abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:32:49 #1
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_92631891
Voor m'n auto moet ik twee nieuwe zomerbanden. Nu ben ik alleen een beetje aan het bekijken wat verstandig is;

Twee nieuwe banden zelf aanschaffen via internet (autobandenmarkt etc), dan kan ik precies het merk en type uitzoeken welke ik wil. Nadeel is dat ze nog gemonteerd moeten worden en hier nog extra kosten bijkomen dan. Had ook begrepen dat niet alle garage's even blij zijn met klanten die zelf banden komen aanleveren?

Of gewoon naar een garage gaan en vragen voor twee nieuwe banden, en maar zien welk 'A-merk' je krijgt. Krijg ik wel gelijk een all-in prijs inclusief montage etc., en een adres waar ik terug kan bij problemen met band..

Wat is jullie mening hierover, en wat raden jullie aan?
pi_92632081
Bij de kwikfit of euromaster of profile kun je toch gewoon banden bestellen die je wilt? Zit ontage er bij in.
Ik heb nog niet gemerkt dat de kwikfit moeite had om mijn banden om te wisselen ook al had ik ze daar niet gekocht maar particulier.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:37:12 #3
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_92632091
Check gewoon ff de site van kwikfit ofzo. Kan je alles invullen en zie je meteen de te betalen prijs.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_92632751
Bij de autobandenmarkt hebben ze een lijstje met garages waar je je banden kan laten bezorgen en die je banden met plezier voor je monteren.

http://ssl.delti.com/cgi-bin/stationssuche.pl?dsco=107

ff postcode inkloppen en je weet waar en wat het kost.
Klikt niet op facebook links
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:15:30 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_92633632
Ik kijk vaak bij autobandenmakrt om te kijken wat zo'n geintje ongeveer gaat kosten, en ga dan naar mijn bandenboer die meestal goedkoper is. :P

NB.
De plaatselijke bandenboer die ergens al jaren zit, is meestal goedkoper en beter dan de Kwikfit en kornuiten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_92636918
Kwikfit e.d. zijn al vrij goedkoop, dus volgens mij valt er niet veel op te besparen. En als je zelf bestelt zijn evt. risico's die pas bij het monteren blijken ook voor jezelf (bijv. fabricagefout, per ongeluk verkeerde maat/type besteld etc)...
pi_92643086
Absoluut bij autobandenmarkt, als je ze niet a la minute nodig hebt! Zij hebben een garage zoekfunctie, waar je de dichtsbijzijnde garage kan vinden die het er zonder probleem onder legt. Kwikfit, euromaster en dergelijke zijn (een stuk) duurder.
pi_92643903
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:37 schreef Deetch het volgende:
Ik heb nog niet gemerkt dat de kwikfit moeite had om mijn banden om te wisselen ook al had ik ze daar niet gekocht maar particulier.
Ik moest ze bij Kwikfit op het feit wijzen dat ze twee banden verkeerd op mijn velg hadden gelegd en bij het uitlijnen moest ik ze vertellen dat het een coupe was en geen familiewagen waar hij de waardes van in het systeem aan het laden was :')
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  vrijdag 11 februari 2011 @ 17:18:50 #9
319525 Schild
pi_92644884
Heb even een vergelijking tussen Kwikfit en autobandenmarkt+montage partner gemaakt;

Kwikfit;
¤197,92 voor twee banden, met montage, balanceren, ventiel etc. etc. (deze prijs is zelfs met 25% korting op de banden. :o )

Autobandenmarkt en montagepartner;
¤173,60 met montage, balancere etc. etc.

Toch wel een verschil, en al helemaal als je bedenkt dat Kwikfit deze banden in de aanbieding heeft met 25% korting...Ohja, ben natuurlijk wel uitgegaan van precies dezelfde band bij beide.

Denk dat ik 't dan maar eens bij bandenmarkt ga proberen hoe dat verloopt. Hoor alleen af en toe dat bandenmarkt 'oude' banden levert die al een paar jaar in de stelling liggen. :{
pi_92645193
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:18 schreef Schild het volgende:
Denk dat ik 't dan maar eens bij bandenmarkt ga proberen hoe dat verloopt. Hoor alleen af en toe dat bandenmarkt 'oude' banden levert die al een paar jaar in de stelling liggen. :{
Dan test jij het nu even uit voor jezelf en ons fokkertjes, dan weten we of we daar wel/ of niet moeten kopen in de toekomst. :s)
pi_92646377
KwikFit doet wel moeilijk over eigen banden meenemen. Bij de Sprint (ook een soort Kwikfit) kost het 22,50 per band als je ze zelf meeneemt.

Heb trouwens vorig jaar 2 bandjes besteld bij de autobandenmarkt en die zijn gewoon nieuw hoor :D Bij een turkengarage voor een tientje per band laten monteren en dat was echt veul goedkoper dan als je naar de KwikFit oid gaat voor een all-in prijs. Plus het feit dat je bij garages altijd een A-merk of bagger huismerk krijgt aangesmeerd.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:11:13 #12
319525 Schild
pi_92647234
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:52 schreef lst128 het volgende:
Heb trouwens vorig jaar 2 bandjes besteld bij de autobandenmarkt en die zijn gewoon nieuw hoor :D
Natuurlijk krijg je geen gebruikte banden. 8)7
Ik bedoel de leeftijd van de banden. Dit kan je zien door de DOT code op de band te bekijken. Had wat verhalen gehoord dat er banden werden geleverd (nieuw in verpakking) maar die al 2/3 jaar oud waren. Dan heb je dus meer kans op vervormde of uitgedroogde banden etc.
pi_92647780
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:11 schreef Schild het volgende:
[..]
Natuurlijk krijg je geen gebruikte banden. 8)7
Ik bedoel de leeftijd van de banden. Dit kan je zien door de DOT code op de band te bekijken. Had wat verhalen gehoord dat er banden werden geleverd (nieuw in verpakking) maar die al 2/3 jaar oud waren. Dan heb je dus meer kans op vervormde of uitgedroogde banden etc.
Dan stuur je ze terug. Of je belt eerst autobandenmarkt of dat daadwerkelijk kan gebeuren? En laat het ons weten aub. :P
pi_92657336
Bij kwikfit hebben ze mn tank leeggezogen toen ik mijn wielen liet uitlijnen -.- Maarja toen dat maar eens aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')