abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92630996

De opdrachten zijn spectaculair, angstaanjagend of ontroerend, maar altijd intrigerend. Nodig zijn: inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal mensenkennis.

De kandidaten voeren deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

De deelnemers

Anna Drijver
.
.
Actrice, model en schrijfster
.

Art Rooijakkers
.
TV-presentator
Twitter
.

Hanna Bervoets
.
Schrijfster en columniste
Twitter
.

Horace Cohen
.
Acteur en komiek
Twitter
.

Jan Kooijman
.
Acteur en danser
Twitter
.

Karin de Groot
.
Presentatrice en schrijfster
Twitter
.

Miryanna van Reeden
.
Actrice
.
.

Patrick Stoof
.
Acteur, regisseur en tekstschrijver
Twitter
.

Pepijn Gunneweg
.
Cabaretier en presentator
Twitter
.
.

Soundos El Ahmadi
.
Actrice, presentatrice en stand-up comedian
.
.
Afleveringen
http://player.omroep.nl/?aflid=11911109
http://player.omroep.nl/?aflid=11970324
http://player.omroep.nl/?aflid=12009045

Twitter van De Mol!

Wie is de Mol? is vanaf 6 januari 2011 elke donderdagavond om 20:30 uur te zien op Nederland 1. De herhaling is elke vrijdag om 16.30 uur op Nederland 2 te zien.

Doe ook mee met de FOK! WIDM Prono: WIDM Prono 2011!

De OP is hier te vinden.

---
pi_92631064
Mijn laatste post:

Dit viel mij op gisteravond. Pepijn is helemaal into vreemde handgebaren.
pi_92631092
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:11 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn laatste post:
[ afbeelding ]
A 11? Art is Mol?

Hij loopt continue de aandacht naar Art te helpen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92631148
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

A 11? Art is Mol?

Hij loopt continue de aandacht naar Art te helpen.
Die is goed! Maar waarom zou Pepijn dat doen?
Of (van het mol-forum waar het ook was opgevallen) een letter met 4 poten waarvan er 1 is weggestreept => M
pi_92631203
Is trouwens het dagboek van de mol al gepost?
quote:
Nou is er alwéér niemand naar huisgegaan! Ik wist dat het kon gebeuren, maar het is toch altijd wel een beetje een domper. Een overwinning was het verliezen van het woordspoor. Het was kantje boord, maar het is gelukt! Hóe is me een raadsel, ja zelfs voor mij! Kijk maar, er waren drie mensen die het antwoord moesten geven en hoe je het ook wendt of keert, daar zitten altijd twee bij die níet de Mol zijn. Toch? Maar ik voel me prima hoor... tussen alle Mollen.

Groet van de échte Mol...
Dit lijkt toch niet op Pepijn te wijzen
pi_92631323
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:15 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Was het Art niet die tijdens die opdracht heel hard 'Mol' riep toen Soundos het juiste woord noemade? De mol weet dat 'Executie' een mogelijkheid is, dus zal dan snel proberen een ander woord te noemen, waar Pepijn in dit geval in meeging.

En sowieso wil de mol in de groep zitten die het woord moet raden, volgens mij. Dan heb je de meeste invloed op welk woord uiteindelijk geroepen wordt en je kunt tijdrekken... twee dingen die ik Art heb zien doen bij die opdracht :P.
pi_92631405
Dat kan ook van Pepijn worden gezegd.
pi_92631436
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat kan ook van Pepijn worden gezegd.
Ja, maar Pepijn zit nog niet helemaal in mijn tunnel ;).
pi_92631639
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:20 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ja, maar Pepijn zit nog niet helemaal in mijn tunnel ;).
Nouja misschien tijd voor een tweebaans weg ;)
pi_92631837
quote:
Mijn laatste post:
[ afbeelding ]
Ik geloof nooit zo in dat soort details. Ik weet niet in welk spel hij dit deed en om welke reden. Het kan betekenen: "I am" (Wijsvinger=I wijsvinger + die twee vingers=A en die andere 3 vinger = M). Pepijn is wel mijn mol, maar niet om deze reden. Ik vind alleen zijn versprekingen wel weer iets wat een soort van hint kan zijn, maar hij is vooral zo typisch mols aan het mollen.
pi_92631930
Wat was de titel eigenlijk van deze aflevering?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:34:34 #12
307057 Lunace
beyond coffee
pi_92631967
Toch maar nog een keertje :@ :

