Ik moest schijtenquote:Op maandag 14 februari 2011 22:54 schreef Coos het volgende:
Jij dacht als niemand een naamtopic voor me wil openen doe ik het zelf maar.
Ik wil eigenlijk helemaal geen topics openen en dit is de tweede al vandaagquote:Op maandag 14 februari 2011 22:54 schreef Coos het volgende:
Jij dacht als niemand een naamtopic voor me wil openen doe ik het zelf maar.
Yep !quote:
Ik zeg 4quote:Op maandag 14 februari 2011 22:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik zeg de gemeenschap bepaald dat altijd!
In een X gemeenschap bepaalt dat Y op basis Z.
In een 1 gemeenschap bepaalt dat 2 op basis 3.
Wie in X of 1 bepaalt Z of 3?
De gemeenschap. Zo moeilijk was dat toch niet Jian?
In jouw geval het geloof, maar plots verschuil je je achter een formulequote:Op maandag 14 februari 2011 22:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
Neuh,vind ik niet, jouw Kerk echter heeft daar moeite mee, die vindt dat zij interpreteert en bepaalt!quote:Op maandag 14 februari 2011 22:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik zeg de gemeenschap bepaald dat altijd!
In een X gemeenschap bepaalt dat Y op basis Z.
In een 1 gemeenschap bepaalt dat 2 op basis 3.
Ik neem de pas geboren baby's niet eens in de armenquote:Op maandag 14 februari 2011 22:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Yep !![]()
Wel eens twijfels gehad hoor... echt wel![]()
maar als ik dan die koters zag rondrennen dacht ik toch, nah.. toch maar niet![]()
Ik vind kinderen leuk voor ''eventjes'' en dan heb ik het wel weer gehad,
als mijn zussen of broers kindertjes hadden gekregen en ik ging dan op
bezoek, vroegen ze ook altijd, ''of ik het even vast wilde houden''
nah... eigenlijk liever niet![]()
Straks laat ik dat ding nog vallenNeh... niks voor mij Coos, en die Griek wilde al HELEMAAL niet, dus dat
maakte de keuze ook meteen een stuk gemakkelijker.
Maar als je er nu van overtuigd bent dat een ongeboren vrucht qua levenseigenschappen gelijk staat aan een geboren kind? Dat maakt natuurlijk dat die mensen roepen dat het moord is.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:58 schreef Toverheks het volgende:
ik vind het bekrompen mensen die voor een ander uitmaken als die zwanger blijkt te zijn om degene maar van een abortus proberen af te houden, zal ff lekker worden, als ik zwanger blijk te zijn dat er iemand naar me toe komt met een baldiebla verhaal, ik zit met een kind opgezadeld en niet degene die maar roept Abortus is moord etc.etc.
same herequote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik neem de pas geboren baby's niet eens in de armen
quote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik neem de pas geboren baby's niet eens in de armen
Ow... en ik zat me hier al te schamen, ik dacht dat ik raar wasquote:Op maandag 14 februari 2011 23:00 schreef gomi het volgende:
[..]
same here
alleen mijn neefje wel toen. maar voor de rest nooit
En met name roepen ze dat nogal vaak in de VS en dan vermoorden ze de medewerkers van een abortuskliniek.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Maar als je er nu van overtuigd bent dat een ongeboren vrucht qua levenseigenschappen gelijk staat aan een geboren kind? Dat maakt natuurlijk dat die mensen roepen dat het moord is.
gelul teun, de eerste 3 maanden is het een vlokje en kan niet denken voelen ruiken of wat ook, begrijp me niet verkeerd ben super de super gelukkig hoor met de wetenschap er komt iets moois aan, maar had de oudste besloten mam liever niet dan was ik er ook voor haar,ondanks dat ik er verdriet van zou hebben, vind is haar leven niet de mijne zij moet het opvoeden.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Maar als je er nu van overtuigd bent dat een ongeboren vrucht qua levenseigenschappen gelijk staat aan een geboren kind? Dat maakt natuurlijk dat die mensen roepen dat het moord is.
quote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
In jouw geval het geloof, maar plots verschuil je je achter een formule
In mijn geval het geloof? Ben ik de gemeenschap? Ben ik de Kerk?quote:Op maandag 14 februari 2011 22:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Neuh,vind ik niet, jouw Kerk echter heeft daar moeite mee, die vindt dat zij interpreteert en bepaalt!
Er zijn er drie geboren in de familie. En onder zware druk heb ik mijn kersverse neefje in mijn armen gehad. Maar oh wat klein en kwetsbaar maar ook zo zoet ofzo.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:00 schreef gomi het volgende:
[..]
same here
alleen mijn neefje wel toen. maar voor de rest nooit
Ja Coos, daar gaan we weer, dat zij Fanatici, net als in de politiek weet je wel, die mensen zijn niet voor rede vatbaar. Maar dat was niet de stelling van Teun (of Nmns van mij part)quote:Op maandag 14 februari 2011 23:03 schreef Coos het volgende:
[..]
En met name roepen ze dat nogal vaak in de VS en dan vermoorden ze de medewerkers van een abortuskliniek.![]()
Welke moord is nu erger? Die op een vruchtje van een paar weken of op b.v. een verder kerngezonde arts van 40-45?
Als het in een vroeg stadium gebeurd is iedereen beter af gewoon, jah, als je pasquote:Op maandag 14 februari 2011 22:58 schreef Toverheks het volgende:
ik vind het bekrompen mensen die voor een ander uitmaken als die zwanger blijkt te zijn om degene maar van een abortus proberen af te houden, zal ff lekker worden, als ik zwanger blijk te zijn dat er iemand naar me toe komt met een baldiebla verhaal, ik zit met een kind opgezadeld en niet degene die maar roept Abortus is moord etc.etc.
In de VS zijn ze sowieso in sommige gevallen een beetje gek (understatement)quote:Op maandag 14 februari 2011 23:03 schreef Coos het volgende:
[..]
En met name roepen ze dat nogal vaak in de VS en dan vermoorden ze de medewerkers van een abortuskliniek.![]()
Welke moord is nu erger? Die op een vruchtje van een paar weken of op b.v. een verder kerngezonde arts van 40-45?
quote:Op maandag 14 februari 2011 22:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een paar cellen gelijk stellen aan een persoon. Wat het juridisch gezien zelfs tot een (wilsbekwame) actor gelijk stelt die rechten en plichten heeft.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:49 schreef Jian het volgende:
Wel of geen abortus is iets waar ik, qua meningsvorming, altijd moeite mee heb gehad, juist door de betrokkenheid van die 3e (ongeboren) persoon. Tsja.....
bij 4 a 5 maanden is het gewoon gevaarlijk en ja dan *leeft* het al, dan moet je een keuze maken van houde of weggeven.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als het in een vroeg stadium gebeurd is iedereen beter af gewoon, jah, als je pas
na 4 of 5 maanden aan komt zetten met abortus dan vind ik dat ook niet kunnen
eigenlijk, maar voor de rest is iemand dwingen een kind te krijgen gewoon stom.
Te makkelijk broeder, de Kerk is een instituut. De oude wijze mannen van dat instituut bepalen de koers, niet de mensen uit die gemeenschap. Of wil je zeggen dat de schapen de koers bepalen i.p.v. herder?quote:Op maandag 14 februari 2011 23:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
In mijn geval het geloof? Ben ik de gemeenschap? Ben ik de Kerk?
Elke gemeenschap heeft zo haar ideologie, in een christelijke gemeenschap zal de inhoud daarvan anders zijn dan die van een Islamitische of humanistische, maar hoe dan ook uiteindelijk wordt op basis van die ideologie zaken bepaalt.
Verder
Waarom vraag je het mij als je alle antwoorden al blijkbaar weet?quote:Op maandag 14 februari 2011 23:09 schreef Jian het volgende:
[..]
Te makkelijk broeder, de Kerk is een instituut. De oude wijze mannen van dat instituut bepalen de koers, niet de mensen uit die gemeenschap. Of wil je zeggen dat de schapen de koers bepalen i.p.v. herder?
3 maanden toch?quote:Op maandag 14 februari 2011 23:10 schreef Soury het volgende:
Ik heb geen idéé waar hier de grens ligt qua abortus
6 weken dacht ik ik weet het ook niet eigenlijk maar zoiets denk ik.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:10 schreef Soury het volgende:
Maar in dit soort kwesties schijnen fanatici nogal vaak voor te komen. Hier in Nederland was een paar jaar terug toch ook zo'n koekwaus die plastic foetusjes door de brievenbussen gooide. Dominee Doorenbos.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja Coos, daar gaan we weer, dat zij Fanatici, net als in de politiek weet je wel, die mensen zijn niet voor rede vatbaar. Maar dat was niet de stelling van Teun (of Nmns van mij part)
Ik hoop op jouw antwoord dan maar. Drie maanden is best langquote:Op maandag 14 februari 2011 23:12 schreef Toverheks het volgende:
[..]
6 weken dacht ik ik weet het ook niet eigenlijk maar zoiets denk ik.
Ja hoor, dat zei ik dus ook en daar sta ik helemaal achter. En als je het dan toch weer over geld moet hebben: denk je eens in hoeveel therapiekosten dat geeft als zo'n kind een jaar of achttien isquote:Op maandag 14 februari 2011 22:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En hoe ongelukkig is een kind die geboren wordt bij een moeder (en eventueel vader) waar hij niet gewenst is.
Ik vind het een goed iets dat de keuzen van abortus er is.
Joah en is er enzo ja , wat is een ziel en wanneer .....? tsja ... ik ben één van die kwetsbaren die niet overal een antwoord op heeft. Zo eentje die voorzichtig is met oordelen over het ontstaan van het universum of het bestaan van een ziel omdat die kennis wellicht mijn menselijk kenvermogen overstijgt ..quote:Op maandag 14 februari 2011 23:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Je kan ook gewoon een paar cellen gelijk stellen aan een persoon. Wat het juridisch gezien zelfs tot een (wilsbekwame) actor gelijk stelt die rechten en plichten heeft.
nee zit weer even terug te denken, ze willen het liefst met 5 weken, dan kom je op gesprek en moet je er nog over nadenken 2 weken en dan weer terug komen en als je dan nog ja zegt gebeurt het.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik hoop op jouw antwoord dan maar. Drie maanden is best lang
Joh !!! Sanna op de piemel getrapt, wie was datquote:Op maandag 14 februari 2011 23:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja hoor, dat zei ik dus ook en daar sta ik helemaal achter. En als je het dan toch weer over geld moet hebben: denk je eens in hoeveel therapiekosten dat geeft als zo'n kind een jaar of achttien is
Discussieer-ze allemaal, ik ga naar bed
slaap lekker Disanaquote:Op maandag 14 februari 2011 23:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja hoor, dat zei ik dus ook en daar sta ik helemaal achter. En als je het dan toch weer over geld moet hebben: denk je eens in hoeveel therapiekosten dat geeft als zo'n kind een jaar of achttien is
Discussieer-ze allemaal, ik ga naar bed
goedzo, soms weet je het nietquote:Op maandag 14 februari 2011 23:10 schreef Soury het volgende:
Huh? Die ontgaat me even. Ik lees het morgen welquote:Op maandag 14 februari 2011 23:15 schreef Soury het volgende:
[..]
Joh !!! Sanna op de piemel getrapt, wie was dat
Dat is BS dat kan nietquote:Op maandag 14 februari 2011 23:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
OEF..![]()
hier staat
Op basis van de huidige stand van de medische wetenschap mag volgens de Ministeries van Volksgezondheid en Justitie daarom abortus op menselijke foetussen in Nederland tot 24 weken (5,5 maanden) na de bevruchting uitgevoerd worden als aan een aantal regels voldaan is. Een van die regels is dat de uitvoering van de vruchtafdrijving voorafgegaan moet zijn door een bedenktijd van minimaal 5 dagen, en dat de abortus moet worden uitgevoerd door een medicus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus
dat is best laat eigenlijk5,5 maand, dan is het toch wel een beetje al een ''mensje''
had ik niet gedacht![]()
vind ik wel bruut eigenlijk...
Ik vraag je niks, jij brengt je standpunten aangaande een christelijke gemeenschap naar voren, ik de mijne en die stroken niet me de jouwe, simpelquote:Op maandag 14 februari 2011 23:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarom vraag je het mij als je alle antwoorden al blijkbaar weet?
het was dacht ik eerst tot 3 maanden hoor, of dit zijn uitzonderingen want kan me niet voorstellen dat dit *normaal* isquote:Op maandag 14 februari 2011 23:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
OEF..![]()
hier staat
Op basis van de huidige stand van de medische wetenschap mag volgens de Ministeries van Volksgezondheid en Justitie daarom abortus op menselijke foetussen in Nederland tot 24 weken (5,5 maanden) na de bevruchting uitgevoerd worden als aan een aantal regels voldaan is. Een van die regels is dat de uitvoering van de vruchtafdrijving voorafgegaan moet zijn door een bedenktijd van minimaal 5 dagen, en dat de abortus moet worden uitgevoerd door een medicus.
dat is best laat eigenlijk5,5 maand, dan is het toch wel een beetje al een ''mensje''
had ik niet gedacht![]()
Je kwam nogal bozig overquote:Op maandag 14 februari 2011 23:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Huh? Die ontgaat me even. Ik lees het morgen wel
Maar die 5.5 maand is denk ik vooral voor mensen die een ernstig gehandicapt kind op de wereld zouden zetten. Dat kunnen ze vaak pas in dat stadium met 99% zekerheid zeggen. Maar abortus ivm ongelukjes worden veel sneller gedaan kijkt mij.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
OEF..![]()
hier staat
had ik niet gedacht![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |