go for it, douche eendje, succes met lopen op je nieuwe schoenen!!! enne hardlopen is ook een sport!quote:Op maandag 28 februari 2011 18:34 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi. Postte in het LIF-hardlooptopic, maar het is toch een sport
.
Ruim 2 weken geleden begonnen met Evy, morgen mijn hardloopschoenen ophalen zodat ik dan lekker aan de slag kan gaan. Bleek een goede enkel&voetafwijking te hebben waardoor lopen op mijn gewone sportschoenen nogal gevaarlijk was.
heb je goede schoenen???quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:33 schreef Chevalric het volgende:
Wees niet bang, de hypochonder in mij draait al overuren.
Na een nacht rust zit de pijn nu met name net onder m'n rechterknie, waardoor ik eerder vermoed dat mijn kniegewrichten de plotselinge belasting niet fijn vinden. Voordat ik begon met rennen heb ik echt jaren niks aan sport gedaan. Ik kijk even aan hoe het zich ontwikkelt vandaag en morgen en eventueel na het hardlopen morgen na het werk.
Ik zou het wel jammer vinden als ik nu weer moet stoppen. Ik heb eindelijk een sport gevonden die ik kan beoefenen wanneer ik wil en waar ik geen extra kosten voor hoef te maken.
Ja, ik heb bij Running World schoenen laten aanmeten. Ik heb schoenen met een wat verharde zool gekregen om te voorkomen dat mijn voet te veel inzakt (een probleem dat ik al wist dat ik had), dus dat zou goed moeten zijn.quote:
Je lichaam moet gewoon nog erg wennen aan al die belasting. Gun jezelf en je lichaam de rust en dan heb je grote kans dat het goed gaat komenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:23 schreef Chevalric het volgende:
Wat ik zo lees over shin splints zit de pijn daarbij juist in de onderste helft van het scheenbeen. Bij mij zit het juist echt rond het kniegewricht (met name er net onder). Daarom neig ik zelf meer naar een beginnende overbelasting van het kniegewricht dan naar shin splints.
Maar goed, zoals gezegd, ik kijk het vandaag en morgen nog even aan, en als het tijdens of na het rennen morgen erger wordt, dan ga ik wat langer rust nemen.
Het gekke is dat ik vorige week alleen maandag had gerend. Door het weer en drukte kon ik uiteindelijk zaterdag pas weer rennen. Toen kreeg ik op het einde een beetje last van m'n knie, maar dat was tijdens het uitlopen alweer weg. Gisteren kreeg ik aan het eind ineens weer last en nu voel ik het nog steeds.
ja het zit beetje halverwege vaak. Misschien is het dan bij jou inderdaad gewoon overbelasting van het kniegewricht ofzoquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:23 schreef Chevalric het volgende:
Wat ik zo lees over shin splints zit de pijn daarbij juist in de onderste helft van het scheenbeen. Bij mij zit het juist echt rond het kniegewricht (met name er net onder). Daarom neig ik zelf meer naar een beginnende overbelasting van het kniegewricht dan naar shin splints.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:01 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn schoentjes zijn er en ze zitten heerlijk!
Nog even gevraagd over hoe&wat met inlopen, mag gewoon rustig aan weer bij evy1 beginnen (aangezien ik toch pas bij 3 was) en ik zal de komende tijd wel wat spierpijn hebben.
Whehequote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:40 schreef douche-eendje het volgende:
Nou mijn nieuwe schoenen zijn ingelopen hoor. en hoe. Eerste ervaring met hondenpoep hebben ze ook gehad.
Zijn ze meteen echt ingewijdquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:40 schreef douche-eendje het volgende:
Nou mijn nieuwe schoenen zijn ingelopen hoor. en hoe. Eerste ervaring met hondenpoep hebben ze ook gehad.
de eerste 3 weken had ik overal last van (enkel, knie, kuit, spieren); genoeg rust nemen is het advies (hoewel ik ook met pijn ben gaan rennen); zit nu in week 6-7 en ren zonder problemen (en hopelijk blijft dat ook zo)!quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:58 schreef lunko1979 het volgende:
Ik ben bij les 6 van Renate Verbaans loopcursus 0-5km.
Maar krijg nu langzaamaan steeds meer pijn aan de linkerzijde van mijn voet.
Beetje matig wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |