Only Copper for me.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:59 schreef JimmyJames het volgende:
Ik krijg trouwens de indruk dat het topic tamelijk overweight is in grondstoffen en met name edelmetalen.
Waarom alleen koper? Als ik bijv. na de prijs van katoen kijk vraag ik me af waarom ik vol in goud (en in mindere mate zilver) ben ingestapt?quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:24 schreef Sokz het volgende:
[..]
Only Copper for me.![]()
Zit trouwens wel te twijfelen of ik nog in een Freeport / Billiton / Rio / Vale ga stappen.
Katoen kan ik niet inschatten, is het schaars? Net zoals graan en dergelijke, ook geen verstand van.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom alleen koper? Als ik bijv. na de prijs van katoen kijk vraag ik me af waarom ik vol in goud (en in mindere mate zilver) ben ingestapt?
BHP is waarschijnlijk de meest gediversifieerde, zie: http://www.businessinside(...)arious-commodities-1quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:24 schreef Sokz het volgende:
Zit trouwens wel te twijfelen of ik nog in een Freeport / Billiton / Rio / Vale ga stappen.
Nadeel is dat BHP is ook de grootste ter wereld is. Daardoor is er voor BHP relatief nog minder groeimogelijkheden, behalve door acquisities; ze hebben geprobeerd Rio Tinto en Potash Corp over te nemen, ook twee ontzettend grote bedrijven (is BHP ook niet gelukt).quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:56 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
BHP is waarschijnlijk de meest gediversifieerde, zie: http://www.businessinside(...)arious-commodities-1
Naar mijn mening kan je er geen spectaculaire winsten meer mee behalen. Het is enorm opgelopen, de bouw van de mijn is al bezig, en Rio Tinto gaat het zeker een keer overnemen - dus overnamepremie zit al een beetje in verwerkt vrees ik.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:45 schreef JimmyJames het volgende:
En Ivanhoe is dat nog interessant of inmiddels te ver opgelopen?
Niet zoveel hoor.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben wel benieuwd naar de reactie van LXIV, ik dacht dat hij nog posities had in T2.
Dat vind ik ook altijd frappant. Dat mensen zo'n aandeel op hele lage koersen negeren, en als het een ATHSCS (All Time High Since Credit Crisis) bereikt het opeens wél interessant vinden.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:07 schreef Soldier2000 het volgende:
Tegen al mijn principes in heb ik net een plukje ING gekocht. De instap koersen lijken alleen maar hoger te worden.
Zo raar is dat niet, ik heb ING ook op de lagere koersen gekocht, maar ik heb ING na een tijdje ook altijd weer verkocht. Deze keer wil ik ING wel wat langer gaan houden, omdat ik daarmee uiteindelijk meer winst mee heb kunnen genereren.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd frappant. Dat mensen zo'n aandeel op hele lage koersen negeren, en als het een ATHSCS (All Time High Since Credit Crisis) bereikt het opeens wél interessant vinden.
ING gaat iig wel weer de goede richting uit (fundamenteel). Dat zal wel beloond worden in de koersen. Ik heb er ook nog heel wat hoor (20% porto)
Zul je net zien dat ze bewust de prijs omlaag gooien. Binnen een week iemand de casa wil overnemen voor een aantal luttele euries per aandeel en zat je er jammer genoeg naast. Ik zou namelijk alleen T2 aanschaffen vanwege de mogelijkheid op een overname.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:37 schreef LXIV het volgende:
Nochtans blijf ik het toch een mooi bedrijf vinden hoor! Maar geen groei tot 2013, geen dividend, dan is het net te duur. En dan nog het grote smartphone-gevaar.
Nope..quote:
Nou, ik vind de reactie op de koers wel terecht. Niet vanwege de cijfers zelf, die waren niet zo slecht en er zit ook forse groei in automotive, dus dat is prima. Ook verbetert de solvabiliteit. Maar wel vanwege de uitgesproken verwachting.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zul je net zien dat ze bewust de prijs omlaag gooien. Binnen een week iemand de casa wil overnemen voor een aantal luttele euries per aandeel en zat je er jammer genoeg naast. Ik zou namelijk alleen T2 aanschaffen vanwege de mogelijkheid op een overname.
Maar alle factoren er om heen zijn gewoon drama.
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
(Doorslag om te verkopen gaf trouwens een inderhaast uitgebracht lijstje met adviezen van analisten, die grotendeels nu kopen riepen! Ja, daar trappen we niet in, houdoe!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |