Ik heb een nieuwe camera gekocht, dus bied ik mijn oude camera te koop aan. Canon 1000D met Canon EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 IS. Inclusief Hama UV filter en Hama circulaire polarisatiefilter (CPL). Deze laatste wordt gebruikt om blauwe luchten intenser te maken, en hinderlijke reflecties in ramen en water te verminderen. Genoeg voorbeeldfoto's te vinden op internet.
Dit is niet de lens die tegenwoordig in de kit wordt aangeboden, dit is de variant met Image Stabalizer. Niet alleen geeft dit de mogelijkheid uit de hand langere sluitertijden te gebruiken, ook staat deze lens bekend om zijn betere kwaliteit.
Gekocht in november 2008 bij de Dynabyte. In januari 2010 is de sensor vervangen en de camera volledig gereinigd. Hierbij werd opgemerkt dat hij er als nieuw uitzag, ik ben er ook altijd voorzichtig mee geweest. Er zijn totaal zo'n 6500 clicks gemaakt.
Inclusief accu, oplader, boekje, cd met software om RAW bestanden om te zetten, kabel naar de computer, doosje om de CPL filter in te bewaren en de originele aankoopbon.
De goedkoopste nieuwprijzen die ik kon vinden op internet:
Camera + IS objectief 425 (digicamshop), UV filter 20 (cameranu.nl), CPL filter 37 (cameranu.nl)
Kom ik op een huidige nieuwwaarde van 482 euro excl. verzenden. Mijne is natuurlijk niet nieuw dus dat zal ik er niet voor vragen, maar voor minder dan 300 euro gaat hij in ieder geval niet weg. Dan houd ik hem nog liever zelf als back-up camera of om uit te lenen aan familie/vrienden.
Hij kan worden opgehaald in Amsterdam of Almere. Maar ik heb een studenten-OV, dus wie weet valt er nog wat te regelen met steden in de buurt.
Op
maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)