abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92845694
Begin zo toch langzamerhand wel wat spijt van mn shorts op ING te krijgen.

Een groot voordeel is dat ik mijn -25% verlies op de porto al bijna heb weggewerkt. Mede doordat zilver&goud op de retour zijn en NN nog steeds ass kicked sta ik bijna weer 0% :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:58:35 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92845782
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:55 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik vind het ook geen slimme zet, misschien was het verstandiger geweest om naast MS ook Nokia telefoons te gaan uitbrengen met Android.
Je moet een keuze maken. Ik zou sowieso niet op beide paarden tegelijk wedden. Maar wel eerder op Android dan op MS.
Nadeel van Android is dan weer dat je jezelf verlaagd tot een trendvolger, eigenlijk gewoon een fabrikant van hardware (mobieltjes). En eigenlijk dat nog niet eens, eerder een stickerplakker. Want die telefoons komen allemaal uit China. Dan blijft enkel marketing nog over.

Het is een lastig pakket voor Nokia. Even niet opletten in deze markt en je bent af.
The End Times are wild
pi_92845844
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:55 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik vind het ook geen slimme zet, misschien was het verstandiger geweest om naast MS ook Nokia telefoons te gaan uitbrengen met Android.
MS kennende is dat geweigerd
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:59:27 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92845862
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Begin zo toch langzamerhand wel wat spijt van mn shorts op ING te krijgen.

Een groot voordeel is dat ik mijn -25% verlies op de porto al bijna heb weggewerkt. Mede doordat zilver&goud op de retour zijn en NN nog steeds ass kicked sta ik bijna weer 0% :)
Als het niks wordt as vrijdag (na de jaarcijfers) dan zou ik ze eruit gooien.
Wat is je strike?
The End Times are wild
pi_92845947
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:59 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

MS doet hier dan ook gewoon een fantastische deal! ^O^
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_92845976
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Absoluut,
pi_92846013
Het lijkt erop dat de markt verder omhoog wilt ik denk dat we binnenkort naar de S&P 1350 gaan :D
  dinsdag 15 februari 2011 @ 23:03:37 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92846154
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

MS zeker wel. Anders konden ze hun OS ondertussen wel afschrijven. Mensen gaan toch naar de winkel voor een 'Nokia" of Samsung, omdat dit ze de vorige keer bevallen is. Niet voor een symbian of een android.

Nokia zou geld moeten krijgen voor deze deal. Maar ze zijn gewoon klantje geworden.
The End Times are wild
pi_92846399
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:59 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dan zal er wel een heel strakke deal aan zitten, want bijvoorbeeld HTC brengt wel gewoon telefoons uit met WM7.
BlaBlaBla
  dinsdag 15 februari 2011 @ 23:13:36 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92846796
Nokia 3 maanden geleden:
http://www.nieuwemobiel.n(...)oundation-stopt.html
quote:
Fans van Symbian kunnen er volgens Nokia op rekenen dat de ontwikkeling van het besturingssysteem doorgaat. "Make no mistake, Nokia chooses Symbian", schrijft Jo Harlow, directeur smartphones bij Nokia op haarblog.
Je zult op basis van die uitspraak maar geïnvesteerd hebben in een bedrijfje dat apps voor de symbian ontwikkelde of zo. Of zo'n telefoon gekocht hebben.
The End Times are wild
  dinsdag 15 februari 2011 @ 23:14:13 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92846831
Maar goed: kernvraag blijft -altijd- hoe kunnen we hier op verdienen?

Toch shorten op Nokia?
The End Times are wild
pi_92847084
Puts? :P

Ik blijf mooi weg van Nokia, veels te risicovol in mijn ogen.
BlaBlaBla
pi_92847542
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:17 schreef Soldier2000 het volgende:
Puts? :P

Ik blijf mooi weg van Nokia, veels te risicovol in mijn ogen.
Met name het argument dat LXIV ook al meldde, dat de technologie zo snel verandert, dat er dus na een korte periode de zaken heel anders voor kunnen staan.

Neem daar mee in overweging dat het aandeel wel nog steeds winst maakt vind ik het te risky om te shorten. Daar zijn wel betere kandidaten voor. Als ik het zou shorten zou ik een long positie nemen in Apple bijv. om het toch enigszins te hedgen.
pi_92854030
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:14 schreef LXIV het volgende:
Maar goed: kernvraag blijft -altijd- hoe kunnen we hier op verdienen?

Toch shorten op Nokia?
als je kijkt naar de samenstelling van de business van Nokia zie je dat de koers met name ook afhangt van hun netwerk divisie. Weet jij wat die gaat doen? ;)
pi_92854629
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Met name het argument dat LXIV ook al meldde, dat de technologie zo snel verandert, dat er dus na een korte periode de zaken heel anders voor kunnen staan.

Neem daar mee in overweging dat het aandeel wel nog steeds winst maakt vind ik het te risky om te shorten. Daar zijn wel betere kandidaten voor. Als ik het zou shorten zou ik een long positie nemen in Apple bijv. om het toch enigszins te hedgen.
Waarom heb denk je dat ze op lange termijn gaan dalen?
-Steve Jobs ziekte?
-Teveel lucht in de koerzen?
-Concurentie beter? (kan me moeilijk voorstellen).
-Itunes }:| >:) ?
pi_92858228
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Nu we het toch zo veel over Nokia hebben, krijg ik langzamerhand steeds meer het vermoeden dat er wel een aantal FOKkers een aantal Nokia aandelen in de porto hebben zitten?
Ik niet, maar ik overweeg het wel. Het nieuws van de strategische keuze valt slecht, maar wat we in zulke gevallen vaak zien, is dat de markt overdreven negatief reageert. Er ontstaat dan een interessante instap koers. Ook hierboven las ik al dat Nokia 'aan de rand van de afgrond' zou staan. Als je naar de fundamentals kijkt, is Nokia echter financieel in orde.

Dan blijft de vraag of de strategische keuze inderdaad desastreus zal uitpakken. Dat hoeft niet zo te zijn en zelfs al gaat het inderdaad de verkeerde kant op, dan kan het management de strategie bijsturen of opnieuw een andere keuze maken, hetzij gezamenlijk hetzij apart. Beide bedrijven hebben wel voor hetere vuren gestaan. We hebben het wel over Nokia en Microsoft, twee van de sterkste merknamen ter wereld. En dat zouden ineens de losers van het IT klasje zijn ?

Ik vergelijk Nokia eerder met IBM die ook al verschillende malen is doodverklaard, bijvoorbeeld toen ze met OS/2 startten en vervolgens ook weer toen ze er mee stopten. Ik denk dat je zulke grote, succesvolle bedrijven niet op een losse strategische beslissing moet afrekenen, maar meer op hoe het management het bedrijf kan bijsturen als resultaat uitblijft.
pi_92865287
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:47 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik niet, maar ik overweeg het wel. Het nieuws van de strategische keuze valt slecht, maar wat we in zulke gevallen vaak zien, is dat de markt overdreven negatief reageert. Er ontstaat dan een interessante instap koers. Ook hierboven las ik al dat Nokia 'aan de rand van de afgrond' zou staan. Als je naar de fundamentals kijkt, is Nokia echter financieel in orde.

Dan blijft de vraag of de strategische keuze inderdaad desastreus zal uitpakken. Dat hoeft niet zo te zijn en zelfs al gaat het inderdaad de verkeerde kant op, dan kan het management de strategie bijsturen of opnieuw een andere keuze maken, hetzij gezamenlijk hetzij apart. Beide bedrijven hebben wel voor hetere vuren gestaan. We hebben het wel over Nokia en Microsoft, twee van de sterkste merknamen ter wereld. En dat zouden ineens de losers van het IT klasje zijn ?

Ik vergelijk Nokia eerder met IBM die ook al verschillende malen is doodverklaard, bijvoorbeeld toen ze met OS/2 startten en vervolgens ook weer toen ze er mee stopten. Ik denk dat je zulke grote, succesvolle bedrijven niet op een losse strategische beslissing moet afrekenen, maar meer op hoe het management het bedrijf kan bijsturen als resultaat uitblijft.
Ik begrijp je argumenten, en hoe graag ik het ook wil ontkennen, je hebt gewoon gelijk.

Het struikelpunt alleen is voor mij een beetje; zijn Nokia en MS samen in staat marktaandeel van de concurrentie terug te pakken? Ik heb daar enorm grote twijfel over omdat de concurrentie erg sterk is. Zijn zij samen sterker dan een enkele concurrent? Ik betwijfel het.

Ik geloof best dat er een scenario is waarin de samenwerking van MS en Nokia zijn vruchten kan afwerpen, maar de concurrentie is ook niet dom. Ik zet daarom liever mijn geld op bijv. Apple, dan dat ik dat in Nokia zou doen.

Als ik in Nokia wil investeren zie ik liever dat ze zich enigzsins van Finland afsplitsen en kosten gaan besparen. Ze hebben echt veel te veel mensen in dienst. Wat betreft telecom vind ik het altijd wel interessant te zien hoe de net profit/employee ratio er uitziet. HTC zit op een ratio van 28.62 terwijl Nokia slechts op 5.62 zit! Per werknemer is dat bijna 6 keer zo veel! En in een sector waar technologie zich zo snel aan het ontwikkelen it zou ik dit als investeerder toch anders willen zien.

(ja.. het is enigszins vertekenend omdat Nokia ook veel kleine marge troep doet in Europa, maar ook dat kost veel en levert weinig op. Als investeerder zie ik liever dat Nokia zich meer gaat richten op 1 kant van de markt.. hetgeen waar ze vroeger zo goed in waren).
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:32:00 #93
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92868854
Wat is dit voor een apart aandeel: Ball Corp. (http://www.google.com/finance?q=NYSE:BLL)

Gisteren + 300% en vandaag weer 50% eraf. (is niet in de grafiek te zien ? :|) en dat met een marketcap van 13 miljard !

Edit:

Inmiddels weer 37,19 (+101%) maar wel gelijkgebleven marketcap.
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:35:43 #94
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92869053
Over Nokia gesproken HTC heeft wel een lekker koersverloop:
http://investing.business(...)t.asp?ticker=2498:TT

Zo te zien had je een flink rendement kunnen halen als je ze had gekocht op het moment dat ze hun eerste succesvolle smartphone hebben uitgebracht.

Dat toont wel de zwakte van een puur cijfermatige benadering aan imho (dus leunen op stock screeners enzo). Je moet als belegger ook goed om je heen kijken en allerlei blogs bijhouden om de laatste 'gave' gadgets en trends tijdig te kunnen spotten. Probleem is dat Nederland altijd vrij laat is met veel van die dingen (over 10 jaar het eerste topic 'chipotle komt naar Nederland? :9~ ' in de general chat? :') ). Je zou hiervoor eigk in NY, London, Seoul of Hong Kong moeten wonen.

@Sokz split..
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_92869331
@Jimmy heb er ooit eerder na gekeken alleen het vreemde is dat ze eerder zulke spikes als nu hebben gehad wanneer je na afgelopen 6 jaar kijkt.
pi_92870156
Volgens NYSE-Tick wordt vandaag een trend dag omhoog op Wall street. readings zijn erg bullish.
pi_92870346
Je hebt je data gevonden?
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:36:50 #98
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92872056
Is the shiller pe out of date?

http://pragcap.com/is-the-shiller-pe-out-of-date
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_92872075
Via welke broker kopen jullie nokia? Binck biedt geen Finse aandelen aan Of kopen jullie nokia van de nyse?
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:41:52 #100
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92872346
quote:
11s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:36 schreef JimmyJames het volgende:
Is the shiller pe out of date?

http://pragcap.com/is-the-shiller-pe-out-of-date
Moeten we eventjes 3 maand wachten voordat SeLang al die argumenten ontkracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')