Wow bedankt dat is heel veel goede informatie, wat ik nou al heb is:
Contacten met leveranciers en ook tussenpersonen die verdere contacten voor mij kunnen leggen;
ik ga uit van de gemiddelde productkosten en heb ook een lijst samengesteld van de precieze producten en kosten, daarnaast heb ik nou (na 3 telefoontjes aan de douane :S ) de precieze invoerskosten per product, en weet ik ook aan wat voor prijzen ik voor shipping ik mee moet rekenen, daarnaast heb ik ook meegerekend de kosten voor mijzelf om eventueel naar het land zelf te reizen. verder ga ik absoluut geen merk / na maak merk kleding importeren puur vanwege al die rompeslomp, dat geeft veel te veel problemen.
over verzending naar de klant, dat is ook al uitgewerkt, verzendkosten zijn voor de klant tenzij de orders over een bepaald totaal bedrag komen, als een product retour gestuurd word dan hoeft de klant alleen verzendkosten van het terugsturen te betalen(wet). Ik ga voor al mijn verzendingen TNT gebruiken.
De webshop zelf ben ik nog niet aan begonnen, ik ken nu onderhand alle webwinkel beginnen websites en opzich is dat niet eens verkeerd. Ik ben er nog niet over uit of ik een maatwerk site wil, vanwege de hoge kosten.
en even over productfotografie, het is natuurlijk heel belangrijk dat je goede foto's krijgt. zelf heb ik een korte cursus fotografie gedaan en ik heb ook een goede camera etc. dus ik ga er eerst zelf eens mee aan de slag om te kijken wat ik zelf kan bereiken. goede productfotografen rekenen minimaal 4 euro per foto! wanneer je minimaal 2000 producten wilt gaan verkopen word dat redelijk prijzig.
Ik ben zelf een SEO schrijver trouwens

dus dat gaat me heel wat schelen in mijn marketing budget, sowieso wil ik betaald op Google en social media adverteren.
Trouwens wel een belangrijke vraag, volgens de wet ben je verplicht een achteraf betalingsoptie te kunnen bieden aan je klant, zoals verzending onder rembours of met een acceptgiro achteraf. nou heb ik al verhalen gehoord dat verzending onder rembours afgeschaft gaat worden. Is dit een wet die echt heel streng word nageleeft? Hoe doen jullie dat met jullie webshops?
Oooo en meneer kleding is geen product om online te verkopen? Online kledingwinkels zijn een ware trend, google maar eens 'kleren kopen' 'online kleding' etc en zie eens wat je krijgt. Dit is een groeiende markt en vooral wij hier lopen er nog heel erg op achter vergeleken met de UK en US etc. ik heb vorige maand nog een aantal nieuwe truien aangeschaft op een Japanse website!
Groetjes!