abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100347248
Aha helemaal vergeten maar volgens mij is nitraat niet de reden. Het vorige koppel was ik ook al na twee dagen kwijt. Het is heel moeilijk deze vissen groot te brengen als ze zo klein worden verkocht. Dat is ook de reden dat ik er weer 2 gratis had gekregen. Heel erg jammer omdat het zulke mooie vissen zijn, helaas ben ik niet de enige. Verder ben ik eigenlijk geen vissen verloren. Heb enige tijd geleden bijvoorbeeld een vijlvis gekocht maar deze heeft ook nergens last van en de koralen ook niet. Vraag me eigenlijk af hoe slecht een hoge nitraat is. Ga het niet nog langer uittesten maar kan eigenlijk wel concluderen dat de hoge nitraat geen schade heeft opgeleverd. Alle koralen groeien lekker door net zoals de vissen maar ben wel bezig om het te verlagen. Het zit nu rond de 50 ipv 100 dus we gaan vooruit.

Willen mensen nog foto's zien? Zo ja waarvan? Ga zo alles schoon maken voor vanavond en kan wel wat foto's maken dus roep maar iets.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:56:15 #252
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_100348336
garnalen en krabbetjes enzo!
pi_100357630
Bleh! Net aquarium helemaal schoon gemaakt en gafzak verschoont. Haal ik de oude uit de wasmachine zit er de schaal van de degenkrab in. Ze kunnen toch niet verschalen?

Hoe kan een degenkrab nou in de gafzak komen? Heel apart, vooral apart hoe hij via de overloop in de gafzak terecht is gekomen, pfffff!
pi_100358876
degenkrab verschaalt wel :Y
pi_100360759
100% ?? Dan ben j heel blij! Super beestje
pi_100362122
google is je vriend
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:12:11 #257
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_100518491
Schopje voor foto's! ;)
pi_100868119
Voor het eerst gaat het niet zo lekker. Heb al een vrij lange tijd een hoog nitraat. In het begin heb ik de oorzaken aangepakt. Sinds vijf weken begonnen met nitraatexit en sinds twee weken begonnen met vodka. Sinds de vodka methode lijkt de balans verstoord. Ben drie koralen verlopen, fungia, lps koraal en een steen koraal. Nu zie ik ook bruine alg op het zand opkomen en ook nog is paarse flap.

Stom dit, denk je het probleem te gaan verhelpen wordt het erger. Het nitraat is gelukkig wel minder geworden en ga morgen weer 25% verversen. De andere koralen zien er allemaal goed uit, de vissen doen het ook goed, hoop dat het nitraat snel minder wordt.
pi_100964443
Je hebt gewoon je eigen koraalrif in je huis staan :D Zoutwaterschepsels zien er toch altijd indrukwekkend uit O+
pi_100965357
Thnx en dat is het ook! Voor de koralen zijn zo mooi. In de nacht doen de lps de koralen al hun tentakels uit, geweldig om te zien.
pi_101599744
hallo stoeltafel.

ik heb je een paar maanden al gewaarschuwd dat je veel te snel gaat.
je aquarium heeft een jaar nodig om te stabiliseren en een goede waterkwaliteit te krijgen.
je kan wel koralen en vissen blijven toevoegen maar zolang jij geen goede waterbalans hetbt zal er nog veel meer dood gaan.
als je je water balans goed hebt zal je niet snel teveel nitraat krijgen omdat de bacterien dit zullen omzetten zodat het in je afschuimer zal verdwijnen.
je zal nog veel meer koralen verliezen op deze manier.
een zeewater aquarium volgooien met vissen en koralen zodat je er de eerste manden mooi uit ziet kan iedereen.
maar koralen en vissen levend houden is heel moeilijk en daar heb je heel veel gedult voor nodig.
voorlopig niets meer toevoegen aan koralen of vissen.
50% water verversen en volgende week nog een keer 25 %.
stoppen met vodka methode dit is alleen een laatste redmiddel.
water verversen en rust geven dan moet het vanzelf goed komen maar de kans dat je nog koralen zult verliezen is aanwezig
pi_101605938
Hoi Peter,

Ja en nee maar ben nu een klein weekje gestopt met de wodka en het lijkt direct beter te gaan. Verder ben ik inderdaad vrij snel gegaan maar ik denk niet dat het nitraat daardoor te veel is geworden. Ik heb veels te veel gevoerd icm nóg een paar dingen. Voor de wodka had ik óók helemaal geen lps koraal verloren, wél 1 sps koraal. Na de wodka ben k 4 lps koralen verloren maar nu ben k gelukkig gestopt.

Natuurlijker is hoe langzamer hoe beter voor het evenwicht. Ga nu wéér ff wat onderhoud plegen en voeren, thnx voor je adviezen!
pi_101650626
Hoi

Heb net mijn nitraat gemeten en dat was eerst 100+ en nu gelukkig 50/25 dus we gaan vooruit. Net alles schoon gemaakt en de gafzak weer geïnstalleerd.

Rob
pi_101884753
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:19 schreef Staal het volgende:

[..]

Autisme FTW. w/ .

OT, ik geef je hobby een half jaar. Je bent vaak niet eerlijk over het wel een wee. Dat heb ik iig meegekregen bij je discussen inderdaad.

Als ik fout zit, veel plezier van je zoutwater. Mooie foto's iig. :).
Helaas maar waar, ben de hobby niet zat maar hieronder de reden over de (gedwongen) verkoop. Als het goed is kan dit topic weer open over 1 a 2 jaar.

quote:
Tijdens de start had ik alle ruimte om mijn hobby uit te voeren. Mijn vriendin was namelijk voor vier maanden op stage in het buitenland. We wonen in een appartement wat niet al te groot is. Hierdoor neemt het onderhoud en het aquarium veel tijd en plek in. Het is eigenlijk te klein en het water aan maken zorgt voor wrijving. Als ik een verversing moet doen (wekelijks) moet k altijd de wasmachine ontkoppelen, staan er bakken in de gang zodat er niemand door komt en dat werkt helaas niet. Het geluid speelt ook een rol, het is in de woonkamer nooit meer echt stil en het is (te) warm. Dit komt mede omdat ik op de bovenste verdieping woon. Verder heb ik financieel wat tikken gehad waardoor het moeilijk is om de hobby verder te zetten. Dit zijn de twee(drie) hoofdredenen. In de toekomst en dan denk ik aan twee a drie jaar, als ik verhuist ben naar een normaal huis met genoeg ruimte dan komt er zeker weer een aquarium. Mede daarom wil ik zeker niet de hoofdprijs en geef ik kleine koralen/spullen gratis weg! Het was super om aan deze hobby te hebben mogen ruiken en ik weet zeker wanneer ik ga verhuizen er zeker weer een bak komt, dan wel in een aparte kamer ipv de woonkamer.
pi_101885031
quote:
Mede daarom wil ik zeker niet de hoofdprijs en geef ik kleine koralen/spullen gratis weg!
FOK!kers helpen FOK!kers
pi_101887464
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:52 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Helaas maar waar, ben de hobby niet zat maar hieronder de reden over de (gedwongen) verkoop. Als het goed is kan dit topic weer open over 1 a 2 jaar.

[..]

Ik houd m'n hart nu al vast.
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 13 september 2011 @ 01:23:33 #267
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101887520
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:52 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

[..]

Verdorie, Rob, dit is niet wat ik je gun he.
Een situatie kan veranderen en het is niet dat je er niet alle tijd en moeite in hebt gestoken. Zeker met zoutwater heb je echt zo je best gedaan en zelfs heel veel geduld weten op te brengen.

Vind het niet leuk om te lezen iig.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 13 september 2011 @ 02:24:42 #268
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_101888387
En wat moet alles in 1x kosten? :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_101888756
Serieuze interesse?
pi_101889713
:D
en dit alles kon je niet van te voren zien aankomen? :') (nou ja de financiele klappen misschien niet, maar de rest wel!)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101890459
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 september 2011 01:23 schreef Staal het volgende:

[..]

Verdorie, Rob, dit is niet wat ik je gun he.
Een situatie kan veranderen en het is niet dat je er niet alle tijd en moeite in hebt gestoken. Zeker met zoutwater heb je echt zo je best gedaan en zelfs heel veel geduld weten op te brengen.

Vind het niet leuk om te lezen iig.
Hier hetzelfde..
Ik begon juist de laatste tijd zachtjes te geloven dat het Rob echt lukte om de bak te houden en ervan begon te genieten (los van de kleine probleempjes)

Ik hoop wel dat alles bij liefhebbers terecht gaat komen, die al de levende haven een mooi leven kunnen geven :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:38:03 #272
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101893380
Haha en weer gaat hij op z'n bek.
Hoe was het nou okal weer? Een ezel stoot zich in gemeen......

Gewoon 2x de zelfde fout maken :{
hoop dat je nu eindelijk er van gaat leren!

Voor de rest wens ik je wel succes met je financiele klappen. Dat wens ik niemand toe.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_101921814
Ik heb misschien wel interesse..
Vooral als 't gratis is ;-)
Welke dieren heb je in de aanbieding?
"Quei maksal su, quei dan tal nu!"
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:30:40 #274
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101922557
Rob, als ik jou was zou ik het niet aan de "alles voor gratis" lieden aanbieden.
Zet het op Marktplaats voor compleet een minimumprijs (voorkomt onzinbiedingen) en vissen eventueel apart.

Je gaat onwijs veel verlies lijden maar haal er wel het beste uit. Zet het ook op Vlaamse snuffelsites. Een liefhebber pakt de auto wel. En maak gebruik van de contacten die je hebt opgebouwd bij je zeewaterhobby.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101923739
Ben al bijna klaar met verkopen, niet leuk maar ben wel blij dat het zo snel gaat. Heb alleen nog de afschuimer, de armatuur en enkele lps koralen te koop. En qua geld valt het zeker niet tegen, kom waarschijnlijk op 1500 a 1800e uit wat ik krijg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')