quote:Op maandag 28 februari 2011 13:01 schreef stoeltafel het volgende:
Dag 20
Weinig spannends, algen groeien lekker door.
[ afbeelding ]
Gebeurd weinig nu. Veel alg maar over 8 weken komt het eerste leven. Wel een super opstart met 3 maanden indraaien:)quote:
quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:28 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Gebeurd weinig nu. Veel alg maar over 8 weken komt het eerste leven. Wel een super opstart met 3 maanden indraaien:)
QFTquote:Op woensdag 16 maart 2011 07:12 schreef Staal het volgende:
Ja, je zou vaker op vakantie moeten gaan.
Ik vind het er wel tof uit zienquote:Op woensdag 16 maart 2011 06:18 schreef Staal het volgende:
Nou ja. Leuk? Als het zoetwater zou zijn zou ik wanhopig worden.
Die algen gaan toch wel weg of hoort dit zo?
Niet in een zoetwater bak uiteraard, maar zo op de rotsen in het zeewater... Tofquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:02 schreef Staal het volgende:
Tip: heel veel voeren en altijd je bak in de volle zon zetten.
quote:Op zondag 20 maart 2011 19:31 schreef stoeltafel het volgende:
Het aquarium schreeuwt om vissen en koraal nu
quote:Op donderdag 7 april 2011 20:47 schreef PP. het volgende:
Ah, dus toch niet kunnen wachten tot na je vakantie?
Is ook leuk maar dat kan alleen in een speciaal aquarium omdat ze zeer langzaam eten.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:30 schreef Staal het volgende:
Wauw! Die kleuren zijn waanzinnig mooi.
Ik heb er absoluut geen verstand van maar een zeepaardje houden lijkt me dan ook wel onwijs tof.
Te vergelijken met dwergklauwkikkertjes in een zoetwaterbak. Nee, dat wil je inderdaad niet.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:37 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Is ook leuk maar dat kan alleen in een speciaal aquarium omdat ze zeer langzaam eten.
Ik ben gewoon niet zo rijk als jij.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:48 schreef stoeltafel het volgende:
Ja zoiets, er kunnen wel wat koralen bij en garnalen maar waarom probeer je niet een zoutwaterbak? Mag je van mij stekjes hebben:) 2e hands is er veel te koop.
Rob, het wordt echt prachtig!quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:45 schreef stoeltafel het volgende:
Deze week heb ik een paartje Valenciennea sexguttata gekocht. Super leuke zandhappers die de hele dag bezig zijn. Hoop dat ze goed mee eten want ze maken het zand perfect schoon. Vanmiddag heb ik de bio-pellets ingeregeld voor de Phosballs. Deze zijn een stuk ronder en goedkoper, ben benieuwd naar het resultaat.
Verder heb ik de stromingspompen verplaatst maar heb toch het gevoel dat ik nu te veel stroming in mijn bak heb, zie het filmpje. Wat vinden jullie ervan? De stromingspomp links geeft 12.000 liter per uur af en de andere drie 5.000 liter per uur. Tevens heb ik wat fotos van mijn nemo's, super leuke brutale vissen. Als laatste heb ik deze week een flowerkoraal mee genomen, niet gek.
Wat vinden jullie van mijn koralen opstellingen? Vind het moeilijk om zo het zo mooi te maken zoals iedereen op het forums. Ben wel tevreden maar wat tips zouden welkom zijn. Ik denk dat het hamerkoraal wat te veel in de stroming staat omdat die niet helemaal mooi open is, hij is wel vanmorgen verplaatst.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De meeste zijn dan ook al jaren bezig. Het kost gewoon tijd om te groeien.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:45 schreef stoeltafel het volgende:
Vind het moeilijk om zo het zo mooi te maken zoals iedereen op het forums.
Update, alle koralen doen het nog steeds goed. Er zitten maar enkele SPS koralen in omdat ik ze niet zo mooi vind. Hou liever van de zachte koralen die meer bewegen. Heb sinds twee weken een SPS koraal gestekt en ook dat gaat goed. Gelukkig had je dus geen gelijk. Ververs wekelijks 10 ā 15% zodat de koralen genoeg voedingsstoffen binnen krijgen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:02 schreef petertje74 het volgende:
halllo stoel tafel...
er zijn een aantal waterwaardes die je kunt meten in je water.
maar er zitten zoveel dingen in het water die wij niet kunnen meten.
Koraal moet je kopen omdat je je er goed over ingelezen hebt en weet dat ze het zullen overleven in je aquarium.
niet omdat het goedkoop is.
zo is het ook met vissen enz..
kappers garnalen zijn leuk maar zijn in dit stadium niet nuttig voor je aquarium.
de percon gibessi is wel een erg leuke krab en hij zal een hoop alg weg gaan eten.
leder koralen noemen ze niet voor niets beginners koralen die zijn makkelijker koralen zodat je kunt leren hoe je de water waarden stabiel kunt houden en niet je hele bestadn verliest mocht er iets mis gaan.leder koralen zijn ook erg mooi hoor kijk eens naar alle kleuren oren van blauw tot rood tot groen gestreept en dan het je de zoanthus(buttons) in meer kleuren dan je je voor kunt stellen.
de sps koralen zullen het niet overleven dat kan ik je garanderen.
binnenkort zal het vanaf de onderkant wit worden en dan duurt het maar even voor ze dood zijn.
lps koralen zijn iets makkelijker en ook mooi van kleur maar ook nog niet aan te bevelen in een startende bak.
probeer nou eerst een met de leder koralen een stabiel water te krijgen en ga langzaam naar de iets moeilijker koralen toe het zijn wel dieren en dood koraal wordt niemand blij van.
Vergeet niet een goede winkel wil verkopen ook hij moet zijn huur betalen.
Thnx iedereen. Heb/had twee levende zeesterren en heb een zeester in de vriezer liggen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:51 schreef petertje74 het volgende:
hallo stoel tafel..
heb je genoeg zeesterren in de vriezer liggen?
groeten peter
hihi!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:56 schreef Kreator het volgende:
Beste Peter,
Je hoeft niet bij elke post te doen alsof het een brief is, qua aanhef en afsluiting.
Groeten,
Maarten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |