Beste oplossing : een ervaren kattenbezitter, danwel de dierenarts, het voor laten doen.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:38 schreef fespo het volgende:
ik wil mijn kat zijn nagels knippen want die zijn vlijmscherp en hij blijft vaak hangen aan zijn nagels.
nu vroeg ik mij af, is dit moeilijk?
hoe weet je dat je niet te ver knipt zodat je een zenuw raakt?
Laat het eerst een paar keer doen door iemand die het kan; kijk de kunst af en doe het daarna zelfquote:Op zondag 13 februari 2011 20:38 schreef fespo het volgende:
ik wil mijn kat zijn nagels knippen want die zijn vlijmscherp en hij blijft vaak hangen aan zijn nagels.
nu vroeg ik mij af, is dit moeilijk?
hoe weet je dat je niet te ver knipt zodat je een zenuw raakt?
Ai, ik knip 'm altijd een heel stuk korter af. Zeker twee keer zoveel. Maar m'n kat heeft geen pijn of er komt geen bloed bij kijken, dus dan zal het wel goed zijn.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:47 schreef fespo het volgende:
maar hoe weet je hoever je mag knippen?
je weet toch nooit waar de zenuw begint?
[ afbeelding ]
Krabpaal helpt toch niet? Dat haalt alleen de hoesjes van de nagels af... mijn kat gebruikt meerdere keren per dag de krabpaal maar heeft na 3 weken altijd vlijmscherpe nagels...quote:Op zondag 20 februari 2011 20:44 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Als je verkeerd knipt (met een mensen-nagelschaar of gewone schaar) gaan de nagels splijten en blijft hij alleen maar vaker hangen.
Bij witte nagels kan je het 'leven' in de nagel zien. Waar de nagel een beetje roze wordt, moet je niet knippen.
Heb je geen krabpaal? Want dat scheelt een hoop.
Als je heb wel hebt, heb je hem wel bij een deur staan? Daar komen de nieuwe geurtjes binnen, dus wil hij erop krabben.
Smeer er desnoots wat catnip op valeriaan op, dat trekt vaak ook aan.
Waarom een krabpaal of een klimobject voor uw kat?quote:Op zondag 20 februari 2011 21:07 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Waar moeten ze anders van slijten?
Met lopen slijten ze niet, aangezien ze dan ingetrokken zijn.
en als je het zelf doet wordt hij dan niet rustiger?quote:Op woensdag 27 april 2011 01:42 schreef ausweiss het volgende:
Even een schopje omhoog geven.
Onze Speedy van dik 15 heeft erg lange nagels aan zijn achter pootjes.
Hij begint steeds meer op zijn tenen te lopen.
En als die aan het rennen is zwemt hij over het laminaat.
Hij heeft 3 grote krabpalen en 1 kleine,
Maar dat helpt niet voor zijn achter pootjes.
Dus zijn achter nageltjes moeten geknipt worden,
Maar dat is in onze ogen mission impossible.
Nu is hij niet de gemakkelijkste kater.
Voorbeeld
De ervaren dierenarts kreeg al een klauw omdat hij een ontwormings pil gaf.
Laatste keer met onderzoeken hebben ze de handschoenen moeten gebruiken.(mijn maag draait er weer van,wist niet dat hij zo kon brommen en herrie maken)
Hebben jullie nog tips om ze makkelijker te kunnen knippen.?
Onder narcose is geen optie,omdat hij een paar maanden geleden een epileptische aanval gehad heeft.
En denk dat het hem geen goed zal doen.
Of maar zo laten?
Nee dat lukt niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:44 schreef fespo het volgende:
[..]
en als je het zelf doet wordt hij dan niet rustiger?
Lijkt mijn geen optie,omdat jezelf al aangeeft.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:42 schreef ausweiss het volgende:
Even een schopje omhoog geven.
Onze Speedy van dik 15 heeft erg lange nagels aan zijn achter pootjes.
Hij begint steeds meer op zijn tenen te lopen.
En als die aan het rennen is zwemt hij over het laminaat.
Hij heeft 3 grote krabpalen en 1 kleine,
Maar dat helpt niet voor zijn achter pootjes.
Dus zijn achter nageltjes moeten geknipt worden,
Maar dat is in onze ogen mission impossible.
Nu is hij niet de gemakkelijkste kater.
Voorbeeld
De ervaren dierenarts kreeg al een klauw omdat hij een ontwormings pil gaf.
Laatste keer met onderzoeken hebben ze de handschoenen moeten gebruiken.(mijn maag draait er weer van,wist niet dat hij zo kon brommen en herrie maken)
Hebben jullie nog tips om ze makkelijker te kunnen knippen.?
Onder narcose is geen optie,omdat hij een paar maanden geleden een epileptische aanval gehad heeft.
En denk dat het hem geen goed zal doen.
Of maar zo laten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |