Dus hij bevalt goed, tof. Ik ben heel benieuwd hoe het OS het gaat doen met Nederlandse ondersteuning.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:51 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Batterij ook erg goed.
Eerste smartphone die t lang uithoud.
Sms, email af toe overdag. Smiddags even op inet, en zit nu al vanaf half 8 op internet en is nog steeds niet leeg.
Wel via wifi anders kost t me teveel.
Maar al mn andere telefoons hielden het dan met internet 3 -5 uur uit. Dus ben blij dat deze gewoon de hele dag sowieso t blijft doen
De smiley op toetsenbord is grappig.Alleen ff uitzoeken hoe ik teksten selecteer. Voor de rest echt super telefoon.
quote:Op maandag 9 mei 2011 16:49 schreef retorbrapi het volgende:
Respect voor Microsoft dat ze niet gewoon iOS hebben gekopieëerd maar echt hun eigen weg in zijn geslagen. Ook goed dat ze zich meer op de user experience lijken te willen focussen.
Ik. Is TomTom er al voor WP7?? Volgens mij niet. En de applicaties van WinMo 6.5 zijn helaas niet uitwisselbaar met WP7. De enige navigatiesoftware die een tijd geleden beschikbaar was, was Navigon. Maar TomTom is naar mijn mening al redelijk voorbijgestreeft door Sygic. Je kan trouwens natuurlijk ook een dualboot runnen, WP7 en Android. Voor Android is wel Sygic (en een paar andere navigatiesystemen) beschikbaar.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:49 schreef kroegtijger het volgende:
Is er al iemand die een HD2 van WP7 heeft voorzien? Ik twijfel nog of ik m zal bijwerken naar WP7 (heb al wel de software binnen) maar het schijnt dat TomTom Navigator dan niet meer wil werken
Alsof iemand daar respect voor verdient. Android ging ook een andere weg op. En een van de kutte dingen aan iOS hebben ze in WP7 juist overgenomen. Je hebt geen vrije bestandsmanagement. Verder heeft MS ook de controle over zaken die in de market place verschijnen, en mogen kunnen telefoonfabrikanten (behalve Nokia) niets aanpassen. Volledige exchange ondersteuning gaat er wel komen, maar dat was voor MS natuurlijk kosteloos (althans kwa licenties) en makkelijk te implementeren aangezien dat van hun komt, dus eveneens geen respect daar.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:49 schreef retorbrapi het volgende:
Respect voor Microsoft dat ze niet gewoon iOS hebben gekopieëerd maar echt hun eigen weg in zijn geslagen. Ook goed dat ze zich meer op de user experience lijken te willen focussen.
Ik weet niet of dat in de toekomst nog gaat komen. WP7 is gewoon erg dicht, en je kan zoiets niet zomaar kraken. Anders zou dit bij iOS ook wel gebeurd zijn. Hopelijk komt de home brew-markt wel een beetje op gang.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:52 schreef kroegtijger het volgende:
Mee eens. Helaas is dat wel ten kosten gegaan van de "vrijheid" die je op WM6 had. In WP7 kan je niet zo makkelijk meer rommelen als wat in WM6 nog wel mogelijk was. Maar dat zal in de nabije toekomst vast ook wel weer gaan komen
Android is duidelijk afgekeken van iOS. WP7 is totaal iets anders. Daar heb ik respect voor ja.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:33 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Alsof iemand daar respect voor verdient. Android ging ook een andere weg op. En een van de kutte dingen aan iOS hebben ze in WP7 juist overgenomen. Je hebt geen vrije bestandsmanagement. Verder heeft MS ook de controle over zaken die in de market place verschijnen, en mogen kunnen telefoonfabrikanten (behalve Nokia) niets aanpassen. Volledige exchange ondersteuning gaat er wel komen, maar dat was voor MS natuurlijk kosteloos (althans kwa licenties) en makkelijk te implementeren aangezien dat van hun komt, dus eveneens geen respect daar.
quote:Op maandag 9 mei 2011 17:33 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik. Is TomTom er al voor WP7?? Volgens mij niet.
Ik heb wel screenshots gezien van mensen die TomTom Navigator 7 werkend hebben gekregen op WP7 dmv de chevronwp7 tool.Het zou wel moeten kunnen. WP7 en WM6.5 verschillen namelijk niet zo heel erg veel van elkaar, alleen is WP7 veel meer dicht getimmerd dan WM6.5 was.quote:En de applicaties van WinMo 6.5 zijn helaas niet uitwisselbaar met WP7.
Tsja, ik ben nu eenmaal liefhebber van TomTom wat navigatie betreft en stap liever niet over, maar als het nodig is....quote:De enige navigatiesoftware die een tijd geleden beschikbaar was, was Navigon. Maar TomTom is naar mijn mening al redelijk voorbijgestreeft door Sygic.
Had ik ook al even aan gedacht, maar echt praktisch lijkt het me niet.... Ik wacht nog wel even afquote:Je kan trouwens natuurlijk ook een dualboot runnen, WP7 en Android. Voor Android is wel Sygic (en een paar andere navigatiesystemen) beschikbaar.
iOS en WP7 zijn heel anders opgebouwd en zijn niet zomaar te vergelijken wat dat betreft. WP7 werkt in grote lijnen zoals de vorige versies van WM6, dus ook weer met eenzelfde soort register en security-middelen. Daar liggen dus wat meer mogelijkheden dan bij iOSquote:[..]
Alsof iemand daar respect voor verdient. Android ging ook een andere weg op. En een van de kutte dingen aan iOS hebben ze in WP7 juist overgenomen. Je hebt geen vrije bestandsmanagement. Verder heeft MS ook de controle over zaken die in de market place verschijnen, en mogen kunnen telefoonfabrikanten (behalve Nokia) niets aanpassen. Volledige exchange ondersteuning gaat er wel komen, maar dat was voor MS natuurlijk kosteloos (althans kwa licenties) en makkelijk te implementeren aangezien dat van hun komt, dus eveneens geen respect daar.
[..]
Ik weet niet of dat in de toekomst nog gaat komen. WP7 is gewoon erg dicht, en je kan zoiets niet zomaar kraken. Anders zou dit bij iOS ook wel gebeurd zijn. Hopelijk komt de home brew-markt wel een beetje op gang.
Ben ik niet met je eens. Misschien zijn er wat inzichten overgenomen, maar dat doet Windows Phone 7 net zo goed. Net als Apple dat ook gedaan heeft.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:42 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Android is duidelijk afgekeken van iOS
Vind ik onzin. Hoe bevorderd het de gebruiksvriendelijkheid? Als die optie er wel was geweest, en zich niet bezig zouden willen houden met bestandsmanagement, hoeven ze daar verder toch niets mee te doen? En tegelijkertijd houdt het wel de optie open voor mensen die er wel behoefte aan hebben. Kortom, onzinargument.quote:En dat ze het bestandsmanagement hebben weg geabstraheerd is juist goed en bevordert de gebruiksvriendelijkheid.
Ben ik met je eens hoor, maar toch schijnt het wel de achterliggende reden te zijn. Er werd op de WM6-foons teveel "gespeeld" met als gevolg dat het allemaal niet meer zo lekker liep, rare foutmeldingen et cetera. De schuld werd al gauw naar WM geschoven ipv dat het werd gezocht in de eigen spelerij van de mensen. Door deze stap wil Ms een snel, gebruiksvriendelijk en betrouwbaar OS neerzetten, en dat krijg je niet als je iedereen overal maar in laat rommelen natuurlijk. Ik snap het wel wat dat betreft, maar had liever de keuze gehad. Bijvoorbeeld bij opstarten een keuze kunnen maken tussen type user oid..quote:Op maandag 9 mei 2011 18:00 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Misschien zijn er wat inzichten overgenomen, maar dat doet Windows Phone 7 net zo goed. Net als Apple dat ook gedaan heeft.
[..]
Vind ik onzin. Hoe bevorderd het de gebruiksvriendelijkheid? Als die optie er wel was geweest, en zich niet bezig zouden willen houden met bestandsmanagement, hoeven ze daar verder toch niets mee te doen? En tegelijkertijd houdt het wel de optie open voor mensen die er wel behoefte aan hebben. Kortom, onzinargument.
iOS lijkt in niks op smartphone OS'en voor de iPhone. Android lijkt wel heel erg op de iPhone. Apple heeft duidelijk een trend gezet. En Microsoft is praktisch de enige die daar vanaf wijkt.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:00 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Misschien zijn er wat inzichten overgenomen, maar dat doet Windows Phone 7 net zo goed. Net als Apple dat ook gedaan heeft.
Meer opties maakt meer complex, meer complex maakt minder gebruiksvriendelijk. Het argument "als je het niet wil hoef je het niet te gebruiken" gaat dus niet op.quote:[..]
Vind ik onzin. Hoe bevorderd het de gebruiksvriendelijkheid? Als die optie er wel was geweest, en zich niet bezig zouden willen houden met bestandsmanagement, hoeven ze daar verder toch niets mee te doen? En tegelijkertijd houdt het wel de optie open voor mensen die er wel behoefte aan hebben. Kortom, onzinargument.
Tuurlijk wel, je hoeft die opties niet te gebruiken, je kunt het zelf zo complex maken als je wilt, maar het hoeft niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:06 schreef retorbrapi het volgende:
Het argument "als je het niet wil hoef je het niet te gebruiken" gaat dus niet op.
Nee, zo werkt het niet. Hoe meer opties je presenteert aan de gebruiker, hoe ingewikkelder het product wordt.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:07 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, je hoeft die opties niet te gebruiken, je kunt het zelf zo complex maken als je wilt, maar het hoeft niet.
Nee, die opties worden niet gepresenteerd, de gebruiker gaat ze opzoeken als hij/zij er behoefte aan heeft.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:09 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Hoe meer opties je presenteert aan de gebruiker, hoe ingewikkelder het product wordt.
Ze worden wel gepresenteerd, anders is er toch geen mogelijkheid ervan gebruik te maken..quote:Op maandag 9 mei 2011 18:09 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Nee, die opties worden niet gepresenteerd, de gebruiker gaat ze opzoeken als hij/zij er behoefte aan heeft.
Nee, niet dermate het de gebruiksvriendelijkheid hindertquote:Op maandag 9 mei 2011 18:10 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ze worden wel gepresenteerd, anders is er toch geen mogelijkheid ervan gebruik te maken..
Tuurlijk wel. Je geeft de gebruiker de mogelijkheid om in bestanden rond te snuffelen. Daar hebben mensen geen zin in en dat moet je weg abstraheren. Bestandsmanagement op een smartphone = fail.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:11 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Nee, niet dermate het de gebruiksvriendelijkheid hindert
Juist, en geen verplichting. Jij begrijpt het.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:12 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Je geeft de gebruiker de mogelijkheid om in bestanden rond te snuffelen. Daar hebben mensen geen zin in en dat moet je weg abstraheren. Bestandsmanagement op een smartphone = fail.
De mogelijkheid alleen is al onnodig complex en werkt verwarrend. Bestanden moeten op een slimme en relevante manier geordend worden, niet simpelweg in mapjes pleuren.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:14 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Juist, geen verplichting. Jij begrijpt het.
Daar kiest men toch zelf voor?quote:Op maandag 9 mei 2011 18:17 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
De mogelijkheid alleen is al onnodig complex en werkt verwarrend.
Pff.. je snapt het niet he? Gebruikers WILLEN niet kiezen. Ze willen iets dat gewoon werkt, en verder met hun leven. Waarom zou je uberhaupt bestandsmanagement zichtbaar willen maken als je bestanden op een veel logischere manier kan indelen?quote:Op maandag 9 mei 2011 18:20 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Daar kiest men toch zelf voor?
De iPhone mist deze mogelijkheid, wat nog een vele grotere handicap is.
Jij snapt het niet, gebruikers willen juist kiezen, bepalen wat wel en niet op de telefoon mag staan. Niet dat een ander bedrijf voor je bepaalt wat je wel en niet mag. Waarom denk je dan dat mensen gaan jailbreaken? Omdat ze meer functionaliteit en aanpasbaarheid van de telefoon eisen.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:22 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Pff.. je snapt het niet he? Gebruikers WILLEN niet kiezen. Ze willen iets dat gewoon werkt, en verder met hun leven. Waarom zou je uberhaupt bestandsmanagement zichtbaar willen maken als je bestanden op een veel logischere manier kan indelen?
Het is geen handicap, het is een bewuste keuze en 1 van de redenen waarom de iPhone zo gebruiksvriendelijk is.
Ben ik het dus niet mee eens. Maar dit is niet de plek voor die discussie.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:06 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
iOS lijkt in niks op smartphone OS'en voor de iPhone. Android lijkt wel heel erg op de iPhone. Apple heeft duidelijk een trend gezet. En Microsoft is praktisch de enige die daar vanaf wijkt.
Het gaat puur over het toegankelijk maken van een map. Hoe kan dit nu de gebruiksvriendelijkheid beperken? Mensen die de bestandsmanager niet induiken (die moeten deze sowieso eerst installeren, nog zoiets raars in de nieuwe smartphone OS') zullen de mogelijkheid hiertoe niet eens merken. Echter, mensen die wel een bestandsmanager willen gebruiken, willen juist wel gewoon alle mapjes kunnen zien. Dus het werkt de gebruiksvriendelijkheid juist tegen.quote:Meer opties maakt meer complex, meer complex maakt minder gebruiksvriendelijk. Het argument "als je het niet wil hoef je het niet te gebruiken" gaat dus niet op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |