noem eens wat van die "niet zo gekke dingen" van Wicca dan. Even voor mijn beeld.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:39 schreef HoneyPop het volgende:
Ja, wicca is stom omdat goffiks het leuk vinden. Wat een redenering.
Verdiep je wat meer in de essentie van wicca en je zult ontdekken
dat het lang zo gek nog niet is. Wicca sluit zelfs redelijk op mijn visie/geloof
aan. (Denk richting Spinoza)
Dat alles bestaat uit het vrouwelijke en mannelijke (dat zie je overal in terug)quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
noem eens wat van die "niet zo gekke dingen" van Wicca dan. Even voor mijn beeld.
Helaas.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:03 schreef Vengerr het volgende:
Jottum hopelijk gaat dit net zo goed lopen als het reiki topic.
Is Vogeltjesdans toevallig ook wicca heks?
Dan kunnen we gelijk goed van start.
Klopt, dankzij mijn geloof ontving ik 450,- dat was echt fantastisch.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:44 schreef wise het volgende:
Er zit vaak een hele commerciele gedachte gang achter en het is ook een piramidespel
Dan blijft er niks anders over dan te gaan roken. Da's stoer.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
Fuckie.. Wil ik wicca worden om er stoer mee te gaan doen... Mag dat gadverdegadver weer niet...
Natuurlijk, dat ik daar zelf niet opkom.. En nu denk ik elke x nou net dat als ik langs zon volgepropt rokershokkie loop..quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:13 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Dan blijft er niks anders over dan te gaan roken. Da's stoer.
Tegenwoordig ga je ook niet meer de brandstapel op, en om echt prinses te worden is wel heel lastig.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:20 schreef Deckard het volgende:
Vroeger wilde iedereen prinses worden, maar nu heks. 't Is wat met de jeugd en de huisvrouwtjes.
om eerlijk te zijn vind ik het beide nergens op slaan, maar goedquote:Op woensdag 16 februari 2011 16:56 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Dat alles bestaat uit het vrouwelijke en mannelijke (dat zie je overal in terug)
Dat Moeder Natuur vereerd wordt (wat niet zo gek is aangezien ze ons alles geeft wat we nodig hebben om te overleven.)
Dat vruchtbaarheid centraal staat (zoals in ieder leven op aarde)
Idk..ik vind het gewoon allemaal veel vanzelfsprekender dan zo'n gepersonaliseerde god die je regels oplegt, je in de gaten houdt en je straft
Volgens mij ging het toch echt andersomquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:42 schreef Michielos het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn vind ik het beide nergens op slaan, maar goedNoem wat logische stellingen en verzin er dan een God bij ofzo:)
Alsof je een biologie boek open slaat, er dan een God bij verzint en besluit het te gaan eren ofzo
boeddhist?quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:09 schreef Siddartha het volgende:
Natuurlijk, nu ben je niet gelovig op basis van je woonplaats en ouders, maar op basis van 'wat je het meeste aanspreekt'. Beide zijn hypocriet en compleet willekeurig.
Dit dus, alsof iets wat logisch is meteen in een geloof omgezet moet wordenquote:Op woensdag 16 februari 2011 18:09 schreef Siddartha het volgende:
Natuurlijk, nu ben je niet gelovig op basis van je woonplaats en ouders, maar op basis van 'wat je het meeste aanspreekt'. Beide zijn hypocriet en compleet willekeurig.
Ja, dat denk ik ook. Sommige mensen hebben het als houvast in hun leven nodig om ergens in te geloven, en hebben ze dat niet meegekregen in hun opvoeding, dan kiezen ze gewoon iets uit wat bij ze past en gaan daar veel over lezen en vervolgens dat wat ze lezen voor 'waar' aannemen. Gewoon omdat ze dat leuk vinden, maar zelf zullen ze vaak niet eens doorhebben dat ze dat doen ómdat ze het leuk vinden, omdat ze het al voor 'waar' aangenomen hebben.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:09 schreef Siddartha het volgende:
Is dat niet altijd zo bij vrijwel elk geloof ?quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:09 schreef Siddartha het volgende:
Natuurlijk, nu ben je niet gelovig op basis van je woonplaats en ouders, maar op basis van 'wat je het meeste aanspreekt'.
Shut the fuck up nigga!quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:18 schreef matthijsdude het volgende:
Dit smaakt naar wicca. The next likka
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |