Hij weet dit jaar wel wie de mol isquote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:00 schreef jpjedi het volgende:
Agelopen edities wist PJ niet wie de mol was. Is dat dit jaar ook weer?
Dat hoop ik wel(dat ie t niet weet), anders kan hij een bekeerde indruk maken.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:00 schreef jpjedi het volgende:
Agelopen edities wist PJ niet wie de mol was. Is dat dit jaar ook weer?
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:18 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Hij weet dit jaar wel wie de mol is
Uit het filmpje met extra beeldmateriaal. Tijdens de opdracht met de plankjes zegt hij tegen iemand van de crew "Dit wordt helemaal niks. XX lacht zich rot." Waarbij hij dus de naam van de mol noemde die werd gecensureerd.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:19 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel(dat ie t niet weet), anders kan hij een bekeerde indruk maken.
[..]
Hoe weet je dat?
Niet gezien, maar het stond ook in het boekje dat bij de avrobode zat. Dat hij 1 van de 5 mensen is die weet wie de mol is.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:25 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Uit het filmpje met extra beeldmateriaal. Tijdens de opdracht met de plankjes zegt hij tegen iemand van de crew "Dit wordt helemaal niks. XX lacht zich rot." Waarbij hij dus de naam van de mol noemde die werd gecensureerd.
Daar valt over te discussiëren. Ik vind Soundos erg op de achtergrond, onzichtbaar. Dat moment van gister met dat plotselinge woord, vind ik super verdacht. Want de 'lezers' wisten niet welke woorden er konden gekozen worden. Behalve de mol dus. Zo hoe kan Soundos uit duizenden mogelijkheden en maar met E, + en een vage E opeens op het woord executie komen (alleen de mol kon dit woord in een keer raden). Art en Pepijn keken totaal verkeerd, riepen MOL, en Soundos ging er niet tegenin (vreemd, want als jij zeker bent van je zaak, waarom zet je dat dan niet door). En zag je die gezichten van Karin, Patrick en Anna, toen Soundos ineens met EXECUTIE kwam. Die blikken spraken boekdelen. Soundos had kunnen zien aan de blikken van de schrijvers, dat ZIJ goed zat. Maar ze liet het over aan Pepijn en Art. Naderhand ging men gelijk naar Soundos toe, JE HAD HET GOED. Niemand die maar enigzins een verdenking had. Soundos had dus 2 vliegen in één klap, en ze zorgde er MEDE voor dat de opdracht niet slaagde, en ze kreeg alle lof van de kandidaten (en het publiek). Wow slimme mol, die Soundos. blijf maar lekker op de achtergrond, doe maar net alsof je dom bent, maar ondertussen haalt ze maar bar weinig geld op. En oja, ik wacht nog altijd op de roof, de geld pot gaat vast nog wel een keer gerooft worden.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 02:01 schreef Jabberwocky het volgende:
Die openbaring van Soundos was niet eens de vreemdste die we in WIDM hebben gezien hoor, ze wisten dat het acht letters moesten zijn en dan wordt het al makkelijker.
Ik herinner me nog een opdracht in het jaar van Inge dat de kandidaten een zin moesten maken en ze hadden eigenlijk helemaal niks gepresteerd in die opdracht. Als een soort revelation riep Renate toen 'geef Karel de hand', en dat bleek te kloppen. Totaal bizar, dus dat Soundos dit dan verzint geloof ik dan ook wel.
executie is wel een raar woord om alleen van E + E te vormen..quote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Soundos de Mol? Echt niet. Het is veel te gevaarlijk om express, als 'mol' zijnde, executie te roepen, de kans is te groot dat mensen met je meegaan, m.i. Daarnaast laat ze kansen om te saboteren liggen door bij veel opdrachten niet mee te doen.
Het is wel een woord waar ze constant mee bezig zijn in dat programma. Als je denkt aan woorden met een E en een X en je zit in WIDM, dan is 'executie' wel een top-of-mind woord. Ik vind het juist een teken dat Soundos het niet is. Dat zo maar even zeggen als mol, is een veel te groot risico om 1600 euro te winnen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:28 schreef roos85 het volgende:
[..]
executie is wel een raar woord om alleen van E + E te vormen..
toen ze hoorde dat ze het goed had, reageerde ze wel erg overdreven en nep (tenminste dat is mijn interpretatie)
GMTA!!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:37 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Het is wel een woord waar ze constant mee bezig zijn in dat programma. Als je denkt aan woorden met een E en een X en je zit in WIDM, dan is 'executie' wel een top-of-mind woord. Ik vind het juist een teken dat Soundos het niet is. Dat zo maar even zeggen als mol, is een veel te groot risico om 1600 euro te winnen.
De mol hoefde deze aflevering helaas verder niet zijn best te doen. Mede mogelijk gemaakt door overdreven-nep-mollerige-wannebe Art. Zeer jammer dat hij bewust letterlijk élke opdracht probeert te verkloten. Als hij de mol is, moet ik huilen.
quote:
Dat was Art. Pepijn deed weinig. Heel weinig. En aan de gezichten van de schrijfgroep was overigens niets af te lezen. Die bleven heel stoiicijns.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:43 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
![]()
Wie was trouwens degene die doorhad dat het woord uit 8 letters zou kunnen bestaan? Pepijn toch? Dat, samen met de ingeving dat ze misschien wel eens letters aan het lopen waren, maakt hem voor mij ook niet verdacht (oké hij is een beetje nog mijn reservemol naast Patrick, maar dan in de verdeling 90-10%). Daarmee zou hij namelijk de kandidaten kunnen helpen. Je kunt ze als mol maar beter zo lang mogelijk in het ongewisse laten.
Soundos weet wel dat er niet zo goed naar haar geluisterd wordt, en dat (met name) Art en Pepijn de boel aardig weten te saboteren, en daardoor een ander woord zouden roepen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:37 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Het is wel een woord waar ze constant mee bezig zijn in dat programma. Als je denkt aan woorden met een E en een X en je zit in WIDM, dan is 'executie' wel een top-of-mind woord. Ik vind het juist een teken dat Soundos het niet is. Dat zo maar even zeggen als mol, is een veel te groot risico om 1600 euro te winnen.
Art vind ik ook wel irritant, met dat zogenaamde kluns gedrag van hem.quote:De mol hoefde deze aflevering helaas verder niet zijn best te doen. Mede mogelijk gemaakt door overdreven-nep-mollerige-wannebe Art. Zeer jammer dat hij bewust letterlijk élke opdracht probeert te verkloten. Als hij de mol is, moet ik huilen.
Maar hoe verklaar je dan dat ze bij de plankjesopdracht zo goed bezig was dat ze daar meer geld hebben gewonnen dan ze konden winnen met die woordopdracht? Ook met de handdoeken was ze samen met Anna goed bezig: ik heb niets gezien dat duidde op een mollenstreek.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:52 schreef roos85 het volgende:
[..]
Soundos weet wel dat er niet zo goed naar haar geluisterd wordt, en dat (met name) Art en Pepijn de boel aardig weten te saboteren, en daardoor een ander woord zouden roepen.
Het roepen van het woord kan weer een tactiek van haar zijn, om zichzelf minder verdacht te maken.
om vertrouwen te winnen? ik heb echt geen idee, maar volgens mij hebben John en Dennis (en andere mollen) ook wel eens geld in de pot gebracht.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:56 schreef mane het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar je dan dat ze bij de plankjesopdracht zo goed bezig was dat ze daar meer geld hebben gewonnen dan ze konden winnen met die woordopdracht? Ook met de handdoeken was ze samen met Anna goed bezig: ik heb niets gezien dat duidde op een mollenstreek.
dat vind ik ook wel apart jaquote:In tegenstelling tot Art en Pepijn die hun beurt verknalde..
Begrijp overigens niet dat het niet in die andere kandidaten opkomt om wat vaker te voorkomen dat Art en Pepijn samen in een groepje zitten of samen een opdracht doen. Het is interessanter ze aan het werk te zien als ze los zijn van elkaar.
Anna is volgens mij alleen maar bezig zo geil mogelijk over te komen bij de rest en de kijkersquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:01 schreef mane het volgende:
Anna is bijvoorbeeld zo gefixeerd op het goed doen van een opdracht (ongelooflijke streber, maar daarin ook alleen met zichzelf bezig) dat ze vergeet dat ze bezig is met een spel.
Ik had als schrijver ook geprobeerd om te signaleren op het moment dat Soundos executie voorstelde. Een keer hoesten, kuchen, zuchten, iets.. Alles voor het geld.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:44 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Dat was Art. Pepijn deed weinig. Heel weinig. En aan de gezichten van de schrijfgroep was overigens niets af te lezen. Die bleven heel stoiicijns.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |