abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator maandag 10 juni 2002 @ 18:30:15 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4530330
Vervolg van Zwangerschap en kindertjes.....deel 17.

as. papa's en mama's:

19 juli 2002: otisclub (papa)
12 augustus 2002: Illogical (papa)
13 augustus 2002: gebruikersnaam
20 augustus 2002: Moussy
28 augustus 2002: Sweej
29 augustus 2002: hollandse drop
4 november 2002: Angelic1
6 november 2002: Spuuglokje

Babietjes:

29 september 2001: Duco Yannik, zoon van NoNick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
6 december 2001: Kim, dochter van mooni
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia

Dreumesjes:

30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark

Peutertjes:

13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje

* Lois wacht met spanning op het weekverslag van Alicia en de verhalen van de andere "nieuwe" babies.

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 12-06-2002 20:13]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 juni 2002 @ 18:35:50 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_4530421
Goh, ik zit zo eens even naar dat lijstje te kijken, wat een hoop kindjes zijn er al geboren in dit topic hè? Ik word er helemaal warm van, prachtig! En ze zijn allemaal even mooi

En dat er nog maar heel veel mogen volgen!

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_4531208
Alleen ik mis de lijst met peutertjes.
  Jubileum moderator maandag 10 juni 2002 @ 19:25:10 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4531228
quote:
Op maandag 10 juni 2002 19:23 schreef berney het volgende:
Alleen ik mis de lijst met peutertjes.
Das niet goed he?
Geef maar namen en geboortedata dan zetten we ze erbij.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_4531250
quote:
Op maandag 10 juni 2002 19:25 schreef Lois het volgende:

[..]

Das niet goed he?

Nou ze is Anouk die is van 26 november 1999.
  maandag 10 juni 2002 @ 19:27:19 #6
28906 Christan
Prettige groetjes!
pi_4531255
quote:

[..]

Das niet goed he?

Ikke ook peuter! Neej, neeheej, NEEJ!!!

Zie je wel?

Jubileum moderator maandag 10 juni 2002 @ 19:34:26 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4531351
quote:
Op maandag 10 juni 2002 19:27 schreef Christan het volgende:

[..]

Ikke ook peuter! Neej, neeheej, NEEJ!!!

Zie je wel?

Jij bent nog officieel een dreumes toch? (ik hoor hem al nee zeggen )
Zal ik je dan maar op het peuterlijstje zetten?
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 juni 2002 @ 19:44:02 #8
13151 crew  Rewimo
pi_4531489
quote:
Op maandag 10 juni 2002 19:34 schreef Lois het volgende:

[..]

Jij bent nog officieel een dreumes toch? (ik hoor hem al nee zeggen )
Zal ik je dan maar op het peuterlijstje zetten?

Hee, ik dacht dat ie sliep! Laat 'm nog maar even bij de kleintjes hoor. 't Gaat al hard genoeg...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 10 juni 2002 @ 20:12:21 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_4532017
Tante Trutje, ook wel René 13-5-1999

De oudste van het hele stel ?

Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 10 juni 2002 @ 20:38:30 #10
8885 moralia
Grip op je zak
pi_4532500
Hier dan even een nieuwbakken moeder verslag:
Alles gaat hier goed. Zoë is lief, drinkt goed, alle luiers vol etc etc. Ze heeft alleen nu haar regeldagen, dus het voederschema waar we op zaten is volkomen overhoop en onvoorspelbaar. Soms heeft ze in een uur al trek, dan slaapt ze weer uren achterelkaar door.
Morgen is ze alweer twee weken oud al lijkt het nog niet zo lang, de bevalling lijkt nog steeds "gisteren", helemaal nu we net wat bevallings-foto's hebben laten ontwikkelen.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_4533487
quote:
Op maandag 10 juni 2002 20:38 schreef moralia het volgende:
(...) Morgen is ze alweer twee weken oud al lijkt het nog niet zo lang, de bevalling lijkt nog steeds "gisteren", helemaal nu we net wat bevallings-foto's hebben laten ontwikkelen.
Nieuwsgierig! Mogen wij binnenkort een fotootje van de pasgeboren Zoe bewonderen? Zoooo benieuwd!

(fijn dat alles zo goed gaat zeg!)

voor kleine Zoe. Jorden geeft nog even een aai over de bol *Voorzichtig Jorden!*

pi_4533571
Zoon Jim Remo geboren : 13 aug 2000

(is toch nog een dreumes?)

Fotooooootje volgt !!!!

pi_4534017
Zoon angel22: Damien geboren 30 juli 2000
  † In Memoriam † maandag 10 juni 2002 @ 22:05:39 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_4534111
Ik kan geen gezonde kindertjes maken

Vanavond moesten we weer met spoed naar een huisarts. Ze had wéér haar arm uit de kom. Nu alleen maar omdat ze dr armpjes om dr vader heen sloeg.

René heeft waarschijnlijk het syndroom van Ehlers-Danlos, op zn oer-hollands gezegd, hele losse gewrichten. Dit was al de tigste keer dat dr arm uit de kom was. Meestal schieten ze wel terug, maar deze keer wéér niet. Mijn eigen arts vond het niet nodig om te onderzoeken. De vorige inval arts wel, die daar voor ook, en deze was helemaal onderste boven wat hij constateerde...... Dit wordt dus het volgende rondje onderzoeken met mijn kleine wijffie. Deze arts vond het zo alarmerend dat hij nu meteen een fax heeft gestuurd naar mn eigen huisarts!!

Even een url van het syndroom: http://www.ehlers-danlos.nl/artikel/ved01.html

pi_4534264
Renee natuurlijk!! (edit: domme naamvergissing) zou dan een type drie zijn? Goderdriedubbeltjesengrover!!! En ik was al niet vrolijk!! Ik vind het echt heeeel sneu Moussy, echt waar. IS het al zeker?

[Dit bericht is gewijzigd door Catootje op 10-06-2002 22:13]

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Jubileum moderator maandag 10 juni 2002 @ 22:12:57 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4534291
och moussy, dat arme wichtje Wel een geluk bij een ongeluk dat jullie nou eindelijk een arts treffen die het tot de bodem wil uitzoeken.
Sterkte!

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 10-06-2002 22:31]

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 juni 2002 @ 22:19:30 #17
13151 crew  Rewimo
pi_4534445
Ach, arme René... Heeft ze er ook pijn van Moussy, of is het "alleen maar" lastig dat er van alles uit de kom schiet? Lijkt me best lastig om die jongedame een beetje in toom te houden, zeker nu ze nog te klein is om alles goed uit te leggen waarom ze sommige dingen beter niet kan doen. Goed dat er nu serieus naar gekeken wordt, maar ik kan me indenken dat het je te veel wordt nu met de kleine op komst, die ook al de nodige onzekerheden en medische toestanden met zich meebrengt...
pi_4535137

Jim ligt heerlijk te slapen !

De bekende blik

Deze is een beetje wazig, maar zal wel kijken of er een keer een duidelijkere gemaakt kan worden!!

maandag 10 juni 2002 @ 22:55:00 #19
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_4535288
quote:
Op maandag 10 juni 2002 22:47 schreef Knuffie het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

De bekende blik

Deze is een beetje wazig, maar zal wel kijken of er een keer een duidelijkere gemaakt kan worden!!

Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_4535316
quote:
Op maandag 10 juni 2002 22:55 schreef No Nick het volgende:

[..]

Was beregezellig he Nonick ?

maandag 10 juni 2002 @ 22:58:32 #21
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_4535364
quote:
Op maandag 10 juni 2002 22:56 schreef Knuffie het volgende:

[..]

Was beregezellig he Nonick ?

Echwel... moeten we vaker doen
  maandag 10 juni 2002 @ 23:23:55 #22
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4535803
Vraagje voor Just Me (en andere ervaringsdeskundigen).

Als ik zo eens lees, moet ik echt van het tepelhoedje af, omdat Freek dan niet genoeg zou krijgen? Hij gedijt overigens prima, heb niet de indruk dat hij honger heeft.

En als ik deze link lees http://www.borstvoeding.com/abon/tepelhoedje2.html dan is het dus wel een oplossing, dat tepelhoedje.

Maar goed, ik wil hem er op den duur toch af hebben, hoe doe ik dat? Het lieffie weet ECHT niet wat ie zonder hoedje moet doen, behalve er bijzonder gefrustreerd van raken....

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 10 juni 2002 @ 23:28:46 #23
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_4535877
quote:
[afbeelding]

[afbeelding]
De bekende blik

Oei, volgens mij is 't drinkje niet zo lekker M'n wallpaper is al bezet, welke moek nu kiezen?

Knuffie en Jim

Ik hier?

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 juni 2002 @ 07:11:26 #24
13151 crew  Rewimo
pi_4537617
quote:
Op maandag 10 juni 2002 23:23 schreef Leah het volgende:

Als ik zo eens lees, moet ik echt van het tepelhoedje af, omdat Freek dan niet genoeg zou krijgen? Hij gedijt overigens prima, heb niet de indruk dat hij honger heeft.

En als ik deze link lees http://www.borstvoeding.com/abon/tepelhoedje2.html dan is het dus wel een oplossing, dat tepelhoedje.

Maar goed, ik wil hem er op den duur toch af hebben, hoe doe ik dat? Het lieffie weet ECHT niet wat ie zonder hoedje moet doen, behalve er bijzonder gefrustreerd van raken....

Tja, ik zou zeggen, als het met hoedje goed gaat, waarom zou je dan stoppen? Gewoon af en toe proberen of hij zonder wil, zo niet, dan ga je toch lekker door?
  † In Memoriam † dinsdag 11 juni 2002 @ 07:23:26 #25
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_4537640
Het is juist belangrijk om naar je kind te kijken.. als Freek goed aankomt (en dat doet ie) ga dan vooral door met voeden op deze manier. Hij voelt zich er lekker bij en das het belangrijkste!!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † dinsdag 11 juni 2002 @ 11:11:22 #26
7074 moussy
kuttekop
pi_4539480
quote:

Hey, een NEEHEEEEEEEEEEEJ!!!!!-look

pi_4540886
quote:

Oke, ervarings"deskundige" aan het woord:
Ik heb Jorden tot een week of 11 met dat malle ding gevoed. In het begin wilde hij gewoon de tepel niet pakken, daarna leek hij het zonder tepelhoedje eigenlijk niet te kunnen, omdat hij "zonder" niks in zijn mond voelde.
Het voeden ging prima met dat ding, maar ik vond zelf steeds meer dat het ook maar een keer zonder zou moeten. En dat is gelukt! Ik ben begonnen met een niet al te volle borst, want bij mij was het: hoe voller, hoe "strakker" het stond, en hoe platter het dus ook was. Dus met niet zo volle borst, en dan "gewoon" proberen tot hij de borst zonder tepelhoedje pakte. Dat is dus gelukt. Binnen een paar dagen was hij er helemaal af. Ook met een volle borst.

Ik weet niet waarom jij een tepelhoedje gebruikt, maar ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

Ik weet wel dat ik bij een volgende, mocht ons dat "gegeven zijn" de eerste dagen veel meer moeite zou doen om zonder tepelhoedje te gaan voeden. Een kind went er zo snel aan.

dinsdag 11 juni 2002 @ 12:58:19 #28
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_4541009
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 11:11 schreef moussy het volgende:

[..]

Hehehehehe.. ik heb het hem niet één keer horen zeggen
Tis een scheetje eerste klas
  † In Memoriam † dinsdag 11 juni 2002 @ 13:35:58 #29
7074 moussy
kuttekop
pi_4541673
Ik ben zoooo trots

Ik heb René vanmorgen verteld dat de luiers op waren (staat een nieuw pak in de schuur maar dat boeit niet) De bijdehand zei dat ze wel ff luiers ging kopen, dus heb ik ook maar gezegd dat de centjes op zijn, dat papa vanavond nieuwe centjes meeneemt. Ze loopt dus al de hele dag in een onderbroekje en een shirtje en doet al de hele ochtend plasjes op de wc.

dinsdag 11 juni 2002 @ 13:39:50 #30
1762 YPPY
Yppiaans
pi_4541735
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 13:35 schreef moussy het volgende:
Ik ben zoooo trots

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_4542017
quote:
Ik ben zoooo trots

Ik heb René vanmorgen verteld dat de luiers op waren (staat een nieuw pak in de schuur maar dat boeit niet) De bijdehand zei dat ze wel ff luiers ging kopen, dus heb ik ook maar gezegd dat de centjes op zijn, dat papa vanavond nieuwe centjes meeneemt. Ze loopt dus al de hele dag in een onderbroekje en een shirtje en doet al de hele ochtend plasjes op de wc.

Joe go guuuurrrl!

Ik heb besloten vandaag heel zielig te zijn en morgen de schouders weer onder 'het leven' te zetten!! Ongesteld of niet, zwanger of niet..we maken er wel weer wat van (of niet)

*huispak aanheeft en zeeeeeeer zielie is vandaag, ehm vanmiddag nog*

DANYEL EN THIJS
pi_4544488
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 14:00 schreef Catootje het volgende:
Ik heb besloten vandaag heel zielig te zijn en morgen de schouders weer onder 'het leven' te zetten!! Ongesteld of niet, zwanger of niet..we maken er wel weer wat van (of niet)
De een na-laatste post in het vorige topic is wat ten onder gegaan vanwege vol, maar in hetzelfde kader schreef ik dit:
quote:
Op vrijdag 07 juni 2002 14:23 schreef Meaghan het volgende:
Meiden, wat mij wel heeft geholpen bij het 'iedere maand maar weer afwachten', was om mijn cyclus een beetje in kaart te krijgen. Ik heb dus twee maanden getemperatuurd en hierna wist ik ongeveer wanneer ik mijn eisprong kon verwachten. Dit gaf mij een gerustellend gevoel, zo van nu begrijp ik mijn lichaam beter en verhoog ik zo wellicht mijn kansen op een zwangerschap.
Been there and done that. Maar niet meer! Ik zie wel. Catoot, ik heb niet alleen een zomer-garderobe aangeschaft, maar ook op een andere baan gesolliciteerd. Kan mij het schelen allemaal . We zien het wel weer hoor.
pi_4544748
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 16:14 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

De een na-laatste post in het vorige topic is wat ten onder gegaan vanwege vol, maar in hetzelfde kader schreef ik dit:
[..]

Been there and done that. Maar niet meer! Ik zie wel. Catoot, ik heb niet alleen een zomer-garderobe aangeschaft, maar ook op een andere baan gesolliciteerd. Kan mij het schelen allemaal . We zien het wel weer hoor.

Joehoe!! Ik ga met je mee....tenminste: niet naar een andere baan, ik bedoel in het gevoel.. *Tinks'handje pakt*
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 juni 2002 @ 18:02:58 #34
13151 crew  Rewimo
pi_4546071
quote:
Ik ben zoooo trots

Wauw, wat een grote meid Terecht dat jij hardstikke trots bent!
  dinsdag 11 juni 2002 @ 18:48:37 #35
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4546598
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 07:23 schreef just me het volgende:
Het is juist belangrijk om naar je kind te kijken.. als Freek goed aankomt (en dat doet ie) ga dan vooral door met voeden op deze manier. Hij voelt zich er lekker bij en das het belangrijkste!!
Ik ben pas sinds vrijdag aan het uitbouwen met de borstvoeding, dus of ie goed aankomt weet ik niet, volgende week even naar het weegspreekuur. Gisteren was hier iemand van het CB, en die wilde hem wel wegen, maar bij de kraamhulp woog ie 20 gr minder, en om Freek nu in drie dagen op drie verschillende weegschalen te leggen lijkt me ook wat minder handig .

Nausicaa, ik ben Freek met een tepelhoedje gaan voeden omdat ie in het ziekenhuis te veel flesjes heeft gehad. Volgens mij "herkent" ie de borst niet meer.
Ga jouw tip in ieder geval proberen als ie volledig aan de borst is!

Tnx maar weer!!!!

Moussy, stoere meid heb jij hoor!

* Leah stuurt Catoot met Tink de stad in. Brassen Dames, passen jullie vast volgend jaar niet meer in!!!

dinsdag 11 juni 2002 @ 19:37:21 #36
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_4547370
quote:

[..]

Das niet goed he?

De mijne dan:
Caitlin (16-09-1999)

en de oudste is alweer bijna kleuter-af, dus die zal ik maar niet opgeven

***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  dinsdag 11 juni 2002 @ 22:05:14 #37
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_4549737
Ik wil ook graag deze kleine ventje aan jullie voorstellen.
Dit is Kristiàn en is twee weken geleden geboren. Wij zijn
afgelopen weekend op kraamvisite gegaan bij hun.. in Tsjechie Maar was de moeite 1000% waard

Gelukkig gaan wij over 4 weken er weer heen. En dan blijven we 2 weken.. Kan ik nog genoeg wandelingen ermee
maken

(foto ff gefixt)

[Dit bericht is gewijzigd door Funnie op 12-06-2002 12:20]

dinsdag 11 juni 2002 @ 22:31:56 #38
545 dop
:copyright: dop
pi_4550233
quote:
[afbeelding]

[afbeelding]

De bekende blik

heeeeeee die eene die ken ik
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_4552501
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 11:11 schreef moussy het volgende:

[..]

Neehee, de wat-gebeurd-daar-?-mot-dat-allemaal-in-de-gaten-houden-blik.... (nieuwsgierig aagje enne camera heeft knoppies hehe)

Las ik nu dat Rene (met streepje) bijna zindelijk is?
Ik zou wel wat tips willen, deze schreeuwt al bij het zien van de po-po

pi_4552737
Jeetje Knuffie wat is dat manneke groot geworden!!

Een hele hele hele dikke voor Jim!!

*SKAM*

pi_4552760
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 01:28 schreef Maggie het volgende:
Jeetje Knuffie wat is dat manneke groot geworden!!

Een hele hele hele dikke voor Jim!!

*SKAM*

Die krijgt ie morgenochtend van je !!!!!

Ik zal je er een paar mailen

pi_4552778
Graag, en ik kom gauw langs! Beloofd (ik heb zelfs intussen min of meer uitgevonden waar het ligt )
Ik ga lekker slapen.. Truste!!
  woensdag 12 juni 2002 @ 10:32:04 #43
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_4554445
quote:

Leah, hier wil ik toch even op reageren. Mijn zoon heb ik 7,5 maand borstvoeding gegeven, met tepelhoedje. En groeien deed ie hoor (hij zit/zat ruim boven de bovenste curvelijn wat lengte betreft ). Mijn dochtertje kon ik zonder tepelhoedje borstvoeding geven. Tja, het is wel iets gemakkelijker zonder, maar je kind komt echt niets tekort!
Oh, ja, mag mijn dochter ook in het peuterlijstje? Sterre: 09-02-2000. (En mijn zoon is al een kleuter, dus dat kan niet )
pi_4554848
terug van het cb. Alles is prima, ze is al wel ongelovelijk sterk voor haar leeftijd (maar ja dat wisten we al).

Beiden oren functioneren prima. (dat vermoeden hadden wij ook al)

Ze is nu 49,5 cm volgens deze meting (de vorige keer 50 is ze gekrompen )

en ze is eindelijk meer dan 7 pond
Ze komt nu op 3610 gram, ze was prima aangekomen. (en ook dat merkten we, ze werd steeds zwaarder op de arm)

Al met al was iedereen dik tevreden, ze volgde braaf het speeltje, longetjes waren goed, heupjes, kortom alles. 1 juli terug voor d'r eerste prik.

pi_4555693
Fijn Knor dat alles goed is met je kleine meid.
Tip: Als je voor injectie moet met haar,neem dan in een plasctic zakje een vochtig washandje mee.
Als de prik gegeven wordt direct erna opdoen,verlicht het een beetje.
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2002 @ 12:14:04 #46
7074 moussy
kuttekop
pi_4555913
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 01:02 schreef Knuffie het volgende:

[..]

Las ik nu dat Rene (met streepje) bijna zindelijk is?
Ik zou wel wat tips willen, deze schreeuwt al bij het zien van de po-po

Gewoon zeggen dat je luiers en je centen op zijn
Ik had al van alles geprobeerd, kadootjes beloven , idioot staan te hupsen en te gieren als ze eindelijk iets op een pot of op de wc had gedaan, geen luier aan, maar de luiers gewoon op de vaste plek laten liggen, maar madan vond het dan nodig om zelf een luierbroekje aan te doen

Vandaar dat ik het zo maar heb geprobeerd en tot nu toe gaat het nog steeds goed. Ze heeft alleen wel een broekje aan gehad naar bed. Ik had er nog 1 in de auto liggen, dus nu zijn ze weer op.....

pi_4556691
ook nog een vraagje

Alicia wil sinds gister niet echt meer aan de linkerborst. Ze zuigt een minuutje of 4/5 en daarna gaat ze liggen spelen. Als ik inderdaad niet door ga met voeden komt ze binnen het uur nogmaals om voeding. Aan de rechterkant doet zze het wel goed en drinkt dan minimaal een minuut of 15. Waar kan het aanliggen dat ze links niet meer lekker vind ?

En nog een "huishoudelijk" probleempje. Hoe doen jullie dat met de zoogcompressen ?? Ik betaal me namelijk helemaal scheel, ben zo tussen de 15 a 20 euro kwijt per week. Wordt me eigenlijk wel iets te gortig. Probleem is dat ik zo'n beetje continu lek en het moet dus goed absorberen en katoenen zoogcompressen doen dat te weinig, spuugdoekjes ook en navelbandjes houden al helemaal niets. Iemand nog een andere oplossing ??

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 juni 2002 @ 14:26:32 #48
13151 crew  Rewimo
pi_4558272
Hoi Knor, misschien werkt een andere aanleghouding? Door haar andersom aan te leggen kun je haar misschien foppen. En kijk even in haar mondje, misschien zit er een wondje of ander pijnlijk plekje dat de oorzaak kan zijn.

Heb je iets aan gaasjes als compres? Ik had een giga doos met gaasjes van de apotheek. Werkte vrij aardig al moest ik ze wel vaak vervangen.

† In Memoriam † woensdag 12 juni 2002 @ 14:42:46 #49
7074 moussy
kuttekop
pi_4558533
Ik plakte maandverband in mn bh , die echte compressen daar was ik met 5 minuten door heen gelekt. Je moet wat he.....
pi_4560390
heb ik ook gedaan met maandverband.
Gewoon always (ofzow) kopen en een verbandje in tweeen knippen en dan gewoon in je bh plakken.
Je moet alleen niet van die dikke matrassen kopen want das geen gezicht!!!!
  woensdag 12 juni 2002 @ 16:13:02 #51
3498 Barb
Graduated Fool
pi_4560531
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 22:05 schreef Funnie het volgende:
Ik wil ook graag deze kleine ventje aan jullie voorstellen.
Dit is Kristiàn en is twee weken geleden geboren. Wij zijn
afgelopen weekend op kraamvisite gegaan bij hun.. in Tsjechie Maar was de moeite 1000% waard

Gelukkig gaan wij over 4 weken er weer heen. En dan blijven we 2 weken.. Kan ik nog genoeg wandelingen ermee
maken

(foto ff gefixt)

Wat een snoepje, Funnie!
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2002 @ 16:15:02 #52
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_4560566
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 10:32 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Leah, hier wil ik toch even op reageren. Mijn zoon heb ik 7,5 maand borstvoeding gegeven, met tepelhoedje. En groeien deed ie hoor (hij zit/zat ruim boven de bovenste curvelijn wat lengte betreft ). Mijn dochtertje kon ik zonder tepelhoedje borstvoeding geven. Tja, het is wel iets gemakkelijker zonder, maar je kind komt echt niets tekort!

Even weer zeuren.. het komt nl écht wel vaak voor dat een kind tekort komt door het voeden met een tepelhoedje. Als ik telefonische hulpdienst heb en ik hoor dat een baby te weinig aankomt is het vaak omdat er een tepelhoedje wordt gebruikt. Daarom is het belangrijk om in de gaten te houden of een kindje goed aankomt. Als het goed gaat is het tepelhoedje een perfekt hulpmiddel!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_4563228
Today was de big day.
Anouk moest voor haar inenting voor menigingkokken en moeders moest elders naar een andere stad om voor haar 5e poging om het rijbewijs te halen.

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.
(Sorry moest ff)
Gelukkig had hubbie vrijgenomen,moest ook wel want de tijden kwamen aardig overeen.
Ik moest om drie uur examen doen en Anouk om half 5 voor haar prikje.
Ik was net 5 minuten thuis en kwamen ze er ook aan.
Anouk had alleen beetje gepiept toen die naald eruit moest.
T is me ook een lange naald hoor zag ik wel op tv.
Ik heb ze net op bed gebracht van madam was bekaf,en rode wangetjes.
Zal wel met prikje te maken hebben.

Ze is igg niet de enigste die bekaf is.
Lig er zelf ook vroeg in vanavond.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 juni 2002 @ 19:04:11 #54
13151 crew  Rewimo
pi_4563329
Goed gedaan Berney, gefeliciteerd! En die prik heeft Anouk dan maar weer gehad. Christan moet de 18e.

Hij is trouwens niet lekker Gisteravond al heel veel moeite met slapen, hij werd steeds huilend wakker en da's niks voor Christan. Vanmorgen op de KDV was hij dus nog hartstikke moe en hebben we hem meteen in bed gelegd. Heeft toen nog bijna 2 uur geslapen. Wilde niet eten. En om 1 uur werd ik gebeld of ik hem kwam halen, hij had koorts. Dus middag vrij genomen (heb gelukkig morgen mijn vaste vrije dag) en manneke opgehaald. Van koorts niet veel gemerkt, maar hij is duidelijk niet in orde. Heeft nog 2 slaapjes gedaan en daarna toch een tijdje gespeeld. Wel huilen om het minste of geringste. Nu ligt hij er weer in, heeft wel een plak ontbijtkoek gegeten en een potje fruit, en een beker vers sinaasappelsap gedronken. Net was ie nog aan het keten maar na enig ingrijpen is het nu stil en hopelijk valt ie nu in slaap... Ik denk dat het kiesjes zijn, hij moet er nog 4 en aangezien alle vorige tanden en kiezen met 2 of 4 tegelijk kwamen, vrees ik het ergste. Ik zie nog niks in zijn mondje, maar hij kwijlt verschrikkelijk de laatste tijd. Ik hoop dat ie weer snel opknapt...

pi_4563362
He Knuffieeeeeeeeeeeee. Knappe zoon heb je hoor!! Flinke vent al

Berney gefeliciteerd met je rijbewijs!!
En een knuf voor de kleine voor de prikjes.

En Bo haar tandje is al een echt puntje nu *trots is*
Als ze nu bijt doet het echt zeer

Op haar kale plek achter op haar hoofdje komen weer haartjes. Hele kleine blonde.

Doei doei groetjes weer,

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_4563380
Rewimo, dikke knuf voor Christan zijn kiesjes
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator woensdag 12 juni 2002 @ 20:18:58 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4564290
Wat een lieve kindjes allemaal weer op de foto's!
Lieve smoeltjes (ook dat NEEkoppie) hebben ze toch altijd.

Eva heeft gisteren ook de inenting tegen meningokokken gehad en ze vond het nieteens zo gek erg. In een armpje prikken is vast minder pijnlijk dan in een beentje.
Er zit nu alleen wel een enorme harde schijf op haar arm die best pijnlijk is.
Voor de rest is ze aardig verkouden aan het worden, is ze weer erg benauwd en "pruttelt" ze weer lekker als ze ademhaalt.

Christan ook beterschap!

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 juni 2002 @ 20:21:49 #58
13151 crew  Rewimo
pi_4564332
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 19:08 schreef jessie het volgende:
Rewimo, dikke knuf voor Christan zijn kiesjes
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 20:18 schreef Lois het volgende:
Wat een lieve kindjes allemaal weer op de foto's!
Lieve smoeltjes (ook dat NEEkoppie) hebben ze toch altijd.

Eva heeft gisteren ook de inenting tegen meningokokken gehad en ze vond het nieteens zo gek erg. In een armpje prikken is vast minder pijnlijk dan in een beentje.
Er zit nu alleen wel een enorme harde schijf op haar arm die best pijnlijk is.
Voor de rest is ze aardig verkouden aan het worden, is ze weer erg benauwd en "pruttelt" ze weer lekker als ze ademhaalt.

Christan ook beterschap!

Dank jullie wel Ik hoop dat Eva ook niet ziek wordt, Lois. Het ging net zo goed toch, na de amandelen?
  Jubileum moderator woensdag 12 juni 2002 @ 20:23:59 #59
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4564363
Ik hoop het ook maar ik vrees dat ze gewoon ziek wordt. Ze wordt nu steeds huilend wakker (klinkt bekend he?) en is erg van slag.
Ze hoest ook duidelijk met pijn en heeft denk ik een zere keel.

zielig

Eva ♥ en Iris ♥
pi_4564384
Berney, gefeli!! We gaan es samen autorijden :p lijkt me een hele ervaring!! (ik heb er nl zes keer over gedaan, me rijbewijs)

Ik ben trouwens naar de dokter geweest en die heeft het volgende geconstateerd (ze vermodet het laat ik het zo zeggen..)

