quote:Op maandag 14 februari 2011 22:34 schreef Staal het volgende:
Is een afsplitsing eigenlijk geen idee? Zelf vind ik het bijzonder zo'n zoutwateraquarium. Zou een tof en interessant topic zijn, van A tot Z. Er zit dan een hoop kennis van je in, Rob.
Nu raakt het misschien een beetje verloren. Ik had zelf bijv. ook nog niet teruggelezen, dit doe je nu eenmaal vaak niet in een reeks.
De hele opstart van een zoutwateraquarium is echt wel een eigen topic waard..
Heb je zelf ooit een zee-aquarium gehad.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 01:16 schreef stoeltafel het volgende:
Dat verzorgen is ook niet echt gelukt als ik de fotos zie, wat lelijk maar waarom spam je in dit topic?
Mod, kan je de post deleten?
Even het aantal liters in je advertentie zetten!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 01:34 schreef vronie het volgende:
[..]
Heb je zelf ooit een zee-aquarium gehad.
Oordeel niet zo gauw
Ik beoordeel wat ik zie en dat is niet best. Verder is de vraagprijs heel hoog maar waarom spam je in mijn topic?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 01:34 schreef vronie het volgende:
[..]
Heb je zelf ooit een zee-aquarium gehad.
Oordeel niet zo gauw
Vraagprijs heel hoog?????????????quote:Op dinsdag 15 februari 2011 01:47 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ik beoordeel wat ik zie en dat is niet best. Verder is de vraagprijs heel hoog maar waarom spam je in mijn topic?
Dat heb ik ook, daarom heb ik glazen plaatjes op het aquarium liggen. Moet ik er een foto van maken voor je? Water verdampt ook bij lage(re) temperaturenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:51 schreef stoeltafel het volgende:
Het valt me op dat ik dagelijks water moet toevoegen ivm verdampingen, wordt dit nog minder?[/b] Had gisteren alle 8 de lampen 12 uur aan staan maar de temperatuur van me aquarium werd bijna niet hoger, hoe kan de verdamping dan als nog zoveel zijn?
quote:Bij een zeeaquarium is het niet verstandig om met dekruiten te werken, ten eerste heb je dan niet genoeg gasuitwisseling en ten tweede zit dit binnen no-time vol met zout waardoor er maar weinig licht doorheen komt.
Het is niet dat ik het niet mooi vind! Meer nieuwsgierigheid!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:22 schreef stoeltafel het volgende:
Hoi,
Heb ook platen liggen maar dan krijg je veels te weinig licht door dus dat is geen optie toch bedankt voor de moeite.
Er zijn genoeg mensen met een bruine/zwarte achtergrond maar het is een keuze. Verder heeft de achterwand vele nadelen zoals nitraat/fosfaat ophoping, er kan veel alg opkomen wat moeilijk schoon te maken is, het neemt ruimte in beslag. Daarom heb ik gekozen om de achterwand blauw te schilderen, dit komt super uit in combinatie met wit zand, hoop ik
Over 10 weken komt er al vis in! hehe geduld wordt beloond/getest met deze hobby
En ook dit wist ik niet. Zo leren we nog eens watquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:38 schreef stoeltafel het volgende:
In zeebakken werkt het toch anders. Heb de bijbel hier liggen en daar staat ook duidelijk in dat het niet mag. De gassen die vrij komen mogen niet en je kan dat platen niet schoon houden omdat er continue zout op ligt en je hierdoor veel minder licht krijgt.
[..]
Gassen vind ik eerlijk gezegd onzin, want je zorgt toch wel dat er in je klep ontluchting zit of dergelijke? Althans, dat heb ik in mijn zoetwater bak zelfs gemaakt.. Anders moet je er geen klep op hebben, en HQI licht nemen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:38 schreef stoeltafel het volgende:
In zeebakken werkt het toch anders. Heb de bijbel hier liggen en daar staat ook duidelijk in dat het niet mag. De gassen die vrij komen mogen niet en je kan dat platen niet schoon houden omdat er continue zout op ligt en je hierdoor veel minder licht krijgt.
[..]
Je kan het voor minder natuurlijk ook zelf maken! Wel flink wat werk, maar wel stukken goedkoperquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:17 schreef stoeltafel het volgende:
Ik heb ook helemaal geen afdekplaat maar zal het is opzoeken. Ben nu aan het kijken voor een koeling maar ze zijn bijna allemaal minimaal 400e, grrrrr
Je kunt Robbie best wat voor zijn voeten gooien. Maar dat jij het zat bent geraakt wil niet zeggen dat hij zijn boeltje niet zal onderhouden.quote:Op woensdag 16 februari 2011 01:47 schreef vronie het volgende:
Lees je hier even in.
http://www.zeewaterforum.nl/
Ik weet niet welk soort garnaal jij super vind maar met onze 2 kappersgarnalen ging het goedquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:29 schreef stoeltafel het volgende:
Ga toch voor de echt koeling, heb al een goede gevonden voor een goede prijs.
De Rifwachter is inderdaad een geweldige vis maar kan helaas niet met garnalen wat ik super vind.
Als ik is een kogelvis neem dan komt er zeker een Rifwachter bij.
dit gaat vooral om uitwisseling van co2quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:21 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wat voor gassen zijn dat dan precies, of staat dat niet beschreven?
Ivm licht is wel duidelijk en logisch, maar wat voor gassen komen er dan vanaf?
Daar ben ik heeel nieuwsgierig naar.
Want dan kun je beter helemaal geen afdekkap hebben, maar gewoon open icm HQI licht..
Gassen blijven dan immers toch semi hangen zeg maar.
Weet niet of je het over mij hebt maar ik heb 4 gaten in de achterkant, kijk de foto maar.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Edit; je was me al voor..
Co2 dus..
Maar dekruit of niet, de ruimte in je klep blijft hetzelfde (ik neem aan dat er aan beide zijdes van het aquarium er een opening is, zodat niet alles dicht is door dekruiten)
Dus voor 'gasuitwisseling' maakt het dan toch niet uit?
Vraag me niet wat ik de vissen gaf, is al weer zolang geleden sinds we een zee aquarium hadden maar de kappers garnalen kregen niet iets speciaals,die aten gewoon met de pot meequote:Op woensdag 16 februari 2011 10:13 schreef stoeltafel het volgende:
Echt? Dit klinkt heel goed, las al in een database dat ze alleen kleine garnalen nemen. Wat gaf jij ze te eten?
Dit is dus rode flap, weet ik dat ook weer. Heb gelezen dat het ontstaat als je water te arm of te rijk is aan voedsel. Doe het zeker nog rustig aan, over 10 weken komt er leven in.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:44 schreef petertje74 het volgende:
hallo stoeltafel
Die rode cirkels is idd rode flap.
Dit is heel normaal tijdens de opstart.
Ziet er verder netjes uit hoor nu maar gedult hebben.
groeten peter
Te veel geduldquote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:29 schreef stoeltafel het volgende:
Alleen is het geen garnaal maar een kreeft, de mantis. Wel super mooi zeg en heel agressief. Bidsprinkhaankreeft heet toch ook. Maar is zout niks voor jou? Al een eigen kraam?
Hoe vind je me aanpak/geduld ? Stuk beter dan met zoet hè.
*grijns*quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:29 schreef stoeltafel het volgende:
Alleen is het geen garnaal maar een kreeft, de mantis. Wel super mooi zeg en heel agressief. Bidsprinkhaankreeft heet toch ook. Maar is zout niks voor jou? Al een eigen kraam?
Iedere fase is een hoogte punt. Er is dagelijks meer leven, echt super. Maar het duurt inderdaad nog even wanneer er vissen/koraal in komt.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:32 schreef n0ir het volgende:
[..]
Te veel geduldnu moet ik nog 10 weken wachten op het hoogtepunt van dit topic.
We zitten op 9/10 dagen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:29 schreef stoeltafel het volgende:
Dag 13 alquote:
Waarom laat je hem niet een dag lopen? geeft dat geen beter beeld?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:06 schreef stoeltafel het volgende:
Heb een foutje gemaakt met de stroomkosten, nieuwe situatie
Stopcontact A
8xT5 54Watt = 432 Watt
Tunze 6055
Stopcontact B
Eheim 1262
2 x Tunze 6055
1 x Hydor 3000
Aqua Medic Turbo 1000
300 Watt verwarming, deze is bijna niet aan
AquaCompleet wervelbedfilter en klein Eheimpompje
Eheim compact 1000
UV-C 9 Watt
Heb het nu gemeten een half uur met de energiemeter en dit komt eruit
Stopcontact A met alle 8 lampen aan = 250 Watt, huh? Hoe kan dit? Alle lampen zijn echt aan en toch geeft hij 250 Watt aan, heb het nu 10min lopen en nog steeds rond de 250 Watt.
Stopcontact B met alle apparaten aan = 150 Watt, logisch?
quote:Mooi ontworpen T5 armatuur met 8 buizen inclusief reflectoren voor een optimaal rendement van de T5 buizen. Elektronische VSA's zorgen voor een optimaal rendement en een verminderde warmte afgifte. Voordeel hiervan is dat het armatuur minder stroom verbruikt en het aquarium minder doet opwarmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |