Ik moest schijtenquote:Op maandag 14 februari 2011 22:54 schreef Coos het volgende:
Jij dacht als niemand een naamtopic voor me wil openen doe ik het zelf maar.
Ik wil eigenlijk helemaal geen topics openen en dit is de tweede al vandaagquote:Op maandag 14 februari 2011 22:54 schreef Coos het volgende:
Jij dacht als niemand een naamtopic voor me wil openen doe ik het zelf maar.
Yep !quote:
Ik zeg 4quote:Op maandag 14 februari 2011 22:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik zeg de gemeenschap bepaald dat altijd!
In een X gemeenschap bepaalt dat Y op basis Z.
In een 1 gemeenschap bepaalt dat 2 op basis 3.
Wie in X of 1 bepaalt Z of 3?
De gemeenschap. Zo moeilijk was dat toch niet Jian?
In jouw geval het geloof, maar plots verschuil je je achter een formulequote:Op maandag 14 februari 2011 22:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
Neuh,vind ik niet, jouw Kerk echter heeft daar moeite mee, die vindt dat zij interpreteert en bepaalt!quote:Op maandag 14 februari 2011 22:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik zeg de gemeenschap bepaald dat altijd!
In een X gemeenschap bepaalt dat Y op basis Z.
In een 1 gemeenschap bepaalt dat 2 op basis 3.
Ik neem de pas geboren baby's niet eens in de armenquote:Op maandag 14 februari 2011 22:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Yep !![]()
Wel eens twijfels gehad hoor... echt wel![]()
maar als ik dan die koters zag rondrennen dacht ik toch, nah.. toch maar niet![]()
Ik vind kinderen leuk voor ''eventjes'' en dan heb ik het wel weer gehad,
als mijn zussen of broers kindertjes hadden gekregen en ik ging dan op
bezoek, vroegen ze ook altijd, ''of ik het even vast wilde houden''
nah... eigenlijk liever niet![]()
Straks laat ik dat ding nog vallenNeh... niks voor mij Coos, en die Griek wilde al HELEMAAL niet, dus dat
maakte de keuze ook meteen een stuk gemakkelijker.
Maar als je er nu van overtuigd bent dat een ongeboren vrucht qua levenseigenschappen gelijk staat aan een geboren kind? Dat maakt natuurlijk dat die mensen roepen dat het moord is.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:58 schreef Toverheks het volgende:
ik vind het bekrompen mensen die voor een ander uitmaken als die zwanger blijkt te zijn om degene maar van een abortus proberen af te houden, zal ff lekker worden, als ik zwanger blijk te zijn dat er iemand naar me toe komt met een baldiebla verhaal, ik zit met een kind opgezadeld en niet degene die maar roept Abortus is moord etc.etc.
same herequote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik neem de pas geboren baby's niet eens in de armen
quote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik neem de pas geboren baby's niet eens in de armen
Ow... en ik zat me hier al te schamen, ik dacht dat ik raar wasquote:Op maandag 14 februari 2011 23:00 schreef gomi het volgende:
[..]
same here
alleen mijn neefje wel toen. maar voor de rest nooit
En met name roepen ze dat nogal vaak in de VS en dan vermoorden ze de medewerkers van een abortuskliniek.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Maar als je er nu van overtuigd bent dat een ongeboren vrucht qua levenseigenschappen gelijk staat aan een geboren kind? Dat maakt natuurlijk dat die mensen roepen dat het moord is.
gelul teun, de eerste 3 maanden is het een vlokje en kan niet denken voelen ruiken of wat ook, begrijp me niet verkeerd ben super de super gelukkig hoor met de wetenschap er komt iets moois aan, maar had de oudste besloten mam liever niet dan was ik er ook voor haar,ondanks dat ik er verdriet van zou hebben, vind is haar leven niet de mijne zij moet het opvoeden.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Maar als je er nu van overtuigd bent dat een ongeboren vrucht qua levenseigenschappen gelijk staat aan een geboren kind? Dat maakt natuurlijk dat die mensen roepen dat het moord is.
quote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
In jouw geval het geloof, maar plots verschuil je je achter een formule
In mijn geval het geloof? Ben ik de gemeenschap? Ben ik de Kerk?quote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Neuh,vind ik niet, jouw Kerk echter heeft daar moeite mee, die vindt dat zij interpreteert en bepaalt!
Er zijn er drie geboren in de familie. En onder zware druk heb ik mijn kersverse neefje in mijn armen gehad. Maar oh wat klein en kwetsbaar maar ook zo zoet ofzo.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:00 schreef gomi het volgende:
[..]
same here
alleen mijn neefje wel toen. maar voor de rest nooit
Ja Coos, daar gaan we weer, dat zij Fanatici, net als in de politiek weet je wel, die mensen zijn niet voor rede vatbaar. Maar dat was niet de stelling van Teun (of Nmns van mij part)quote:Op maandag 14 februari 2011 23:03 schreef Coos het volgende:
[..]
En met name roepen ze dat nogal vaak in de VS en dan vermoorden ze de medewerkers van een abortuskliniek.![]()
Welke moord is nu erger? Die op een vruchtje van een paar weken of op b.v. een verder kerngezonde arts van 40-45?
Als het in een vroeg stadium gebeurd is iedereen beter af gewoon, jah, als je pasquote:Op maandag 14 februari 2011 22:58 schreef Toverheks het volgende:
ik vind het bekrompen mensen die voor een ander uitmaken als die zwanger blijkt te zijn om degene maar van een abortus proberen af te houden, zal ff lekker worden, als ik zwanger blijk te zijn dat er iemand naar me toe komt met een baldiebla verhaal, ik zit met een kind opgezadeld en niet degene die maar roept Abortus is moord etc.etc.
In de VS zijn ze sowieso in sommige gevallen een beetje gek (understatement)quote:Op maandag 14 februari 2011 23:03 schreef Coos het volgende:
[..]
En met name roepen ze dat nogal vaak in de VS en dan vermoorden ze de medewerkers van een abortuskliniek.![]()
Welke moord is nu erger? Die op een vruchtje van een paar weken of op b.v. een verder kerngezonde arts van 40-45?
quote:Op maandag 14 februari 2011 22:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een paar cellen gelijk stellen aan een persoon. Wat het juridisch gezien zelfs tot een (wilsbekwame) actor gelijk stelt die rechten en plichten heeft.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:49 schreef Jian het volgende:
Wel of geen abortus is iets waar ik, qua meningsvorming, altijd moeite mee heb gehad, juist door de betrokkenheid van die 3e (ongeboren) persoon. Tsja.....
bij 4 a 5 maanden is het gewoon gevaarlijk en ja dan *leeft* het al, dan moet je een keuze maken van houde of weggeven.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als het in een vroeg stadium gebeurd is iedereen beter af gewoon, jah, als je pas
na 4 of 5 maanden aan komt zetten met abortus dan vind ik dat ook niet kunnen
eigenlijk, maar voor de rest is iemand dwingen een kind te krijgen gewoon stom.
Te makkelijk broeder, de Kerk is een instituut. De oude wijze mannen van dat instituut bepalen de koers, niet de mensen uit die gemeenschap. Of wil je zeggen dat de schapen de koers bepalen i.p.v. herder?quote:Op maandag 14 februari 2011 23:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
In mijn geval het geloof? Ben ik de gemeenschap? Ben ik de Kerk?
Elke gemeenschap heeft zo haar ideologie, in een christelijke gemeenschap zal de inhoud daarvan anders zijn dan die van een Islamitische of humanistische, maar hoe dan ook uiteindelijk wordt op basis van die ideologie zaken bepaalt.
Verder
Waarom vraag je het mij als je alle antwoorden al blijkbaar weet?quote:Op maandag 14 februari 2011 23:09 schreef Jian het volgende:
[..]
Te makkelijk broeder, de Kerk is een instituut. De oude wijze mannen van dat instituut bepalen de koers, niet de mensen uit die gemeenschap. Of wil je zeggen dat de schapen de koers bepalen i.p.v. herder?
3 maanden toch?quote:Op maandag 14 februari 2011 23:10 schreef Soury het volgende:
Ik heb geen idéé waar hier de grens ligt qua abortus
6 weken dacht ik ik weet het ook niet eigenlijk maar zoiets denk ik.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:10 schreef Soury het volgende:
Maar in dit soort kwesties schijnen fanatici nogal vaak voor te komen. Hier in Nederland was een paar jaar terug toch ook zo'n koekwaus die plastic foetusjes door de brievenbussen gooide. Dominee Doorenbos.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja Coos, daar gaan we weer, dat zij Fanatici, net als in de politiek weet je wel, die mensen zijn niet voor rede vatbaar. Maar dat was niet de stelling van Teun (of Nmns van mij part)
Ik hoop op jouw antwoord dan maar. Drie maanden is best langquote:Op maandag 14 februari 2011 23:12 schreef Toverheks het volgende:
[..]
6 weken dacht ik ik weet het ook niet eigenlijk maar zoiets denk ik.
Ja hoor, dat zei ik dus ook en daar sta ik helemaal achter. En als je het dan toch weer over geld moet hebben: denk je eens in hoeveel therapiekosten dat geeft als zo'n kind een jaar of achttien isquote:Op maandag 14 februari 2011 22:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En hoe ongelukkig is een kind die geboren wordt bij een moeder (en eventueel vader) waar hij niet gewenst is.
Ik vind het een goed iets dat de keuzen van abortus er is.
Joah en is er enzo ja , wat is een ziel en wanneer .....? tsja ... ik ben één van die kwetsbaren die niet overal een antwoord op heeft. Zo eentje die voorzichtig is met oordelen over het ontstaan van het universum of het bestaan van een ziel omdat die kennis wellicht mijn menselijk kenvermogen overstijgt ..quote:Op maandag 14 februari 2011 23:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Je kan ook gewoon een paar cellen gelijk stellen aan een persoon. Wat het juridisch gezien zelfs tot een (wilsbekwame) actor gelijk stelt die rechten en plichten heeft.
nee zit weer even terug te denken, ze willen het liefst met 5 weken, dan kom je op gesprek en moet je er nog over nadenken 2 weken en dan weer terug komen en als je dan nog ja zegt gebeurt het.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik hoop op jouw antwoord dan maar. Drie maanden is best lang
Joh !!! Sanna op de piemel getrapt, wie was datquote:Op maandag 14 februari 2011 23:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja hoor, dat zei ik dus ook en daar sta ik helemaal achter. En als je het dan toch weer over geld moet hebben: denk je eens in hoeveel therapiekosten dat geeft als zo'n kind een jaar of achttien is
Discussieer-ze allemaal, ik ga naar bed
slaap lekker Disanaquote:Op maandag 14 februari 2011 23:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja hoor, dat zei ik dus ook en daar sta ik helemaal achter. En als je het dan toch weer over geld moet hebben: denk je eens in hoeveel therapiekosten dat geeft als zo'n kind een jaar of achttien is
Discussieer-ze allemaal, ik ga naar bed
goedzo, soms weet je het nietquote:Op maandag 14 februari 2011 23:10 schreef Soury het volgende:
Huh? Die ontgaat me even. Ik lees het morgen welquote:Op maandag 14 februari 2011 23:15 schreef Soury het volgende:
[..]
Joh !!! Sanna op de piemel getrapt, wie was dat
Dat is BS dat kan nietquote:Op maandag 14 februari 2011 23:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
OEF..![]()
hier staat
Op basis van de huidige stand van de medische wetenschap mag volgens de Ministeries van Volksgezondheid en Justitie daarom abortus op menselijke foetussen in Nederland tot 24 weken (5,5 maanden) na de bevruchting uitgevoerd worden als aan een aantal regels voldaan is. Een van die regels is dat de uitvoering van de vruchtafdrijving voorafgegaan moet zijn door een bedenktijd van minimaal 5 dagen, en dat de abortus moet worden uitgevoerd door een medicus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus
dat is best laat eigenlijk5,5 maand, dan is het toch wel een beetje al een ''mensje''
had ik niet gedacht![]()
vind ik wel bruut eigenlijk...
Ik vraag je niks, jij brengt je standpunten aangaande een christelijke gemeenschap naar voren, ik de mijne en die stroken niet me de jouwe, simpelquote:Op maandag 14 februari 2011 23:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarom vraag je het mij als je alle antwoorden al blijkbaar weet?
het was dacht ik eerst tot 3 maanden hoor, of dit zijn uitzonderingen want kan me niet voorstellen dat dit *normaal* isquote:Op maandag 14 februari 2011 23:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
OEF..![]()
hier staat
Op basis van de huidige stand van de medische wetenschap mag volgens de Ministeries van Volksgezondheid en Justitie daarom abortus op menselijke foetussen in Nederland tot 24 weken (5,5 maanden) na de bevruchting uitgevoerd worden als aan een aantal regels voldaan is. Een van die regels is dat de uitvoering van de vruchtafdrijving voorafgegaan moet zijn door een bedenktijd van minimaal 5 dagen, en dat de abortus moet worden uitgevoerd door een medicus.
dat is best laat eigenlijk5,5 maand, dan is het toch wel een beetje al een ''mensje''
had ik niet gedacht![]()
Je kwam nogal bozig overquote:Op maandag 14 februari 2011 23:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Huh? Die ontgaat me even. Ik lees het morgen wel
Maar die 5.5 maand is denk ik vooral voor mensen die een ernstig gehandicapt kind op de wereld zouden zetten. Dat kunnen ze vaak pas in dat stadium met 99% zekerheid zeggen. Maar abortus ivm ongelukjes worden veel sneller gedaan kijkt mij.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
OEF..![]()
hier staat
had ik niet gedacht![]()
Tering zegquote:Op maandag 14 februari 2011 23:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
jah staat er toch echt
hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus
verbaasd mij ook hoor..
ik geloof het niet Coosquote:Op maandag 14 februari 2011 23:18 schreef Coos het volgende:
[..]
Maar die 5.5 maand is denk ik vooral voor mensen die een ernstig gehandicapt kind op de wereld zouden zetten. Dat kunnen ze vaak pas in dat stadium met 99% zekerheid zeggen. Maar abortus ivm ongelukjes worden veel sneller gedaan kijkt mij.
Dat lijkt me ook. Ik hou me er niet mee bezig maar dit is best heftigquote:Op maandag 14 februari 2011 23:18 schreef Coos het volgende:
[..]
Maar die 5.5 maand is denk ik vooral voor mensen die een ernstig gehandicapt kind op de wereld zouden zetten. Dat kunnen ze vaak pas in dat stadium met 99% zekerheid zeggen. Maar abortus ivm ongelukjes worden veel sneller gedaan kijkt mij.
idd, denk dat t met die uitzonderingen ms tot 5.5 maand kanquote:Op maandag 14 februari 2011 23:17 schreef Toverheks het volgende:
[..]
het was dacht ik eerst tot 3 maanden hoor, of dit zijn uitzonderingen want kan me niet voorstellen dat dit *normaal* is
quote:Op maandag 14 februari 2011 23:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Nou ja, we slachten kippen ook bij miljoenen en vroegtijdig. Haantjes worden gelijk al om zeep geholpen, koud uit het ei.
Ja maar die zijn wel lekker. En de last is de botjesquote:Op maandag 14 februari 2011 23:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Nou ja, we slachten kippen ook bij miljoenen en vroegtijdig. Haantjes worden gelijk al om zeep geholpen, koud uit het ei.
Ja maar een Ian is eerder klaarquote:Op maandag 14 februari 2011 23:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Mera had het toch eerder ook over 3,5 maanden?
Die christenen zijn sowieso tegen. Ook als het kind zwaar gehandicapt of weinig levensvatbaar ter wereld zou komen. Het is de wil van god zeggen ze dan. Iets abstracts dus. Maar in de praktijk gaat het voor die 5.5 maand gevallen denk ik echt om noodzakelijke gevallen!quote:Op maandag 14 februari 2011 23:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik geloof het niet Coos
hier staat het ook
http://www.stand.nl/polit(...)rlaagd-naar-22-weken
De grap is dat ik denk dat zowel bij het maken als bij het verwijderen van een kind de man regelmatig een nogal ondergeschikte rol speelt.quote:
Ja de wil van God, daar heb ik ook altijd moeite mee hoorquote:Op maandag 14 februari 2011 23:24 schreef Coos het volgende:
[..]
Die christenen zijn sowieso tegen. Ook als het kind zwaar gehandicapt of weinig levensvatbaar ter wereld zou komen. Het is de wil van god zeggen ze dan. Iets abstracts dus. Maar in de praktijk gaat het voor die 5.5 maand gevallen denk ik echt om noodzakelijke gevallen!
Mijn ouders zijn Pro Life, ook zo verzekerdquote:Op maandag 14 februari 2011 23:24 schreef Coos het volgende:
[..]
Die christenen zijn sowieso tegen. Ook als het kind zwaar gehandicapt of weinig levensvatbaar ter wereld zou komen. Het is de wil van god zeggen ze dan. Iets abstracts dus. Maar in de praktijk gaat het voor die 5.5 maand gevallen denk ik echt om noodzakelijke gevallen!
Ik ben een christelijke gemeenschap?quote:Op maandag 14 februari 2011 23:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik vraag je niks, jij brengt je standpunten aangaande een christelijke gemeenschap naar voren, ik de mijne en die stroken niet me de jouwe, simpel
Nou dat hoop ik maar van wel, zelfs dan vind ik het al een brute manier eigenlijkquote:Op maandag 14 februari 2011 23:24 schreef Coos het volgende:
[..]
In die discussie ga ik me niet mengen. Al denk wel dat je gelijk hebt. Kutwijven .. Nee maar dat is toch nog steeds zo dat vrouwen de kids en alles opeisenquote:Op maandag 14 februari 2011 23:25 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
De grap is dat ik denk dat zowel bij het maken als bij het verwijderen van een kind de man regelmatig een nogal ondergeschikte rol speelt.
zal het niet weten ik lees het is een kippenhok daar alles rattelt door elkaar niet te volgenquote:Op maandag 14 februari 2011 23:26 schreef Coos het volgende:
Is er nog wat bij dat SS gebeuren te doen geweest vandaag?
Ja ja, sus jezelf maar in slaapquote:Op maandag 14 februari 2011 23:27 schreef Toverheks het volgende:
wat ik net zei, kan me niet voorstellen bij 5 maanden nog wat, de vrucht wordt weggezogen via de vagina in een trechtertje dat kan niet als je 5 nog wat bent dat moet dan operatief en heet het geen abortus meer.
trusten d_kquote:Op maandag 14 februari 2011 23:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ben een christelijke gemeenschap?
Ik zei alleen dat onze huidige normen en waarden omtrent de gezondheidszorg dateren uit een christelijke maatschappij. Met daarbij behorende visies omtrent leven, geboorte & dood. Dat is gewoon een feit.
Mijn vraag was gewoon wie nu de dominante instanties of ideologieën gaan worden die dat bepalen als er al sprake is van dergelijke actoren. Nergens heb ik blijk gegeven van mijn eigen visie.
Wat jij doet is gewoon mijn nick koppelen aan de eigen connotaties van de kerk als instituut of ideologie en daarmee zodoende een eigen invulling geeft aan de wijze waarop ik zou denken en welke visies ik zou hebben. Dat is geen verschil van mening, want je weet mijn mening niet eens.
Maar goed, deze christelijke gemeenschap, de Kerk, gaat nu slapen.
Dan krijg je weeën opwekkende middelen waar het vruchtje/kindje door naar buiten komt.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:27 schreef Toverheks het volgende:
wat ik net zei, kan me niet voorstellen bij 5 maanden nog wat, de vrucht wordt weggezogen via de vagina in een trechtertje dat kan niet als je 5 nog wat bent dat moet dan operatief en heet het geen abortus meer.
Ja lullo, omdat je daar zelf tien keer daags prat op gaat.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[
Wat jij doet is gewoon mijn nick koppelen aan de eigen connotaties van de kerk als instituut of ideologie en daarmee zodoende een eigen invulling geeft aan de wijze waarop ik zou denken en welke visies ik zou hebben. Dat is geen verschil van mening, want je weet mijn mening niet eens.
huh ik hoef mezelf niet te sussen hoor hoe bedoel je???quote:Op maandag 14 februari 2011 23:28 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja ja, sus jezelf maar in slaap
o ja dat kan ook ja ben helemaal uit de methodes van hoe alles moet. is te lang geledenquote:Op maandag 14 februari 2011 23:28 schreef Coos het volgende:
[..]
Dan krijg je weeën opwekkende middelen waar het vruchtje/kindje door naar buiten komt.
Ja wel bruut. Maar als het vanaf de geboorte tot zijn dood op 2, 3, 5 jarige leeftijd aan slangen moet liggen weet ik wel wanneer het beter af is.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou dat hoop ik maar van wel, zelfs dan vind ik het al een brute manier eigenlijk
Jij ben nog uit de tijd van de breinaalden.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:30 schreef Toverheks het volgende:
[..]
o ja dat kan ook ja ben helemaal uit de methodes van hoe alles moet. is te lang geleden
Nou ja, omdat er dan toch wel een heus kind verwijderd wordt. Eentje waar zo ongeveer alles op en aan zit.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:29 schreef Toverheks het volgende:
[..]
huh ik hoef mezelf niet te sussen hoor hoe bedoel je???
Laat de breinaalden maar voor truitjes danquote:Op maandag 14 februari 2011 23:30 schreef Toverheks het volgende:
[..]
o ja dat kan ook ja ben helemaal uit de methodes van hoe alles moet. is te lang geleden
Nee, dan krijg je een -instrumentele verkleining-, google dat maar eens.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:28 schreef Coos het volgende:
[..]
Dan krijg je weeën opwekkende middelen waar het vruchtje/kindje door naar buiten komt.
neeeeeheeeeeeeeeee ben helemaal niet oud, maar die manier was ik ff vergeten, ja heb het druk SS en hierquote:Op maandag 14 februari 2011 23:31 schreef Coos het volgende:
[..]
Jij ben nog uit de tijd van de breinaalden.
Een klein gitaartjequote:Op maandag 14 februari 2011 23:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, dan krijg je een -instrumentele verkleining-, google dat maar eens.
Dat is ook niet helemaal waar. Dat wil zeggen, dat wordt gedaan tussen 12-14 weken. Daarna wordt het volgende gedaan:quote:Op maandag 14 februari 2011 23:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
quote:Bij vrouwen die een therapeutische abortus ondergaan in een later stadium van de zwangerschap wordt de bevalling ingeleid.
Dat gaat er aan vooraf.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
ik denk dat er alleen ingegrepen wordt bij 5maanden als het niet goed is, en wat coos net zegt, een kindje aan slangetjes enzo zijn hele leven is niet niks dus denk alleen in uiterste gevallen.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Nou ja, omdat er dan toch wel een heus kind verwijderd wordt. Eentje waar zo ongeveer alles op en aan zit.
is ook... maar ik weet ook niet precies hoe zoiets in zijn werk gaat en ik hebquote:Op maandag 14 februari 2011 23:31 schreef Coos het volgende:
[..]
Ja wel bruut. Maar als het vanaf de geboorte tot zijn dood op 2, 3, 5 jarige leeftijd aan slangen moet liggen weet ik wel wanneer het beter af is.
zal het hele stripje maar ff slikken.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
is ook... maar ik weet ook niet precies hoe zoiets in zijn werk gaat en ik heb
ook ineens een breinaald in mijn hoofdmaar er zullen intussen wel betere
manieren zijn hoop ik, nooit mee te maken gehad, dus ook nooit zo in verdiept..
Nah... ik gaat afsluiten hier
eerst effe ''de pil'' slikken, ik neem er wel 2voor de zekerheid
![]()
![]()
Trusten allemaal !
Doei mopquote:Op maandag 14 februari 2011 23:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
![]()
![]()
Trusten allemaal !
Dat verklaard hetquote:Op maandag 14 februari 2011 23:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
![]()
![]()
Trusten allemaal !
Dit is wat je zei;quote:Op maandag 14 februari 2011 23:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ben een christelijke gemeenschap?
Ik zei alleen dat onze huidige normen en waarden omtrent de gezondheidszorg dateren uit een christelijke maatschappij. Met daarbij behorende visies omtrent leven, geboorte & dood. Dat is gewoon een feit.
Mijn vraag was gewoon wie nu de dominante instanties of ideologieën gaan worden die dat bepalen als er al sprake is van dergelijke actoren. Nergens heb ik blijk gegeven van mijn eigen visie.
Maar goed, deze christelijke gemeenschap, de Kerk, gaat nu slapen.
Mijn antwoord;quote:Dat doet de gemeenschap al eeuwen zo. Dat is niet nieuws.
In een christelijke gemeenschap is het leven heilig, abortus en euthanasie een zonde. Maar wie bepaalt nu wat heilig is in een maatschappij waar we de zorg hebben overgedragen aan de markt?
Een simpele en min of meer retorische vraag, al herken jij dat wellicht niet zo?quote:Jij eerst!
Wie bepaalt wat heilig is in een Christelijke gemeenschap?
Moet gelijk aan die lampelul van SS denken.quote:
Ik ben er nog niet zo mee bezigquote:Op maandag 14 februari 2011 23:38 schreef Coos het volgende:
[..]
Moet gelijk aan die lampelul van SS denken.
Of hebben ze dat gitaartje al achter in zijn strot geslagen?
Ik denk, al lezend, dat dat absoluut niet het geval is. Dat staat nergens in de voorwaarden namelijk. Het volgende wel:quote:Op maandag 14 februari 2011 23:35 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ik denk dat er alleen ingegrepen wordt bij 5maanden als het niet goed is, en wat coos net zegt, een kindje aan slangetjes enzo zijn hele leven is niet niks dus denk alleen in uiterste gevallen.
Een gemeenschap bestaat niet uit regenten, de macht van een regent ligt bij de gemeenschap (en niet bij de regent -> Zie Egypte)quote:Op maandag 14 februari 2011 23:37 schreef Jian het volgende:
[..]
Dit is wat je zei;
[..]
Mijn antwoord;
[..]
Een simpele en min of meer retorische vraag, al herken jij dat wellicht niet zo?
Antwoord: in die Christelijke gemeenschap: de geestelijk leiders (de regenten dus)
In onze maatschappij: de overheid (de regenten dus)
Wellicht zijn we in het laatste geval wel wat beter af, want daar is nog enige sprake van democratie
Of jij zelf een Christelijke gemeenschap weet ik niet en dat boeit me ook niet
Ik wilde het niet zo bruut en blunt neerplempen, maar nu het her toch staatquote:Op maandag 14 februari 2011 23:29 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja lullo, omdat je daar zelf tien keer daags prat op gaat.
Daarmee wordt er dan toch nog steeds een abortus uitgevoerd. De vraag is juist of je er voor of tegen bent, in welke gevallen en tot wanneer. Sommige zaken zijn zo duidelijk (jouw voorbeeld), dat je er niet lang over na hoeft te denken.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
Waarom stemt men trouwens abortus gelijk aan ongewenst zwangerschap hier? Abortus kan ook een medische ingreep zijn voor het welzijn van de moeder.
oh oke, ja was er niet echt mee bezig om alles op te zoeken zo zie je maar weer, op de maandagavond leer ik weer bij.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:39 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik denk, al lezend, dat dat absoluut niet het geval is. Dat staat nergens in de voorwaarden namelijk. Het volgende wel:
* in een centrum dat bevoegd is abortussen uit te voeren;
* bij vrouwen die vinden dat zij door de zwangerschap in een noodsituatie verkeren;
* na een bedenktijd van vijf dagen (deze tijd moet tenminste zitten tussen het eerste consult en de daadwerkelijke abortus);
* bij een zwangerschapsduur korter dan 24 weken (in de praktijk meestal 22 weken).
Bij regenten zie Castroquote:Op maandag 14 februari 2011 23:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een gemeenschap bestaat niet uit regenten, de macht van een regent ligt bij de gemeenschap (en niet bij de regent -> Zie Egypte)
Dat was iid niet ter sprake. En ook niet het onderwerp in dezequote:Op maandag 14 februari 2011 23:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
Waarom stemt men trouwens abortus gelijk aan ongewenst zwangerschap hier? Abortus kan ook een medische ingreep zijn voor het welzijn van de moeder.
Welk voorbeeld?quote:Op maandag 14 februari 2011 23:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Daarmee wordt er dan toch nog steeds een abortus uitgevoerd. De vraag is juist of je er voor of tegen bent, in welke gevallen en tot wanneer. Sommige zaken zijn zo duidelijk (jouw voorbeeld), dat je er niet lang over na hoeft te denken.
Begin dan maar met teruglezen want dat is ook terzijde al aan de orde geweest.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dichter bij huis. Zie het CDA en de VVD.quote:
Nee, ik bedoel niet die welzijn, maar de lichamelijke welzijn van de moeder. Bij sommige aandoeningen, ziektes en allerlei medische toestanden kan het voldragen van een zwangerschap de dood van de moeder betekenen en daarmee het risico bestaat dat beiden overlijden.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:45 schreef Coos het volgende:
[..]
Begin dan maar met teruglezen want dat is ook terzijde al aan de orde geweest.![]()
Of zie jij abortus na verkrachting als welzijn voor de verkrachter?
LOLquote:Op maandag 14 februari 2011 23:46 schreef Coos het volgende:
[..]
Dichter bij huis. Zie het CDA en de VVD.
Whehe, jij doet natuurlijk weer ingewikkeld afgewogen en zo. Kost gewoon wat meer tijd, maar je komt er ook wel hoorquote:Op maandag 14 februari 2011 23:41 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik wilde het niet zo bruut en blunt neerplempen, maar nu het her toch staat
Dat heeft je eigen meissie al beschreven!quote:Op maandag 14 februari 2011 23:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel niet die welzijn, maar de lichamelijke welzijn van de moeder. Bij sommige aandoeningen, ziektes en allerlei medische toestanden kan het voldragen van een zwangerschap de dood van de moeder betekenen en daarmee het risico bestaat dat beiden overlijden.
Welk voorbeeld?quote:Op maandag 14 februari 2011 23:47 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Whehe, jij doet natuurlijk weer ingewikkeld afgewogen en zo. Kost gewoon wat meer tijd, maar je komt er ook wel hoor
Dan doe je een condoom omquote:Op maandag 14 februari 2011 23:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel niet die welzijn, maar de lichamelijke welzijn van de moeder. Bij sommige aandoeningen, ziektes en allerlei medische toestanden kan het voldragen van een zwangerschap de dood van de moeder betekenen en daarmee het risico bestaat dat beiden overlijden.
O ja, die denkt tenminste wel na. Daarmee ga ik dan maar eens mee in bed discussieren!quote:Op maandag 14 februari 2011 23:47 schreef Coos het volgende:
[..]
Dat heeft je eigen meissie al beschreven!
Zuigert.....quote:
Daar krijg je geen kindjes vanquote:Op maandag 14 februari 2011 23:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
O ja, die denkt tenminste wel na. Daarmee ga ik dan maar eens mee in bed discussieren!
Dat kan je niet vooraf voorspellen. Sommige dingen overkomen je. Bijvoorbeeld als het vruchtje of cellen van dit vruchtje zich verkeerd ontwikkelen tot kanker.quote:
Ik ga even loeren.. Dat gelul hier trek ik niet meerquote:Op maandag 14 februari 2011 23:52 schreef Jian het volgende:
Slapen die gasten bij SS al? of gaat dat de hele nacht zo'n beetje door?
Welk voorbeeld?quote:Op maandag 14 februari 2011 23:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Daarmee wordt er dan toch nog steeds een abortus uitgevoerd. De vraag is juist of je er voor of tegen bent, in welke gevallen en tot wanneer. Sommige zaken zijn zo duidelijk (jouw voorbeeld), dat je er niet lang over na hoeft te denken.
Of hij geeft een voorbeeld of toe dat het een dood verwensing was, maar voor beide heeft ie de ballen dus niet.quote:
quote:Op maandag 14 februari 2011 23:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Of hij geeft een voorbeeld of toe dat het een dood verwensing was, maar voor beide heeft ie de ballen dus niet.
Ga nu maar gewoon schijten en in bed lullen met Laysa, want hier wordt het niets meerquote:Op maandag 14 februari 2011 23:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Welk voorbeeld?
[..]
Of hij geeft een voorbeeld of toe dat het een dood verwensing was, maar voor beide heeft ie de ballen dus niet.
Ja, maar hoe komt ie aan die lijstjes?quote:Op maandag 14 februari 2011 23:55 schreef Coos het volgende:
Hebben jullie dat lijstje van Arcee gezien???
En wie staat er bovenaan???![]()
Nee, die ene is mij te ver en de andere staat in de slaapkamer waar Laysa probeert te knorrenquote:Op maandag 14 februari 2011 23:54 schreef Jian het volgende:
[..]
LOL.. en sla je nu ook met je beide vuistjes op je bureau
Arcee is al sinds mensenheugenis van de stats. Hij zal er wel een script op losgelaten hebben.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:56 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, maar hoe komt ie aan die lijstjes?
Nee joh, geen zin in. Ik ga zo pitten, morgen om zeven uur gaat de wekker weer.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:58 schreef Coos het volgende:
Kom Teun verhuizen we ook nog even naar de COS.
Jezus, ik heb hem nu pas door.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
Zit me nou niet te voeren lullo, zo jofel vind ik het nietquote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:45 schreef Gert het volgende:
Zo, dat was weer effe lekker doodsverwensingen noten.
Beslist niet bedoeld om je te voeren maar ik moest er heel hard om lachen dat D_K daar een doodsverwensing uit wist te slepen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Zit me nou niet te voeren lullo, zo jofel vind ik het niet
Ik wist bij God niet waar hij nu op doelde. Duurde ongeveer tien minuten en teruglezen waar hij het over had en hoe hij er nu toch bij kwamquote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Beslist niet bedoeld om je te voeren maar ik moest er heel hard om lachen dat D_K daar een doodsverwensing uit wist te slepen.
Gert ik heb nu een dik half uur naar die stream zitten kijken maar het kan mij nog niet boeien.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Beslist niet bedoeld om je te voeren maar ik moest er heel hard om lachen dat D_K daar een doodsverwensing uit wist te slepen.
Ik las jouw verontwaardigde reactie, dus ik teruglezen. Moest erg lachen toen ik zag wat de 'doodsvwerwensing' inhield. Briljant!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:56 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik wist bij God niet waar hij nu op doelde. Duurde ongeveer tien minuten en teruglezen waar hij het over had en hoe hij er nu toch bij kwam![]()
Nou ja, morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen
Vijf flessen wijn met 15 man!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 01:01 schreef Coos het volgende:
[..]
Gert ik heb nu een dik half uur naar die stream zitten kijken maar het kan mij nog niet boeien.
Misschien gaat het idd nog leuk worden maar 5 flessen wijn is wel karig. Maar dat zichzelf worden gaat toch wat sneller met 15 flessen. En leuker om te volgen dan, Zit nu naar een gozer met een lasbrilletje te kijken. Kijk, als ie die nou 's morgens op had ivm de kater waren we al een stuk verder.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 01:05 schreef Gert het volgende:
Vijf flessen wijn met 15 man!![]()
Ik vond het wel leuk al, toch. Gisteren totaal niet, maar nu zie je dat mensen wat meer zichzelf worden en dat de eerste sympathieën en antipathieën duidelijk beginnen te worden.
Hé Eend ik heb het overleefd vanmorgen. Kwam niet geboeid in een loods terecht. Maar dat boeien was ook niet nodig als ze me hadden willen vasthouden want er lag binnen net achter de deur een levensgevaarlijke vechthond.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:35 schreef PC eend het volgende:
Hier is het ook nog steeds gezellie zie ik
Dat bedoel ik!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 01:20 schreef Coos het volgende:
Zit nu naar een gozer met een lasbrilletje te kijken. Kijk, als ie die nou 's morgens op had ivm de kater waren we al een stuk verder.
Wat een domme nablaterij van mensen uit villawijken. Mijn wijk is multicultureel en ik vind dat prima gelukt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:29 schreef hondjes het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Komt Verhagen ook aan, kon niet achterblijven natuurlijk, we hadden al eerder Merrkel en Sarkozy.
En de Engelse Premier,
En nu...........?
Als ik hier met de snoeptrommel rammel heb ik ook meteen 2 rennende kindjesquote:Op maandag 14 februari 2011 22:37 schreef Coos het volgende:
[..]
Effe rammelen met het pak brokkies en ze komen aanrennen.
los van een waardeoordeel of het kan ja of de nee, bij 3 maanden zwangerschap vind ik de foetus niet echt een vlokje meer, toch al zo'n 6,5 centimeter en 20 gram.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:03 schreef Toverheks het volgende:
[..]
gelul teun, de eerste 3 maanden is het een vlokje en kan niet denken voelen ruiken of wat ook, begrijp me niet verkeerd ben super de super gelukkig hoor met de wetenschap er komt iets moois aan, maar had de oudste besloten mam liever niet dan was ik er ook voor haar,ondanks dat ik er verdriet van zou hebben, vind is haar leven niet de mijne zij moet het opvoeden.
Maar mensen die roepen is moord etc.etc. ja daar heb ik moeite mee, iedereen moet zelf uitmaken hoe hij/zij hun leven moet invullen
Opfriscursusje anatomie nodig? Of heb jij weerhaken?quote:
Nee laat maar, ik zit net aan m'n eerste bak koffiequote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Opfriscursusje anatomie nodig? Of heb jij weerhaken?
Of eens goed door laten spuitenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Opfriscursusje anatomie nodig? Of heb jij weerhaken?
Met een hogedrukspuit!quote:
Nee, idd.... een vlokje is het zeker niet meer.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
los van een waardeoordeel of het kan ja of de nee, bij 3 maanden zwangerschap vind ik de foetus niet echt een vlokje meer, toch al zo'n 6,5 centimeter en 20 gram.
Je verantwoordelijkheid nemen kan ook op twee manieren, denk ik. Je kunt ook je verantwoordelijkheid nemen als je het kind niets te bieden hebt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:49 schreef Leandra het volgende:
Ik wel, maar ik heb gekozen mijn verantwoordelijkheid te nemen, en ik heb daar nooit spijt van gehad.
Is dat nu het geval dan? Vindt abortus dan voornamelijk plaats bij vrouwen die genoeg inkomen hebben deze procedure te betalen? Is er een bepaalde groep vrouwen die vaker komen voor dezelfde procedure? Ik vind ook een hele hoop, maar zonder feiten is het lastig discussiëren.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:38 schreef Leandra het volgende:
Ik vind alleen wel dat zo'n ingreep niet maar eindeloos vergoed hoeft te worden, en als het is omdat de skivakantie belangrijker is dan hoeft het wat mij betreft helemaal niet vergoed te worden.
In dat geval zou iemand ook nog draagmoederschap kunnen overwegen, maar dat moet je ook aankunnen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je verantwoordelijkheid nemen kan ook op twee manieren, denk ik. Je kunt ook je verantwoordelijkheid nemen als je het kind niets te bieden hebt.
Dat geeft juridisch gezien een hoop ellende.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
In dat geval zou iemand ook nog draagmoederschap kunnen overwegen, maar dat moet je ook aankunnen.
Klopt, maar we wonen in NL, en je hebt vrijwel altijd de middelen om je kind te verzorgen, het is geen VS waar je zonder inkomen dus op straat terecht komt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je verantwoordelijkheid nemen kan ook op twee manieren, denk ik. Je kunt ook je verantwoordelijkheid nemen als je het kind niets te bieden hebt.
Pfoe, dat lijkt me echt enorm zwaar. Met name mentaal. Ik denk niet dat ik dat zou kunnen. Je gaat toch een band opbouwen met je ongeboren kind, hoezeer je ook weet dat je er niet goed genoeg voor kunt zorgen of whatever. En dan na negen maanden baren en afgeven.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:00 schreef Marrije het volgende:
In dat geval zou iemand ook nog draagmoederschap kunnen overwegen, maar dat moet je ook aankunnen.
Dat zijn aannames. Gevoelsmatig ga ik wel met je mee, maar weten kun je het niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:38 schreef Leandra het volgende:
Voor je dat gaat veroordelen moet je je wel beseffen dat het in principe altijd gaat om een beslissing van ouders die wel heel erg blij waren met de zwangerschap, en dan is zo'n keuze altijd een keuze tussen twee kwaden.
Op dat punt in de zwangerschap gaat het vrijwel nooit om een abortus omdat iemand geen zin heeft in de zwangerschap of omdat de bevallingsdatum een beetje beroerd uitkomt ivm de skivakantie.
Dan kom je dus weer op adoptie uit, dat klinkt wel heel mild, maar ik vind het nogal een zware belasting om iemand een zwangerschap die niet gewenst is te laten voortzetten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat moet iemand natuurlijk zelf willen en aankunnen, niet opgelegd krijgenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan kom je dus weer op adoptie uit, dat klinkt wel heel mild, maar ik vind het nogal een zware belasting om iemand een zwangerschap die niet gewenst is te laten voortzetten.
Nee, dat zijn geen aannames, er komen simpelweg heel weinig abortussen voor in die late periode, en als ze voorkomen dan zijn ze vrijwel allemaal omdat er uit de 20-weken-echo is gebleken dat het kind vrijwel kansloos is.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:07 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat zijn aannames. Gevoelsmatig ga ik wel met je mee, maar weten kun je het niet.
Of mensen het niet zo maar doen, een abortus, weet ik ook niet. In Roemenië is het schering en inslag en doen ze het ongeveer net zo gemakkelijk als een aspirine slikken. Sommigen meer dan 50 keer. Hier zitten, naast Nederlanders, meer dan een miljoen mensen die komen vanuit een andere cultuur. Misschien dat het bij die ook niet zo'n probleem is.
Met één eisprong per maand en alleen maar succesvolle bevruchtingen, in achtneming met de tussenliggende tijdelijke onvruchtbare periode na een curettage dan ben je wel even wat tijd kwijt.quote:
Dat zou voor mij ook een zwaktebod zijn, ik geloof niet dat ik iemand om zo'n belissing van m'n kerstkaartenlijst zou schrappen maar ik ben er van overtuigd dat er ook geen mensen op m'n kerstkaartenlijst staan die dat zouden doen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:08 schreef Juud79 het volgende:
Ik hoorde laatst het verhaal van een moeder van een tweeling van 4 jaar. Die was net van haar man af, had vrij snel een nieuwe vriend, raakte zwanger en toen ging die relatie uit.
Toen besloot ze met 18 weken een abortus te plegen, want ja, als alleenstaande moeder was het toch wel heel onhandig om nog een baby erbij te krijgen.
Dat vind ik echt heel erg iets van, ik zou zo iemand nooit meer hoeven spreken....
Dan hoop ik ook oprecht dat zo iemand nooit meer een kind zal krijgen, ook niet als het haar wel uitkomt.
Kerstkaartenlijst?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou voor mij ook een zwaktebod zijn, ik geloof niet dat ik iemand om zo'n belissing van m'n kerstkaartenlijst zou schrappen maar ik ben er van overtuigd dat er ook geen mensen op m'n kerstkaartenlijst staan die dat zouden doen.
Ik stuur niet eens mijn eigen familie een kerstkaart.quote:
Dat laatste kan vrij kort zijn overigens.... maar met een zwangerschap die tot een arbortus leidt en dus niet meer met een simpele over-tijd-behandeling kan worden afgedaan ben je idd wel even kwijt...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Met één eisprong per maand en alleen maar succesvolle bevruchtingen, in achtneming met de tussenliggende tijdelijke onvruchtbare periode na een curettage dan ben je wel even wat tijd kwijt.
Ik heb niet eens een kring, want ik verstuur ze nooit!quote:
Godzijdank heb je ons nogquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een kring, want ik verstuur ze nooit!
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:40 schreef Copycat het volgende:
Ik prijs mezelf in ieder geval gelukkig dat ik nooit voor die keuze heb gestaan.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:49 schreef Leandra het volgende:
Ik wel, maar ik heb gekozen mijn verantwoordelijkheid te nemen, en ik heb daar nooit spijt van gehad.
JA, precies !quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niets te bieden valt trouwens voor mij ook onder, het gewoon ''echt niet willen'',quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, maar we wonen in NL, en je hebt vrijwel altijd de middelen om je kind te verzorgen, het is geen VS waar je zonder inkomen dus op straat terecht komt.
Ik denk dat degenen die hun kind werkelijk vrijwel niets te bieden hebben, niet automatisch degenen zijn die een abortus overwegen.... die nemen hun verantwoordelijkheid dus niet ondanks het feit dat ze wel een kind krijgen.
Het voortzetten van de zwangerschap alleen is niet "je verantwoordelijkheid nemen", het kind op een fatsoenlijke wijze groot brengen valt daar ook onder, maar dat is in NL vrijwel nooit onmogelijk door een beroerde financiële of sociale positie.
Hmmmm had ze wel wat eerder kunnen bedenken, da's waar, maar om nou meteenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:08 schreef Juud79 het volgende:
Ik hoorde laatst het verhaal van een moeder van een tweeling van 4 jaar. Die was net van haar man af, had vrij snel een nieuwe vriend, raakte zwanger en toen ging die relatie uit.
Toen besloot ze met 18 weken een abortus te plegen, want ja, als alleenstaande moeder was het toch wel heel onhandig om nog een baby erbij te krijgen.
Dat vind ik echt heel erg iets van, ik zou zo iemand nooit meer hoeven spreken....
Dan hoop ik ook oprecht dat zo iemand nooit meer een kind zal krijgen, ook niet als het haar wel uitkomt.
je zag dat ik online was ?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:45 schreef Laysa het volgende:
Blugh... mn eten net 3 kwartier binnen kunnen houden
Maar Juud is zwanger dus voor haar liggen dit soort kwesties heel gevoeligquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hmmmm had ze wel wat eerder kunnen bedenken, da's waar, maar om nou meteen
iemand toe te wensen dat ze nooit meer een kind kan krijgen gaat ook wel weer ver
Ben je nog steeds zo misselijk?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:45 schreef Laysa het volgende:
Blugh... mn eten net 3 kwartier binnen kunnen houden
Hip ?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar Juud is zwanger dus voor haar liggen dit soort kwesties heel gevoelig![]()
Ik vind het wel een hele domme actie van die vrouw, het schijnt soms helemaal hip te zijn om meteen maar aan je tweede leg te beginnen als je een nieuwe vriend hebt
De mijne ookquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hip ?
ow... nah, eerder dom, maar da's mijn mening
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
je zag dat ik online was ?
sorry
Zelf denk ik eerder aan een kou op de maag...Al was ik vanochtend van plan om heel de dag op bed te blijven liggen, nu toch maar op de bank...Ik kan dat gewoon niet heel de dag op bedquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ben je nog steeds zo misselijk?
Is het griep of is er een andere oorzaak?
Met een kussen en dekentje op de bankn is ook lekker.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:51 schreef Laysa het volgende:
[..]
stommerd!
[..]
Zelf denk ik eerder aan een kou op de maag...Al was ik vanochtend van plan om heel de dag op bed te blijven liggen, nu toch maar op de bank...Ik kan dat gewoon niet heel de dag op bed
kan je niet een beetje naar die shit soap kijken ?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:51 schreef Laysa het volgende:
[..]
stommerd!
[..]
Zelf denk ik eerder aan een kou op de maag...Al was ik vanochtend van plan om heel de dag op bed te blijven liggen, nu toch maar op de bank...Ik kan dat gewoon niet heel de dag op bed
Klopt, al denk ik er nu niet echt anders over dan voor mijn zwangerschap, ik heb wel de beelden voor ogen van hoe groot zo'n prupke exact is met bijv 12 weken 15 weken en 18 weken. Beeldvorming doet een hoop in dit geval en de feiten over wat een kind dan al kan en voelt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar Juud is zwanger dus voor haar liggen dit soort kwesties heel gevoeligIk vind het wel een hele domme actie van die vrouw, het schijnt soms helemaal hip te zijn om meteen maar aan je tweede leg te beginnen als je een nieuwe vriend hebt
En als de relatie dan over raakt zit je met de gebakken peren.
is ook behoorlijk laat, dat zei ik al, had ze wel wat eerder mogen bedenken, maar jij zit nietquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:59 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Klopt, al denk ik er nu niet echt anders over dan voor mijn zwangerschap, ik heb wel de beelden voor ogen van hoe groot zo'n prupke exact is met bijv 12 weken 15 weken en 18 weken. Beeldvorming doet een hoop in dit geval en de feiten over wat een kind dan al kan en voelt.
Ik veroordeel abortus ook niet, ieder zijn keuze. Maar het feit dat je je ongeboren kind van 18 weken laat doodmaken, daarvan kon ik toen ik het hoorde bijna een potje gaan zitten janken, helemaal omdat wij net twee weken eerder ons meisje met 18 weken hadden gezien bij de pretecho...
Door andere dingetjes is dat nu opgeschoven naar halverwege maart, dus voor mn verjaardag gaat nu niet meer lukken. Ach als het deze zomer is dan is het ook goed. We hebben momenteel best veel aan ons hoofd , dus ik schuif mezelf gewoon even opquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:53 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Met een kussen en dekentje op de bankn is ook lekker.
Heb je al een nieuwe afspraak in het ziekenhuis en denk je dat de verandering nog te realiseren is voor je verjaardag?
Soms zet ik de streams aan, maar dan ook weer net zo rap uit..ik ben lekker tv aan het kijkenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
kan je niet een beetje naar die shit soap kijken ?![]()
hoe heet die baggerzooi ook alweer?
Secret Story bedoel ikof is ut niks?
dan ga je voor de derde legquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar Juud is zwanger dus voor haar liggen dit soort kwesties heel gevoelig![]()
Ik vind het wel een hele domme actie van die vrouw, het schijnt soms helemaal hip te zijn om meteen maar aan je tweede leg te beginnen als je een nieuwe vriend hebtEn als de relatie dan over raakt zit je met de gebakken peren.
Ik snap je helemaal Juud, ik vind het ook een gruwelijk verhaal. Ik ben geen tegenstander van abortus, maar met 18 weken is het gewoon al een klein mensje en als er dan geen medische noodzaak is vind ik het een naar verhaal.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:59 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Klopt, al denk ik er nu niet echt anders over dan voor mijn zwangerschap, ik heb wel de beelden voor ogen van hoe groot zo'n prupke exact is met bijv 12 weken 15 weken en 18 weken. Beeldvorming doet een hoop in dit geval en de feiten over wat een kind dan al kan en voelt.
Ik veroordeel abortus ook niet, ieder zijn keuze. Maar het feit dat je je ongeboren kind van 18 weken laat doodmaken, daarvan kon ik toen ik het hoorde bijna een potje gaan zitten janken, helemaal omdat wij net twee weken eerder ons meisje met 18 weken hadden gezien bij de pretecho...
Dat had mevrouw ook wel iets eerder kunnen bedenken, maar blijkbaar had ze alleen zin in een kleintje als ze de poepluiers kon delen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
is ook behoorlijk laat, dat zei ik al, had ze wel wat eerder mogen bedenken, maar jij zit niet
in je eentje met een tweeling van 4 jaar en zwanger van een kortstondige relatie dus dan
is het wel een beetje makkelijk oordelen vanaf de zijlijn.
maar nogmaals, ze had het wel eerder kunnen beslissen, 18 weken is behoorlijk laat...
maar ik ken alle omstandigheden niet, dus ik ga daar verder niet over oordelen.
Dat laatste zullen ook wel de hormonen zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik snap je helemaal Juud, ik vind het ook een gruwelijk verhaal. Ik ben geen tegenstander van abortus, maar met 18 weken is het gewoon al een klein mensje en als er dan geen medische noodzaak is vind ik het een naar verhaal.
Ik zou alleen niet zo snel iemand anders nooit meer een kindje gunnen.
Ik vermoed dat het werkelijke verhaal wel iets genuanceerder zal liggen Juud. Bijvoorbeeld dat de man in eerste instantie nog mede de zorg zou dragen, of dat het gewoon nog aan was. Of dat ze door de zwangerschap begon te merken dat ze toch niet zo fit was om voor zoveel kleintjes te zorgen. In elk geval geloof ik niet zomaar dat ze de beslissing lichtvaardig heeft genomen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:12 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Dat laatste zullen ook wel de hormonen zijn.![]()
Ik ken haar overigens niet persoonlijk.
Weet ik niet Dees, wat voor redenen ze allemaal had om die abortus te doen,quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:11 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat had mevrouw ook wel iets eerder kunnen bedenken, maar blijkbaar had ze alleen zin in een kleintje als ze de poepluiers kon delen.
Jammer, dat het niet meer gaat lukken voor die tijd en dapper dat je de moed er zo in houdtquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:05 schreef Laysa het volgende:
[..]
Door andere dingetjes is dat nu opgeschoven naar halverwege maart, dus voor mn verjaardag gaat nu niet meer lukken. Ach als het deze zomer is dan is het ook goed. We hebben momenteel best veel aan ons hoofd , dus ik schuif mezelf gewoon even op![]()
[..]
Soms zet ik de streams aan, maar dan ook weer net zo rap uit..ik ben lekker tv aan het kijken
Maar 18 weken Fann! Dat ongelukkie had ze dan toch wel een maand of3 eerder kunnen verhelpen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Weet ik niet Dees, wat voor redenen ze allemaal had om die abortus te doen,
lijkt me wel een klotesituatie, tweeling van 4 jaar, en zwanger van iemand waar
je al mee hebt gebroken, maar nogmaals, 18 weken is gruwelijk laat![]()
Ik weet het, kan je zeggen, had ze maar niet zwanger moeten worden van die gosert,
allemaal waar, maar zal ook wel weer een ''ongelukkie'' zijn geweest,
nah... ik ben blij dat ik niet in haar schoenen stond in ieder geval, lijkt me vrij eh...
KUT seg maar
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:20 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Jammer, dat het niet meer gaat lukken voor die tijd en dapper dat je de moed er zo in houdt
JA ! skattie dat heb ik geloof ik al drie keer gezegdquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar 18 weken Fann! Dat ongelukkie had ze dan toch wel een maand of3 eerder kunnen verhelpen.
kusje was wel niet voor mij bedoeld maar sterkte daar op de bank !quote:
Van mezelf weet ik dat ik het niet zou hebben gekund, dan heb je het al voelen bewegen, dan is het al zo echt een kindje.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Weet ik niet Dees, wat voor redenen ze allemaal had om die abortus te doen,
lijkt me wel een klotesituatie, tweeling van 4 jaar, en zwanger van iemand waar
je al mee hebt gebroken, maar nogmaals, 18 weken is gruwelijk laat![]()
Ik weet het, kan je zeggen, had ze maar niet zwanger moeten worden van die gosert,
allemaal waar, maar zal ook wel weer een ''ongelukkie'' zijn geweest,
nah... ik ben blij dat ik niet in haar schoenen stond in ieder geval, lijkt me vrij eh...
KUT seg maar
Ah... dat is echtquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:25 schreef spuitje het volgende:
[..]
Van mezelf weet ik dat ik het niet zou hebben gekund, dan heb je het al voelen bewegen, dan is het al zo echt een kindje.
Aan de andere kant: een dergelijke beslissing neem je meestal niet zomaar. Daar is vaak heel wat piekeren aan vooraf gegaan.
Alhoewel ik iemand heb gekend die een abortus liet doen omdat een zwangerschap vanwege het zware geloof van haar partner even niet uit kwam. Zijn ouders zouden het niet hebben gepikt. Ze was toch al niet de ideale schoondochter. Ze had al twee kinderen uit een eerdere relatie en van het geloof moest ze niets hebben. Dus abortus, snel trouwen en nog bijna sneller weer zwanger raken. Ik heb dat nooit begrepen. Van die abortus wisten die ouders natuurlijk ook niets, maar nu leek het net of ze "netjes" waren getrouwd. Anders was het, o schande, een "moetje" geworden. Stelletje schijnheilen................
Bah, in zo'n milieu wil je toch geen kinderen baren. Anderzijds, stel je voor dat dat kindje wel was gekomen: dat was dan niet bepaald in een warme omgeving terecht gekomen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:25 schreef spuitje het volgende:
[..]
Van mezelf weet ik dat ik het niet zou hebben gekund, dan heb je het al voelen bewegen, dan is het al zo echt een kindje.
Aan de andere kant: een dergelijke beslissing neem je meestal niet zomaar. Daar is vaak heel wat piekeren aan vooraf gegaan.
Alhoewel ik iemand heb gekend die een abortus liet doen omdat een zwangerschap vanwege het zware geloof van haar partner even niet uit kwam. Zijn ouders zouden het niet hebben gepikt. Ze was toch al niet de ideale schoondochter. Ze had al twee kinderen uit een eerdere relatie en van het geloof moest ze niets hebben. Dus abortus, snel trouwen en nog bijna sneller weer zwanger raken. Ik heb dat nooit begrepen. Van die abortus wisten die ouders natuurlijk ook niets, maar nu leek het net of ze "netjes" waren getrouwd. Anders was het, o schande, een "moetje" geworden. Stelletje schijnheilen................
Ze was binnen een jaar na die abortus weer zwanger...............inderdaadquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ah... dat is echt![]()
zeker scheinheilig...
Dan zijn we het daarover eensquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
JA ! skattie dat heb ik geloof ik al drie keer gezegd![]()
In al mijn posts... lees maar terug
Daar ging het eigenlijk niet eens om Disana, ze hadden dan volgens zijn geloof "moeten" trouwen en dat wilde zij niet. Dat hebben ze een paar maanden erna gedaan en toen was zij ook bijna direct weer zwanger. Alles om het wankele evenwicht te bewaren tussen wel en niet geloven. Zo hebben ze ook afspraken gemaakt over het naar de kerk gaan van dit kindje en het onderwijs. Het gaat dus iedere zondag met papa naar de kerk, maar om mama ook tevreden te houden gaat het naar een openbare school.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Bah, in zo'n milieu wil je toch geen kinderen baren. Anderzijds, stel je voor dat dat kindje wel was gekomen: dat was dan niet bepaald in een warme omgeving terecht gekomen.
Gezellig dat je even mee komt kletsen Pietjequote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
Eurlings directeur bij KLM, nee dan heb je lekker veel vrije tijd.
Jup...komt goedquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
kusje was wel niet voor mij bedoeld maar sterkte daar op de bank !
en zeg tegen DK dat ie beter moet LEZEN![]()
Die had die opmerking helemaal verkeerd begrepen![]()
jeweetwelwelketoch?
Ach Heksquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:39 schreef Toverheks het volgende:
ik zeg niks meer over abortussen etc etc heb een hele slechte nacht gehad heb er kut van geslapen.
Zozo, mooie carrieremove !quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
Eurlings directeur bij KLM, nee dan heb je lekker veel vrije tijd.
Mja dat bedoel ik toch ook, wat is dat voor een milieu (leefklimaat) voor een kind. Sowieso, streng geloof, wat moet je daar nog mee in deze tijd.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:35 schreef spuitje het volgende:
[..]
Daar ging het eigenlijk niet eens om Disana, ze hadden dan volgens zijn geloof "moeten" trouwen en dat wilde zij niet. Dat hebben ze een paar maanden erna gedaan en toen was zij ook bijna direct weer zwanger. Alles om het wankele evenwicht te bewaren tussen wel en niet geloven. Zo hebben ze ook afspraken gemaakt over het naar de kerk gaan van dit kindje en het onderwijs. Het gaat dus iedere zondag met papa naar de kerk, maar om mama ook tevreden te houden gaat het naar een openbare school.
Hoe het nu gaat weet ik niet, heb al jaren geen contact meer, maar kan me voorstellen dat er behoorlijk wat wrijvingen kunnen ontstaan.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)vliegramp-Faro.dhtmlquote:'Een nieuw huis' om te zwijgen over vliegramp Faro
''Martinair bood ons geld om te zwijgen,'' klinkt het uit de mond van familie Vroombout uit Maassluis. Hun 14-jarige dochter Brenda kwam bij de vliegtuigramp in Faro in 1992 om het leven. In ruil voor hun stilzwijgen kregen zij van de vliegtuigmaatschappij het aanbod van ''vijf ton in guldens'' of ''een riante woning''.
Brenda overleefde de ramp niet. Haar ouders streden achttien jaar om de waarheid boven water te krijgen.
Directeur Martin Schröder wist na één dag al zeker wat de oorzaak van het tragische ongeval was. ,,Een stevige valwind en windvlagen,'' was zijn lezing. Het gevoel van vader Iem was gelijk: ''Dit klopt niet.''
De 'aanbieding' van Martinair kwam na een televisieoptreden van Brenda's vader. ''Het voelde heel duidelijk dat ze wilden dat we stopten met kritisch zijn,'' zegt Vroombout in het Algemeen Dagblad.
De immens verdrietige ouders van het omgekomen meisje gingen niet op de voorstellen in. Nu, ruim achttien jaar na de ramp, proberen zij nog steeds de waarheid boven tafel te krijgen. Die kregen zij al die tijd nooit te horen.
'Te lang geleden'
Martinair wil niet op de aantijgingen ingaan. ''Het is te lang geleden om na te gaan wat toen is gebeurd,'' zegt woordvoerder Suzanne van de Velde. ''Maar ik kan het me niet voorstellen.''
Ondanks dat de zoektocht van de familie Vroombout, en met hen vele anderen, niets met geld te maken had, betaalde Martinair uiteindelijk toch een juridisch opgelegde schadevergoeding.
Zoektocht voortgezet
De ouders van Brenda zetten hun zoektocht echter voort en dat leidde uiteindelijk tot nieuw onderzoek naar het officiële ramponderzoek. Het kritische rapport kwam gisteren uit.
De conlusie van het rapport is dat inschattings- en stuurfouten van de bemanning de ramp met het Martinair-toestel hebben veroorzaakt. Van windstoten of turbulentie, zoals eerder werd aangevoerd, was volgens het onderzoek geen sprake.
Het verlies van dochter Brenda valt voor Iem en Corrie Vroomhout echter nooit te helen. ''Nabestaanden zullen altijd verliezers blijven,'' zeggen ze. Daar verandert de waarheid niets aan. (DVDH)
Lees het volledige verhaal in het AD
Ah, had ik je een beetje verkeerd begrepenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Mja dat bedoel ik toch ook, wat is dat voor een milieu (leefklimaat) voor een kind. Sowieso, streng geloof, wat moet je daar nog mee in deze tijd.
Pietje, dat heeft Camiel leuk gedaan.
Oww, maakt niet uit joh, misschien was ik niet duidelijk genoegquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ah, had ik je een beetje verkeerd begrepen
Ach Heksie toch...........we zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:39 schreef Toverheks het volgende:
ik zeg niks meer over abortussen etc etc heb een hele slechte nacht gehad heb er kut van geslapen.
Niet aan denken, gewoon leuk denken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:39 schreef Toverheks het volgende:
Ja gisteren gedaan, maar nog geen reactie. Ze zijn niet echt van de snelle daar.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Oww, maakt niet uit joh, misschien was ik niet duidelijk genoeg
Het is hier vandaag zo druilerig, jammer, had graag een zonnetje gezien.
Jij had Net 5 toch aangeschreven? Heb je al iets gehoord?
Iemand is voor ons bezig op Fok..quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:57 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ja gisteren gedaan, maar nog geen reactie. Ze zijn niet echt van de snelle daar.
Jongste en vriend gaan voor een appartementje 50 m. vanaf het Noorderplantsoen, krijgen dus ook een hele grote tuin waar ze zelf niets aan hoeven te doen.
Oh hee, dat is lekker zeg! Een stukje tuin in de stad is echt een geweldige luxe.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:57 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ja gisteren gedaan, maar nog geen reactie. Ze zijn niet echt van de snelle daar.
Jongste en vriend gaan voor een appartementje 50 m. vanaf het Noorderplantsoen, krijgen dus ook een hele grote tuin waar ze zelf niets aan hoeven te doen.
hier ook, even lekker gewandeld, maar nog wel een aardige wind vond ikquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:58 schreef Deisyy het volgende:
Hier hebben we de hele dag al een vaag zonnetje
O dat zou leuk zijn!! Want alles wat tot nu toe voorbij is gekomen werkt niet. Vind het trouwens wel lief, al die moeite die mensen doen om ons ook mee te kunnen laten genieten!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:58 schreef hondjes het volgende:
[..]
Iemand is voor ons bezig op Fok..
die zit in Frankrijk en gaat voor ons en voor hemzelf een progje maken.
Wat leuk, ik hoop voor jullie dat het hem lukt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:58 schreef hondjes het volgende:
[..]
Inderdaad, dat hoorde ik vanmorgen ook op de radio. De zon zou heel veel schijnenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat leuk, ik hoop voor jullie dat het hem lukt.
Deisyy, we moeten nog maar even geduld hebben, het zou een mooie lente worden.
heb je die codecs oid nog geprobeerd, dat hele pakket?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh hee, dat is lekker zeg! Een stukje tuin in de stad is echt een geweldige luxe.
Niets gehoord dus, jammer. Wij hebben hier het probleem dat we geen geluid bij de streams hebben, alleen de reclames geven geluid. Net alsof we in een soort blokkade zitten. Ik moet ook maar eens schrijven.
Ik heb trouwens bijna niet gekeken gisteravond en vandaag. Vind het toch wel een enorme drukte met dat hele subforum erbij.
Ik kijk half, maar ineens is katie genezen....apartquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:55 schreef Marrije het volgende:
Lays, ik ben weer bij met de bold, maar precies wat je zei laatst, wat een soesa!
Ik heb wel geluid via de tv-kaart, dus ik heb één stream met geluid zeg maar. Maar die reclames op de streams staan inderdaad loeihard. Heidi echter heeft reclamevrije streams:quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
heb je die codecs oid nog geprobeerd, dat hele pakket?
ja nou, ook zonder subforum, nu er nog zoveel bewoners zijn vind ik de stream alleen al vrij druk. En ik heb wel geluid, maar zodra de reclame komt gaat het geluid een stuk harder, schalt het hier door de kamerDan moet ik er dus steeds op tijd bij zijn, ja doei, ik ben soms 10 x per minuut afgeleid dus dat is niks.
ja, plotseling vond Bridget een medicijn op een website van een arts in Stockholm, jawel!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:05 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik kijk half, maar ineens is katie genezen....apart
Nou daar ben je klaar me, niet dus. Wat kun je daar nou aan doen? Misschien iets met een dynamisch ip ofzo? Is dat makkelijk te doen, geen idee hoor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:06 schreef Disana het volgende:
Oh wacht die codecs: nou dat is het dus niet. Mijn vriend heeft in het huis hiernaast met een heel ander systeem ook geen geluid. We hebben hetzelfde IP-adres en hij denkt dat het geluid geblokeerd wordt.
Ik heb echt geen idee Marrije. Net 5 maar eens aanschrijven? Of brutaler: aanstippen op hun Facebook paginaquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nou daar ben je klaar me, niet dus. Wat kun je daar nou aan doen? Misschien iets met een dynamisch ip ofzo? Is dat makkelijk te doen, geen idee hoor.
O dat zou ik ook nog kunnen doen natuurlijk, even op hun Facebook aankaarten dat sommige Nederlanders in het buitenland ook graag streams willenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee Marrije. Net 5 maar eens aanschrijven? Of brutaler: aanstippen op hun Facebook pagina
Laysa, maak er maar twee van die enorm uitzien naar mooi weer
Heb jij ze op Facebook? Ik wel... we zouden het kunnen proberen onder Discussie? De vraag is wel of die figuren daar er iets mee kunnen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
O dat zou ik ook nog kunnen doen natuurlijk, even op hun Facebook aankaarten dat sommige Nederlanders in het buitenland ook graag streams willen
Hondjes als je progje hebt stuur hem dan even naar ERIC/DGK voor sylvia die wil ook zo graag kijken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:58 schreef hondjes het volgende:
[..]
Doe ik, heb nog niets........quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:40 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Hondjes als je progje hebt stuur hem dan even naar ERIC/DGK voor sylvia die wil ook zo graag kijken.
oke hij was er gisteren en had het erover ik noemde je naam en zei als jij wat had etc etc je snapt me wel kreeg ie pm, ik denk dat doe jij wel voor Sylviaquote:
komt allemaal goed, dan maar paar weken later echt van de zomer weer in je bikiniquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:05 schreef Laysa het volgende:
[..]
Door andere dingetjes is dat nu opgeschoven naar halverwege maart, dus voor mn verjaardag gaat nu niet meer lukken. Ach als het deze zomer is dan is het ook goed. We hebben momenteel best veel aan ons hoofd , dus ik schuif mezelf gewoon even op![]()
[..]
Soms zet ik de streams aan, maar dan ook weer net zo rap uit..ik ben lekker tv aan het kijken
Nog niet, doe eigenlijk nooit iets met Facebook, maar kijk straks wel even. Eerst even boodschappen nu, moet af en toe ook nog gegeten wordenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb jij ze op Facebook? Ik wel... we zouden het kunnen proberen onder Discussie? De vraag is wel of die figuren daar er iets mee kunnen.
Wat voor werk doe jij eigenlijk? Ik vind je wel zo'n IT meneertje! Zo eentje in een trui en een spijkerbroek, twaalf schermen en een dooie plant in de hoek van je kantoor.quote:
Welke zijn van Hidi ? spixtv kijk ik die zijn best goedquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:02 schreef Laysa het volgende:
Hidi![]()
Jouw streams laten mn laptop niet langzamer lopen...als enige van alle lopende streams...
Tot nu toe
http://streams.selfip.com/secret/quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Welke zijn van Hidi ? spixtv kijk ik die zijn best goed
Ja, maar Heidi heeft een nieuw adres, dat postte ik eerder vandaag en daar wijst Laysa nu dus ook op.quote:
Tof !!!!!!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:11 schreef Laysa het volgende:
[..]
http://streams.selfip.com/secret/
Deze....ik kijk liever via Hidi
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, maar Heidi heeft een nieuw adres, dat postte ik eerder vandaag en daar wijst Laysa nu dus ook op.
HEIDI joehoe: je inbox is vol.
Het blijkt maar weer eens dat Heidi goud waard isquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:26 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nee....en mn laptop doet het gewoon...das de grootste pré
Dan wordt het leven woest en ledigquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:28 schreef Toverheks het volgende:
juist Disana wat moeten we zonder HiDi
Dat is ook geen doen, dan zit je je op te vreten .quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:47 schreef Laysa het volgende:
Nah....ik denk dat ik de streams gewoon daarom al heel weinig ga volgen...als elke keer mn laptop uitvalt erger ik me alleen maar kapot
De mediabox is onderweg...kunnen wij hier straks ook digitaal kijkenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is ook geen doen, dan zit je je op te vreten .
Ik kijk nog geen streams, kijk nu wel op kanaal 15 en straks de reguliere uitzending.
Te gek! Nou, dan stream en cos je straks de hele dag hoorquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:52 schreef Laysa het volgende:
[..]
De mediabox is onderweg...kunnen wij hier straks ook digitaal kijken
das balenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:47 schreef Laysa het volgende:
Nah....ik denk dat ik de streams gewoon daarom al heel weinig ga volgen...als elke keer mn laptop uitvalt erger ik me alleen maar kapot
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
das balen
Ik heb het wel eens eerder verteld hier, bij een BB streamde ik ook met een vrij oude bak die het eigenlijk gewoon niet trok, maar als ik de streams op startte en ik draaide keihard rondjes met de muis zodat die flink in beweging bleef en dat dus deed vooor die muis ging freezen en dat goed vol hield tot de streams eenmaal liepen, dat kon wel dik 10 min duren, dan had ik geluk en kon ik streamen. Maar als ik ook maar even wat rustiger die muis in het rond draaide dan pats, freeze, kon ik de computer opnieuw opstarten en weer proberen. Wat een ellende was dat. Als iemand het had over streams aanzwengelen, dacht ik echt, je moest eens weten
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
Of je neemt de verkeerde map mee naar college!
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
das balen
Ik heb het wel eens eerder verteld hier, bij een BB streamde ik ook met een vrij oude bak die het eigenlijk gewoon niet trok, maar als ik de streams op startte en ik draaide keihard rondjes met de muis zodat die flink in beweging bleef en dat dus deed vooor die muis ging freezen en dat goed vol hield tot de streams eenmaal liepen, dat kon wel dik 10 min duren, dan had ik geluk en kon ik streamen. Maar als ik ook maar even wat rustiger die muis in het rond draaide dan pats, freeze, kon ik de computer opnieuw opstarten en weer proberen. Wat een ellende was dat. Als iemand het had over streams aanzwengelen, dacht ik echt, je moest eens weten
Die belde! Ik heb college! Ik moet toch verdomme oplettenquote:
Ghehehe ja hij wilde ff met je kletsen...Nu heb ik dat lekker gedaanquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Die belde! Ik heb college! Ik moet toch verdomme opletten
Nou zo ga ik niet doen hoor...dan maar geen streams...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:04 schreef Marrije het volgende:
Klinkt grappig, was het niet, t mislukte soms wel 3 x achter elkaar en was ik zo een half uur verder en mn pols helemaal lam van dat gedraai met die muis. Ik zie me nog zitten, met zelfs twee handen op die muis en maar draaienVan lotje getikt.
En terecht. Wat ik al zei, van lotje getikt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:05 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nou zo ga ik niet doen hoor...dan maar geen streams...
whahahaquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
En terecht. Wat ik al zei, van lotje getikt.
Kreeg ik visite, wilde ik de streams aan op de achtergrond 'ja momentje, ff aanzwengelen'![]()
en dan een half uur zoet zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |