abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92599648
Even een vraagje hier. Wodan (mijn kater) heeft volgens mijn DA een voedsel allergie. Nou krijgt hij al maanden Haaks Barf kip. Waardoor mij het onmogelijk lijkt dat dat zo is. Iemand hier die daar wat zinnigs over kan zeggen?

Wodan heeft ontzettend veel jeuk op zn rug vlak voor zn staart waar met regelmaat bultjes zitten. De DA heeft schilfertjes onderzocht en zegt dat t iig geen schimmel is. Nou weet ik dat dat bij een poes een hormonen kwestie kan zijn. Zou dat bij een kater ook kunnen? De medicijnen die mijn ouders geven aan hun poezen (als ze er weer eens last van hebben) kan ik volgens mijn DA niet aan Wodan geven omdat hij suikerpatiėnt is. Dat goedje zou zijn suikerspiegel in de war gooien. (Ik weet zo even niet de naam van dat medicijn.)

Ik ben qua voer bij hem weg gegaan. Nou ik heb het idee dat hij dat heel erg eigenwijs vind en daarom het op een voedsel allergie gooit.

Mijn vragen in t kort:
1. Kan een kat een voedsel allergie hebben van pure kippen?
2. Wat zou die jeuk kunnen veroorzaken.
3. Hoe kan ik Wodan helpen dat hij er van af komt.

Hij is er even goed voor gaan zitten in afwachting van jullie reacties.

bvd. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 10-02-2011 19:07:53 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_92599719
Probeer eens andere voer, zonder kip, is mijn idee dan?
pi_92599912
quote:
4s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:52 schreef Markster het volgende:
Probeer eens andere voer, zonder kip, is mijn idee dan?
Dat begrijp ik en dat wil ik ook gaan kopen. Dat is all1 niet echt een antwoordt op mn vraag. ;)
pi_92599934
Dan neem je een keer lam of iets anders, gewoon eliminatiestrategie toepassen. Ik ken Haaks niet, maar in kvv zit vaak ook wel een minieme hoeveelheid granen. Check even wat voor granen. Geloof dat rijst het goed doet bij allergiedieren.

En het schijnt wel te kunnen idd, heb er vaker van gehoord.
pi_92600158
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:57 schreef Isegrim het volgende:
Dan neem je een keer lam of iets anders, gewoon eliminatiestrategie toepassen. Ik ken Haaks niet, maar in kvv zit vaak ook wel een minieme hoeveelheid granen. Check even wat voor granen. Geloof dat rijst het goed doet bij allergiedieren.

En het schijnt wel te kunnen idd, heb er vaker van gehoord.
Ja ik zat zelf ook te denken om bv CB te proberen. Daar zit ook meer in dan all1 het gemalen beest.
Ik heb all1 de hoop dat iemand dit leest die me wat meer kan uitleggen ipv zelf te moeten gaan zoeken. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 10-02-2011 19:13:11 ]
pi_92601055
Eend kan ook. Carnibest heeft een paar soorten die gelden als 'hypo-allergeen'.
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:19:17 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_92601182
Kip is vaak juist een van de dingen waar ze het snelst jeuk van krijgen, ik voer het mijn honden alleen soms als snack, nooit als hoofdvoer , en die zijn niet allergisch.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_92602136
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:17 schreef Isegrim het volgende:
Eend kan ook. Carnibest heeft een paar soorten die gelden als 'hypo-allergeen'.
Waar dan? Ik zat net op hun site en die heb ik niet gezien. Wel een biologische variant die ik wil gaan testen. Een kip kan nl voor de verwerking al "vervuild" zijn waardoor Wodan een allergische reactie krijgt.
pi_92602221
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:19 schreef oh-oh het volgende:
Kip is vaak juist een van de dingen waar ze het snelst jeuk van krijgen, ik voer het mijn honden alleen soms als snack, nooit als hoofdvoer , en die zijn niet allergisch.
Ik blijf het raar vinden. Maar goed dat kan misschien te maken hebben met wat ik hier boven ook al zeg.

Ik zit wel met een probleem. Een kat met suikerziekte mag eigenlijk all1 maar kip. Als hij er dan allergisch voor is.....
pi_92602869
Zeg, hou eens op met dat 'all1'. :{w

quote:
Eend-mix
Deze voeding is geschikt voor katten van alle leeftijden, tevens zeer geschikt als eliminatie-dieet.
Eend-mix kan ook gegeven worden ter afwisseling op de andere soorten Carnibest kattenvoer.

Bevat: Vers eendenvlees, koudgeperste zonnebloemolie, natuurlijke vitaminen en mineralen.
pi_92603053
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:48 schreef Isegrim het volgende:
Zeg, hou eens op met dat 'all1'. :{w

[..]

Sorry. Das zo een automatisme. :@

Waar staat daar dan dat t hypoallergeen is?
pi_92603113
'Eliminatie-dieet'. :)
pi_92603619
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:53 schreef Isegrim het volgende:
'Eliminatie-dieet'. :)
Ja dat lees ik idd ook maar daar kan je ook andere dingen mee elimineren. Leg mij eens uit waarom ze niet gewoon hypo allergeen zeggen? :@
pi_92604678
Omdat je die term denk ik niet zonder meer mag gebruiken. Daar zullen regels voor zijn gok ik.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 februari 2011 @ 20:30:48 #15
163650 Greys
pi_92605419
Vast een heel overbodige vraag, maar ik stel hem toch ;)
Je zegt dat je dierenarts getest heeft op schimmel, maar kan het geen vlooien allergie zijn?
Dat als hij ook maar één vlo oppikt ergens dat hij er vreselijk jeukerig en allergisch van is?
Of is dat al uitgesloten ook?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92606190
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:19 schreef Isegrim het volgende:
Omdat je die term denk ik niet zonder meer mag gebruiken. Daar zullen regels voor zijn gok ik.
Zou zomaar kunnen. Ik vraag me dan af waarom zo een bedrijf het anders verwoorden moet en ze het niet hypo allergeen mogen noemen.
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:30 schreef Greys het volgende:
Vast een heel overbodige vraag, maar ik stel hem toch ;)
Je zegt dat je dierenarts getest heeft op schimmel, maar kan het geen vlooien allergie zijn?
Dat als hij ook maar één vlo oppikt ergens dat hij er vreselijk jeukerig en allergisch van is?
Of is dat al uitgesloten ook?
Vlooien heeft ie niet. Dat is idd uitgesloten. Daarbij veroorzaken vlooien over het hele lichaam jeuk en niet op 1 centrale plek.
Edit : En dan zeker niet op de rug. Vlooien zoeken het liefst een warm plekje op en dat is vaak in huidplooien, oksels ed. Daarnaast lopen ze natuurlijk wel over het hele lichaam heen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Outpost76 op 10-02-2011 20:57:28 ]
pi_92608718
Is die gecastreerd?
Hij zal wellicht niet allergisch zijn voor kip,maar wel wat in de kip zit.
Groeihormonen ,antibiotica etc,het zijn echt geen kippen van een boertje in de peel
Gebruik je anti vlooienmiddel ?
Hier zo,n zelfde situatie en de aanleiding wellicht
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=28239

Ik lees je andere topic ook betreft Bibi ,er zit graan in .
Mijn oudste hond hoeft maar 1 stukje van een hondenkoekje te eten en ik ben twee weken onderweg
jeuk rode plekken ,hotspots ,klam
Ik zou er niet aan beginnen

[ Bericht 16% gewijzigd door zeeeend op 10-02-2011 21:30:00 ]
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:27:23 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_92609069
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:43 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen. Ik vraag me dan af waarom zo een bedrijf het anders verwoorden moet en ze het niet hypo allergeen mogen noemen.

[..]

Vlooien heeft ie niet. Dat is idd uitgesloten. Daarbij veroorzaken vlooien over het hele lichaam jeuk en niet op 1 centrale plek.
Edit : En dan zeker niet op de rug. Vlooien zoeken het liefst een warm plekje op en dat is vaak in huidplooien, oksels ed. Daarnaast lopen ze natuurlijk wel over het hele lichaam heen.
Ook dat van de vlooien moet ik ontkrachten helaas.
Een van mijn honden heeft een vlooienallergie, die heeft nooit vlooien, maar als er een vlo op hem springt en over hem loopt is het al raak. En dan is het altijd bij de plek boven zijn staart waar hij korstjes heeft want dat is de plek waar hij het snelste aan gaat knagen dan ;)
Hij is allergisch voor het speeksel van vlooien, niet voor de beten an sich ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_92609456
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:22 schreef zeeeend het volgende:
Is die gecastreerd?
1. Hij zal wellicht niet allergisch zijn voor kip,maar wel wat in de kip zit.
Groeihormonen ,antibiotica etc,het zijn echt geen kippen van een boertje in de peel
2. Gebruik je anti vlooienmiddel ?
Hier zo,n zelfde situatie en de aanleiding wellicht
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=28239
1. Hij is gecastreerd en inm 10 jaar.
Daar zat ik dus net ook aan te denken en dus wil ik de biologische kip versie van CB proberen.

2. Nee, niet meer. Na de behandeling te hebben afgerond vind ik het niet meer nodig. Hij heeft ze gehad na contact te hebben gehad met een buur kat maar die mensen en katten wonen hier niet meer.

Top daar heb ik wat aan! (ook al gaat t over een hond) Thx! ^O^

[ Bericht 7% gewijzigd door Outpost76 op 10-02-2011 21:40:26 ]
pi_92609825
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:27 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ook dat van de vlooien moet ik ontkrachten helaas.
Een van mijn honden heeft een vlooienallergie, die heeft nooit vlooien, maar als er een vlo op hem springt en over hem loopt is het al raak. En dan is het altijd bij de plek boven zijn staart waar hij korstjes heeft want dat is de plek waar hij het snelste aan gaat knagen dan ;)
Hij is allergisch voor het speeksel van vlooien, niet voor de beten an sich ;)
Wodan heeft geen vlooien geloof me. Daarbij komt hij geen andere katten tegen en woont in een flat waardoor hij hoog uit op een balkon buitenkomt. (ja sneu want een kat heeft meer ruimte nodig. Hij is hier dan ook all1 uit nood terecht gekomen.) Dus hoe zou hij in contact moeten komen met een vlo? En wel die klachten al maanden hebben?
pi_92610050
enkel spiervlees geven ,of nog liever wild .
Medicijn wat de katten van je ouders krijgen zal waarschijnlijk prednison zijn .
Poezen waarschijnlijk gesteriliseerd ?
Zie je het patroon ?
pi_92611393
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:41 schreef zeeeend het volgende:
enkel spiervlees geven ,of nog liever wild .
Medicijn wat de katten van je ouders krijgen zal waarschijnlijk prednison zijn .
Poezen waarschijnlijk gesteriliseerd ?
Zie je het patroon ?
Het is 100% geen prednison want dat is het enige middel wat mijn DA Wodan kon geven om te kijken of het resultaat had. (na de schimmel test en een peniciline kuur) Ik wilde daar zelf all1 niet aan want als artsen of da's t niet weten geven ze maar prednison. :|W

Ik ga eerst het biologische eten van CB proberen. ;) Wodan is diabeet en mag volgens bijna alles op internet alleen maar kip (het bevat geen koolhydraten zodat de ontregelde alvleesklier ontzien wordt). Dat is dus voor mij (ook al zit er ook rund in) op het moment het beste alternatief.

Edit : Mits er bewijs is dat het ook anders kan natuurlijk. :Y ^O^

Poezen zijn idd gesterilizeerd maar eten geen vers voer omdat mn ouders er nog niet aan willen. Dit mede ook omdat Wodan er nog niet overtuigend beter van is gaan functioneren....

Nee ik zie geen patroon. :@

[ Bericht 2% gewijzigd door Outpost76 op 10-02-2011 23:00:11 ]
pi_92615918
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:22 schreef zeeeend het volgende:

Ik lees je andere topic ook betreft Bibi ,er zit graan in .
Mijn oudste hond hoeft maar 1 stukje van een hondenkoekje te eten en ik ben twee weken onderweg
jeuk rode plekken ,hotspots ,klam
Ik zou er niet aan beginnen
Zo iets las ik in het andere topic idd ook. :D

Thx! ^O^
pi_92617401
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 21:55 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Het is 100% geen prednison want dat is het enige middel wat mijn DA Wodan kon geven om te kijken of het resultaat had. (na de schimmel test en een peniciline kuur) Ik wilde daar zelf all1 niet aan want als artsen of da's t niet weten geven ze maar prednison. :|W

Ik ga eerst het biologische eten van CB proberen. ;) Wodan is diabeet en mag volgens bijna alles op internet alleen maar kip (het bevat geen koolhydraten zodat de ontregelde alvleesklier ontzien wordt). Dat is dus voor mij (ook al zit er ook rund in) op het moment het beste alternatief.

Edit : Mits er bewijs is dat het ook anders kan natuurlijk. :Y ^O^

Poezen zijn idd gesterilizeerd maar eten geen vers voer omdat mn ouders er nog niet aan willen. Dit mede ook omdat Wodan er nog niet overtuigend beter van is gaan functioneren....

Nee ik zie geen patroon. :@
Je haalt de hormoon huishuiding door de war.
Je merkt het aan het haar ,je merkt het aan de huid.
Dus om in goede conditie te blijven moet het lichaam al harder werken .
Bloed zuiverende werking loopt terug bij ouderdom,je kan als 20 jarige veel meer bier verstouwen dan als vijftigste.
Het ontgiften duurt langer .
Combineer je dat dan met bepaalde stoffen die in voeding zitten en lang in het lichaam achterblijven
kunnen ze het op de oude dag niet meer aan .
Je moet dus steeds zuiverder materiaal gaan voeren .
Zelfde als wormenpillen ,antivlooiendruppels allemaal aanslagen op het immuunsysteem,net als antibiotica.
Vaak word ook nog een ziek dier een vlooienmiddel in samenwerking met een wormenpil gegeven.
Belast je hem nog meer ,vicieuze cirkel
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:02:33 #25
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_92630755
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:23 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Je haalt de hormoon huishuiding door de war.
Je merkt het aan het haar ,je merkt het aan de huid.
Dus om in goede conditie te blijven moet het lichaam al harder werken .
Bloed zuiverende werking loopt terug bij ouderdom,je kan als 20 jarige veel meer bier verstouwen dan als vijftigste.
Het ontgiften duurt langer .
Combineer je dat dan met bepaalde stoffen die in voeding zitten en lang in het lichaam achterblijven
kunnen ze het op de oude dag niet meer aan .
Je moet dus steeds zuiverder materiaal gaan voeren .
Zelfde als wormenpillen ,antivlooiendruppels allemaal aanslagen op het immuunsysteem,net als antibiotica.
Vaak word ook nog een ziek dier een vlooienmiddel in samenwerking met een wormenpil gegeven.
Belast je hem nog meer ,vicieuze cirkel
De keuze om hem biologisch voer te gaan geven is dus een goede?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')