abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92732883
Mijn nichtjes vieren aanstaande vrijdag hun eerste verjaardag. Ik wil graag een driewielfiets met duwstang met 2 zitplaatsen kopen. Ik kan er maar geen vinden, heb gezocht op 'driewieler tweeling' / 'duwstang tweeling' / 'push bar twin' etc. gezocht...

Zoiets, maar dan met duwstang en veiligheidsgordels.

Budget is ¤ 100. Het mag ook duurder zijn, maar dan laat ik de ouders wel meebetalen. :Y)
pi_92733230
Ik vermoed dat je het meer in de kinderopvang buitenspeel dingen moeten zoeken.
Maar ik betwijfel of ze dan bestaan met duwstang

zoiets maar dan kleiner
pi_92733458

2 persoons loopfietsje voor 1-2 jarigen

of deze

deze kost 107 euro...
  † In Memoriam † zondag 13 februari 2011 @ 20:25:02 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_92733570
wil jij dat of willen de ouders dat?
het lijkt me veel leuker om elk een aparte fiets te hebben
pi_92733823
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:25 schreef lady-wrb het volgende:
wil jij dat of willen de ouders dat?
het lijkt me veel leuker om elk een aparte fiets te hebben
De ouders willen 1 fiets.

@p_iglet: ik heb even op de-tol.nl gekeken, maar ik kan daar niet zien of deze fietsen veiligheidsgordels en een duwstang hebben. Heb jij enig idee?
pi_92733976
Veiligheidsgordel is makkelijk te bevestigen met een tuigje van de prenatal. Duwstang is een kwestie van een bezem goed monteren. Maar ik zou zelf ook kiezen voor twee fietsjes.... en 1 jaar is nog erg jong om te fietsen op een driewieler...
pi_92734103
duwstangen worden toch (ook) los verkocht? ik heb eigenlijk nooit veiligheidsriemen gezien op die fietsjes :$ kan er geen los veiligheidstuigje op bevestigd worden?
pi_92734324
Duwstang monteren kan toch alleen maar op fietsen die daarvoor geschikt zijn? Met de duwstang moet je namelijk ook kunnen sturen...

Voor hun zoontje had ik volgens mij ook een driewielertje gekocht toen hij 1 werd.

Ik zal m'n broer en schoonzus nog eens vragen of ze echt één fiets willen. De kleintjes schijnen al moeilijk te doen over wie er achterin zit in de kinderwagen. :+
pi_92734734
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:34 schreef sylvesterrr het volgende:
Duwstang monteren kan toch alleen maar op fietsen die daarvoor geschikt zijn? Met de duwstang moet je namelijk ook kunnen sturen...

Voor hun zoontje had ik volgens mij ook een driewielertje gekocht toen hij 1 werd.
ja maar als die kindjes niet zelf vooruit kunnen komen gaat het sturen ook niet helemaal goedkomen denk ik :P
ik heb zovaak zelfgemaakte duwstangen gezien op 3wielers of loopfietsjes.. als je dan de bocht omgaat dat kan je door een beetje de stang naar beneden te duwen, het voorwieltje van de fiets optillen en gewoon een bocht maken.

trouwens als je iets met trappers kiest, let dat wel op dat de trappers niet meedraaien als ze zelf niet trappen.. dat kan weleens behoorlijk misgaan met die bengelende voetjes :@
pi_92734886
Degene die ik liet zien zijn zonder gordels, die zijn namelijk niet bedoeld als veredelde kinderwagen, maar als loopfiets...

Een 3wieler met duwstang vinden voor 2 kindjes tegelijk... dan kun je denk ik beter 2 stuurtjes op de kinderwagen monteren. Zelfde effect :D
pi_92735577
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:39 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

ja maar als die kindjes niet zelf vooruit kunnen komen gaat het sturen ook niet helemaal goedkomen denk ik :P
ik heb zovaak zelfgemaakte duwstangen gezien op 3wielers of loopfietsjes.. als je dan de bocht omgaat dat kan je door een beetje de stang naar beneden te duwen, het voorwieltje van de fiets optillen en gewoon een bocht maken.
Die kleintjes hoeven ook niet zelf vooruit te kunnen komen. Met de duwstang moet er zowel aangeduwd als gestuurd kunnen worden.

quote:
trouwens als je iets met trappers kiest, let dat wel op dat de trappers niet meedraaien als ze zelf niet trappen.. dat kan weleens behoorlijk misgaan met die bengelende voetjes :@
Goed punt. Bij de vorige driewielertjes (ja, ik heb er meerdere gekocht; iets met grote familie enzo... :D ) kon je de trappers zo instellen dat ze niet meedraaien. Zodra ze wel zelf kunnen trappen kan je dat weer ongedaan maken.

quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 20:40 schreef p_iglet het volgende:
Een 3wieler met duwstang vinden voor 2 kindjes tegelijk... dan kun je denk ik beter 2 stuurtjes op de kinderwagen monteren. Zelfde effect :D
Haha. Het is de bedoeling dat de fiets met de kinderen "meegroeit" (op den duur de veiligheidsriemen eraf, duwstang eraf e.d.). De meiden zouden er volgend jaar dan ook volgend jaar nog plezier maken (mits ze geen ruzie maken).
  zondag 13 februari 2011 @ 21:28:12 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92738805
quote:
Op zondag 13 februari 2011 20:40 schreef p_iglet het volgende:
Degene die ik liet zien zijn zonder gordels, die zijn namelijk niet bedoeld als veredelde kinderwagen, maar als loopfiets...

Waarom nou weer zo zuur! :?
Veel driewielers hebben zo'n bandje ook vlgs mij. Zodat je dreumes niet even snel af kan stappen en de weg over vliegen....
  zondag 13 februari 2011 @ 22:03:36 #13
144006 chacama
Ondernemend!
pi_92742036
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Waarom nou weer zo zuur! :?
Veel driewielers hebben zo'n bandje ook vlgs mij. Zodat je dreumes niet even snel af kan stappen en de weg over vliegen....
klopt is ook zo. Maar wat p_iglet zegt is ook wel waar. Een driewieler heeft bij een 1 jarige nog geen functie als fiets. Voor een tweede verjaardag zou het dan wel weer een leuk cadeautje zijn. Een mooie loopkar (duwding) zou wellicht meer geschikt zijn als cadeautje voor de eerste verjaardag. Of zo'n gave weelie-bug (of hoe je dat ook mag schrijven). Maar goed als de ouders liever een driewieler duwen dan een buggy dan ben ik de laatste die er iets van zal zeggen.
  Licht Ontvlambaar maandag 14 februari 2011 @ 10:36:56 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_92758827
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:03 schreef chacama het volgende:

[..]

klopt is ook zo. Maar wat p_iglet zegt is ook wel waar. Een driewieler heeft bij een 1 jarige nog geen functie als fiets. Voor een tweede verjaardag zou het dan wel weer een leuk cadeautje zijn. Een mooie loopkar (duwding) zou wellicht meer geschikt zijn als cadeautje voor de eerste verjaardag. Of zo'n gave weelie-bug (of hoe je dat ook mag schrijven). Maar goed als de ouders liever een driewieler duwen dan een buggy dan ben ik de laatste die er iets van zal zeggen.
Bij mijn eenjarige wel... Ze 'fietste' gewoon mee met de voetjes als we de stang erop hadden. Het is maar net hoe je ermee omgaat, ik gebruikte die stang alleen maar om te duwen, sturen liet ik lekker aan haar over :)

Alleen een tweelingfiets, daar zie ik de lol dan weer minder van :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 14 februari 2011 @ 19:39:47 #15
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_92783295
Ik zie het voordeel van een tweelingfiets ook niet. Hier gaan ze liever ieder hun eigen gangetje met een eigen fietsje. Geen ervaring dus :P
pi_92783524
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:03 schreef chacama het volgende:

[..]

Dat lijkt mij nou weer onzin! Mijn dochter kon ZELF met 1,5 jaar fietsen op een driewieler en met nog geen twee jaar fietste ze op een echt fietsje (met zijwieltjes).
pi_92788151
Ik denk dat het een reden heeft dat het niet bestaat. Veels te zwaar en ongemakkelijk en kindjes willen liever hun eigen fiets.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:58:08 #18
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_92788889
Het is maar net vanuit welk oogpunt je het bekijkt.
Heb je als moeder wel eens een eind gelopen met 2 dreuters op hun eigen fietsje met duwstang? Ik wel. Ik kwam niet verder dan 4 meter vooruit, wegens ieder een eigen kant op sturen. 8)7 Als ouder lijkt me een fiets als deze wel makkelijk.
Maar, als kind lijkt het me redelijk unheimlich om bij je nog niet sturende en fietsende broer/zus achterop te zitten, zonder zelf enige invloed uit te kunnen oefenen. Dan zou ik ook voorop willen.

Blij dat ik octomum niet was.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  maandag 14 februari 2011 @ 21:02:25 #19
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_92789222
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Dat lijkt mij nou weer onzin! Mijn dochter kon ZELF met 1,5 jaar fietsen op een driewieler en met nog geen twee jaar fietste ze op een echt fietsje (met zijwieltjes).
Hier ook. En zoals smirre zegt, het lijkt mij best lullig om achterop te zitten en niet te kunnen sturen en trappen. Alle opmerkingen over veredelde kinderwagen hierboven vind ik echt :'). een beetje jammer :').
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_92790063
Volgens mij is dit een ontzettend slecht idee.

Ik kan echt amper mijn zoon bijhouden als hij op de loopfiets zit, als er dan 2 kinderen op die fiets zitten (en dan ook nog met trappers), dan ben je zo je kinderen kwijt omdat ze gewoon niet bij te houden zijn.

Ik ga vaak een uur wandelen met mijn zoon, maar ben dan gewoon bekaf, ik loop de hele tijd op een drafje achter hem aan.

quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dan is ze er vroeg bij. Mijn zoon is niet zo groot, die kan nu pas op zijn 3e bij de trappers komen :P
pi_92814665
Mijn neefjes en nichtjes vonden de driewieler heel leuk toen ze 1 jaar waren. Ze konden dan misschien niet zelf trappen, maar vonden het wel leuker om op zo'n ding te zitten in plaats van een kinderwagen. Naarmate ze ouder werden konden ze wel zelf trappen en hebben de ouders de duwstang verwijderd.

Het is me in ieder geval duidelijk dat ik de driewieler voor een tweeling niet (op tijd) ga kunnen vinden. Ik heb maar een ander cadeautje bedacht: een spaarpot met geld (2x). De ouders kunnen dan zelf bepalen wat ze kopen.
pi_92814812
100 euro is een vrij krap budget voor een fiets (zeker voor 2 personen).

Je zou 2 loopfietsen kunnen geven, die zijn rond de 75 euro per stuk als je een bekend merkt neemt.

Of een poppenwagen, maar die van ons was meen ik 150 euro en dan heb je nog niet eens een pop.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 februari 2011 @ 13:00:00 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_92815073
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:53 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
100 euro is een vrij krap budget voor een fiets (zeker voor 2 personen).

Je zou 2 loopfietsen kunnen geven, die zijn rond de 75 euro per stuk als je een bekend merkt neemt.

Of een poppenwagen, maar die van ons was meen ik 150 euro en dan heb je nog niet eens een pop.
Whut?!

Een goede driewieler van Puky kost nieuw tussen de 60 en 100 euro (op marktplaats kun je tegen een leuke prijs tweedehands vinden). Dat vind ik goed besteding als ik kijk hoelang Isa ermee gedaan heeft.
pi_92815075
De driewielers die ik eerder heb gekocht kostten ongeveer ¤ 50 bij de Bart Smit/Intertoys. Ik had gehoopt voor zo rond de ¤ 100 wel een driewieler voor twee personen te kunnen vinden.

Het mag ook duurder zijn, maar dan moeten de ouders wel meebetalen. :P
pi_92815247
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:58 schreef Smikke het volgende:
Het is maar net vanuit welk oogpunt je het bekijkt.
Heb je als moeder wel eens een eind gelopen met 2 dreuters op hun eigen fietsje met duwstang? Ik wel. Ik kwam niet verder dan 4 meter vooruit, wegens ieder een eigen kant op sturen. 8)7 Als ouder lijkt me een fiets als deze wel makkelijk.
Maar, als kind lijkt het me redelijk unheimlich om bij je nog niet sturende en fietsende broer/zus achterop te zitten, zonder zelf enige invloed uit te kunnen oefenen. Dan zou ik ook voorop willen.

Blij dat ik octomum niet was.
Ik snap het vanuit jouw oogpunt ook wel, had ik nog niet aan gedacht, maar het is idd heel bewerkelijk met twee kinderen op twee fietsjes :o
Then again lijkt het met voor een tweeling ook niet fijn als ze altijd in alles tweeling zijn, geen eigen persoon. Dat ze dus niet een eigen driewieler krijgen, maar een voor hun samen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92817840
Waar is de tijd gebleven dat ouders elke keer de moeite namen om het kind voor te duwen of te trekken... }) ook goed voor de spieren in het lichaam *)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_92818909
Twee puky's zouden inderdaad fantastisch zijn, als ik dat cadeau van iemand had gekregen O+

Wij hebben deze in het geel:

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:00 schreef Sjeen het volgende:
Whut?!
Een poppenwagen van Haba is helaas niet goedkooop

[ Bericht 29% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 15-02-2011 14:42:50 ]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 februari 2011 @ 17:27:38 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_92826720
Ben ineens erg blij dat mijn dochter geen poppenmoeder is :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')