tja ik heb aleen in de 1e/2e/3e bio gehad en dat was wel redelijk algemeen, maar heb inderdaad geen idee wat er in het 4e/5e/6e allemaal voorbij kwam.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:22 schreef Scuidward het volgende:
Denk dat je niet die biologische kennnis nodig hebt waar jij nu aan denktVolgens mij is veel van de biologie op het VWO ook een voorproefje op het DNA, en niet zozeer de spieren?
kan maar hbe ik niet naar gekeken aangezien ik vwo heb gedaan.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:31 schreef ikke043 het volgende:
Bij fysio wordt je ook met elk havo profiel toegelaten.
Op de een of andere manier kan ik fysiotherapie niet koppelen aan echt zware wiskunde en natuurkunde. Maar ik ben nog nooit bij een fysiotherapeut geweest, doet deze dan veel meer dan masseren om de pijn te verzachten?quote:Op zondag 13 februari 2011 17:38 schreef karton het volgende:
Reken maar dat je daar biologie nodig gaat hebben. Ik jaren terug op een blauwe maandag podotherapie (vergelijkbaar met fysiotherapie) gestudeerd en je gaat daar zéker biologie nodig hebben.
Tot zover ik me kan herinneren was het ook handig om scheikunde in je pakket te hebben.
Ik weet verder ook niet wat voor vakken dat je krijgt bij fysiotherapie maar bij podo was natuurkunde/wiskunde ook geen overbodige luxe.
Er komen veel exacte vakken voorbij + dat je veel woordjes moet stampen en die tijd ga je zeker nodig hebben want het is echt een zware studie (podotherapie dus).
Ik ga er in mijn verhaal voor het gemak van uit dat de studie fysio ongeveer hetzelfde is als podo, de beroepen liggen ook vrij dicht tegen elkaar aan.
maar het is toch raar dat ze biologie dan niet als eis stellen? exacte vakken en het stampen van woordjes is niet zo'n probleem.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:38 schreef karton het volgende:
Reken maar dat je daar biologie nodig gaat hebben. Ik jaren terug op een blauwe maandag podotherapie (vergelijkbaar met fysiotherapie) gestudeerd en je gaat daar zéker biologie nodig hebben.
Tot zover ik me kan herinneren was het ook handig om scheikunde in je pakket te hebben.
Ik weet verder ook niet wat voor vakken dat je krijgt bij fysiotherapie maar bij podo was natuurkunde/wiskunde ook geen overbodige luxe.
Er komen veel exacte vakken voorbij + dat je veel woordjes moet stampen en die tijd ga je zeker nodig hebben want het is echt een zware studie (podotherapie dus).
Ik ga er in mijn verhaal voor het gemak van uit dat de studie fysio ongeveer hetzelfde is als podo, de beroepen liggen ook vrij dicht tegen elkaar aan.
Bij podotherapie (concentreert zich op de benen/bekken/rug) kregen we ook toetsen over kniebanden. Hoeveel kracht er op zo'n band komt te staan was bijv. een vraag. Biomechanica heette dat vak volgens mij waar dit naar voren kwam.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:41 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Op de een of andere manier kan ik fysiotherapie niet koppelen aan echt zware wiskunde en natuurkunde. Maar ik ben nog nooit bij een fysiotherapeut geweest, doet deze dan veel meer dan masseren om de pijn te verzachten?
Doen ze om meer studenten te lokken denk ik. Meer studenten is meer ¤¤¤ voor de hogeschool.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:41 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
maar het is toch raar dat ze biologie dan niet als eis stellen? exacte vakken en het stampen van woordjes is niet zo'n probleem.
dat lijkt me niet aangezien het overal een lotingstudie is, dus heeft het weinig zin om nog meer studenten met zoiets te lokken.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:45 schreef karton het volgende:
[..]
Doen ze om meer studenten te lokken denk ik. Meer studenten is meer ¤¤¤ voor de hogeschool.
Als biologie bij jou een probleem is zou ik bij je aanstaande hogeschool informeren naar een zomercursus biologie.
Wist niet dat fysiotherapie een lotingsstudie was.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:48 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
dat lijkt me niet aangezien het overal een lotingstudie is, dus heeft het weinig zin om nog meer studenten met zoiets te lokken.
maar zo'n zomercursus is misschien wel een goed idee
heb je ook nog suggesties met wat voor een boeken ik dat het beste zou kunnen doen?quote:Op zondag 13 februari 2011 18:11 schreef karton het volgende:
tot zover ik me kan herinneren waren de afvallers vooral degenen die niet in alle vakken eindexamen hadden gedaan.
Als alleen biologie een probleem is dan valt het allemaal wel te overzien, maar je zal (waarschijnlijk) wel wat harder moeten werken. Als je langzaam aan een beetje biologie gaat bestuderen in je vrije tijd (1,5 uur p/weekend) dan kom je er wel. Gewoon rustig aan beginnen zodat je in september een aardig niveau bereikt hebt.
Toen ik podotherapie studeerde liepen er mensen rond die geen natuurkunde/scheikunde en biologie in hun pakket hadden, die zijn na een half jaar vertrokken. In het begin liepen die nog wel mee maar op den duur moeten die zo hard werken dat het niet bij te houden is en gaan ze kopje onder en komen niet meer boven.
Als je biomechanica krijgt dan kan je je borst natmaken, dat hakt er stevig in. Je wilt niet bezig zijn met het leren van basis biologie als je dat óók nog moet bestuderen.
Het enigste boek wat me bij staat is Sabotta, geen idee welke uitgave..alleen de naam staat me nog bij.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:16 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
heb je ook nog suggesties met wat voor een boeken ik dat het beste zou kunnen doen?![]()
Yup Saxion Enschede heeft een loting.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:08 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Weet iemand trouwens of er bij saxion enschede ook geloot wordt? kan er zo niks over vinden op de site (of ik kijk er gewoon overheen). Maar zou wel apart zijn als het daar niet is en bij de rest wel.
Vond je het nog een pittige studie dan ?quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:37 schreef Ace1 het volgende:
Heb het een jaar gedaan.. toen gekapt omdat het beroep in de praktijk me enorm tegenviel..
Biologie is echt niet nodig... in de boeken staat het makkelijk zat uitgelegd.
Ja de studie is wel redelijk pittig.. de helft valt af ofzo.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:14 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Vond je het nog een pittige studie dan ?
iemand??quote:Op maandag 7 maart 2011 09:44 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
weet iemand trouwens of er elk jaar veel mensen uitgeloot worden en waar de kans om ingeloot te worden het grootst is?
je kan je op het hbo ook niet op meerdere scholen inschrijven, helaasquote:Op dinsdag 5 april 2011 15:04 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik denk dat je gewoon moet kijken welke school je het meest aanspreekt. Dat lijkt me het belangrijkst.
Kan je je niet op meerdere hogescholen inschrijven voor de loting? Op het WO kan dat niet maar ik weet niet hoe dat op HBO zit. Dan spreid je je winkansen.
heb je zelf ervaringen met (fysiotherapie) studeren in Belgie? Zou je er wat meer over kunnen vertellen. Ik heb namelijk ook veel verhalen gelezen en gehoord die er negatief waren over een opleiding volgen in Belgie omdat of het niveau veel te hoog was of omdat mensen niet konden aarden in het verre Belgiequote:Op dinsdag 5 april 2011 15:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wie echt fysiotherapeut wil worden kan ook in Vlaanderen studeren.
Pro's:
- goedkoper
- kan ook op universitair niveau worden gevolgd
- veel sporten in het begin van je opleiding (wat niet wil zeggen dat je daardoor minder theorie achter je kiezen krijgt: unief i.p.v. HBO + in België doen ze niet moeilijk over 30+ contacturen per week).
Cons:
- VWO-diploma is vereist wanneer je in België aan een universiteit gaat studeren. Naar het vakkenpakket wordt niet gekeken.
- Cultuurverschil
Kortom: stel je niet afhankelijk op van die loting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |