quote:Wat is de wicca?
De wicca is een oud natuurgeloof. Mensen die in de wicca geloven noemen we wiccans, beter bekend onder de naam heksen. De wiccans eren over het algemeen 2 Goden gedaanten. De (moeder) Godin en de (Gehoornde) God. Helaas is dit geloof lange tijd vergeten. Dit kwam door de Christenen. Vroeger zagen de Christenen wiccans als slechte heksen. De wiccans moesten op de brandstapel! Gelukkig is dat nu niet meer zo en als je gelooft in de wiccan kan dat gewoon! Het uitvoeren van rituelen vind vaak plaats bij volle maan (esbats) of tijdens de jaarfeesten (sabbats), maar natuurlijk kunnen rituelen ook op andere momenten worden uitgevoerd.
Sorry, maar dit is de grootste BS die ik ooit heb gehoord.quote:Hoe word je Wicca
1. Je moet weten of je in alle Goden gelooft, in 2 Goden (zo ja, welke?) of dat je in de natuur op zichzelf gelooft.
2. Je moet ergens in jezelf een gevoel hebben, dat je je thuis voelt bij dit geloof.
3. Je moet een goed contact met de natuur ontwikkelen. Probeer dus milieubewuster te leven.
4. Je moet de voornaamste jaarfeesten en maanfeesten van de wicca vieren.
5. Dichter bij de Goden komen door meditatie en gebed.
6. Beslissen of je je echt bij de wicca aan wilt sluiten en diens 13 doelen na wilt streven. (Dus je moet niet een wiccan worden, omdat dat 'stoer' is, of om erbij te horen.)
7. Niet alleen wijs zijn en weten, maar ook DOEN... Het uiten van je krachten. Dat betekent dus, dat je rituelen uit moet gaan voeren, en proberen mensen te helpen met jou krachten en met de krachten van de natuur.
Sowieso zijn mensen die in goden geloven niet 100% goed.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:47 schreef Taartjeh het volgende:
Onzin... die mensen zijn niet 100% goed.
Welkomquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:51 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Sowieso zijn mensen die in goden geloven niet 100% goed.
Mensen die sowiese in god geloven zijn niet 100% goed(behalve keltische)quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:51 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Sowieso zijn mensen die in goden geloven niet 100% goed.
Keltische goden mogen wel inderdaad.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:52 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Mensen die sowiese in god geloven zijn niet 100% goed(behalve keltische)
Dat is om één te zijn met de natuur...quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:55 schreef honkhonk het volgende:
Van die ''moderne heksen'' zijn ook vrijwel altijd van die ongehoord dikke trollen.
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:54 schreef Nikmans het volgende:
Vette shit hoor ik beoefen het al jaren beheers nu allerlei natuurkrachten zoals genezingsspreuke shapeshifte,,, doden herrijzen en cause extreme nausea
Ah, een liefhebber.quote:
Ja en zij is er ook een:quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:55 schreef honkhonk het volgende:
Van die ''moderne heksen'' zijn ook vrijwel altijd van die ongehoord dikke trollen.
Wicca is een seksueel overdraagbare ziekte? Ohjee. :/quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:53 schreef JostiFrosti het volgende:
Ik hoop niet dat een wicca aan wippa doet, anders krijg je er steeds meer van.
Hee een heks.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en zij is er ook een:
[ afbeelding ]
Maarja dat is dan de uitzondering die de regel bevestigd enzo.
Een mens is natuur, net als elk beest, plant enz, het is niet mogenlijk om niet èèn daarmee te wezen, je bent natuur.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:55 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat is om één te zijn met de natuur...
True. Maar mens is best natuur.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:01 schreef JostiFrosti het volgende:
[..]
Een mens is natuur, net als elk beest, plant enz, het is niet mogenlijk om niet èèn daarmee te wezen, je bent natuur.
Sommige zijn best wel interessant mythologie van Egyptische natuur goden als voorbeeld. Maar, om erin te gelovenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:04 schreef Seam het volgende:
NatuurgodenDie zijn nog geretardeerder dan de huidige godsdiensten. Die Mensen zullen vast geen geschiedenis hebben gehad
Ik wil jou nog weleens horen als moeder natuur bij jou aan de deur komt kloppen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:04 schreef Seam het volgende:
NatuurgodenDie zijn nog geretardeerder dan de huidige godsdiensten. Die Mensen zullen vast geen geschiedenis hebben gehad
Maar dat maakt het nog altijd geen godquote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:09 schreef Thory het volgende:
[..]
Ik wil jou nog weleens horen als moeder natuur bij jou aan de deur komt kloppen.
Maakt haar wel badass.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:12 schreef Seam het volgende:
[..]
Maar dat maakt het nog altijd geen godMensen die dat geloven hebben waarschijnlijk nooit hun middelbare school afgemaakt
Moedertje natuur heeft waarschijnlijk zelf niet eens de middelbare school afgemaakt!quote:
Dus daar hoef je ook niet bang voor te zijnquote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Moedertje natuur heeft waarschijnlijk zelf niet eens de middelbare school afgemaakt!
De uitsmijter heeft niet eens de lagere school afgemaakt, maar die stamp ook zonder problemen de tanden uit je smoel dus dat zegt niets.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:15 schreef Seam het volgende:
[..]
Dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn
quote:ezelf vullen met maankracht (opladen) Natuurlijk is het het beste als je dit buiten uitvoert op een heldere nacht, waneer de maan vol is.
Maar deze methode kan je ook binnen uitvoeren, het effect zal danmisschien wat minder zijn.
Je hebt nodig:
1 kom met water (liefst bronwater zonder koolzuur, maar kraanwater mag ook)
2 druppels etherische eucalyptus olie (flesjes zijn te koop bij natuur en new age winkels
Het ritueel:
Ga zodanig staan zodat je met je gezicht recht naar de maan staat, (als je binnen werkt, ga dan eerst buiten kijken waar de maan staat, en ga binnen met je gezicht die kant op staan.)
Zet nu de kom met water een meter voor je (liefst in het maanlicht).
Strek je armen uit naar de maan, en strek je helemaal uit, Denk erbij dat je de maan wilt pakken.
Daarbij zeg je de volgende woorden:
Ik roep aan, De kracht van de heldere Maan. Oh vrouwe van de maan, Godin met vele namen Maagd, Moeder, Wijze, Ik roep u aan.
Giet nu twee druppels in de schaal met water. Til nu voorzichtig de kom op en bied hem aan de Maan. Probeer het in het maanlicht te houden* (doe maar alsof je een koekje presenteert) Daarbij zeg je
Met alle eerbied vraag ik u, dit water te zegenen, met alle eerbied Voor Uw macht, raak aan met uw stralen, en vul dit water met een beetje van Uw kracht.
Vervolgens schep je met je hand wat water, en duw dit tegen je derde oog (midden op je voorhoofd) zorg dat het niet in je ogen komt.
Daarbij zeg je het volgende:
Heilig water, Geschenk van de Godin, Kracht van de Maan, Vervul mij van nieuwe kracht.
Sluit nu heel even je ogen, en beeld je in dat een heldere manestraal precies op je derde oog schijnt, en een stroom van nieuwe energie je lichaam binnenkomt Doe je ogen weer open, Als je buiten bent, giet je het overige water uit over de Aarde. Daarbij zeg je:
Grote Godin, vrouwe van de Maan, Ik dank u voor de nieuwe kracht die U me gegeven hebt. Alles komt uit uw hand, en omdat Alles tot uw handen zal wederkeren, offer ik mijn overvloed aan de Aarde.
Als je Binnen bent, zeg je: Grote Godin, Vrouwe van de Maan. Ik dank u voor de nieuwe kracht die U me gaf.
Maak een buiging naar de Maan.
(na afloop kun je het water door de wc spoelen)
Ach, ik weet niet. Hun goden zijn een stuk minder schofterig dan de God van Abraham.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:04 schreef Seam het volgende:
NatuurgodenDie zijn nog geretardeerder dan de huidige godsdiensten.
Ik ben niet 16 en ik ben ook geen alto. Oh en ook niet een oude huisvrouw. Stom kind :<quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:47 schreef Sapstengel het volgende:
Haha mijn vriendin had het ook al over Wicca, vond ze wle interessant.
Ik vind het meer onzin voor 16 jarige altomeisjes die iets geks willen doen of van die oude huisvrouwen die geloven in kristallen en tarot.
Dat dus.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 03:14 schreef Ratelslangetje het volgende:
Aan wicca doen is gericht zijn op de natuur in combinatie met de zon en maanstand.
De maan zorgt o.a voor eb en vloed, de zon doet haar werk, beiden hebben invloed op flora en fauna en kruidenvrouwtjes houden zich met die wisselwerking bezig. Niks raars aan.
Die aandachtshoeren heksen, da's een ander verhaal.
Het verhaal van rituelen, interessant doen en kringdansen na het bestuderen van het grote sprookjesboek.
ik was gister nog 1 met het 3e oog van mijn vriendin, die is ook natuurlijk dus het kan best.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:01 schreef JostiFrosti het volgende:
[..]
Een mens is natuur, net als elk beest, plant enz, het is niet mogenlijk om niet èèn daarmee te wezen, je bent natuur.
Je UI hebt een marokkaanse ster.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:59 schreef Raven_NL het volgende:
Valt wel op dat mensen die niet eens het verschil tussen Wicca en hekserij kennen, de mensen zijn die denken hierover te kunnen oordelen.
Ergens een mening over hebben zonder je er in verdiept te hebben is een schoolvoorbeeld van... dom...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |