FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Nuon weigert aanmeldbonus uit te betalen. Wat te doen?
davo1979maandag 14 februari 2011 @ 11:01
In october 2010 ben ik overgestapt van energieleverancier. Van de eneco naar de nuon, ik was al lange tijd onttevreden over de tarieven bij eneco ( oud contract van 2008 tarieven). Zo gezegd zo gedaan via gaslicht.com. Zag een mooie aanbieding staan van de nuon ( was niet de goedkoopste) maar aangezien me ouders daar ook bij zaten dacht ik: Ik doe het. Ik zou o.a.150 euro aanmeldbonus krijgen als het eerste termijn was ontvangen.

Eerste termijn netjes betaald in begin november. Uiteindelijk gebeld waar blijft me aanmeldbonus. Komt eraan hoor... December weer gebeld geen aanmeldbonus. Ze gingen het uitzoeken. Niks gehoord dus eind December weer gebeld. Je hoeft geen zorgen te maken komt eraan. Januari nog steeds niks. Weer bellen en klacht ingediend. Twee weken later word ik gebeld. Het word geregeld. Niet dus.. Eind januari weer gebeld. Was volgens hun een verkeerd formulier intern ingevuld maar het kwam eraan. Half februari niet meer terug gebeld en nog steeds niet mijn aanmeldbonus.

Ik ben dus eigenlijk zat ( ja oke het is maar 150 euro) maar toch daar is het contract toch mee afgesloten. Wat kan ik nog meer doen? Heb gaslicht.com proberen te bellen en emailen geen reactie. Waar moet ik nou zijn voor me beklag?

Samenvatting:

Ts zou bij nieuw contract nuon 150 euro aanmeldbonus krijgen
Niet gehad na 4 maanden en veel gebel
Wat moet ts doen?
PiRANiAmaandag 14 februari 2011 @ 11:02
Nu weer bellen?
davo1979maandag 14 februari 2011 @ 11:03
Tuurlijk is mogelijk maar na 80 x te bellen met een mobiel voor 0,10 cent per minuut.
PiRANiAmaandag 14 februari 2011 @ 11:04
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:03 schreef davo1979 het volgende:
Tuurlijk is mogelijk maar na 80 x te bellen met een mobiel voor 0,10 cent per minuut.
026 845 02 71 ^O^.
davo1979maandag 14 februari 2011 @ 11:08
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:04 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

026 845 02 71 ^O^.
Gelijk weer aan het bellen!
r_onemaandag 14 februari 2011 @ 12:27
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:08 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Gelijk weer aan het bellen!
En?
davo1979maandag 14 februari 2011 @ 13:08
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:27 schreef r_one het volgende:

[..]

En?
Ik zou vandaag terug gebeld worden. Eerst zien dan geloven natuurlijk. Dus ik weet niks meer dan dat.
mcintoshmaandag 14 februari 2011 @ 14:48
Je had ze 2 maanden geleden al een 30 dagen termijn moeten geven en vervolgens een incassobureau op hun dak moeten sturen :)

Helaas kost je dat ook wel wat geld, maar het zou wel leuk zijn...
Rewimomaandag 14 februari 2011 @ 15:36
Ik kijk even mee :)
freissmaandag 14 februari 2011 @ 15:39
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:03 schreef davo1979 het volgende:
Tuurlijk is mogelijk maar na 80 x te bellen met een mobiel voor 0,10 cent per minuut.
0,10 cent is niet zo veel! Je kan een uur bellen voor 6 cent!
davo1979maandag 14 februari 2011 @ 16:07
quote:
9s.gif Op maandag 14 februari 2011 15:39 schreef freiss het volgende:

[..]

0,10 cent is niet zo veel! Je kan een uur bellen voor 6 cent!
0,10 cent is niet duur maar er komen wel mobiele kosten bij en dus gaat het niet uit me bundel. Ik ben in ieder geval terug gebeld. Het zou vanavond als spoedbetaling mee gaan. En binnen een paar dagen op me rekening moeten staan. Eerst zien dan geloven natuurlijk.
r_onemaandag 14 februari 2011 @ 16:14
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:07 schreef davo1979 het volgende:
Ik ben in ieder geval terug gebeld. Het zou vanavond als spoedbetaling mee gaan. En binnen een paar dagen op me rekening moeten staan. Eerst zien dan geloven natuurlijk.
Nou nou ... poeh poeh ... :')

Een normale betaling gaat al sneller.
weg_16042013_01maandag 14 februari 2011 @ 16:24
9fbd2c70_tros%20radar.jpg
numero_unodinsdag 15 februari 2011 @ 14:20
Nieuw_programma_voo_907466b.jpg
jitzzzzedinsdag 15 februari 2011 @ 14:22
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:07 schreef davo1979 het volgende:

[..]
Het zou vanavond als spoedbetaling mee gaan. En binnen een paar dagen op me rekening moeten staan. Eerst zien dan geloven natuurlijk.
Nou, wat een sproetje zeg :')
davo1979dinsdag 15 februari 2011 @ 17:07
Nog niks gezien dan alleen de bloemenboer die een boeket kwam afleveren van de nuon. Morgen maar weer kijken.
RanTheMandinsdag 15 februari 2011 @ 17:11
waar blijft het NUON webcare team?
weg_16042013_01dinsdag 15 februari 2011 @ 17:20
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:07 schreef davo1979 het volgende:
Nog niks gezien dan alleen de bloemenboer die een boeket kwam afleveren van de nuon. Morgen maar weer kijken.
_O- Serieus :D

Nuon _O_
davo1979dinsdag 15 februari 2011 @ 17:40
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:20 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

_O- Serieus :D

Nuon _O_
Ja echt serieus. Ik dacht dat het een boeket nog was voor valentijn.
weg_16042013_01dinsdag 15 februari 2011 @ 17:42
LOLLER
ScarFace-dinsdag 15 februari 2011 @ 20:08
Zo gaan die dingen.
staticdatadinsdag 15 februari 2011 @ 20:48
In hoeverre kan je nu niet zonder schade weer overstappen omdat Nuon zich niet aan de eigen voorwaarden van het nieuwe contract houdt? Dus is het niet eigenlijk een soort van contractbreuk?
-moppie-dinsdag 15 februari 2011 @ 22:19
Minder overmaken?
NuonWebcarewoensdag 16 februari 2011 @ 09:04
Beste Davo1979,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u het beloofde tegoed nog niet heeft ontvangen.

Wilt u meer informatie? Dan zoek ik dit graag voor u uit. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiros of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Ute
Nuon Webcare
Document1woensdag 16 februari 2011 @ 09:10
Is dat nou een beetje leuk werk ute?
Zithwoensdag 16 februari 2011 @ 09:21
He leuk, een social media kerel die mensen oppeens wel wilt helpen omdat ze online NUON een slechte naam geven :)
numero_unowoensdag 16 februari 2011 @ 09:24
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:21 schreef Zith het volgende:
He leuk, een social media kerel die mensen oppeens wel wilt helpen omdat ze online NUON een slechte naam geven :)
Lijkt T-Mobile wel :)
davo1979woensdag 16 februari 2011 @ 11:32
Update: Vanmorgen stond het geld erop. Wel raar dat het ineene kan als ik hier een bericht neerzet.
De_Riksterwoensdag 16 februari 2011 @ 11:48
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:32 schreef davo1979 het volgende:
Update: Vanmorgen stond het geld erop. Wel raar dat het ineene kan als ik hier een bericht neerzet.
Webcare teams zijn echt :r

Damagecontrol is het door een beetje de problemen naar de achtergrond te trekken...
Kandijfijnwoensdag 16 februari 2011 @ 11:54
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:48 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Webcare teams zijn echt :r

Damagecontrol is het door een beetje de problemen naar de achtergrond te trekken...
Het werkt wel, TS zijn probleem is opgelost en NUON word niet meer compleet online gesloopt.
weg_16042013_01woensdag 16 februari 2011 @ 11:59
Die spoedbetaling zou inmiddels al lang binnen moeten zijn. Heb je je dukaten al ontvangen TS? :)
Kandijfijnwoensdag 16 februari 2011 @ 12:07
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:59 schreef PierreBetfair het volgende:
Die spoedbetaling zou inmiddels al lang binnen moeten zijn. Heb je je dukaten al ontvangen TS? :)
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:32 schreef davo1979 het volgende:
Update: Vanmorgen stond het geld erop. Wel raar dat het ineene kan als ik hier een bericht neerzet.
;)
Jud1thwoensdag 16 februari 2011 @ 12:17
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:54 schreef Kandijfijn het volgende:
Het werkt wel, TS zijn probleem is opgelost en NUON word niet meer compleet online gesloopt.
Hmm, nee, het werkt juist averechts. TS had op 14 februari zelf NUON al gebeld en een belofte gekregen dat het geld met een spoedbetaling zou worden overgemaakt, het was dus al geregeld.

Alleen nu was de Webcare zo dom om hier te posten op 16 februari, ontdekt TS opeens dat het geld eindelijk op de rekening staat, en is hij pissig omdat "het nu opeens wel kan na hier gepost te hebben", want hij denkt waarschijnlijk dat de Webcare het geregeld heeft. Niet zo'n handige actie van de Webcare dus :)
Zithwoensdag 16 februari 2011 @ 12:17
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:54 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het werkt wel, TS zijn probleem is opgelost en NUON word niet meer compleet online gesloopt.
Het zorgt voor een kunstmatige hogere waardering van het bedrijf.
davo1979woensdag 16 februari 2011 @ 12:30
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:17 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Hmm, nee, het werkt juist averechts. TS had op 14 februari zelf NUON al gebeld en een belofte gekregen dat het geld met een spoedbetaling zou worden overgemaakt, het was dus al geregeld.

Alleen nu was de Webcare zo dom om hier te posten op 16 februari, ontdekt TS opeens dat het geld eindelijk op de rekening staat, en is hij pissig omdat "het nu opeens wel kan na hier gepost te hebben", want hij denkt waarschijnlijk dat de Webcare het geregeld heeft. Niet zo'n handige actie van de Webcare dus :)
Nee dat denk ik niet. Ik heb zelf wel een keer of 3 de toezegging gehad dat het overgemaakt ging worden. Puntje bij paaltje nix.
bijdehandwoensdag 16 februari 2011 @ 13:36
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:32 schreef davo1979 het volgende:
Update: Vanmorgen stond het geld erop. Wel raar dat het ineene kan als ik hier een bericht neerzet.
_O_ _O_

Wel triest ja. Dat die kutbedrijven nou eens aan normale klantenservice doen ofzo.
A-cedonderdag 17 februari 2011 @ 14:20
overbodig
Robin__maandag 21 februari 2011 @ 14:43
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

_O_ _O_

Wel triest ja. Dat die kutbedrijven nou eens aan normale klantenservice doen ofzo.
Pas als je grootschalig aandacht zoekt, tv, krant of internet gebeurt er wat. Dat is gewoon een foute mentaliteit die bij al die kutbedrijven heerst.

Niet lullig bedoelt tegen die medewerker verder, die doet zn werk en heeft het vermoedelijk niet zelf bedacht.
Luxuriamaandag 21 februari 2011 @ 17:00
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:17 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Hmm, nee, het werkt juist averechts. TS had op 14 februari zelf NUON al gebeld en een belofte gekregen dat het geld met een spoedbetaling zou worden overgemaakt, het was dus al geregeld.

Alleen nu was de Webcare zo dom om hier te posten op 16 februari, ontdekt TS opeens dat het geld eindelijk op de rekening staat, en is hij pissig omdat "het nu opeens wel kan na hier gepost te hebben", want hij denkt waarschijnlijk dat de Webcare het geregeld heeft. Niet zo'n handige actie van de Webcare dus :)
En je denkt niet dat het een kloon is die hier even komt lopen stangen?