abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:42:25 #1
335452 cricket
cricket from space
pi_92824707
Gewoonlijk gaat een dergelijk onderwerp over 'mijn standen zijn te hoog ingeschat', maar deze keer is de vraag 'de meterstanden van de vorige bewoner(s) zijn te hoog ingeschat'.

In de loop van vorig jaar heb ik deze woning betrokken. Op dat moment heb ik de meterstanden aan Eneco doorgegeven. De vorige bewoner is overleden (dit levert wel meer rare administratieve dingen op) en voor zover ik weet heeft de woning zo'n 4 a 5 maanden leeg gestaan en waarschijnlijk hebben de 'erven van' alleen de uithuizing doorgegeven en niet de standen waardoor de netbeheerder wel moest gaan schatten voor hun eindnota. Dit bleek wel uit de brief waarin mijn voorschotbedrag stond; er zit blijkbaar een dermate groot verschil in de standen die ik heb doorgegeven en de standen die ze hebben geschat dat ik voor elektriciteit een negatief voorschotbedrag betaal (dus ik krijg inderdaad elke maand geld van Eneco voor stroom - al heb ik het voorschotbedrag in de tussentijd wel laten aanpassen).

Nu zit er een jaarnota aan te komen, en aangezien het wel handig is om te weten wat daarop te betalen/ontvangen is wilde ik dat eens ongeveer berekenen. De vraag is nu echter: gaan ze daarvoor de standen gebruiken die ik heb opgegeven, of gaan ze de standen gebruiken die ze geschat hebben bij de uithuizing van de vorige bewoner? Een betere vraag is: welke standen behoren ze te gebruiken (het scheelt een hoop geld als ze de geschatte standen moeten gebruiken). Het lijkt een simpele vraag, maar Eneco heb ik die vraag voorgelegd, maar die weten het niet ( :') ), en zij geven steeds een antwoord op de vraag wat als MIJN standen te hoog zijn geschat. Iemand ervaring hiermee?
pi_92825335
Opgegeven standen hebben altijd voorrang. Je gaat dus gewoon betalen voor jouw gebruik.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_92825373
Ze gaan waarschijnlijk de standen gebruiken die bij de netbeheerder en/of energiemaatschappij in het systeem staan. Wij kunnen niet beoordelen welke standen dat zijn.
pi_92825389
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:55 schreef Deetch het volgende:
Opgegeven standen hebben altijd voorrang. Je gaat dus gewoon betalen voor jouw gebruik.
En ik hoop voor je dat je je voorschot aardig omhoog hebt gebracht, anders heb je een probleem. Exact uitrekenen is sowieso lastig omdfat er zo belachelijk veel toeslagen en rare posten overheen komen
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:02:03 #5
335452 cricket
cricket from space
pi_92825680
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:56 schreef RanTheMan het volgende:
Exact uitrekenen is sowieso lastig omdfat er zo belachelijk veel toeslagen en rare posten overheen komen
Het hoeft ook niet exact, ongeveer vind ik genoeg, als je met de belangrijkste posten rekening houdt kun je wel aardig in de buurt komen. Zelfs met ongeveer berekenen is het verschil in standen tussen de 200 en 300 euro.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:06:14 #6
335452 cricket
cricket from space
pi_92825867
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:55 schreef Deetch het volgende:
Heeft dat dan tot gevolg dat de 'erven van' het verschil in standen terug krijgen? Anders casht Eneco 2x voor dat verbruik (of Eneco 1x en een andere leverancier 1x).
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:07:31 #7
335101 Ille_Kommunikaassie
Fucked up & Out of place
pi_92825923
Laat ik dan even de vrijheid nemen 15 jaar juridische ervaring terzijde te schuiven voor werkelijk gedegen advies, en zeggen dat dit een goed moment is om je vuisten te laten spreken.
Haten is blaten...
pi_92826037
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:02 schreef cricket het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet exact, ongeveer vind ik genoeg, als je met de belangrijkste posten rekening houdt kun je wel aardig in de buurt komen. Zelfs met ongeveer berekenen is het verschil in standen tussen de 200 en 300 euro.
ik vind 200-300 euro verschil nog niet echt extreem, snap niet hoe je daar over een jaar een negatief voorschot op kunt krijgen

Ik denk dat ze het dan juist aardig hebben geschat eigenlijk..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:14:35 #9
335452 cricket
cricket from space
pi_92826215
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:10 schreef RanTheMan het volgende:
ik vind 200-300 euro verschil nog niet echt extreem, snap niet hoe je daar over een jaar een negatief voorschot op kunt krijgen
Dat komt doordat de woning die 4-5 maanden (misschien langer) leeg heeft gestaan en ze uitgaan van historisch verbruik. Op mijn verbruik van zo'n 1000 euro per jaar (gas + stroom + netwerkkosten samen) is dat toch zo'n 20 tot 30%. 300 euro aan stroom is ongeveer mijn totaal verbruik per jaar. Als de woning die tijd niet leeg had gestaan was de schatting inderdaad wel correct geweest.
pi_93188233
Beste Cricket,

Op deze site vraagt u of we de beginmeterstanden gaan gebruiken zoals u die aan ons heeft doorgegeven.

Ik kan mij voorstellen dat de geschatte eindmeterstanden van de vorige bewoner vragen bij u oproepen. Als we uw beginmeterstanden ontvangen hebben, gebruiken we deze als beginmeterstanden voor uw jaarnota. We corrigeren dan ook de eindmeterstanden van de vorige bewoner waardoor de erven van deze vorige bewoner een correctienota ontvangen. We brengen geen energieverbruik dubbel (zowel bij de vorige bewoner als bij u) in rekening.

Om exact na te gaan of we de juiste gegevens van u gebruiken, kunt u, onder vermelding van uw klantnummer, met mij contact opnemen via onlineservice@eneco.nl.

Ik hoop u zo volledig te informeren en zie uw eventuele reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco
Volg ons ook via Twitter twitter.com/enecoservice
pi_93188363
*O* *O* *O*
Webcareteam, webcareteam, webcareteam!
*O* *O* *O*

Mooi om ook eens te zien dat er ook webcareteams zijn die werkelijk klantgericht zijn en niet alleen negatieve berichten oppakken om ze zo snel mogelijk te laten wegzakken.
^O^
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')