Jason mag creatief bruut zijn in enkele scenes, iets wat ik altijd wel kan waarderen. Het acteerwerk is van gemiddeld niveau, die griet uit Destiny's child word ook lekker toegetakeld
Tot op het laatste moment zijn de 2 titanen aan elkaar gewaagd. Het verhaal zelf is redelijk alhoewel ik het hier en daar een beetje onlogisch in elkaar vindt zitten. Oh, en in de eertse 10 minuten heb je 2x blote meiden en in de rest van de film mag je kijken naar het "hijgende" shirtje vand e hoofdrolspeelster
Eergister heb ik eindelijk eens Jason X gezien,
hoop dat Freddy vs. Jason lang niet zo bagger is!
De trailer beloofd veel goeds, ben benieeeeeeeeeuwd!
niet het tien jaar wachten waard!
Het wachten op de film was veel spannender als de film interressant was.
het heeft veel goede ideeen en is echt wel goed gvonden (de uitwerking van beide horror-iconen), maar ik merkte een aantal fouten op!
zoals dat Freddy buiten de droomwereld nog steeds veel power heeft, (in de voorgaande films niet) Hij is buiten de dromen net zo verwondbaar als 'normale' mensen! Dat hij uit water springt is heel vet gedaan maar het is niet in een droom! ook vond ik het acteer werk zwaar beneden peil, zelfs voor horrorfilms (freddy wordt uiteraard weer fantasties neergezet door Englund) ook zijn bepaalde logica's niet zoals het hoort (in geen van beide reeksen) bv waar komt die 'slak vandaan 'is niet in een droom, of wel? VAAG......
Natuurlijk zijn er ook positieve dingen in de film!
zoals bv. Het begin van de film (erg mooi in beeld gebracht!)als Freddy's verleden wordt verteld, de draagveer van het hele verhaal is NIGHTMARE (mooi gedaan), Freddy is lekker sarcastisch maar ook wat meer mens (meer gevoel als killer), de combo van NIGHTMARE en FRIDAY is echt heel vet gedaan maar ik wil Jason niet vergeten (niet mijn persoonlijke favoriet). Hij heeft de coolste achtervolging en kills in de film nm; Als Jason het feest van de tieners bezoekt, heel vet dat vuur en de raging madness van Freddy als Jason zijn kills afpakt!
Het hele script zit goed in elkaar (heeft een mooie samenwerking van de twee helden van de slasher horror) vooral hoe springwood met de overwinning op Freddy bezighoudt!
Ik persoonlijk vondt het erg mooi om Freddy weer ns op het groote scherm te zien (is tenslotte 10 jaar geleden) en om te zien hoe zich dit ,in eerste instantie gerucht, zich ontwikkeld heeft tot een eindprodukt!
Ik als Freddy-fan vindt ik deze niet de beste in de reeks maar ook zeker niet de slechste (tof om te zien en zeker nog een keer met de ALL NIGHT HORROR SHOW!)!
ps: voor de fans! Hou Freddy's glove in de gaten, let op de messen. Het zijn de kromme messen van Wes Gravens New Nightmare (de glove van de film in de film) en de oude glove uit de rest van de serie! Detail....
vond m leuk ![]()
Zat er gister tijdens de film al aan te denken dat het stoer zou zijn om uiteindelijk ook types als Michael Myers, Ash, Pinhead (en wie weet een hele kudde Gremlins) in de komende sequels toe te voegen...
Om dan uiteindelijk één grote showdown van horror-iconen te krijgen... lijkt me wreed ![]()
Heb Jason X nog niet gezien, maar had m toevallig al wel sinds zaterdag thuis liggen, dus dat wordt dan vanavond of morgen toch maar even kijken...
* Chillz vond t hoofdrolspeelstertje (Lori) best wel
eigenlijk...
quote:Ja dat viel mij ook al op, gevuld bloesje heeft ze trouwens
Op vrijdag 19 september 2003 11:56 schreef Chillz het volgende:* Chillz vond t hoofdrolspeelstertje (Lori) best wel
eigenlijk...
Die griet heel in het begin heeft trouwen swel superlelijke siliconenborsten
quote:noob...
Op vrijdag 19 september 2003 13:10 schreef shady1983 het volgende:
check... testing... 1... 2...
Weet je wat ik trouwens wel apart vind .. Iedereen noemt de film Jason vs Freddy ... ik was dus vanavond naar de sneak .. maar tussen het geroesemoes hoorde ik keer op keer J vs F ... ik betrapte mezelf ook toen vriend vroeg van wat draait er in de sneak,... heel apart. .. kennelijk bekt het beter als het andersom is.
Hebben wel meer mensen hier last van ?!!
Vond het af en toe een beetje lachwekkend. Bepaalde effects waren gewoon niet cool... En het einde was om te huilen..
Verder was het slachtwerk wel okay... Die eerste was goed ![]()
En Monica Keena is
Volslagen debiele dialogen, onzinnige camerastandpunten ("Borsthoogte"-standpunt, zullen we maar zeggen), vreemdsoortige overgangen en ingevingen die veel te snel waren voor zulke domme karakters. Veel bloed, maargoed, dat schijnt te horen.
Waar-de-loos.
quote:ik heb eigenlijk ook nog nooit een horrorfilm gezien op het grote doek
Op zondag 5 oktober 2003 17:42 schreef jacco het volgende:
Ik ga er strax naar toe en ben benieuwd. Dit word mijn eerste horror film op het grote schermdus ben benieuwd.
quote:PFFFFFFF!!!!! wat ben je dan..?? juist ja
Op zondag 5 oktober 2003 17:47 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ik heb eigenlijk ook nog nooit een horrorfilm gezien op het grote doek
gelukkig heb ik al een aantal klassiekers op het grote scherm gezien...(mede dankzij een aantal filmfestivals) Ik heb dan ook een aantal handtekeningen van wat horror regisseurs (en wat gesigneerde dvd's)
quote:horrors, dat vind ik nou echt thuiskijkfilms. Lekker thuis, zondagmiddag met je videobandje uit de videotheek
Op zondag 5 oktober 2003 19:10 schreef AntiChrist het volgende:[..]
PFFFFFFF!!!!! wat ben je dan..?? juist ja
gelukkig heb ik al een aantal klassiekers op het grote scherm gezien...(mede dankzij een aantal filmfestivals) Ik heb dan ook een aantal handtekeningen van wat horror regisseurs (en wat gesigneerde dvd's)
quote:Dat heb ik dus ook. Ik vind de sfeer van zo'n film veel beter overkomen in een donkere kamer waar ik (het liefst) alleen zit te kijken. Ook verschijnen er nogal veel slechte horrorfilms en als ik ze thuis kijk voel ik me in ieder geval minder snel bekocht.
Op zondag 5 oktober 2003 22:01 schreef MikeyMo het volgende:[..]
horrors, dat vind ik nou echt thuiskijkfilms. Lekker thuis, zondagmiddag met je videobandje uit de videotheek
quote:Hmmm ik kan zowel thuis als in de bios erg genieten van de films zeker als je met een hoop mede horror geeks net zoals in belgie dit jaar de halve zaal afbreekt tijdens de horror nacht (waar oa, house of 1000 corpses, beyond re-animator te zien waren). Het is daar trouwens een gewoonte om met papier te gooien en voornamelijk WC rollen Ik en Ash (hier van het forum) wisten niet wat ons overkwam bij die maffe belgen.
Op zondag 5 oktober 2003 22:01 schreef MikeyMo het volgende:[..]
horrors, dat vind ik nou echt thuiskijkfilms. Lekker thuis, zondagmiddag met je videobandje uit de videotheek
PS..... Videobandje???
die tijd is toch over (kijkt zn dvd collectie er nog eens op na... .JA duidelijk over)
quote:ik refereerde even terug aan de jaren '90, toen ik als puber trots in de videotheek op zondagmiddag zat te zoeken naar Child's Play 3 en superblij was toen ze hem eindelijk hadden liggen
Op maandag 6 oktober 2003 19:52 schreef AntiChrist het volgende:...
PS..... Videobandje???
die tijd is toch over (kijkt zn dvd collectie er nog eens op na... .JA duidelijk over)
quote:ach ja vroeger....
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:05 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ik refereerde even terug aan de jaren '90, toen ik als puber trots in de videotheek op zondagmiddag zat te zoeken naar Child's Play 3 en superblij was toen ze hem eindelijk hadden liggen
quote:zondag ff Friday the 13the part VII - the new blood besteld, nog nooit gezien
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:59 schreef AntiChrist het volgende:[..]
ach ja vroeger....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |