Ik niet, maar ik overweeg het wel. Het nieuws van de strategische keuze valt slecht, maar wat we in zulke gevallen vaak zien, is dat de markt overdreven negatief reageert. Er ontstaat dan een interessante instap koers. Ook hierboven las ik al dat Nokia 'aan de rand van de afgrond' zou staan. Als je naar de fundamentals kijkt, is Nokia echter financieel in orde.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Nu we het toch zo veel over Nokia hebben, krijg ik langzamerhand steeds meer het vermoeden dat er wel een aantal FOKkers een aantal Nokia aandelen in de porto hebben zitten?
Ik begrijp je argumenten, en hoe graag ik het ook wil ontkennen, je hebt gewoon gelijk.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik overweeg het wel. Het nieuws van de strategische keuze valt slecht, maar wat we in zulke gevallen vaak zien, is dat de markt overdreven negatief reageert. Er ontstaat dan een interessante instap koers. Ook hierboven las ik al dat Nokia 'aan de rand van de afgrond' zou staan. Als je naar de fundamentals kijkt, is Nokia echter financieel in orde.
Dan blijft de vraag of de strategische keuze inderdaad desastreus zal uitpakken. Dat hoeft niet zo te zijn en zelfs al gaat het inderdaad de verkeerde kant op, dan kan het management de strategie bijsturen of opnieuw een andere keuze maken, hetzij gezamenlijk hetzij apart. Beide bedrijven hebben wel voor hetere vuren gestaan. We hebben het wel over Nokia en Microsoft, twee van de sterkste merknamen ter wereld. En dat zouden ineens de losers van het IT klasje zijn ?
Ik vergelijk Nokia eerder met IBM die ook al verschillende malen is doodverklaard, bijvoorbeeld toen ze met OS/2 startten en vervolgens ook weer toen ze er mee stopten. Ik denk dat je zulke grote, succesvolle bedrijven niet op een losse strategische beslissing moet afrekenen, maar meer op hoe het management het bedrijf kan bijsturen als resultaat uitblijft.
Moeten we eventjes 3 maand wachten voordat SeLang al die argumenten ontkracht.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:36 schreef JimmyJames het volgende:
Is the shiller pe out of date?
http://pragcap.com/is-the-shiller-pe-out-of-date
"This time is different"quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:36 schreef JimmyJames het volgende:
Is the shiller pe out of date?
http://pragcap.com/is-the-shiller-pe-out-of-date
Ik zei long in Apple, niet short in Apple.quote:Op woensdag 16 februari 2011 07:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarom heb denk je dat ze op lange termijn gaan dalen?
-Steve Jobs ziekte?
-Teveel lucht in de koerzen?
-Concurentie beter? (kan me moeilijk voorstellen).
-Itunes![]()
?
Ik kan het via Interactive Brokers kopen, maar de NOK ADR's op de NYSE zijn in principe ook prima. Je kunt met ADR's alleen de jaarvergadering niet bezoeken, als je dat zou overwegen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:37 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Via welke broker kopen jullie nokia? Binck biedt geen Finse aandelen aan Of kopen jullie nokia van de nyse?
Ben ik nou de enige die een draaierige maag krijgt van het feit dat de financiele goegemeente zich met dit soort berichten bezig houdt.....?quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:45 schreef TeringHenkie het volgende:
Short AAPL![]()
http://thenextweb.com/app(...)t+Web+All+Stories%29
zoek anders eens op NOA3.DE , is aan de beurs in Frankfurtquote:Op woensdag 16 februari 2011 16:37 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Via welke broker kopen jullie nokia? Binck biedt geen Finse aandelen aan Of kopen jullie nokia van de nyse?
Zo werken de markten nu eenmaalquote:Op donderdag 17 februari 2011 05:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die een draaierige maag krijgt van het feit dat de financiele goegemeente zich met dit soort berichten bezig houdt.....?
Ja het gaat nergens over.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:58 schreef Foleor het volgende:
Volgensmij hebben we in deze periode een vuistregel, ga short op elk Nederlands bedrijf dat z'n cijfers publiceert, goed of slecht. Gegarandeerde winst.
Short waarmee? Straddle ivm de richting? Put? Turbo? 500 CFDs?quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:28 schreef Sokz het volgende:
Haha behalve Arcelor Mittal .. jullie mogen 1 x raden waar ik short op zat ivm. de cijfers?
500 CDF's ja.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Short waarmee? Straddle ivm de richting? Put? Turbo? 500 CFDs?
Ben nog op zoek naar goede cfd kandidaten. Nog tips? Op het moment met name wzt scalping op shooting star.
Je had anders wel een boel centen kunnen bijschrijven als je 500 contracts hadquote:
Waarom opvallend?quote:Is Dit: opvallend te noemen?
De hoofdsponsoren / partners e.d. van de Olympische Spelen hebben van december 2007 tot nu toe +48% gedraait (terwijl een S&P nog altijd 5,2% lager staat).
Dat een groep van 33/34 bedrijven gem. 50% hoger staat dan het punt voor de crisis?quote:
Dat zijn mijn inziens vaak de mensen die bang zijn dat ze de boot gemist hebben en op elke enorme koers fluctuatie naar beneden als een gek instappenquote:Op donderdag 17 februari 2011 15:37 schreef JimmyJames het volgende:
Je ziet tegenwoordig ook vaak dat het koersverlies na tegenvallende cijfers ook meestal in no time weer wordt weggepoetst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |