De rente stijgt Whuzz en dat is volgens deze poll een groot probleem aan het worden.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Mogguh toekomstig dakloze/veelbetaler/vrijesectorhuurder/leenslaaf! Klokje tikt!
Een probleem voor wiequote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De rente stijgt Whuzz en dat is volgens deze poll een groot probleem aan het worden.
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:01 schreef Terrorizer het volgende:
Nou, dat schept ook weer een band. <3
Voor diegenen bij wie hun vaste renteperiode binnenkort afloopt. Of voor de "starters" (die er helemaal niet meer zijn, maar ik gun je graag die illusie).quote:
52% van de huurders vindt zijn huur waarschijnlijk ook te hoog, toch is dat geen probleem volgens onze geliefde leiders (Mark, Maxime en Geert) er kan best nog wel wat bij om de kopers een bail-out (=HRA) te blijven betalenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:01 schreef Terrorizer het volgende:
Nou, dat schept ook weer een band. <3
Oh, ok. Tja dat is heel vervelend voor die mensen zeg.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:13 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Voor diegenen bij wie hun vaste renteperiode binnenkort afloopt. Of voor de "starters" (die er helemaal niet meer zijn, maar ik gun je graag die illusie).
3% extra. Dat is op een hypotheek van 3 ton dus ¤9000 euro extra per jaar. Netto.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh, ok. Tja dat is heel vervelend voor die mensen zeg.
Stel dat de rente nou verdubbelt voor die mensen he... zeg dat ze al 6% hadden en dat verdubbelt naar 12%... dan gaan ze (minus HRA) dus 3% extra betalen. Als die daarmee dan al in de problemen komen, wat voor drama moet het dan voor jij zijn als je straks 5% meer gaat betalen
Of misschien valt het allemaal toch best mee![]()
Wat een dom opgezette poll. Heb je 3 antwoordmogelijkheden, waarbij 2 antwoorden enorme overlap hebben. Iemand die voor C kiest zou net zo goed voor B kunnen kiezen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De rente stijgt Whuzz en dat is volgens deze poll een groot probleem aan het worden.
[ afbeelding ]
Dus voor er mensen serieus in de problemen komen moet de rente naar zo'n 12% stijgen en allemaal een hypotheek van meer dan 3 ton hebben.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:25 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
3% extra. Dat is op een hypotheek van 3 ton dus ¤9000 euro extra per jaar. Netto.
Als jij niet denkt dat velen daardoor in de problemen zullen komen, dan spoor je gewoon niet.
Nee, dat heb ik nergens gezegd. Ruim daarvoor al natuurlijk, gekkie. Veel mensen komen al niet meer uit als ze ¤3000/jaar netto minder te besteden hebben.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:28 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dus voor er mensen serieus in de problemen komen moet de rente naar zo'n 12% stijgen en allemaal een hypotheek van meer dan 3 ton hebben.
"Huurder die uit hun panden gezet worden." Never gonna happen. Als die huurders uit hun panden gezet worden, wie gaat dan de bonussen voor de wbv-directeurtjes betalen? Jij?quote:Ik maak me meer druk om al die huurders die uit hun panden gezet gaan worden of 5% extra niet blijken te kunnen betalen en dán uit hun pand gezet worden...
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:31 schreef Asfyxia het volgende:
"Huurder die uit hun panden gezet worden." Never gonna happen. Als die huurders uit hun panden gezet worden, wie gaat dan de bonussen voor de wbv-directeurtjes betalen? Jij?
Aahahaha! Ik zou zeggen, google even op aantallen huisuitzettingen uit huurhuizen per jaar (25.000 ofzo was het, waarvan 18.000 door wanbetaling) en het aantal gedwongen verkopen door hypotheekachterstanden (1300 per jaar ofzo). Is vorig topic nog uitgebreid besproken.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:31 schreef Asfyxia het volgende:
"Huurder die uit hun panden gezet worden." Never gonna happen. Als die huurders uit hun panden gezet worden, wie gaat dan de bonussen voor de wbv-directeurtjes betalen? Jij?
Dit is een grapje... tochquote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:47 schreef Asfyxia het volgende:
Ach, die drie. Die helemaal niet meer betalen.
Maar als je op jaarbasis 5% van je huur niet kunt betalen (zo'n ¤150 - ¤300 per jaar), gaat er echt niks gebeuren hoor.
En jij denkt dat dát uiteindelijk positief gaat uitpakken voor de huizenmarkt? Als straks alle wachtlijsten voor goedkope huurwoningen in Nederland zijn weggewerkt en éénderde van de Nederlanders op straat leeft omdat ze de 5% huurverhoging niet konden betalen?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:44 schreef Whuzz het volgende:
En wie dat dan gaat betalen? Die 80.000 andere huurders die op wachtlijsten staan. Voor jouw wanbetalende ass nog 10 andere gewillige slachtlammeren
Jahoor. Met ¤150-¤300 huurachterstand kom je zeker weg. Met tweeduizend euro achterstand ook nog wel, en daarna wordt het tricky. Dat weet ik uit ervaring.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dit is een grapje... toch![]()
Jij denkt echt dat je er mee weg komt als je gewoon even een deel van je huur niet betaalt?
Tjezus, dit valt niet eens meer onder de noemer "naďviteit"... Kan iemand hier even een woord bij verzinnen?
Dan moeten we slechts wat langer wachten op de stijging in huuruitzettingenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:51 schreef Asfyxia het volgende:
Jahoor. Met ¤150-¤300 huurachterstand kom je zeker weg. Met tweeduizend euro achterstand ook nog wel, en daarna wordt het tricky. Dat weet ik uit ervaring.
Mijn rente staat 30 jaar vast, dus kom maar op met die rente stijging, goed voor mijn spaargeld :-)quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Financieel onkundig? Ik ben er gewoon mee weggekomen hoor!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:54 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dan moeten we slechts wat langer wachten op de stijging in huuruitzettingen
Hoe krijgt iemand in godsnaam 2000 euro huurachterstand in een sociale huurwoning? Dat is in het beste geval een achterstand van 4 maanden, maar in het slechtste geval zowat een jaar... Hoe financieel onkundig kan iemand zijn
Maar hoe kwam het zo ver dan? Ik kan daar echt met mijn hoofd niet bij. Net als gevallen uit shows als "dubbeltje op zijn kant". Hoe laat men het ZO ver komen?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:56 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Financieel onkundig? Ik ben er gewoon mee weggekomen hoor!
Klinkt als een tokkie..quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:56 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Financieel onkundig? Ik ben er gewoon mee weggekomen hoor!
Dat ik m'n huur niet meer betaalde, wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat ik geen geld meer had. Snap je dat?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:59 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Maar hoe kwam het zo ver dan? Ik kan daar echt met mijn hoofd niet bij. Net als gevallen uit shows als "dubbeltje op zijn kant". Hoe laat men het ZO ver komen?
Geen idee. Het was een jaar of 15 geleden.quote:En ik neem aan dat je nu een eeuwigdurende BKR registratie hebt waardoor je never. ever. ooit. een vorm van krediet krijgt? En zo niet, wanneer gaat wie daar kamervragen over stellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |