abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92722065
Hallo, ik kom direct met mijn verhaal en vraag het huis hier binnenvallen.

Verhaal - Verloop:
2 Jaar geleden had ik een leuk meisje ontmoet op het internet. Op een gegeven moment gaven we elkaar ons MSN door en typte een tijdje wat.
Na een paar maanden zeiden we niks meer tegen elkaar, tot ~9 maanden geleden.
We praatten een beetje, en ik kwam erachter dat ze me al vanaf het aller-begin leuk vond [Had ze ook toegegeven].

Nu hadden we elkaar alleen maar via foto en eventueel webcam gezien, en wilde elkaar dan ook graag ontmoeten.
We kozen een evenement uit om elkaar daar te ontmoeten (2 weken geleden). Het was dan ook zeer gezellig en het ging best goed.
De dag na het evenement vertelde ze me dat ze bindings-angst heeft, en vertelde ze me ook dat ze vele relaties had, die dan ook allemaal kapot zijn gegaan.

Aangezien het bijna Valentijnsdag was, en het jammer genoeg op een Maandag valt, hadden we besloten elkaar gisteren te ontmoeten.
We gingen naar een film, we aten wat, we wandelde wat rond hand in hand, knuffelen... Tot op het moment dat het weer tijd was om van elkaar afscheid te nemen, en zo gebeurde dat ook.
Totdat we elkaar weer op MSN spraken, dat ze het uit wilt maken, vanwege haar bindings-angst.

Ikzelf heb tegen haar gezegd dat ik haar van alle kanten wil steunen, en hadden na het evenement ook het nodige besproken omtrent bindings-angst, dat we het zeg maar langzaam aan moeten pakken. Ik heb dan ook gezegd dat we dat zouden doen.

Maar nu wilt ze het al uitmaken, en ik wil haar niet echt kwijtraken.
Ze staat dan ook al op het punt om uiteindelijk een psycholoog te bezoeken, omdat ze er ook zelf afwilt, alleen wilt ze dus onze relatie kappen, en mag niet op haar wachten.

Het is een lap tekst, ik weet het, maar ik wil haar graag erbij helpen of hoe ik de relatie nog in stand kan houden.
Hoe kan ik ons allebei helpen, kan ik wel iets doen. Om eerlijk te zijn, ik weet het niet meer.

Groetjes,
Dunno Anymore
pi_92722325
Bindingsangst is iets wat tussen haar oren zit. Zij is de enige die dit moet inzien en zij is ook de enige die zichzelf eraf kan helpen.

Ik vind het trouwens erg makkelijk van haar om het maar op bindingsangst te gooien. Zijn er misschien meer dingen die spelen? Verleden, ervaring oid? Hoe is ze aan die angst gekomen?
pi_92722670
vraag me af of het wel met bindingsangst te maken heeft. Misschien is ze wel afgeknapt op iets tijdens jullie afspraakje, wat ze moeilijk vind om te vertellen. Bindingsangst lijkt mij geen reden om iemand die echt leuk is te dumpen.
pi_92723078
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:34 schreef Arriviste het volgende:
Bindingsangst is iets wat tussen haar oren zit. Zij is de enige die dit moet inzien en zij is ook de enige die zichzelf eraf kan helpen.

Ik vind het trouwens erg makkelijk van haar om het maar op bindingsangst te gooien. Zijn er misschien meer dingen die spelen? Verleden, ervaring oid? Hoe is ze aan die angst gekomen?
Ze heeft [als ik me het goed kan herinneren] ongeveer 4 á 6 relaties gehad, maar van korte duur. Haar langste relatie was dan ook maar 1,5 weken.
Ook was bij haar één-na-laatste relatie zo, dat haar vriendje haar een beetje teveel dwong.
Ze zegt dan ook zelf dat ze vanaf toen een beetje in "defense-mode" is gegaan.

quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:40 schreef babipangang het volgende:
vraag me af of het wel met bindingsangst te maken heeft. Misschien is ze wel afgeknapt op iets tijdens jullie afspraakje, wat ze moeilijk vind om te vertellen. Bindingsangst lijkt mij geen reden om iemand die echt leuk is te dumpen.
We hadden gister-avond dan ook een paar uur met elkaar gesproken, en heb dan ook geprobeerd een antwoord te krijgen als: "Het ligt aan jou" of "Ik vond het niet gezellig" of zoiets in die zin.
Ze gooit het meteen op bindings-angst en zegt herhaaldelijk dat het niet aan mij ligt, maar aan haarzelf, en dat ze er gek van wordt en nu op het punt staat, een psycholoog te bezoeken.

Natuurlijk dacht ik ook al, nadat ze zei dat ze het uit wilde maken, misschien ergens op afgeknapt zou zijn, maar dat is volgens haar dus niet zo.
Ze komt dan ook meteen met haar bindings-angst aan.
Ik vind het zelf ook snel dat ze het daar meteen op gooit, true, maar ik kan er helaas niet over oordelen, omdat ik het niet heb of nooit zo'n persoon heb ontmoet.
pi_92723213
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:47 schreef Dunnoanymore het volgende:

[..]

Haar langste relatie was dan ook maar 1,5 weken.

lol..
  zondag 13 februari 2011 @ 16:53:51 #6
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_92723407
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:50 schreef Shalimar het volgende:

[..]

lol..
Dat mag geen relatie genoemd worden. Dat is kalverliefde...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_92723458
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:53 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dat mag geen relatie genoemd worden. Dat is kalverliefde...
Ja vind ik ook
pi_92723462
Probeer er eens geen termen als "relatie" aan te hangen en heb gewoon eens normaal lol met elkaar. Relaties groeien, ze vallen niet plotseling uit bomen.
pi_92723485
Update: zojuist even in mijn geschiedenis teruggekeken:
Ze heeft 4 relaties gehad, haar langste was 2 maanden, de rest was zeer kort van 1 week tot 3 weken.
pi_92723638
Ten eerste: Ik heb zelf ook bindingsangst. In mijn verleden heb ik een jongen ontmoet waar ik heel erg gek op was. No way dat ik het in mijn hoofd haalde om hem af te stoten om die reden. Ik deed er alles aan om die angst juist opzij te zetten en voor hem te gaan.

Ten tweede: In jouw geval zou ik mezelf gaan afvragen of je wel op zo'n 'moeilijk' persoon zit te wachten. Als het nu al zo gaat....

quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:47 schreef Dunnoanymore het volgende:
Natuurlijk dacht ik ook al, nadat ze zei dat ze het uit wilde maken, misschien ergens op afgeknapt zou zijn, maar dat is volgens haar dus niet zo. Ze komt dan ook meteen met haar bindings-angst aan.
Ik denk dat ze niet eerlijk tegen je durft te zijn en het daarom maar op bindingsangst gooit. Lekker makkelijk en niemand wordt persoonlijk aangevallen/gekwetst.
pi_92723713
Mag ik trouwens vragen hoe oud jullie zijn?
pi_92723728
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:59 schreef Arriviste het volgende:
Mag ik trouwens vragen hoe oud jullie zijn?
Ikzelf ben 19, zij is 18.
  zondag 13 februari 2011 @ 17:02:18 #13
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_92723827
Waarom achter iemand aanlopen die voor jou wegloopt?

Ik snap dat het een oerinstinct is om iets op te jagen, maar toch :P
There is a long line down from heaven.
pi_92724156
quote:
Na een paar maanden zeiden we niks meer tegen elkaar, tot ~9 maanden geleden.
We praatten een beetje, en ik kwam erachter dat ze me al vanaf het aller-begin leuk vond [Had ze ook toegegeven].
Lees: Na een paar maanden ging het uit met haar neukvriendje en komt ze weer bij jou aankloppen.
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
pi_92724561
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 17:09 schreef _Fonz het volgende:

[..]

Lees: Na een paar maanden ging het uit met haar neukvriendje en komt ze weer bij jou aankloppen.
Serieus graag... Anders mag je een enkel ticket kopen naar KLB of ONZ.

Ze is zo "verlegen" (Volgens haar bindings-angst) dat ze al een knuffel heel wat vind. Toen we dat voor het eerst deden, sprak ze er ook onderhand 1 heel dag over.
Tot nu toe vind ik "anoniemelurker's" advies het beste. Als iemand me nog graag advies wil geven, ben je altijd welkom.

Trouwens @Arriviste, mag ik aannemen dat je dan een beetje of het merendeel van je bindings-angst kwijt bent, doormiddel van je vriend, omdat je jezelf pushte?
pi_92730007
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 17:18 schreef Dunnoanymore het volgende:
Trouwens @Arriviste, mag ik aannemen dat je dan een beetje of het merendeel van je bindings-angst kwijt bent, doormiddel van je vriend, omdat je jezelf pushte?
Door de jongens uit mijn verleden is mijn muur juist hoger en dikker geworden. Ik heb ontzettend veel pech gehad op dit gebied. Dus nee, mijn bindingsangst ben ik niet kwijt geraakt. Het is in de loop der jaren juist toegenomen. Maar het gaat nu niet over mij.

Mijn punt is dat wanneer iemand met bindingsangst echt heel erg gek op iemand is, dit echt wel min of meer aan de kant kan zetten. Je gaat diegene daar niet voor afstoten. Wanneer je iemand ontmoet waar je al je eisen voor laat vallen, zet je ook je bindingsangst daarvoor opzij.

Maar aan de andere kant moet je goed in je achterhoofd houden dat iedereen anders in elkaar zit en dus ook anders op situaties reageert. Ik vertel je slechts wat ik zou doen en hoe ik erover denk.
  zondag 13 februari 2011 @ 19:37:04 #17
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_92730338
Volgens mij krijg je niet zo snel last van bindingsangst. Lijkt me sowieso sterk dat ze wel uit wil maar vervolgens naar 2 dates al last van dr 'angst'. Ik ben bang dat het idd ergens anders aan ligt!

PS: 2 Dates en dan is het 'aan'?? Vind paar maanden wat normaler, maar keej ;)
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_92732449
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 19:30 schreef Arriviste het volgende:

[..]

Door de jongens uit mijn verleden is mijn muur juist hoger en dikker geworden. Ik heb ontzettend veel pech gehad op dit gebied. Dus nee, mijn bindingsangst ben ik niet kwijt geraakt. Het is in de loop der jaren juist toegenomen. Maar het gaat nu niet over mij.

Mijn punt is dat wanneer iemand met bindingsangst echt heel erg gek op iemand is, dit echt wel min of meer aan de kant kan zetten. Je gaat diegene daar niet voor afstoten. Wanneer je iemand ontmoet waar je al je eisen voor laat vallen, zet je ook je bindingsangst daarvoor opzij.

Maar aan de andere kant moet je goed in je achterhoofd houden dat iedereen anders in elkaar zit en dus ook anders op situaties reageert. Ik vertel je slechts wat ik zou doen en hoe ik erover denk.
Ik kan jou wel van je bindingsangst afhelpen :)
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
pi_92771770
Als jullie echt gevoelens voor elkaar hebben, zou ik toch ervoor gaan. Idd heel rustig aan, laat weten dat je voor haar klaar staat, en mss is het goed als ze naar psycholoog gaat. Het kan allicht geen kwaad.
Vraag jezelf wel af of je hier zin in hebt... makkelijk zal het niet zijn. Daar moet je ook eerlijk in zijn. Sterkte ermee!
Liefde is niet altijd leuk.... weet er alles van...
pi_92771854
Je hebt dus 1 keer afgesproken, toen had je gelijk verkering.. en nu maakt ze het na 2 weken uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')