quote:Op maandag 14 februari 2011 16:42 schreef Repeat het volgende:
Een buschauffeur krijgt toch ook geen toelage als hij een bus in almere moet besturen.
Je krijgt geen gevarengeld, alleen de uren die je weg bent en kosten die je moet maken om contact met thuis te onderhouden worden afgekocht.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:50 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
naast gewoon loon ontvang je alleen maar gevaren toeslag, zover als ik het weet.
en hij valt gewoon onder de nederlandse vlag, net als de agenten die er meegaan.
en aangezien hij niks anders doet dan zijn beroep uitoefenen mag ie blij wezen dat ie uberhaupt nog een toeslag krijgt
als ie een veilig baantje wou hebben had ie maar vakkenvuller moeten worden, of moeten doorleren
Correctie, een agent op uitzending krijgt VEEL meer knaken dan een militair. Een agent gaat ook nog eens vaker naar huis en mag bijvoorbeeld ook gewoon alcohol drinken.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:42 schreef Dennis101 het volgende:
Omdat iemand van Defensie vaak meer verdiend dan een agent.
Soldaat zijn is een keuze.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Stelletje karige debielen,
soldaten en agenten krijgen zwaar onderbetaald. Die mensen krijgen toch met wat andere dingen te maken in hun alledaagse leventje dan de gemiddelde it-pizzagezicht hier op Fok! en doen me toch even iets belangrijker werk.
Dat vind ik dus ook niet vreemd, als ik naar vrienden/kennissen van mij kijk bij defensie en de politie merk ik dat je bij defensie meer verdient (los van de uitzending). Als je uitgezonden wordt vind ik het niet vreemd dat een agent dan meer toeslagen krijgt, het heeft immers minder met zijn bezigheden te maken dan een soldaat.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:59 schreef Bouke-p het volgende:
Als je in de 42% belastingschaal valt krijg je netto bijna 2300 euro per maand op je salaris erbij, voor 4,5 maand(gemiddelde uitzending) dus zo'n 10000,- extra.
veel geld, weinig voor de uren die je weg bent/werkt, het gevaar en gewoon de tijd dat je van huis bent.
Zit je in bosnië(vakantie...) dan krijg je nog extra toelage's om eten te kopen(geen def voorzieningen meer)
[..]
Je krijgt geen gevarengeld, alleen de uren die je weg bent en kosten die je moet maken om contact met thuis te onderhouden worden afgekocht.
En je valt niet onder de nederlandse vlag, maar onder de ISAF vlag.
[..]
Correctie, een agent op uitzending krijgt VEEL meer knaken dan een militair. Een agent gaat ook nog eens vaker naar huis en mag bijvoorbeeld ook gewoon alcohol drinken.
Volgens mij heb jij nog nog Ministerie van Defensie op je loonstrookje gehad of wel? Ben het wel gedeeltelijk met je eens.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
soldaten en agenten krijgen zwaar onderbetaald. Die mensen krijgen toch met wat andere dingen te maken in hun alledaagse leventje dan de gemiddelde it-pizzagezicht hier op Fok! en doen me toch even iets belangrijker werk.
Tjah, het is maar wat je "belangrijk werk" vindt.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
quote:Op maandag 14 februari 2011 17:54 schreef Bouke-p het volgende:
een NL soldaat krijgt in vergelijking met andere landen echt slecht betaald. Een franse korporaal krijgt tijdens uitzending meer op zn rekening gestort dan een Nederlandse majoor
Een IT'er verdiend gemiddeld echt wel meer dan een militair. Daarnaast krijgt diezelfde IT'er zn overuren gewoon betaald, bij een militair op uitzending worden die overuren afgekocht met een bedrag dat net ff lager is dan zn uurloonquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:51 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Tjah, het is maar wat je "belangrijk werk" vindt.
Stel je hebt als IT-er verantwoordelijkheden over dingen als pin-transacties of andere dingen waar je de halve economie om zeep mee kan helpen, krijg je daar ook niet extra voor betaald. Dat je graag in de zandbak met een geweertje wilt spelen is net zo veel een keuze als dat je IT-er wordt.
6500 per maand?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:19 schreef ShoNuf het volgende:
Een maat van mij werkt bij de kmar, als hij naar Afghanistan gaat krijgt hij bruto ¤4500,- per maand. Als hij agent was dan zou hij ¤6500,- per maand krijgen. Dus verschil is er zeker. Het heeft inderdaad te maken onder welke vlag je wordt uitgezonden.
Dat zou ik je ook bieden als je het risico loopt terug te komen in een bodybag.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:56 schreef capricia het volgende:
[..]
6500 per maand?
Dat kan ik toch echt niet slecht noemen...
Een militair heeft geen keuze mbt uitzeding, die moet gewoon(jaja je gaat vrijwillig in dienst). Een agent kiest er voor om op uitzending te gaan.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:29 schreef ShoNuf het volgende:
Tja, persoonlijk vind ik het verschil wel logisch. Als militair behoort uitzendingen tot je standaardwerkzaamheden. Dit hoort bij het werk. Als agent hoort het niet tot je standaardwerkzaamheden en vandaar dat je extra betaalt krijg.
huh?quote:Op maandag 21 februari 2011 05:37 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Een militair heeft geen keuze mbt uitzeding, die moet gewoon(jaja je gaat vrijwillig in dienst). Een agent kiest er voor om op uitzending te gaan.
Een agent is dan ook geen militair. Een militair gaat verplicht op uitzending, een agent niet.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:39 schreef capricia het volgende:
[..]
huh?
Die keuze heb je toch gemaakt toen je militair werd?
Dat begrijp ik.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:04 schreef Light het volgende:
[..]
Een agent is dan ook geen militair. Een militair gaat verplicht op uitzending, een agent niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |