkomst zetten) en de sleuteltjes overhandigd krijgt, ben je (door die sleutels in ontvangst te nemen en de auto vervolgens mee te nemen) eigenaar geworden. Ik snap ook niet precies wat bedoeld wordt met eigendomsbewijs. Kentekenbewijs misschien, maar dat mag een dealer niet zomaar achterhouden. Ze mogen niet het kentekenbewijs achter houden van een auto waar iemand anders eigenaar van is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:19 schreef mennokras het volgende:
wat bedoel je met eigendomsbewijs? de auto wordt gewoon op mijn naam gezet.
Ford blijft de eigenaar, je hebt de auto in bruikleen. Het is in weze een 3-jarig huurcontract.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:38 schreef Argento het volgende:
als eigenaar moet je natuurlijk gewoon alles krijgen.
Als je gelijk met de noorderzon verdwijnt, dan zou dat kunnen werken. Maar anders heb je wel gewoon een contract dat je de auto alsnog moet betalen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 23:09 schreef Dulk het volgende:
dan kan je natuurlijk zeggen dat je de papieren bent kwijtgeraakt en dan vraag je nieuwe papieren + platen aan bij de RDW en je kan die bak alsnog verkopen
.quote:(want je mag 20.000 km per jaar rijden, dus hun gooien hem weer in de verkoop en verdienen er dik op)
oh ok, ik dacht dat het om een koopcontract ging.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:01 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Ford blijft de eigenaar, je hebt de auto in bruikleen. Het is in weze een 3-jarig huurcontract.
Nee, daarom ben je geen eigenaar. Als je op het moment dat je de auto inlevert over de toegestane km heen bent gegaan, mag je daar ook nog eens flink voor bij betalen.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:52 schreef Argento het volgende:
[..]
oh ok, ik dacht dat het om een koopcontract ging.
Het daadwerkelijke eigendom gaat inderdaad pas over na afbetaling.quote:Op zondag 13 maart 2011 01:52 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Nee, daarom ben je geen eigenaar. Als je op het moment dat je de auto inlevert over de toegestane km heen bent gegaan, mag je daar ook nog eens flink voor bij betalen.
Je kunt de regeling voortijdig afbreken, maar alleen door het resterende bedrag over te maken.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:03 schreef PierreBetfair het volgende:
En wat gebeurt er als je na 1 jaar van die auto af wilt omdat je bijv. een andere baan hebt 75KM verderop zodat je diesel wilt gaan rijden.
Zit je dan nog 2 jaar verplicht met die kar opgescheept?
Nee, dat klopt niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:05 schreef Underdoggy het volgende:
aan TS en andere gekkies:
De hele truc is dat je nu iets inruild waardoor je een relatief laag bedrag leent. Over 3 jaar, als je een nieuwe auto wilt moet je in 1x het gehele bedrag financieren omdat je inruil al meegenomen is met je oorspronkelijke financiering.
Over 3 jaar heb je feitelijk niets meer in handen. Geen auto, geen geld en toch wil je verder rijden toch?
Verzin je die getallen zelf of is dit een voorbeeld uit de praktijk? Daar trapt toch niemand in, 57% afschrijving over 2 jaarquote:Op zondag 13 maart 2011 14:22 schreef Sometimes het volgende:
Voorbeeld:
Cataloguswaarde 13.255
24 maanden
30.000 km/jaar
gegarandeerde inruilwaarde 5.686
Dit is 43%, dus een afschrijving in 2 jaar van 57%.
Praktijkvoorbeeld.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:33 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Verzin je die getallen zelf of is dit een voorbeeld uit de praktijk?
Die begrijp ik niet helemaal. Heb je het stukje tekst boven het voorbeeld ook gelezen?quote:Daar trapt toch niemand in, 57% afschrijving over 2 jaar
Dat dus (makkelijk te garanderen als die enorm laag is), daarnaast bestaat je maandbedrag ook nog uit een deel "sparen" zodat je 'overwaarde' (quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:18 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ga je een lening aan voor slechts 3 jaar? En dan bekijken ze het opnieuw........auto inleveren voor vooraf afgesproken bedrag (waar een hoop voorwaarden aan zitten) of je besluit em te kopen.
Met andere woorden: De hoogte van de lening die je nu aangaat is het bedrag van de afschrijving van de komende 3 jaar.
Bijv: Als je nu een nieuwe Focus koopt voor 22K , en ze kopen em over 3 jaar terug voor zeg 13K, dan ben je de komende 3 jaar 9K af aan het lossen tegen 6.9%
De rente van 6.9% mag dan nog niet zo verkeerd zijn, maar het bedrag dat je af moet lossen maken ze gewoon VEEL hoger door een absurd lage inruilwaarde over 3 jaar af te spreken. Daar zit de dikke adder.
quote:Opbouw van het maandbedrag
Het maandbedrag dat u betaalt, bestaat
uit drie delen. Een belangrijk deel wordt
gevormd door de afschrijving van uw auto
over de periode dat u erin rijdt. Daarnaast
is er een spaarbedrag voor de aanbetaling
op uw volgende Ford. Dit is een theoretisch
bedrag dat afhangt van de werkelijke waarde
van de auto na twee jaar. Tenslotte is er rente
die wordt berekend over de prijs van de
auto min uw aanbetaling. Dit is het nog af te
lossen bedrag en rente over de Toekomstige
Gegarandeerde Minimum Waarde.
quote:Overwaarde
Als u kiest voor een nieuwe Ford, ruilt u uw twee
jaar oude Ford in bij de Ford dealer. Zoals u dat
altijd al gewend bent, biedt hij u een inruilprijs
voor uw auto. De TGMW is zo ingeschat dat we
er in principe vanuit kunnen gaan dat de auto bij
onveranderde marktomstandigheden, meer waard
zal zijn. Dit
noemen we de
‘overwaarde’.
Wij hebben
deze overwaarde
bewust
ingebouwd,
zodat u hiermee
een deel van
de aanbetaling
op de nieuwe auto kunt doen. Dit voorkomt grote
schommelingen in uw maandlasten.
De overwaarde blijft echter altijd afhankelijk van
de marktwaarde van uw auto.
Slim toch, het zijn net bankiersquote:Op zondag 13 maart 2011 20:54 schreef PierreBetfair het volgende:
Haha, ze laten je bij Ford deels sparen tegen 2% terwijl je met een schuld zit die je tegen 6.9% af moet lossen. Handig volk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |