Hier zijn de pizzaatjes naar binnen gewerkt

Werkte prima met dat niet-instant-gist-spul, het deeg was makkelijk dubbel zo groot geworden in de koelkast.
Vriendin en ik konden niet beslissen wat het zou worden, dus hebben we er maar minipizza's van gemaakt met vanalles erop. Eerst een grote hawai van 1/3de van het deeg, en van de rest vier kleintjes. Voor de saus had ik gewoon een pakje gezeefde tomaten genomen en daar wat knoflook en vier soorten kruiden doorheen gegooid.
Het uitrollen van de pizzabodem heeft me wel nog veel moeite gekost. De eerste klomp deeg bleef hard aan de deegrol plakken, en ik heb er veel te veel mee lopen klooien en kneden voor het de oven in ging, en er alle luchtigheid weer uitgedrukt. Het gevolg was dat het een hele dunne, harde koek geworden was. De saus was wel okee, maar daar zit nog een hoop ruimte voor verbetering. Hamblokjes, mozarella en ananas maakten het een doorsnee hawai pizza. Lekker, maar dat vind ik van de hawai pizza uit het diepvriesvak van de supermarkt ook. Ik vond m niet zo heel bijzonder dus.
Daarna werd het beter. Ik had door dat ik gewoon wat bloem op de deegrol moest gooien, en meteen gaan rollen, niet gaan kneden en duwen. Twee luchtige bodems, eentje met tomatensaus en mozarella en verse basilicumblaadjes, en eentje met hele kleine plakjes salamiworst, champignons, hamblokjes, mozzarella en tomatensaus. Een minimale en een overvolle dus, en allebei heerlijk! Vooral die minimalistische verbaasde me, normaal ben ik wel van het rijkelijk belegd maar dit was echt heel lekker
Voor de laatste twee mini's ben ik voor een hamblokjes, saus, mozarella en schijfjes verse tomaat gegaan. Ook erg lekker, maar niet beter dan die vorige met vlees, en de laatste is een kopie van die minimale geworden omdat die zo erg beviel. Heerlijk!
Wat ik nu wel heb, is heel veel toppings in mijn koelkast. Ik had er nooit zo bij stilgestaan, maar eigenlijk ligt er niet zo veel op een pizza. Ik heb nu een bakje champignons waar er maar 1 uit gebruikt is, een blik ananas waar 1 schijfje uit opgegeten is, een doosje mini-worstjes waar er maar 3 uit gegaan zijn, een pak hamblokjes (de enige die op ging, maar het was een duo pak :S), en een hele struik verse basilicum... En dan heb ik nog niet eens die set van drie paprika's gekocht die ik er eigenlijk ook op wilde hebben. Hoe doen jullie dat dan? Gelijk een week lang alleen pizza eten?
Voor volgende keer (die komt er nu wel zeker!) ga ik voor meer soorten kaas en een "echt" sausrecept, moet ie nog beter worden! Gelijk ook eens zoeken naar die instant gist