Waarom in hemelsnaam? Om jezelf een veilig gevoel te geven?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:12 schreef Anneloortje het volgende:
Ja ik geloof in leven na de dood.
Ik vind de beeldvorming met betrekking tot Licht en duisternis interessant.quote:Kolossenzen 1:12 Breng dus met vreugde dank aan de Vader. Hij stelt u in staat om te delen in de erfenis die alle heiligen wacht in het licht.
13 Hij heeft ons gered uit de macht van de duisternis en ons overgebracht naar het rijk van zijn geliefde Zoon, 14 die ons de verlossing heeft gebracht, de vergeving van onze zonden.
Deze tekst zette me werkelijk aan het denken, ook in relatie tot wat mensen ervaren tijdens een bijna-doodervaring, dat alle wezens uiteindelijk onderdeel vormen van het Licht dat ze waarnemen en wat een onvoorwaardelijke Liefde uitstraalt. De vraag is, en mijn excuus voor mijn mogelijke godslastering (wat ik juist zie als een godsbekrachtiging) is of we niet allemaal een stukje God zijn, verpakt in een lichaam, onderworpen aan aardse omstandigheden en verleidt tot de Zonde door het Vlees en dat we uiteindelijk terugkeren en onderdeel vormen van de oorspronkelijke Bron in een ander leven, het werkelijke Leven? Dat we dan volledig geestelijk en zuiver zijn en vol liefde.quote:Kolossenzen 1:15 Beeld van God, de onzichtbare, is hij,
eerstgeborene van heel de schepping:
16 in hem is alles geschapen,
alles in de hemel en alles op aarde,
het zichtbare en het onzichtbare,
vorsten en heersers, machten en krachten,
alles is door hem en voor hem geschapen.
17 Hij bestaat vóór alles en alles bestaat in hem.
18 Hij is het hoofd van het lichaam, de kerk.
Oorsprong is hij,
eerstgeborene van de doden,
om in alles de eerste te zijn:
19 in hem heeft heel de volheid willen wonen
20 en door hem en voor hem alles met zich willen verzoenen,
alles op aarde en alles in de hemel,
door vrede te brengen met zijn bloed aan het kruis.
Je hoeft je niet te excuseren voor je eventuele eigen Godsbeeldquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:03 schreef poldergeist het volgende:
De vraag is, en mijn excuus voor mijn mogelijke godslastering (wat ik juist zie als een godsbekrachtiging) is of we niet allemaal een stukje God zijn, verpakt in een lichaam, onderworpen aan aardse omstandigheden en verleidt tot de Zonde door het Vlees en dat we uiteindelijk terugkeren en onderdeel vormen van de oorspronkelijke Bron in een ander leven, het werkelijke Leven?
Kijk hier zit je al met het probleem wat je verstaat onder leven of een levendiger leven dan hier op aarde. Ik denk als dit al eens eerst uitgeklaard zou worden , dan het dan verhelderender zou zijn. Zulks levendiger leven is niet levendiger dan dit hier op aarde. Het is ook totaal niet te vergelijken. Het gaat hier over heel iets anders. Wat voor iets kan bv. maken dat zulk een "leven" levendiger schijnt te zijn? Da n zouden we dus al moeten aanvaarden dat het werkelijke leven in op aarde een verduisterd leven is , een onzuiver leven. Wat maakt precies dat aardse leven onzuiver of duister? De zonde zoals de Bijbel zegt? Welke zonde? Wat bedoelt men met de boom van kennis van goed en kwaad? Wat betekent het om niet van die boom gegeten te hebben? Wat is het gevolg van het wel eten van die boom? Het zou heel interessant zijn om daar eens over door te bomen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:35 schreef poldergeist het volgende:
[quote]Het is een interessante gedachte vanuit de zaken die ik gelezen heb dat het werkelijke leven na de dood ontdekt wordt, dat het een terugkeer vormt naar de Bron. Een Leven dat levendiger is, dan het leven hier op aarde. Dat het lichaam dat je hebt slechts een onsterfelijke geest faciliteert en dat die geest van het lichaam wordt ontdaan bij het sterfproces. Het is als het ware een overgang van het ene (beperkte) leven naar een volledig leven.
. Ik denk dat dat bewijs er ook nooit zal komen. Men kan niet fysieke zaken, niet fysiek bewijzen. Dit is onmogelijk. Wat wel kan is dat het bewustzijn van de mens gaat uitbreiden en daardoor meer inzage zal krijgen in de werkelijke aard der dingen.quote:Maar dit is slechts een gedachte en een verschijnsel waar nog niet echt wetenschappelijk objectief bewijs voor is. In mijn hart geloof ik in een leven na de dood, maar mijn verstand laat dit niet altijd toe
Stel dat de ziel een subtiele energie is, dus een soort half substantieel iets. Bij het overlijden van iemand van de persoon wordt een miniscul gewichtsverlies geconstateerd. Dat is volgens mij wetenschappelijk bevestigd, maar ik kan geen bronnen geven hiervoor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:34 schreef Supersoep het volgende:
Projecteer het vraag van de ziel eens op teleportatie.
Stel, je hebt een ziel, wat niet uit massa bestaat anders hadden we het al gevonden; er is onderzoek naar gedaan en er is niks aantoonbaars te vinden.
Nu weet je door middel van quantum teleportatie je lichaam ergens naar te teleporteren. Om dit te doen moet je eerst je huidige lichaam compleet afbreken, je gaat dus in zekere zin dood. Dan wordt het ergens anders weer opgebouwd; precies hetzelfde, of toch niet?
Wat gebeurt er in zo'n geval met een ziel wat niet uit materie bestaat? Met mijn logica kan een ziel, mits ze bestaan, niet mee worden geteleporteerd want het bestaat niet uit deeltjes. Maar de geteleporteerde persoon zal er toch hetzelfde uitzien, zich hetzelfde gedragen, enzovoort. Zonder ziel?
Dat is een mythe. Dat hele verhaal van ''21 gram'' gewichtsverlies komt van één of andere malafide dokter, het is nog nooit gereproduceerd in ziekenhuizen enzovoort. Er is geen gewichtsverlies direct na het overlijden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:56 schreef nostradama het volgende:
[..]
Stel dat de ziel een subtiele energie is, dus een soort half substantieel iets. Bij het overlijden van iemand van de persoon wordt een miniscul gewichtsverlies geconstateerd. Dat is volgens mij wetenschappelijk bevestigd, maar ik kan geen bronnen geven hiervoor.
En tleportie is geen overlijden. Dus je kan beiden niet vergelijken met elkaar. Er zouden yogi's zijn die teleportie onder de knie hebben. In het Buddhisme bestaan daar geschriften over. En het heeft idd. te maken met het beheersen van atomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |