True, heb ik ook.quote:Op maandag 14 februari 2011 01:43 schreef Tocadisco het volgende:
Het scheelt sowieso al een hele hoop als je de eerste paar jaar de verzekering op naam van een van je ouders zet.
Dat hangt natuurlijk heel erg af van hoeveel km je rijdt. Bedenk eerst eens hoeveel km je denkt te gaan rijden. Neem dan factor 2 (het is nl. in de praktijk altijd veel meer...).quote:Op maandag 14 februari 2011 00:58 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Ik vraag me alleen af wat de gemiddelde maandelijkse kosten zijn voor zulke oude auto's (jaren '90), dus met belasting en verzekering enzo!
Verkijk je je misschien wel op. Ik rij een auto uit '97. Kostte me een habbekrats en ik heb geld om een nieuwe Benz te rijden, onderhouden en er om de 4 dagen mee bij een pomp te staan voor levensvocht.quote:Op maandag 14 februari 2011 09:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat hangt natuurlijk heel erg af van hoeveel km je rijdt. Bedenk eerst eens hoeveel km je denkt te gaan rijden. Neem dan factor 2 (het is nl. in de praktijk altijd veel meer...).
250 euro per maand is niets voor een auto. Het budget voor aanschaf doet vermoeden dat je wellicht te weinig geld hebt om er ook daarwerkelijk mee te rijden (of sparen is gewoon niet jouw ding, dat kan natuurlijk ook).
Vast een Starletquote:Op maandag 14 februari 2011 11:12 schreef lst128 het volgende:
Kan heel goedkoop hoor. Op naam van je ouders is verzekering 15 euro per maand, voor een niet al te zware auto WB 30 euro. Aan mijn eerste auto (uit '89) heb ik in 2 jaar 300 euro onderhoud gehad, dus da's 12,50 per maand. Maar dan moet je wel geluk hebben met je aankoop![]()
Dus het kostte mij 60 euro per maand (ex. benzine dan). Maar voor 100 euro per maand moet je echt wel klaar zijn. Alles wat je er onder zit valt dan alleen maar mee
Een nieuwe benz is duurder dat bier en hoeren, tenzij je die hoeren besteld alsof je de MP van Italië bent.quote:Op maandag 14 februari 2011 10:52 schreef Biogarde het volgende:
Verkijk je je misschien wel op. Ik rij een auto uit '97. Kostte me een habbekrats en ik heb geld om een nieuwe Benz te rijden, onderhouden en er om de 4 dagen mee bij een pomp te staan voor levensvocht.
Koop er liever bier en hoeren voor
40 euro per maand aan benzine... dat is 25 liter. Daar kom je niet zo heel ver mee.quote:Op maandag 14 februari 2011 11:12 schreef lst128 het volgende:
Kan heel goedkoop hoor. Op naam van je ouders is verzekering 15 euro per maand, voor een niet al te zware auto WB 30 euro. Aan mijn eerste auto (uit '89) heb ik in 2 jaar 300 euro onderhoud gehad, dus da's 12,50 per maand. Maar dan moet je wel geluk hebben met je aankoop![]()
Dus het kostte mij 60 euro per maand (ex. benzine dan). Maar voor 100 euro per maand moet je echt wel klaar zijn. Alles wat je er onder zit valt dan alleen maar mee
Onzin.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:21 schreef punchdrunk het volgende:
autorijden voor minder dan 200 p/m is een illusie. tuurlijk kun je een tijdje mazzel hebben, en je kunt je zelf voor de gek houden door de afschrijving niet mee te tellen, maar dat is natuurlijk onzin.
verzekeren op naam van je ouders is ook zo lekker. alsof verzekeringsmaatschappijen DAT trucje nog nooit gezien hebben. als je vervolgens je gebakje in iemands nieuwe maserati boort mag je de komende 20 jaar kromliggen...
En dit is relevant voor TS omdat..?quote:Op maandag 14 februari 2011 12:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Onderhoud doe ik allemaal zelf, eens in de twee jaar APK en ik krijg sowieso 40% korting op onderdelen
Het was meer een reactie op die andere kerel, anders gaat hij vertellen dat mijn kostenplaatje niet reëel is omdat ik het onderhoud vergeet.quote:
Dan is het goed.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het was meer een reactie op die andere kerel, anders gaat hij vertellen dat mijn kostenplaatje niet reëel is omdat ik het onderhoud vergeet.
Alleen als je een auto hebt die op lucht rijdt, of je hem voor de deur laat staanquote:Op maandag 14 februari 2011 13:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kijk ik bedoel maar, autorijden hoeft niet duur te zijn.
Geweldig is dat he, en dat je dan van je werkgever wel 0.19ct per kilometer vergoeding krijgt, zodat je in ieder geval niet hoeft te investeren in je eigen baanquote:Op maandag 14 februari 2011 15:41 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik heb het eens uitgerekend en ben ongeveer 30 cent per kilometer kwijt voor alles (brandstof, wegenbelasting, verzekering, onderhoud en afschrijving).
Hier kan je het mooi laten uitrekenen:
http://www.autoweek.nl/kostenberekening.php
Je bouwt dan geen no-claim korting op. Hoe hoger je no-claim korting, des de meer korting. Dit kan op termijn aanzienlijk schelen.quote:Op maandag 14 februari 2011 01:43 schreef Tocadisco het volgende:
Het scheelt sowieso al een hele hoop als je de eerste paar jaar de verzekering op naam van een van je ouders zet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |