abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92845316
Ik kwam iets interessants tegen op ATS, namelijk dat mensen in de nacht van 14 februari de sterrenhemel hebben zien bewegen. Niet snel, maar wel waarneembaar. Een van de mensen schrijft dat hij ook een vliegtuig voorbij zag vliegen, die wel 10x zo snel vloog als een normale passagiersvliegtuig.

Er zijn theorieen dat de aarde gedraaid zou zijn, maar dat zou zeker in het nieuws gekomen zijn. Nu zat ik zelf te denken: Vanochtend toen de wekker ging, hadden mijn vriendin en ik het gevoel alsof we nog maar een paar uur in bed hadden gelegen. Het gevoel van midden in de nacht wakker worden.

Als dit nou gerelateerd is he, stel dat niet de sterren hebben bewogen, maar er tijdsbubbels rondzweven. Ruimte-tijd-anomalieen waar, als je je daarin bevindt, de tijd om je heen veel sneller gaat dan jijzelf? Dat zou betekenen dat, als je daar bewust in komt je ineens de klok heel snel ziet tikken. En de sterren bewegen veel sneller door de lucht (ze bewegen natuurlijk niet zelf, maar dit komt door de draaiing van de aarde).

Waar komen die ruimte-tijdsbubbels vandaan? Ze zouden door de Large Hadron Collider geproduceerd kunnen zijn, maar ook natuurlijke fenomenen in de ruimte. Er zijn namelijk bijvoorbeeld vreemde gravitatie-anomalieen waargenomen in ons zonnestelsel.

Hoe dan ook, meer mensen die denken dat ze heel kort geslapen hebben? Of die dingen een korte tijd veel sneller zien bewegen dan normaal?

Hier enkele getuigenissen:

quote:
Ok.. take this for what you will.. I have searched all over the net and on here..I just got home from the most mind screwing observation I have ever seen in my life.

I just witnessed a pole shift, or an alien invasion.. lol. Every single star in the sky moved tonight.the Big Dipper came to rest above my head, and moved no further.

I was just about to be driven home by my new lady friend.. we had been deep in discussion over the course of two dates.. literally hours of conversation of experience sharing, seemingly a soulful connection.. and it was getting much later than either of us had anticipated staying up, and she offered me a ride home.. being a night hawk, I took the offer, not wanting to keep her up with my tossing and turning, as I had drank an extra large coffee while we were talking, and was juuuust not ready to sleep yet.

At any rate, as I was unlocking the car from my side (her driver door is broken), I had this feeling that I shouldn't go anywhere, and I told her that it really wasn't necessary to drive me across town, and that I could just crash there, which she agreed to. She went inside to get ready for bed and I stayed out to have a cigarette. As I exhaled and stared up at the sky ( I am a constant sky watcher.. fascinated/frustrated at being so stuck, I'm sure many of you can attest to such feelings ) Whereupon I noticed one bright light seemingly moving across the sky, which I instantly focused on, holding my gaze steady to ensure that it was indeed moving and not a trick of perspective.. as I was focusing on this particular light, another came into perspective, and then another one! It seemed as though it was a massive ship, three lights moving in unison.. ,however I looked to the East and then to the West.. North and SOuth! Stars/lights were moving - every single F'n one of them!! It looked like an alien invasion, I was mind boggled, nearly pissing myself in excitement and my mind was rolling over itself in confusion.. I threw the door open to the inside and was like, "Dude! Get out here now!!!"and I returned to the sky for a moment, not wanting to miss a thing.. and again returned to the door, wide open yelling a little more excitedly at this point, not wanting my friend to miss out on this huge WTF! So she comes out, not entirely sure what I'm on about and it takes her a few moments to gain perspective on everything, but she agrees! The whole sky was moving. I was laughing for lack of a better response.. totally blown away.. we watched together for about 5 minutes before she decided she needed to go back inside and get ready for bed.. since it was 4amish.. but I stayed outside to finish my smoke and watch. This is when I noticed the big dipper moving, and I started to wonder that if it wasn't the sky moving, but we were moving instead, and then the big dipper came to a rest above me, and everything stopped..

what confuses me is that I would have sworn if the Earth moved that much.. # would be going absolutely crazy!... So I am confused as to what I saw. I wish I had a powerful camera or something more substantial.. but I can only hope that out of 7 billion people in the world, we were not the only two to witness this!
quote:
Originally posted by ghostsoldier78
OK, so I clicked on this thread, read it to my wife, and we both dismissed it as nonsense. Then while checking some other stuff online my wife went outside on the porch to talk to her sister on the phone and comes back in excited, telling me the stars are moving. I thought she was pulling my leg, but I lit a cigarette( and no, nothing in it but tobacco.) went outside, and at first I told her that the clouds were moving and were fooling her eyes. She pointed at one and told me to watch it, so I did. IT MOVED. Ever so slowly but it was definately moving east to west across the sky. Then I noticed another star close to the moon with a kinda reddish tint to it, and it WAS MOVING TOO! In almost the same direction as the first. Another thing, just after I realized they were moving we noticed a plane, flying very very fast moving along in the same direction as the lights/stars were. The plane was REALLY moving fast but I could hear no engines, and it was leaving a pretty good contrail. But it struck me as a jet, not a passenger plane. This was just 5 mins ago, if anybody else is in central Louisiana please go outside and stargaze for a minute to maybe confirm/deny this, its really really wierd
Veni vidi foetsie
  dinsdag 15 februari 2011 @ 23:02:14 #2
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_92846055
Interessant. :7
Ik vraag me alleen af of er niet iedere nacht zulke ervaringen verschijnen op internet? Ik heb overigens wel ontzettend slecht geslapen. :P
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_92846615
HAARP is gestart!
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_92846855
Nog een mooie getuigenis:

quote:
Like you, I am a sky-watcher..and although not considered a pro astronomer or anything, I spend a LOT of time looking at the sky.

Anyway on the 12th around 11pm, my son was coughing and we were worried so we headed to the ER near our house. He was doing okay so we brought him back home..it was around 1:30am (now the 13th).

I got him back to bed and could smell the trash can a little funky in the kitchen and knew if I waited all night, that smell would drive me crazy. I am positive I was not sleep-walking, in fact I was quite awake after the scare earlier. My husband had dozed off and so I took the trash and walked the 100 or so feet outside to the dumpster.

As is usual for me, I looked up as I walked along and was just looking at the stars and such.. I tossed the trash and turned around to head back and nearly dropped my teeth because I SWEAR Orion had moved wayyyyyy forward. I had this really cold numbing thought that maybe I'd gotten caught in a time glitch and hours had passed or something. I'm not joking..my blood went cold! I felt frightened because I KNEW that it was not right.

I literally ran the last few steps to my door and locked everything behind me. I checked on my son right away and then noticed the clock was as it should be..only 2 minutes had passed. My hackles were up because I KNOW Orion was not in the same place walking to the trashcan as it was coming back. I wanted to go and check but could not make myself go back out and see where it had gone.

So last night I went out at the same time and found Orion and waited and waited but it did not move noticably. I am seriously weirded out now that I've read your experience. I have never felt frightened of the sky..but the other night I truly was.
Maar ook eng is: Stel je ziet iemand anders in zo'n bubbel zitten. Die zou dan doodstil zitten/staan voor zich uit starend.
Veni vidi foetsie
pi_92846948
Ik was vanochtend echt een zombie, nog expliciet tegen vriendin gezegt.. :s
pi_92847985
Dit doet ook een beetje denken aan FlashForward
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_92848342
Zijn er geen coole films gemaakt over dit soort onderwerpen?
  woensdag 16 februari 2011 @ 00:51:53 #8
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_92851708
Voor een groot deel: eerst heel eventjes lachwekkend, maar vooruit, interessant hoor... ik acht de waarschijnlijkheid niet erg groot, maar de hypothese is wel erg leuk en interessant.

Maareh..

1)
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:52 schreef semexo het volgende:
Er zijn theorieen dat de aarde gedraaid zou zijn, maar dat zou zeker in het nieuws gekomen zijn.

...wat? :')

En 2)
quote:
Waar komen die ruimte-tijdsbubbels vandaan?Ze zouden door de Large Hadron Collider geproduceerd kunnen zijn, maar ook natuurlijke fenomenen in de ruimte. Er zijn namelijk bijvoorbeeld vreemde gravitatie-anomalieen waargenomen in ons zonnestelsel.
....Wát?!? :X :') ...omg.
*Think outside the box*
  woensdag 16 februari 2011 @ 03:22:16 #9
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_92853773
raar, ik was me bed niet uit te branden terwijl ik voldoende had geslapen ?
pi_92853816
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:52 schreef semexo het volgende:
Er zijn theorieen dat de aarde gedraaid zou zijn, maar dat zou zeker in het nieuws gekomen zijn. Nu zat ik zelf te denken: Vanochtend toen de wekker ging, hadden mijn vriendin en ik het gevoel alsof we nog maar een paar uur in bed hadden gelegen. Het gevoel van midden in de nacht wakker worden.

Als dit nou gerelateerd is he, stel dat niet de sterren hebben bewogen, maar er tijdsbubbels rondzweven. Ruimte-tijd-anomalieen waar, als je je daarin bevindt, de tijd om je heen veel sneller gaat dan jijzelf?
Hoe kan de tijd nu sneller gaan dan jijzelf? Je bent zelf evenzeer een onderdeel van de wereld als wat je om je heen ziet, dus als de tijd sneller gaat merk je daar niets van.
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:54:02 #11
pi_92856867
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 03:28 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Hoe kan de tijd nu sneller gaan dan jijzelf? Je bent zelf evenzeer een onderdeel van de wereld als wat je om je heen ziet, dus als de tijd sneller gaat merk je daar niets van.
Dat is het hele punt dus juist...dat 'de tijd' niet overal even snel gaat op zo'n moment ( 8)7 ), maar op de ene plek sneller dan op de andere plek, en jij staat op één van die 2 plekken, en je neemt de andere plek waar.
(dus niet 'jij' gaat sneller, maar het stukje ruimte waar jij je toevallig in bevindt, of andersom)
*Think outside the box*
pi_92858767
quote:
2s.gif Op woensdag 16 februari 2011 03:22 schreef Bill_E het volgende:
raar, ik was me bed niet uit te branden terwijl ik voldoende had geslapen ?
Ik ook niet, moest me er echt toe dwingen, lag zo lekker.
pi_92859631
Als je het gevoel hebt dat je maar een uurtje geslapen hebt, ben je misschien ook in zo'n ruimte-tijd anomalie terechtgekomen.

Een mooie Star Trek episode die hier over gaat is Star Trek Voyager - Blink of an eye. Ze zouden hier eigenlijk een complete film van moeten maken, zo boeiend!
Veni vidi foetsie
pi_92859663
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:04 schreef Lavenderr het volgende:
Ik ook niet, moest me er echt toe dwingen, lag zo lekker.
Dat heb ik elke ochtend eigenlijk wel. Maar vanochtend had ik wel last van disssociatie (ofzo). Zo'n gevoel van, ik ben niet helemaal in de wereld. Kent iemand dat?
pi_92861577
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:54 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Dat is het hele punt dus juist...dat 'de tijd' niet overal even snel gaat op zo'n moment ( 8)7 ), maar op de ene plek sneller dan op de andere plek, en jij staat op één van die 2 plekken, en je neemt de andere plek waar.
(dus niet 'jij' gaat sneller, maar het stukje ruimte waar jij je toevallig in bevindt, of andersom)
Ja, en dan zou je dus een tijdsbubbel hebben die precies even groot is als jijzelf en er zouden ook nog meerdere tijdsbubels van dat formaat moeten zijn die toevallig over andere mensen heen schuiven. Twee tijdsbubbels voor TS en z'n vriendin, die vervolgens wel netjes de klok links laten liggen zodat ze het verschil kunnen zien. :P

Dat werkt natuurlijk niet, want als je echt in zo'n tijdsbubbel zit gaan al je lichaamsprocessen sneller en zal je dus precies hetzelfde doen in die (van buiten de tijdsbubbel gezien) kortere tijd. Sowieso zou je vanuit je tijdsbubbel al nooit kunnen waarnemen dat het erbuiten sneller of langzamer gaat, want de signalen die je ogen bereiken (bijvoorbeeld de bewegende klok) versnellen of vertragen ook op het moment dat ze de bubbel binnenkomen.

Leuk bedacht dus, maar het slaat nergens op. :)
  woensdag 16 februari 2011 @ 12:27:52 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_92861795
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:29 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]
Maar vanochtend had ik wel last van disssociatie (ofzo). Zo'n gevoel van, ik ben niet helemaal in de wereld. Kent iemand dat?
Ja iedere vrijdagavond voornamelijk.
The truth was in here.
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:03:23 #17
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_92863030
:D Opstaan koste mij ook wat (nog) meer moeite als anders vandaag.

Wellicht dat de X2 uitbarsting op de zon ermee te maken heeft ? (heb geen idee hoor ;) )
we worden immers momenteel gebombardeerd met x-ray's, gamma straling etc.
Daar komt nog een CME achteraan (die komt ergens in de komende 24 uur aan)

Kan me voorstellen dat dit zo links en rechts invloed zou kunnen hebben. (Maar heb geen idee of dat ook zo is.)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_92871153
dat ware alemaal vrijgeselege mense netals ik
want vrijgesele gan pas slape asse allle sterre hebbe gezein lol:P
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:20:45 #19
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_92871294
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:17 schreef markxx1985 het volgende:
dat ware alemaal vrijgeselege mense netals ik
want vrijgesele gan pas slape asse allle sterre hebbe gezein lol:P
Niet gezien, maar geteld ! ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:29:08 #20
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_92871695
d
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:14 schreef semexo het volgende:
Nog een mooie getuigenis:

[..]

Maar ook eng is: Stel je ziet iemand anders in zo'n bubbel zitten. Die zou dan doodstil zitten/staan voor zich uit starend.
dat zie je leuk in de film The Cube of ik meen deel 2 daarvan.

en is het zeker dat het een vliegtuig betrof (kan net zo goed een satelliet zijn geweest).
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
pi_92871964
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:31 schreef schommelstoel het volgende:
Dit doet ook een beetje denken aan FlashForward
Lijkt mij een interessante serie :D
Er was eens....
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:24:18 #22
pi_92874338
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:21 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Ja, en dan zou je dus een tijdsbubbel hebben die precies even groot is als jijzelf en er zouden ook nog meerdere tijdsbubels van dat formaat moeten zijn die toevallig over andere mensen heen schuiven. Twee tijdsbubbels voor TS en z'n vriendin, die vervolgens wel netjes de klok links laten liggen zodat ze het verschil kunnen zien. :P
(...)
Ja, dat zou inderdaad wel héél toevallig zijn, die kans is dan heel erg klein...maar het is sowieso heel onwaarschijnlijk, dan kun je het toch ook wel hebben over dat ene geval waarin het zo gaat? Of moet je bij het hebben over buitenaards leven ook altijd eerst helemaal uitgebreid nagaan hoe groot de kansen op alle mogelijkheden zijn, voor je het over een specifieke situatie kunt hebben?

quote:
Dat werkt natuurlijk niet, want als je echt in zo'n tijdsbubbel zit gaan al je lichaamsprocessen sneller en zal je dus precies hetzelfde doen in die (van buiten de tijdsbubbel gezien) kortere tijd. Sowieso zou je vanuit je tijdsbubbel al nooit kunnen waarnemen dat het erbuiten sneller of langzamer gaat, want de signalen die je ogen bereiken (bijvoorbeeld de bewegende klok) versnellen of vertragen ook op het moment dat ze de bubbel binnenkomen.
Dát is dan wel weer een (mogelijk) heel goed punt..
*Think outside the box*
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:32:28 #23
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_92874708
Niet zo vreemd hoor dit is een bekend stukje gezichtsbedrog, dit gebeurt vaker als je verschuift met je netvlies en je naar zoiets als sterren kijkt. je kunt sterren ook het beste waarnemen naast de gele vlek op het oog(in het midden waar je doorgaans mee op focust). Op je gele vlek liggen echter vooral kegeltjes en weinig staafjes. Met de kegeltjes zie je kleur. Maar staafjes(zwart wit) zijn veel gevoeliger voor licht. Daarom zie je snachts sterren beter iets naast het gebied waar je normaal mee focust.
Volgens mij onstaat die illusie doordat de sterren buiten je goed gefocuste gezichtsveld liggen kunnen ze minder goed waargenomen worden.

Een vliegtuig dat 10x zo snel vliegt lijkt gewoon op een sateliet (misschien iss) grote weerkaatsen zonlicht naar aarde (net zoals de maan en planeten doen)
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_92904799
-troll-

[ Bericht 97% gewijzigd door Bastard op 17-02-2011 09:35:31 ]
pi_92910335
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:24 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Ja, dat zou inderdaad wel héél toevallig zijn, die kans is dan heel erg klein...maar het is sowieso heel onwaarschijnlijk, dan kun je het toch ook wel hebben over dat ene geval waarin het zo gaat? Of moet je bij het hebben over buitenaards leven ook altijd eerst helemaal uitgebreid nagaan hoe groot de kansen op alle mogelijkheden zijn, voor je het over een specifieke situatie kunt hebben?
Dat ligt eraan of je het over die specifieke situatie wil hebben of over de kans op buitenaards leven in het algemeen. De kans dat er überhaupt buitenaards leven bestaat lijkt me vrij groot, maar de kans dat je het op een willekeurige planeet zal vinden extreem klein.

Zo lijkt het me ook zeer onwaarschijnlijk dat we hier te maken hebben met een tijdsbubbel, maar over het bestaan van tijdsbubbels in het algemeen heb ik geen uitspraken gedaan. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')