*metafoor alert*
Mijn eitje 'springt' wel op de lopende band, maar wordt alleen niet goed afgevoerd. Het blijft dur op die band liggen, terwijl er een gillend alamrpje klinkt om het ding op te ruimen. De monteur echter lijkt een beetje uit te slapen en is niet aanwezig om de troep op te ruimen. Vandaar dat de alarmbel wel blijft gaan (menstruatieklachten) maar er niet opgeruimd wordt (geen daadwerkelijke bloeding). Betekent: er wordt geen nieuw eitje gemaakt totdat de troep weg is. Hoogstwaarschijnlijk moet dat een keer gebeuren met medische kunstjes mocht het binnen nu en weet ik niet niet gebeuren. Ondertussen heb ik al twee weken last van PMS...

DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 juni 2002 @ 20:26:13 #61
13151 crew  Rewimo
pi_4564397
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 20:23 schreef Lois het volgende:
Ik hoop het ook maar ik vrees dat ze gewoon ziek wordt. Ze wordt nu steeds huilend wakker (klinkt bekend he?) en is erg van slag.

zielig

Agossie... Ik hoor Christan net ook weer hoesten en een huiltje geven. Hopelijk in zijn slaap...
pi_4564415
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 20:23 schreef Lois het volgende:

zielig

Heerst heel erg, Loisje...keelonstekingsklachten arme moppie! (hoest emt de perzikvlekken?)

Alle zieke kindjes dikke kus!

Hoest trouwens met Rene Moussy? Weten de artsen al wat meer?

DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator woensdag 12 juni 2002 @ 20:27:58 #63
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4564427
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 20:25 schreef Catootje het volgende:
Berney, gefeli!! We gaan es samen autorijden :p lijkt me een hele ervaring!! (ik heb er nl zes keer over gedaan, me rijbewijs)

Ik ben trouwens naar de dokter geweest en die heeft het volgende geconstateerd (ze vermodet het laat ik het zo zeggen..)

*metafoor alert*
Mijn eitje 'springt' wel op de lopende band, maar wordt alleen niet goed afgevoerd. Het blijft dur op die band liggen, terwijl er een gillend alamrpje klinkt om het ding op te ruimen. De monteur echter lijkt een beetje uit te slapen en is niet aanwezig om de troep op te ruimen. Vandaar dat de alarmbel wel blijft gaan (menstruatieklachten) maar er niet opgeruimd wordt (geen daadwerkelijke bloeding). Betekent: er wordt geen nieuw eitje gemaakt totdat de troep weg is. Hoogstwaarschijnlijk moet dat een keer gebeuren met medische kunstjes mocht het binnen nu en weet ik niet niet gebeuren. Ondertussen heb ik al twee weken last van PMS...

Oi . Dat is een stout monteurtje.
Medische kunstjes? Wat houdt dat in?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_4564429
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 19:06 schreef jessie het volgende:
He Knuffieeeeeeeeeeeee. Knappe zoon heb je hoor!! Flinke vent al

En Bo haar tandje is al een echt puntje nu *trots is*
Als ze nu bijt doet het echt zeer

Op haar kale plek achter op haar hoofdje komen weer haartjes. Hele kleine blonde.

Doei doei groetjes weer,

He Jessie,
Nou Bo is anders ook een lekker ding hoor
Krijg altijd foto's te zien van haar zeer trotse oom

Groetjes !

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 juni 2002 @ 20:29:09 #65
13151 crew  Rewimo
pi_4564456
Catoot, wat gaan ze daaraan doen? Hormonen, of een HSG? Of nog iets anders?
pi_4564533
Nou, als mijn menstrruatie niet binnenkort op gang komt, wil de huisarts het een keer een 'jumpstart'geven: een keer zorgend at de menstruatie op gang komt, waardoor het lichaam misschien 'wakker wordt'en het weer gaat doen. Maar ja, als dat niet zo is, heb ik dus geen idee wat je er aan kunt doen. Me eitje springt, maar daarna he? En ik word echt niet blij van die klachten maar goed, het is de eerste keer dat het gebeurt, misschien sla ik gewoon een keer een maandje over. ik heb afgesproken om het effe aan te zien omdat natuurlijk beter is dan die kunstjes...
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 juni 2002 @ 20:42:36 #67
13151 crew  Rewimo
pi_4564672
Klinkt als ongeveer hetzelfde probleem als bij mijn oppas (die dus nu na 1,5 jaar wel zwanger is ). Bij haar hebben ze na een eileideronderzoek (alles in orde) ook de menstruatie kunstmatig opgewekt. Eitje bleek keurig te springen en ook het baarmoederslijmvlies was goed. En na nog 5 dagen hormonen was ze zwanger! Dus al bij de tweede opgewekte eisprong En dat terwijl haar man last heeft van klonterend zaad (dat klinkt raar... maar het zit bij hem in de familie, schijnt het). Nou ja, zo'n klontje heeft het kennelijk toch gered
pi_4564673
He jakkes, wat vervelend Catootje! Ik hoop dat het probleem zich binnenkort - met of zonder een beetje hulp van buitenaf - oplost!
Sterkte met de pms-klachten (je huispak mag je nog wel even aan, het is er ook nog eens weer voor!).

(brr, 'k kruip zelf zometeen maar es in een lekker warm bad)

pi_4564718
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 20:42 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt als ongeveer hetzelfde probleem als bij mijn oppas (die dus nu na 1,5 jaar wel zwanger is ). Bij haar hebben ze na een eileideronderzoek (alles in orde) ook de menstruatie kunstmatig opgewekt. Eitje bleek keurig te springen en ook het baarmoederslijmvlies was goed. En na nog 5 dagen hormonen was ze zwanger! Dus al bij de tweede opgewekte eisprong En dat terwijl haar man last heeft van klonterend zaad (dat klinkt raar... maar het zit bij hem in de familie, schijnt het). Nou ja, zo'n klontje heeft het kennelijk toch gered
Klonterend zaad!!!! Dus dat kan ook nog!!! Hoe ging dat allemaal in zijn werk? Deed de huisarts dat, moest ze naar de gyn? *huispak aantrekt, zich op de bank installeert en dus har zomervakantie spendeert bij de huisarts voor verwijsbriefjes e.d.*
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 juni 2002 @ 20:52:41 #70
13151 crew  Rewimo
pi_4564829
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 20:45 schreef Catootje het volgende:

[..]

Klonterend zaad!!!! Dus dat kan ook nog!!! Hoe ging dat allemaal in zijn werk? Deed de huisarts dat, moest ze naar de gyn? *huispak aantrekt, zich op de bank installeert en dus har zomervakantie spendeert bij de huisarts voor verwijsbriefjes e.d.*

Ze is naar de huisarts geweest toen ze het een jaar op eigen kracht hadden geprobeerd. Vervolgens zijn ze doorverwezen naar het ziekenhuis en zijn ze allebei onderzocht. Uitslag: klonterend zaad maar wel een redelijke hoeveelheid zaadjes, en eisprong niet zoals het hoort. Aan het zaad doen ze in beginsel niks (achteraf dus ook niet nodig, maar het kan eventueel "opgewerkt" worden, waardoor de kwaliteit verbetert), voor de eisprong dus de genoemde hormonen en voilà! Kindje op komst
pi_4564852
Toch, na een beetje aarzeling van mijn kant, nog een vraag voor de borstvoedingsdeskundige(n) onder ons: ik heb nog steeds dat er heel af en toe wat melk uit mijn borst lekt. Is toch niet te geloven, ruim een half jaar na het stoppen met bv. Ik heb gebeld met de huisarts, die via de assistente liet weten dat het vrij normaal is. Maar toch. Ik heb zelfs heel af en toe het gevoel (alleen veel minder sterk dan vroeger) dat de melk toeschiet... Naja, ik vind het dus zoooo raar!
Borstvoedingsdeskundige(n): komt dit echt vaker voor?
  woensdag 12 juni 2002 @ 21:03:32 #72
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_4564988
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 20:54 schreef Nausicaa het volgende:
Toch, na een beetje aarzeling van mijn kant, nog een vraag voor de borstvoedingsdeskundige(n) onder ons: ik heb nog steeds dat er heel af en toe wat melk uit mijn borst lekt. Is toch niet te geloven, ruim een half jaar na het stoppen met bv. Ik heb gebeld met de huisarts, die via de assistente liet weten dat het vrij normaal is. Maar toch. Ik heb zelfs heel af en toe het gevoel (alleen veel minder sterk dan vroeger) dat de melk toeschiet... Naja, ik vind het dus zoooo raar!
Borstvoedingsdeskundige(n): komt dit echt vaker voor?
Wat ik wel eens heb, is dat ik, als ik bij bijvoorbeeld een vriendin van mij op bezoek ben, en haar kindje huilt omdat ie de borstvoeding wil, dat ik ook een soort reflex voel: die specifieke tinteling, alsof de melk toeschiet (maar er komt niks).
Ook had ik een tijd geleden een wit bobbeltje boven op mijn tepel. Het leek een pukkeltje, dus ik probeerde wel eens of ik het kon uitdrukken. Op een gegeven moment kwam er vocht (licht melkachtig vocht) uit de tepel, dus toen ben ik gelijk naar de dokter gegaan, omdat ik bang was dat het misschien kanker was. Nou, er was dus niks aan de hand, het was een soort vetbultje, maar de dokter zei dat dat vocht kwam doordat ik vroeger borstvoeding heb gegeven en dat dan (door 'stimulatie', dat proberen uit te drukken) een beetje vocht opgewekt kan worden.
pi_4565101
Volgens mij hebben we het ongeveer over hetzelfde Spuuglokje! Gelukkig, vind ik echt een opluchting!
  woensdag 12 juni 2002 @ 22:43:27 #74
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4567048
Toeschieten voel ik niet... geloof ik
En lekken doe ik ook niet.

Voorlopig zit ik helaas toch aan het tepelhoedje vast, want drinken zonder levert een zeer gefrustreerde Freek (en Mama) op. Ik wacht even af tot het weegspreekuur.

Catootje, ik zou zeker een verwijzing naar de gyn vragen, mijn ervaring is dat huisartsen erg lang doormodderen, en zo'n gyn heeft gewoon meer verstand van zaken. Je kunt pas zien hoe het met je eitjes zit na een echo en die heeft je huisarts denk ik niet gemaakt?

Gewoon doen hoor!

† In Memoriam † woensdag 12 juni 2002 @ 22:50:15 #75
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_4567250
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 22:43 schreef Leah het volgende:
Toeschieten voel ik niet... geloof ik
En lekken doe ik ook niet.

knip

Niet iedereen voelt het toeschietreflex hoor en ook niet iedereen lekt!

Ik las hier ergens boven de tip over maandverbandjes te gebruiken tegen het lekken maar kijk wel uit dat er geen plastic laagje tn het maandverband zit want het kan gaan broeien dan!

ik voel me af en toe net zo'n wijzend vingertje.. is niet de bedoeling hoor!!

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  woensdag 12 juni 2002 @ 22:53:00 #76
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4567317
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 22:50 schreef just me het volgende:

[..]

ik voel me af en toe net zo'n wijzend vingertje.. is niet de bedoeling hoor!!

* Leah ziet geen wijzend vingertje?

Alleen maar handig toch, online advies?

pi_4567488
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 22:50 schreef just me het volgende:
Ik las hier ergens boven de tip over maandverbandjes te gebruiken tegen het lekken maar kijk wel uit dat er geen plastic laagje tn het maandverband zit want het kan gaan broeien dan!
enig idee welk maandverband dat niet heeft dan ? zowel die van de aldi als libresse heeft dat. En andere merken zou ik dan aanmoeten schaffen en kan moeilijk het pak in de winkel open maken om te kijken

Leah: Wees blij dat je niet lekt, het is alles behalve prettig. Ik was in het begin ook zo bang dat m'n bv niet goed zou zijn. Zeker toen ze na het eerste weegspreekuur ook nog eens zeiden dat ze te weinig was aangekomen, maar Just me heeft me helemaal overtuigd dat het vast goed gaat. Je moet geloven in jezelf, dat waren sleutelwoorden die ik nodig had toen. Alicia is nu in twee weken tijd opnieuw 315 gram aangekomen. Niet te veel, maar exact goed en dan ben ik superblij dat ik ondanks de bloedende tepels en pijntjes door heb gezet.

Gewoon moed houden en proberen door te gaan, iig tot het weegspreekuur en geloven in jezelf.

just me, ben ik zo een snelle leerling

† In Memoriam † woensdag 12 juni 2002 @ 23:04:57 #78
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_4567609
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 22:53 schreef Leah het volgende:

[..]

* Leah ziet geen wijzend vingertje?

Alleen maar handig toch, online advies?

weet je Leah, juist op een forum moet je je woorden zo zorgvuldig kiezen dat het niet verkeerd overkomt; heb ik telefonische hulpdienst dan hoor je de stem van de moeder of vader, dan is het vaak makkelijker om in te schatten hoe die persoon zich voelt en dat kan via het forum niet. Ik zou het heel vervelend vinden om iemand onzeker te maken of tegen de schenen te schoppen door mijn opmerkingen.

Vanmiddag hadden we het hier over het tepelhoedje en er werd gezegd dat je je kind niks tekort doet door het voeden met een tepelhoedje. Ik ben hartstikke blij dat er ook gevallen zijn waar het heel goed gaat met het tepelhoedje maar een van de onderwerpen van een congres van de VBN een paar jaar geleden ging over "stille ondervoeding" baby's die heel tevreden lijken maar door voeden met het tepelhoedje echt tekort komen. Ik ben door mijn jarenlange ervaring gewoon super voorzichtig geworden. Ik kan niet zien of een baby genoeg plast en genoeg aankomt; door de telefoon is het vaak makkelijker te vragen en door te vragen als ik het niet vertrouw.

Maar ik vind het wel hartstikke fijn als ik af en toe iemand van advies kan dienen hoor

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2002 @ 23:06:11 #79
7074 moussy
kuttekop
pi_4567632
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 22:59 schreef Knorretje het volgende:

[..]

enig idee welk maandverband dat niet heeft dan ? zowel die van de aldi als libresse heeft dat. En andere merken zou ik dan aanmoeten schaffen en kan moeilijk het pak in de winkel open maken om te kijken

Ik had toen die maandverbandjes van het eigen merk van de DA en de Hema (zat toen nog geen plastiekje bij, ik weet niet hoe dat nu is)

bekentenis; na tig pakken goedkope plastiek luiers gekocht te hebben en nog geen luier naar mn zin kunnen vinden stak ik 1 vinger door de verpakking om te voelen of de buitenkant katoenachtig zou zijn.... ik denk dat ik dat hetzelfde zou doen bij het maandverband.... gewoon net in zown gleufje van de verpakking, dat je niet het hele pak open scheurt. Anders blijf je kopen op die manier. Achter af schaam ik me er kapot om, maar was die plastieke gevallen zooo zat....

† In Memoriam † woensdag 12 juni 2002 @ 23:09:16 #80
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_4567697
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 22:59 schreef Knorretje het volgende:

Leah: Wees blij dat je niet lekt, het is alles behalve prettig. Ik was in het begin ook zo bang dat m'n bv niet goed zou zijn. Zeker toen ze na het eerste weegspreekuur ook nog eens zeiden dat ze te weinig was aangekomen, maar Just me heeft me helemaal overtuigd dat het vast goed gaat. Je moet geloven in jezelf, dat waren sleutelwoorden die ik nodig had toen. Alicia is nu in twee weken tijd opnieuw 315 gram aangekomen. Niet te veel, maar exact goed en dan ben ik superblij dat ik ondanks de bloedende tepels en pijntjes door heb gezet.

Gewoon moed houden en proberen door te gaan, iig tot het weegspreekuur en geloven in jezelf.

just me, ben ik zo een snelle leerling

hihi je bent een super-leerling!! Over een poosje kunnen jullie elkaar zo goed helpen en vooral stimuleren dat ik niet meer nodig ben. Wat dat betreft is het toch super hier!!

Wat betreft het maandverband ga een keertje naar een drogist en vraag er gewoon naar; vaak zijn zij wel bereid om een pak voor je open te maken. Kraamverband.. zou dat iets zijn of is dat te dik??

Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_4567714
Catoot: ik heb ook zo'n jump-start gehad nadat ik bijna een jaar niet ongesteld ben geworden. Ik kreeg hormonen en binnen een maand was ik weer op regel.

Ben laatst geheel onderzocht weer door gyn, in feite zit er niks verkeerd. Heb ook een tijd een zeer geregelde menstruatie-cyclus gehad.

Nu niet meer helaas

Ben elke twee weken ongesteld (na ongeveer 2 miskramen de laatste maanden)

Eik wil ik dit heel niet vertellen, doodeng op zo'n forum

† In Memoriam † woensdag 12 juni 2002 @ 23:11:18 #82
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_4567737
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 23:10 schreef Tinkerbell het volgende:

hey muts... daar zijn we toch juist voor!!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_4567762
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 23:09 schreef just me het volgende:
Wat betreft het maandverband ga een keertje naar een drogist en vraag er gewoon naar; vaak zijn zij wel bereid om een pak voor je open te maken. Kraamverband.. zou dat iets zijn of is dat te dik??
je haalt me de woorden uit mijn mond. Zei net tegen Danny dat ik het restant kraamverband wel voor de nachten ga proberen. Overdag lijkt me dat geen gezicht. Ben al 3 forse cups gegroeid en dan ook nog zo'n prop kraamverband erop vind ik echt TE worden...

hoor het me nog "vroeger" zeggen, "ach wat grotere borsten zou mooi zijn". Wil nu dolgraag weer een paar maatjes kleiner

† In Memoriam † woensdag 12 juni 2002 @ 23:23:16 #84
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_4567957
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 23:12 schreef Knorretje het volgende:

[..]

je haalt me de woorden uit mijn mond. Zei net tegen Danny dat ik het restant kraamverband wel voor de nachten ga proberen. Overdag lijkt me dat geen gezicht. Ben al 3 forse cups gegroeid en dan ook nog zo'n prop kraamverband erop vind ik echt TE worden...

hoor het me nog "vroeger" zeggen, "ach wat grotere borsten zou mooi zijn". Wil nu dolgraag weer een paar maatjes kleiner

nog eventjes dit... kijk wel uit dat het kraamverband niet zo dik is dat je borsten uit je bh knallen dit kan juist een stuwende werking hebben. Is dit wel het geval koop dan een super-goedkope bh met een grotere cup!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_4568010
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 23:11 schreef just me het volgende:
hey muts... daar zijn we toch juist voor!!
Misschien wel, maar het staat wel erg raar tussen blij en trotse moeders (en vaders natuurlijk). Ik heb er eik al bijna spijt van dat ik het gepost heb.

Ik ga maar naar bed, dan is er zo 24 uur voorbij en dan kan ik het niet meer editen.

pi_4569088
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 23:23 schreef just me het volgende:

[..]

nog eventjes dit... kijk wel uit dat het kraamverband niet zo dik is dat je borsten uit je bh knallen dit kan juist een stuwende werking hebben. Is dit wel het geval koop dan een super-goedkope bh met een grotere cup!

alle tips in me opgeslagen.
En supergoedkope BH's vind je niet in van die grote cups
heb zaterdag al gezocht naar een goeie voedingsbeha's en die zijn al schaars te krijgen. Zit zelf nu op een flinke D maar snachts groeit het gestaag naar een DD (ze heeft namelijk geen nachtvoeding) dus moet minimaal DD hebben zodat ie lekker zit. En dan komt de dikte van je zoogcompres er bij op..

Maar ga eerst knooien met kraamverband. Komt vast wel goed.

pi_4569120
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 23:26 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Misschien wel, maar het staat wel erg raar tussen blij en trotse moeders (en vaders natuurlijk). Ik heb er eik al bijna spijt van dat ik het gepost heb.

Ik ga maar naar bed, dan is er zo 24 uur voorbij en dan kan ik het niet meer editen.

Dacht dat juist in dit topic er ruimte voor was naast de trotse vaders, moeders en andere familieleden om je hart te luchten. Het is niet altijd rozegeur en maneschijn bij iedereen. En je hart luchten kan ook wel eens nodig zijn.

PS. Ondanks die 24 uursrestrictie op het editten kan ik me niet voorstellen dat niemand die post van je wil editten als je er toch giga veel spijt van krijgt.

donderdag 13 juni 2002 @ 01:11:06 #88
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_4569253
Tink, die onregelmatige menstruatie kreeg ik ook in de jaren dat ik wel zwanger wilde worden maar het niet lukte. Terwijl ik eerder zo ongeveer op het uur af kon voorspellen wanneer ik ongesteld moest worden.

Minimiskraampjes heb ik ook een paar gehad: een week of twee weken te laat ongesteld worden, en dan opeens heel heftig, pijnlijk, en vooral heel emotioneel. Lang leve de hormonen! Het is wel eens zo erg geweest dat ik een paar weken uit het weeshuis weg moest blijven, omdat ik begon te huilen bij ieder kind wat ik in m'n armen hield.

Niet te verdrietig worden hoor

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 juni 2002 @ 08:20:15 #89
13151 crew  Rewimo
pi_4570410
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 23:26 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Lieve Tink, dit topic is er niet alleen voor de roze wolken, maar ook voor de grijze en zelfs voor de zwarte. Ook degenen die nu op een roze wolk zitten hebben grijze of zwarte wolken meegemaakt... Hou vol en stort hier maar lekker je hart uit als je daar behoefte aan hebt

en privé mag ook hè, dat weet je

donderdag 13 juni 2002 @ 09:38:09 #90
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4570870
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 23:04 schreef just me het volgende:

[..]

Vanmiddag hadden we het hier over het tepelhoedje en er werd gezegd dat je je kind niks tekort doet door het voeden met een tepelhoedje. Ik ben hartstikke blij dat er ook gevallen zijn waar het heel goed gaat met het tepelhoedje maar een van de onderwerpen van een congres van de VBN een paar jaar geleden ging over "stille ondervoeding" baby's die heel tevreden lijken maar door voeden met het tepelhoedje echt tekort komen.

Daar ben ik juist bang voor dus! Aan de andere kant lijkt mijn moederinstict goed te werken, en geef ik Freek iets bij als ik denk dat ie te kort komt, hij geeft goed aan wanneer ie honger heeft.

* Leah houdt vol tot het weegspreekuur.

Tnx Knor, voor de peptalk!! Fijn om te horen dat Alicia het zo goed doet!

Tinkie..... kop op meissie, ik zou niet weten waarom de grijze wolken niet gepost zouden kunnen worden.

donderdag 13 juni 2002 @ 10:20:35 #91
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_4571226
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 09:38 schreef Leah het volgende:

[..]

Daar ben ik juist bang voor dus! Aan de andere kant lijkt mijn moederinstict goed te werken, en geef ik Freek iets bij als ik denk dat ie te kort komt, hij geeft goed aan wanneer ie honger heeft.

* Leah houdt vol tot het weegspreekuur.

Waar je ook goed op af kunt gaan, is of je kindje genoeg natte luiers produceert. Dan weet je ook zeker of je kindje voldoende drinkt. En mocht je zelf een weegschaal thuis hebben, dan kun je eens voor en na een voeding wegen, dan weet je hoeveel je kindje binnenkrijgt.

Tinkerbell, wat rot voor je/jullie Als ik zoiets lees, dan lijken mijn zorgen om m'n zwangerschap heel onbetekenend, en weet ik dat ik echt niet mag klagen

donderdag 13 juni 2002 @ 10:31:39 #92
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_4571328
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 10:20 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Waar je ook goed op af kunt gaan, is of je kindje genoeg natte luiers produceert. Dan weet je ook zeker of je kindje voldoende drinkt. En mocht je zelf een weegschaal thuis hebben, dan kun je eens voor en na een voeding wegen, dan weet je hoeveel je kindje binnenkrijgt.

Genoeg is 5 of 6 flink natte luiers, toch?
Weegschaal heb ik niet, is ons ook afgeraden, ivm "weegstress".
pi_4571819
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 23:10 schreef Tinkerbell het volgende:
Catoot: ik heb ook zo'n jump-start gehad nadat ik bijna een jaar niet ongesteld ben geworden. Ik kreeg hormonen en binnen een maand was ik weer op regel.

Ben laatst geheel onderzocht weer door gyn, in feite zit er niks verkeerd. Heb ook een tijd een zeer geregelde menstruatie-cyclus gehad.

Nu niet meer helaas

Ben elke twee weken ongesteld (na ongeveer 2 miskramen de laatste maanden)

Ik kan het me heel goed voorstellen. Ikzelf baal gewoon van die menstruatieklachten die tot niks leiden: ik voel me lichamelijk gewoon rot! Ik ben wel heeeel blij dat ik het verteld heb hier: zo wist ik niet dat er meerdere mensen (natuuuurlijk zijn er meerdere mensen) die zo'n kuur heben gehad.

Ik was de eerste vier keer na de pilstop heel regelmatig: ikke trots. En nu is het er in 1 keer mee gekapt en daar ben ik gewoon heel boos om. En jaloers: straks is iedereen bezig aan ronde twee, is me zus eerder zwanger en zit ik maar te wachten tot ik mag! Mijn 'geluk' is dat ik al eerder wist dat ik waarschijnlijk niet snel zwanger zal worden, waardoor ik dat jaar niet af hoef te wachten (wel als het aan de huisarts ligt hoor: wat dat betreft zijn dat idd grage zelfprutsers en afwachters. Ik word zo niet goed van dat: "kijk het nog even aan, niemand kan nu wat voor je doen" En keer op keer blijkt dat een LEUGEN! als je al weet dat je niet goed menstrueert hoef je geen jaar te wachten!)

Na mijn vakantie was ik dus ook van plan bij mijn NIEUWE huisarts te gaan voor een verwijzing...gelukkig hebben we hier een Academisch ziekenhuis!

Tinkie, ik snap denk ik heel goed hoe je je voelt en ik hou mezelf dan ook maar voor dat er hier in dit topic meerdere mensen zijn die niet bepaald door onderbroekjes samen te wassen zwanger zijn geraakt. Ik hoop dat we er voor iedereen mogen zijn: voor die mazzelaars die een heeerlijk hummeltje hebben, voor de bekkeninstabiliteittypes en voor de putjes...en ook voor onszelf Tinkie! Heel veel succes met alles!

DANYEL EN THIJS
pi_4572107
Ik wou alleen maar even melden dat hoewel mijn kinderen al te oud zijn voor dit topic,ik toch elke dag even kijk en ontzettend met jullie meeleef.
voor jullie allemaal!
pi_4572128
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 11:41 schreef ibo het volgende:
Ik wou alleen maar even melden dat hoewel mijn kinderen al te oud zijn voor dit topic,ik toch elke dag even kijk en ontzettend met jullie meeleef.
voor jullie allemaal!
Het wordt binnenkort es tijd voor een opvoedtopicje of niet Al die oude kindjes...
DANYEL EN THIJS
pi_4572176
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 11:43 schreef Catootje het volgende:

[..]

Het wordt binnenkort es tijd voor een opvoedtopicje of niet Al die oude kindjes...

Slim plan,kan ik best gebruiken,hoewel ik bang ben dat ze gezellig mee gaan lezen.
pi_4572701
Nou vandaag alweer ongesteld geworden. Tis amper 2 weken geleden! En zo gaat het nu al tijden.
pi_4572734
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 12:17 schreef Tinkerbell het volgende:
Nou vandaag alweer ongesteld geworden. Tis amper 2 weken geleden! En zo gaat het nu al tijden.
wat een ellende lijkt me dat. betekent dat dat je geen ei-sprong hebt?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 juni 2002 @ 12:20:12 #99
13151 crew  Rewimo
pi_4572767
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 12:17 schreef Tinkerbell het volgende:
Tink, ben je al bij de gyn geweest? Wat zegt die ervan?
  † In Memoriam † donderdag 13 juni 2002 @ 12:46:01 #100
7074 moussy
kuttekop
pi_4573177
Meiden, kop op hoor. Ik snap best dat jullie je er knap klote onder voelen. Niemand kan dat bij jullie weghalen door te zeggen dat het allemaal wel goed komt..... want je wilt het nu en niet over een half jaar of nog wel langer met alle toeters en bellen. Zelf weet ik niet hoe het is maar kan me er wel iets bij voorstellen, of misschien ook eigenlijk niet en loop ik maar wat te zwammen. Maar wat ik wel zeggen wil, luister naar je lijf en al moet je op je kop gaan staan om bij een gyn. te komen, doe wat je hartje je ingeeft. Al is het hier ff lekker lopen mekkeren of uithuilen. Het valt gewoon allemaal niet mee....

Mag ik ff pronken met tante trutje die afgelopen zaterdag haring heeft leren happen ?? Vast wel he

Komt ze , tante trutje met een hollandse nieuwe

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')