abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93451030
Hoi :). Postte in het LIF-hardlooptopic, maar het is toch een sport :+.
Ruim 2 weken geleden begonnen met Evy, morgen mijn hardloopschoenen ophalen zodat ik dan lekker aan de slag kan gaan. Bleek een goede enkel&voetafwijking te hebben waardoor lopen op mijn gewone sportschoenen nogal gevaarlijk was.
  maandag 28 februari 2011 @ 19:34:09 #202
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_93454749
Zo, net 2 keer tien minuten voluit, met 3 min. rustig lopen tussendoor. Ging er lekker!!
pi_93458732
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:34 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi :). Postte in het LIF-hardlooptopic, maar het is toch een sport :+.
Ruim 2 weken geleden begonnen met Evy, morgen mijn hardloopschoenen ophalen zodat ik dan lekker aan de slag kan gaan. Bleek een goede enkel&voetafwijking te hebben waardoor lopen op mijn gewone sportschoenen nogal gevaarlijk was.
go for it, douche eendje, succes met lopen op je nieuwe schoenen!!! enne hardlopen is ook een sport!
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
  maandag 28 februari 2011 @ 20:52:28 #204
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_93460125
Maar even crossposten:

Vandaag les 5 gelopen. Ging op zich best goed, maar ik had wel last van m'n schenen. Ik hoop dat het komt doordat ik van het weekend lang heb autogereden en niet dat ik een blessure aan 't oplopen ben. Woensdag is les 6 aan de beurt, maar eens kijken hoe het dan gaat.

Volgende week wordt interessant, met de lange interval-les (tig keer 2 minuten lopen) en daarna voor 't eerst 5 minuten achter elkaar lopen. Als ik geen fysieke klachten heb, moet ik alleen de mentale barriere over om door te rennen. Ik ben benieuwd!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 07:04:37 #205
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_93477444
Chevalric, wees aub voorzichtig met je schenen. Shin splints kunnen maanden duren om te genezen.. Dus doe niet te snel elk pijntje af met 'het zal wel niks zijn'. ;).
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:33:13 #206
7957 Chevalric
pi_93478172
Wees niet bang, de hypochonder in mij draait al overuren ;).

Na een nacht rust zit de pijn nu met name net onder m'n rechterknie, waardoor ik eerder vermoed dat mijn kniegewrichten de plotselinge belasting niet fijn vinden. Voordat ik begon met rennen heb ik echt jaren niks aan sport gedaan. Ik kijk even aan hoe het zich ontwikkelt vandaag en morgen en eventueel na het hardlopen morgen na het werk.

Ik zou het wel jammer vinden als ik nu weer moet stoppen. Ik heb eindelijk een sport gevonden die ik kan beoefenen wanneer ik wil en waar ik geen extra kosten voor hoef te maken.
pi_93479807
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:33 schreef Chevalric het volgende:
Wees niet bang, de hypochonder in mij draait al overuren ;).

Na een nacht rust zit de pijn nu met name net onder m'n rechterknie, waardoor ik eerder vermoed dat mijn kniegewrichten de plotselinge belasting niet fijn vinden. Voordat ik begon met rennen heb ik echt jaren niks aan sport gedaan. Ik kijk even aan hoe het zich ontwikkelt vandaag en morgen en eventueel na het hardlopen morgen na het werk.

Ik zou het wel jammer vinden als ik nu weer moet stoppen. Ik heb eindelijk een sport gevonden die ik kan beoefenen wanneer ik wil en waar ik geen extra kosten voor hoef te maken.
heb je goede schoenen???
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:29:01 #208
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_93480572
Gisteren ging het lopen verbazend lekker. Krijg er ook weer zin om na het werk even een halfuurtje buiten te sporten. :)
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:42:25 #209
7957 Chevalric
pi_93480941
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:59 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

heb je goede schoenen???
Ja, ik heb bij Running World schoenen laten aanmeten. Ik heb schoenen met een wat verharde zool gekregen om te voorkomen dat mijn voet te veel inzakt (een probleem dat ik al wist dat ik had), dus dat zou goed moeten zijn.

Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met mijn overgewicht. Ik heb momenteel een BMI van 29 :S. Ik wil proberen om uiteindelijk 10kg kwijt te raken.
pi_93480978
Het klinken als shin splints. Daar moet je mee oppassen, heb het zelf ook. Probeer wat rekoefeningen te vinden en doe die iedere dag (ook op je niet hardloop dagen), dat helpt mij enorm.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:23:52 #211
7957 Chevalric
pi_93482280
Wat ik zo lees over shin splints zit de pijn daarbij juist in de onderste helft van het scheenbeen. Bij mij zit het juist echt rond het kniegewricht (met name er net onder). Daarom neig ik zelf meer naar een beginnende overbelasting van het kniegewricht dan naar shin splints.

Maar goed, zoals gezegd, ik kijk het vandaag en morgen nog even aan, en als het tijdens of na het rennen morgen erger wordt, dan ga ik wat langer rust nemen.

Het gekke is dat ik vorige week alleen maandag had gerend. Door het weer en drukte kon ik uiteindelijk zaterdag pas weer rennen. Toen kreeg ik op het einde een beetje last van m'n knie, maar dat was tijdens het uitlopen alweer weg. Gisteren kreeg ik aan het eind ineens weer last en nu voel ik het nog steeds.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:32:15 #212
17979 MissMSX
Knightmare
pi_93482616
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:23 schreef Chevalric het volgende:
Wat ik zo lees over shin splints zit de pijn daarbij juist in de onderste helft van het scheenbeen. Bij mij zit het juist echt rond het kniegewricht (met name er net onder). Daarom neig ik zelf meer naar een beginnende overbelasting van het kniegewricht dan naar shin splints.

Maar goed, zoals gezegd, ik kijk het vandaag en morgen nog even aan, en als het tijdens of na het rennen morgen erger wordt, dan ga ik wat langer rust nemen.

Het gekke is dat ik vorige week alleen maandag had gerend. Door het weer en drukte kon ik uiteindelijk zaterdag pas weer rennen. Toen kreeg ik op het einde een beetje last van m'n knie, maar dat was tijdens het uitlopen alweer weg. Gisteren kreeg ik aan het eind ineens weer last en nu voel ik het nog steeds.
Je lichaam moet gewoon nog erg wennen aan al die belasting. Gun jezelf en je lichaam de rust en dan heb je grote kans dat het goed gaat komen :)

Ik ga de komende twee weken weer niet hardlopen en wel braaf mijn oefeningen doen twee keer per dag. Eens zien of dat resultaat gaat hebben :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_93486104
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:23 schreef Chevalric het volgende:

ja het zit beetje halverwege vaak. Misschien is het dan bij jou inderdaad gewoon overbelasting van het kniegewricht ofzo
pi_93493509
Net weer thuis van een rondje evy7, ging erg lekker, een stuk beter dan zondag met het slechte weer, toen liep ik evy6 maar die is gelijk aan evy7.

heb bewust windje tegen gelopen, heerlijk. Ik heb gelukkig geen last van verkeerslichten of iets dergelijks, er zijn zelfs vandaag twee auto's voor me gestopt omdat ik op een rotonde liep, ik had geen voorrang, bedankt bestuurders!!!!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:06:02 #215
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_93493663
Een lichte vorm van shin splints heb ik eerder ook gehad. Het was meer een vervelende irritatie (soort jeuk) dan echt pijn. Tijdens het lopen weinig last ervan gehad, maar uit voorzorg wel een aantal weken rustig aan gedaan en gelukkig is het toen weer verdwenen.
pi_93494342
Heeft iemand wel eens meegelopen in de Singelloop Enschede??
  dinsdag 1 maart 2011 @ 18:01:14 #217
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_93499079
Mijn schoentjes zijn er en ze zitten heerlijk! *;
Nog even gevraagd over hoe&wat met inlopen, mag gewoon rustig aan weer bij evy1 beginnen (aangezien ik toch pas bij 3 was) en ik zal de komende tijd wel wat spierpijn hebben.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:40:21 #218
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_93504211
Nou mijn nieuwe schoenen zijn ingelopen hoor. en hoe. Eerste ervaring met hondenpoep hebben ze ook gehad. :(
pi_93505770
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:01 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn schoentjes zijn er en ze zitten heerlijk! *;
Nog even gevraagd over hoe&wat met inlopen, mag gewoon rustig aan weer bij evy1 beginnen (aangezien ik toch pas bij 3 was) en ik zal de komende tijd wel wat spierpijn hebben.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:40 schreef douche-eendje het volgende:
Nou mijn nieuwe schoenen zijn ingelopen hoor. en hoe. Eerste ervaring met hondenpoep hebben ze ook gehad. :(
Whehe

Before en after verhaal
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:09:14 #220
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_93505954
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:06 schreef Cudles het volgende:

[..]

[..]

Whehe

Before en after verhaal
Jajaja :P Ze zijn weer schoon.
pi_93515766
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:40 schreef douche-eendje het volgende:
Zijn ze meteen echt ingewijd :P

Lijkt het ook niet of je net begonnen bent haha ;)
II 'Who runs in circles never gets far' II
pi_93533057
Ik ben bij les 6 van Renate Verbaans loopcursus 0-5km.

Maar krijg nu langzaamaan steeds meer pijn aan de linkerzijde van mijn voet.

Beetje matig wel.
  woensdag 2 maart 2011 @ 12:19:12 #223
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_93533752
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:58 schreef lunko1979 het volgende:
Ik ben bij les 6 van Renate Verbaans loopcursus 0-5km.

Maar krijg nu langzaamaan steeds meer pijn aan de linkerzijde van mijn voet.

Beetje matig wel.
de eerste 3 weken had ik overal last van (enkel, knie, kuit, spieren); genoeg rust nemen is het advies (hoewel ik ook met pijn ben gaan rennen); zit nu in week 6-7 en ren zonder problemen (en hopelijk blijft dat ook zo)!
  woensdag 2 maart 2011 @ 12:22:19 #224
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_93533887
Vandaag: Les 2 van Evy! Althans, als ik een gaatje kan vinden. Moet wel kunnen, geen planning vanavond.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  woensdag 2 maart 2011 @ 13:10:16 #225
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_93535691
Vanavond weer :)
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')