abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92752981
Ik wil binnenkort als ik mijn rijbewijs heb gehaald gelijk een autootje kopen voor maximaal 650 euro ongeveer. Na heel wat rondgezocht te hebben en ook uit andere topics op dit forum blijkt dat je voor die prijs best een leuk autootje kan kopen (Opel Corsa, VW Polo etc.)
Ik vraag me alleen af wat de gemiddelde maandelijkse kosten zijn voor zulke oude auto's (jaren '90), dus met belasting en verzekering enzo!

Alvasr bedankt!
pi_92753347
eh wegenbelasting zal rond de 20 a 25 eu p/m zijn.
En verzekering, even een ruwe schatting: 50 eu p/m ?

En eh dan heb je nog onderhoud en benzine.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_92754181
Het scheelt sowieso al een hele hoop als je de eerste paar jaar de verzekering op naam van een van je ouders zet.
pi_92755485
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 01:43 schreef Tocadisco het volgende:
Het scheelt sowieso al een hele hoop als je de eerste paar jaar de verzekering op naam van een van je ouders zet.
True, heb ik ook.
Ik bouw dan wel niks op, maar dat komt later wel weer als ik klaar ben met mn studie.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_92756755
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 00:58 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Ik vraag me alleen af wat de gemiddelde maandelijkse kosten zijn voor zulke oude auto's (jaren '90), dus met belasting en verzekering enzo!
Dat hangt natuurlijk heel erg af van hoeveel km je rijdt. Bedenk eerst eens hoeveel km je denkt te gaan rijden. Neem dan factor 2 (het is nl. in de praktijk altijd veel meer...).

250 euro per maand is niets voor een auto. Het budget voor aanschaf doet vermoeden dat je wellicht te weinig geld hebt om er ook daarwerkelijk mee te rijden (of sparen is gewoon niet jouw ding, dat kan natuurlijk ook).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 14 februari 2011 @ 10:52:10 #6
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_92759366
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 09:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat hangt natuurlijk heel erg af van hoeveel km je rijdt. Bedenk eerst eens hoeveel km je denkt te gaan rijden. Neem dan factor 2 (het is nl. in de praktijk altijd veel meer...).

250 euro per maand is niets voor een auto. Het budget voor aanschaf doet vermoeden dat je wellicht te weinig geld hebt om er ook daarwerkelijk mee te rijden (of sparen is gewoon niet jouw ding, dat kan natuurlijk ook).
Verkijk je je misschien wel op. Ik rij een auto uit '97. Kostte me een habbekrats en ik heb geld om een nieuwe Benz te rijden, onderhouden en er om de 4 dagen mee bij een pomp te staan voor levensvocht.

Koop er liever bier en hoeren voor >:O
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_92760083
Kan heel goedkoop hoor. Op naam van je ouders is verzekering 15 euro per maand, voor een niet al te zware auto WB 30 euro. Aan mijn eerste auto (uit '89) heb ik in 2 jaar 300 euro onderhoud gehad, dus da's 12,50 per maand. Maar dan moet je wel geluk hebben met je aankoop ;)

Dus het kostte mij 60 euro per maand (ex. benzine dan). Maar voor 100 euro per maand moet je echt wel klaar zijn. Alles wat je er onder zit valt dan alleen maar mee :)
  maandag 14 februari 2011 @ 11:14:42 #8
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_92760203
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:12 schreef lst128 het volgende:
Kan heel goedkoop hoor. Op naam van je ouders is verzekering 15 euro per maand, voor een niet al te zware auto WB 30 euro. Aan mijn eerste auto (uit '89) heb ik in 2 jaar 300 euro onderhoud gehad, dus da's 12,50 per maand. Maar dan moet je wel geluk hebben met je aankoop ;)

Dus het kostte mij 60 euro per maand (ex. benzine dan). Maar voor 100 euro per maand moet je echt wel klaar zijn. Alles wat je er onder zit valt dan alleen maar mee :)
Vast een Starlet B-)
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_92761374
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 10:52 schreef Biogarde het volgende:

Verkijk je je misschien wel op. Ik rij een auto uit '97. Kostte me een habbekrats en ik heb geld om een nieuwe Benz te rijden, onderhouden en er om de 4 dagen mee bij een pomp te staan voor levensvocht.

Koop er liever bier en hoeren voor >:O
Een nieuwe benz is duurder dat bier en hoeren, tenzij je die hoeren besteld alsof je de MP van Italië bent.

Maar dat even terzijde:

Een budget van maximaal 650 euro om een auto te kopen suggereert niet dat je niet zo veel om auto's geeft, maar dat je gewoon weinig te makken hebt.
pi_92761450
Ik heb een Astra uit '95.

Verzekering: 28 euro per maand (toen ik net m'n rijbewijs had 38 euro per maand)
Wegenbelasting: 103 euro per kwartaal.
pi_92761524
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:12 schreef lst128 het volgende:

40 euro per maand aan benzine... dat is 25 liter. Daar kom je niet zo heel ver mee.

En een auto van 650 euro zal iha meer geld vragen aan onderhoud.

Het is leuk om jezelf rijk te rekenen, maar als je met een budget van 100 euro per maand moet rijden is de eerste de beste keer dat de auto echt iets heeft de auto weer op marktplaats, maar dan voor 150 euro, want nog steeds stuk.
pi_92762076
Die 100 euro is nog steeds ex benzine ;) 12,50 per maand aan onderhoud is niet echt realistisch maar als je 40 euro p/m reserveert lijkt me dat wel genoeg.

En de auto die ik gebruik voor mijn voorbeeld kostte ook 650 euro :) Het kan wel, maar je moet geluk hebben. Je kan er inderdaad helemaal lek op gaan.
pi_92762367
Tel bij dat aankoopbedrag nog maar een paar honderd euro voor onderhoud, beurt en een reserve voor als er iets onverwachts kapot gaat.

Verder qua verzekering; ik heb 'm op eigen naam met eigen eerste auto. Is best duur maar schadevrije jaren schelen een hoop! Na 1 jaar was de premie al ¤10,- per maand goedkoper. (van ¤60,- naar ¤50,- (ja ik rijd een grote auto)).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 14 februari 2011 @ 12:21:30 #14
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_92762860
autorijden voor minder dan 200 p/m is een illusie. tuurlijk kun je een tijdje mazzel hebben, en je kunt je zelf voor de gek houden door de afschrijving niet mee te tellen, maar dat is natuurlijk onzin.

verzekeren op naam van je ouders is ook zo lekker. alsof verzekeringsmaatschappijen DAT trucje nog nooit gezien hebben. als je vervolgens je gebakje in iemands nieuwe maserati boort mag je de komende 20 jaar kromliggen...
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_92762948
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:21 schreef punchdrunk het volgende:
autorijden voor minder dan 200 p/m is een illusie. tuurlijk kun je een tijdje mazzel hebben, en je kunt je zelf voor de gek houden door de afschrijving niet mee te tellen, maar dat is natuurlijk onzin.

verzekeren op naam van je ouders is ook zo lekker. alsof verzekeringsmaatschappijen DAT trucje nog nooit gezien hebben. als je vervolgens je gebakje in iemands nieuwe maserati boort mag je de komende 20 jaar kromliggen...
Onzin.

Mijn vaste kosten zijn ¤50,- verzekering (straks nog minder). Afschrijving heb ik niet, eerder bijschrijving. Onderhoud doe ik allemaal zelf, eens in de twee jaar APK en ik krijg sowieso 40% korting op onderdelen (of ik koop ze tweedehands). En ik rijd toch een grote auto.

Hulde aan oldtimers :D
pi_92763152
idd, verzekeren op naam van je ouders kan gewoon goed gaan, maar als er eens serieuze schade ontstaat dan kan de verzekering uit gaan zoeken wie de daadwerkelijke regelmatige bestuurder was. Dan heb je wel een probleem.

Verder zou ik ook een behoorlijk bedrag aan onderhoud reserveren. Aan de ene kant is 650 euro niet zoveel voor een auto, maar aan de andere kant is het ook zonde om de auto na een maand alweer weg te moeten doen omdat je die nieuwe koppeling (of insert willekeurig ander onderdeel dat plotseling kapot kan gaan) niet kunt betalen. Uiteraard is de auto dan niks meer waard en weg 650 euro.
pi_92764270
Gewoon het gewicht van de auto laag houden + tevens niet idioot veel vermogen = goeie premie voor jou leeftijd.

Toen ik 18 jaar was kocht ik een Opel Corsa GSI 1994 940 kilo en 109 pk
Kosten bij Hema verzekeringen 42,50 per maand verzekering [hou er wel rekening mee dat ze je het daarop volgen de jaar opeens 50% meer premie vragen ]

Ik had daarna een Bmw 3 serie ( 316i dus 102 pk ) maar wel 1150 kilo en die koste bij allsecur zoon 55 euro per maand. voor iemand van 20 jaar oud.

Nu met mijn huidige Renault Clio Rsi uit 1997 betaal ik 28 euro per maand voor WA+ [de Opel en Bmw waren WA gewoon.] bij allsecur. maar die weegt 930 kilo.

gewoon geen TANK nemen want die kunnen in de regel meer schade veroorzaken haha of veel vermogen want jongeren staan erom bekend roekeloos te rijden

[ Bericht 4% gewijzigd door Monkeyofzo op 14-02-2011 12:58:38 (aanvulling) ]
>.<
pi_92764947
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Onderhoud doe ik allemaal zelf, eens in de twee jaar APK en ik krijg sowieso 40% korting op onderdelen
En dit is relevant voor TS omdat..?
pi_92764996
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

En dit is relevant voor TS omdat..?
Het was meer een reactie op die andere kerel, anders gaat hij vertellen dat mijn kostenplaatje niet reëel is omdat ik het onderhoud vergeet.
pi_92765200
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Het was meer een reactie op die andere kerel, anders gaat hij vertellen dat mijn kostenplaatje niet reëel is omdat ik het onderhoud vergeet.
Dan is het goed. ;)
pi_92765301
Kijk ik bedoel maar, autorijden hoeft niet duur te zijn.
pi_92771104
Ik heb het eens uitgerekend en ben ongeveer 30 cent per kilometer kwijt voor alles (brandstof, wegenbelasting, verzekering, onderhoud en afschrijving).

Hier kan je het mooi laten uitrekenen:
http://www.autoweek.nl/kostenberekening.php

[ Bericht 27% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 14-02-2011 15:47:38 ]
  maandag 14 februari 2011 @ 17:17:20 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92775897
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kijk ik bedoel maar, autorijden hoeft niet duur te zijn.
Alleen als je een auto hebt die op lucht rijdt, of je hem voor de deur laat staan :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 14 februari 2011 @ 17:21:01 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92776076
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 15:41 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik heb het eens uitgerekend en ben ongeveer 30 cent per kilometer kwijt voor alles (brandstof, wegenbelasting, verzekering, onderhoud en afschrijving).

Hier kan je het mooi laten uitrekenen:
http://www.autoweek.nl/kostenberekening.php
Geweldig is dat he, en dat je dan van je werkgever wel 0.19ct per kilometer vergoeding krijgt, zodat je in ieder geval niet hoeft te investeren in je eigen baan :{
In jouw geval mag je dus een duppie per gereden woon-werk kilometer van je salaris aftrekken; ik hoop dat je dicht bij je werk woont :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92790249
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 01:43 schreef Tocadisco het volgende:
Je bouwt dan geen no-claim korting op. Hoe hoger je no-claim korting, des de meer korting. Dit kan op termijn aanzienlijk schelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')