Even snel tussendoor iets wat me opviel deze aflevering en ik nog niet voorbij heb zien komen; Pepijn heeft het op een gegeven moment in een dagboekfragment over dat Patrick hem verdacht vond in een bepaalde opdracht. Pepijn begint vervolgens; "En ik laat hem maar in die...." Maar in plaats van te zeggen "in die waan" maakt hij er "in het midden" van.
Alsof er dus van waan geen sprake kon zijn ;)
"It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, it's dark, and we're wearing sunglasses.."
pi_92631991
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:15 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik nog uit de inhoud van zo'n moldagboek kunnen opmaken wie het is. Het zegt niet heel veel...
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 12:35:19 #14
42184 crew  DaMart
pi_92632001
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat was de titel eigenlijk van deze aflevering?
"Lot in eigen handen"
pi_92632093
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:34 schreef Lunace het volgende:
Toch maar nog een keertje :@ :

Even snel tussendoor iets wat me opviel deze aflevering en ik nog niet voorbij heb zien komen; Pepijn heeft het op een gegeven moment in een dagboekfragment over dat Patrick hem verdacht vond in een bepaalde opdracht. Pepijn begint vervolgens; "En ik laat hem maar in die...." Maar in plaats van te zeggen "in die waan" maakt hij er "in het midden" van.
Alsof er dus van waan geen sprake kon zijn ;)
Klopt. Ik verdenk Pepijn ook om al die versprekingen. Ik heb er nu al 3 of 4 die hem heel verdacht maken.. Maarja, het is niet de eerste keer dat deelnemers zich expres verdacht maken in dagboekfragmenten.
pi_92632132
quote:
Ik geloof nooit zo in dat soort details. Ik weet niet in welk spel hij dit deed en om welke reden. Het kan betekenen: "I am" (Wijsvinger=I wijsvinger + die twee vingers=A en die andere 3 vinger = M). Pepijn is wel mijn mol, maar niet om deze reden. Ik vind alleen zijn versprekingen wel weer iets wat een soort van hint kan zijn, maar hij is vooral zo typisch mols aan het mollen.
Hij deed dit tijdens de uitleg van de plankjes-opdracht.

[ Bericht 67% gewijzigd door bloempje-moi op 11-02-2011 12:41:25 (Verkeerd gequote :@) ]
pi_92632154
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:35 schreef DaMart het volgende:

[..]

"Lot in eigen handen"
Zou kunnen duiden op individuele/zelfstandige acties/opdrachten, danwel de executie (lot in eigen handen, zelf beslissen of je je scherm ziet).
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 12:42:21 #18
42184 crew  DaMart
pi_92632307
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Zou kunnen duiden op individuele/zelfstandige acties/opdrachten, danwel de executie (lot in eigen handen, zelf beslissen of je je scherm ziet).
De laatste opdracht past er wel het beste bij, natuurlijk.
pi_92632365
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:42 schreef DaMart het volgende:

[..]

De laatste opdracht past er wel het beste bij, natuurlijk.
Klopt, al was het best een groepsopdracht (lot in eigen handen).
pi_92632659
quote:
Mijn laatste post:
[ afbeelding ]
"Ex", de letters van de schrijfopdracht. Antwoord dat gegeven werd: Mol.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 12:53:09 #21
42184 crew  DaMart
pi_92632767
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Klopt, al was het best een groepsopdracht (lot in eigen handen).
De groep had ook het eigen lot in handen: zou de groep blijven zoals die is of niet?
pi_92632947
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:53 schreef DaMart het volgende:

[..]

De groep had ook het eigen lot in handen: zou de groep blijven zoals die is of niet?
Dat is ook waar.
pi_92633174
Ik moet zó lachen om dat regenseizoen! Je ziet de lokale bevolking echt een beetje chillen in die regen: kinderen spelen in het water, hooguit hier en daar een paraplu.
En dan komen "wij": met regenkleding en laarzen! _O-
Don't you love her madly?
pi_92633240
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:37 schreef kletspastoor het volgende:

[..]

Klopt. Ik verdenk Pepijn ook om al die versprekingen. Ik heb er nu al 3 of 4 die hem heel verdacht maken.. Maarja, het is niet de eerste keer dat deelnemers zich expres verdacht maken in dagboekfragmenten.
Ja, je had het in het vorige topic ook al over de "verspreking" '5 concurrenten.... 4 concurrenten en 1 mol'. Hoe dat in godsnaam een aanwijzing moet zijn naar de mol is me een raadsel.

Ik vind de drie heren nog steeds het verdachtst, maar Art zou echt zo kut zijn. Ik blijf nog maar op Patrick maar Pepijn geloof ik verder ook wel. Alleen niet om bovenstaande verspreking, want dat is geen verspreking.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92633270
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:53 schreef DaMart het volgende:

[..]

Als je bedoelt dat ze met deze groep de finale in gaan moet ik je teleurstellen. Dat gaat zeker niet gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')