Helaas.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:03 schreef Vengerr het volgende:
Jottum hopelijk gaat dit net zo goed lopen als het reiki topic.
Is Vogeltjesdans toevallig ook wicca heks?
Dan kunnen we gelijk goed van start.
Klopt, dankzij mijn geloof ontving ik 450,- dat was echt fantastisch.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:44 schreef wise het volgende:
Er zit vaak een hele commerciele gedachte gang achter en het is ook een piramidespel
Dan blijft er niks anders over dan te gaan roken. Da's stoer.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
Fuckie.. Wil ik wicca worden om er stoer mee te gaan doen... Mag dat gadverdegadver weer niet...
Natuurlijk, dat ik daar zelf niet opkom.. En nu denk ik elke x nou net dat als ik langs zon volgepropt rokershokkie loop..quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:13 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Dan blijft er niks anders over dan te gaan roken. Da's stoer.
Tegenwoordig ga je ook niet meer de brandstapel op, en om echt prinses te worden is wel heel lastig.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:20 schreef Deckard het volgende:
Vroeger wilde iedereen prinses worden, maar nu heks. 't Is wat met de jeugd en de huisvrouwtjes.
om eerlijk te zijn vind ik het beide nergens op slaan, maar goedquote:Op woensdag 16 februari 2011 16:56 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Dat alles bestaat uit het vrouwelijke en mannelijke (dat zie je overal in terug)
Dat Moeder Natuur vereerd wordt (wat niet zo gek is aangezien ze ons alles geeft wat we nodig hebben om te overleven.)
Dat vruchtbaarheid centraal staat (zoals in ieder leven op aarde)
Idk..ik vind het gewoon allemaal veel vanzelfsprekender dan zo'n gepersonaliseerde god die je regels oplegt, je in de gaten houdt en je straft
Volgens mij ging het toch echt andersomquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:42 schreef Michielos het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn vind ik het beide nergens op slaan, maar goedNoem wat logische stellingen en verzin er dan een God bij ofzo:)
Alsof je een biologie boek open slaat, er dan een God bij verzint en besluit het te gaan eren ofzo
boeddhist?quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:09 schreef Siddartha het volgende:
Natuurlijk, nu ben je niet gelovig op basis van je woonplaats en ouders, maar op basis van 'wat je het meeste aanspreekt'. Beide zijn hypocriet en compleet willekeurig.
Dit dus, alsof iets wat logisch is meteen in een geloof omgezet moet wordenquote:Op woensdag 16 februari 2011 18:09 schreef Siddartha het volgende:
Natuurlijk, nu ben je niet gelovig op basis van je woonplaats en ouders, maar op basis van 'wat je het meeste aanspreekt'. Beide zijn hypocriet en compleet willekeurig.
Ja, dat denk ik ook. Sommige mensen hebben het als houvast in hun leven nodig om ergens in te geloven, en hebben ze dat niet meegekregen in hun opvoeding, dan kiezen ze gewoon iets uit wat bij ze past en gaan daar veel over lezen en vervolgens dat wat ze lezen voor 'waar' aannemen. Gewoon omdat ze dat leuk vinden, maar zelf zullen ze vaak niet eens doorhebben dat ze dat doen ómdat ze het leuk vinden, omdat ze het al voor 'waar' aangenomen hebben.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:09 schreef Siddartha het volgende:
Is dat niet altijd zo bij vrijwel elk geloof ?quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:09 schreef Siddartha het volgende:
Natuurlijk, nu ben je niet gelovig op basis van je woonplaats en ouders, maar op basis van 'wat je het meeste aanspreekt'.
Shut the fuck up nigga!quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:18 schreef matthijsdude het volgende:
Dit smaakt naar wicca. The next likka
Ja dat is er, .. maar gezien het feit dat een aantal mensen hier plaatjes van regelrechte idioterie en dergelijke onder een noemer proberen te brengen met hekserij dan wel Wicca alleen om de boel belachelijk te maken , denk ik dat het weinig zin heeft om daarover uit te wijden.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:25 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Is dat niet altijd zo bij vrijwel elk geloof ?
Ik ken zelf geen enkele Christen die zich aan alle regels van de Bijbel houdt bijv. Soms zit daar een goed doordachte onderbouwing bij, refererend aan interpretatiemogelijkheden, context enzovoorts - maar meestal is het iets van "oh, dat telt nattttuuurrrlijk niet meer in deze tijd" of "staat dat in de Bijbel dan?" of "ja, ach, God was toen vast een beetje in de war" of "het oude testament geldt niet meer, afgezien van natuurlijk dit en dit en dit en dit en dit en vrijwel alles behalve dit ene dat mij nu net slecht uitkomt"
Is er een serieus geloof zonder dit soort hypocrisie ?
Wicca en hekserij hoef je helemaal niet belachelijk te maken, dat is het al.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:58 schreef Raven_NL het volgende:
[..]
Ja dat is er, .. maar gezien het feit dat een aantal mensen hier plaatjes van regelrechte idioterie en dergelijke onder een noemer proberen te brengen met hekserij dan wel Wicca alleen om de boel belachelijk te maken , denk ik dat het weinig zin heeft om daarover uit te wijden.
...en dan staat dat pentagram nog ondersteboven ook.....
Zo bedoelde ik het dus ook te zeggenquote:Op woensdag 16 februari 2011 18:15 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dit dus, alsof iets wat logisch is meteen in een geloof omgezet moet worden
Tjonge zeg, omdat er wat plaatjes gepost zijn waar het tere zieltje van meneer de heks niet tegen bestand is, wil hij ineens niks meer vertellen over zijn huisvrouwenhobby...quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:58 schreef Raven_NL het volgende:
Ja dat is er, .. maar gezien het feit dat een aantal mensen hier plaatjes van regelrechte idioterie en dergelijke onder een noemer proberen te brengen met hekserij dan wel Wicca alleen om de boel belachelijk te maken , denk ik dat het weinig zin heeft om daarover uit te wijden.
...en dan staat dat pentagram nog ondersteboven ook.....
quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:27 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Tjonge zeg, omdat er wat plaatjes gepost zijn waar het tere zieltje van meneer de heks niet tegen bestand is, wil hij ineens niks meer vertellen over zijn huisvrouwenhobby...
Hier is ie nog een keer, Wicca de Viking:
[ afbeelding ]
Ga nu maar uithuilen in je kruidentuintje.
Sorry, maar dit is de grootste BS die ik ooit heb gehoord.quote:De Bijbel is niet in één keer tot stand gekomen, maar is in de loop van duizenden jaren samengesteld. Het Oude Testament is in feite de Hebreeuwse Joodse Tenach. Deze omvat 39 boeken. Daarnaast is rond 150 v.Chr. een Griekse vertaling van de Tenach, de zogenaamde Septuagint, gepubliceerd, die veel meer boeken omvatte, en van sommige boeken een uitgebreidere versie van wat in de Hebreeuwse Tenach stond. De 39 boeken van de Tenach worden door alle christelijke kerken als canoniek geaccepteerd. De teksten die wel in de Septuagint, maar niet in de Tenach stonden, worden door de meeste protestantse kerken als apocrief beschouwd, terwijl de Rooms-katholieke Kerk 13 ervan als deuterocanoniek (‘later aan de canon toegevoegd’) in de Bijbel heeft opgenomen. In het artikel Canon van de Bijbel staat zowel voor het Oude als voor het Nieuwe Testament een overzicht van welke kerken welke boeken als canoniek beschouwen.
Ook het Nieuwe Testament is een verzameling boeken. Hiervan is door Athanasius van Alexandrië in 367 n.Chr. een lijst van 27 boeken opgesteld, die door vrijwel alle christelijke kerken als canoniek worden beschouwd. Zie Canonvorming van het Nieuwe Testament voor meer hierover.
Hoewel vaak wordt gezegd dat de Bijbel door God geïnspireerd is, vergt deze uitspraak wel enige nadere toelichting. De Bijbel is niet woordelijk door God „gedicteerd” of anderszins vastgelegd. Mensen schreven, in hun eigen bewoordingen en in hun eigen stijl, en soms zelfs in hun eigen dialekt, wat ze van God hadden begrepen, en soms ook letterlijk gehoord, of in dromen hadden gezien. De mate waarin deze nuancering wordt geaccepteerd, verschilt echter van kerk tot kerk. In het algemeen zullen reformatorische en bevindelijk-gereformeerde kerken strakker aan een letterlijke openbaring vasthouden.
Verschillende kerken kennen daarom hun eigen visie op de Bijbel. Tegenover de visie dat de Bijbel door God geïnspireerd is, staat de visie dat de Bijbel een door mensen samengestelde selectie is uit honderden geschriften. Over de vraag in hoeverre de diverse samenstellers door Goddelijke inspiratie of door persoonlijke opvattingen, en mogelijk zelfs eigenbelang, werden geleid, bestaan verschillende meningen.
Feministische theologen kijken kritisch naar de historische redactie van mannen in de keuze en vertaling van Bijbeldelen waarin vrouwen een rol spelen.
In de New-age-beweging staan vooral de Gnostische Evangeliën centraal met hun meer mystieke benadering van het geloof. Hoewel ook in verschillende kerken individuele kerkleden te vinden zijn die met new age sympathiseren, wordt deze beweging niet tot het christendom gerekend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |