Anders verdiep je je even een klein beetje in wat die dingen normaal in goede staat kostenquote:Op donderdag 10 februari 2011 20:56 schreef TeleluvR het volgende:
3000 euro voor een kapotte camper is wel een beetje jammer
Daar ben ik nu mee bezig. Tot dusver is een niet-rijdende vw-bus voor 3000 euro een beetje jammerquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Anders verdiep je je even een klein beetje in wat die dingen normaal in goede staat kosten![]()
Het is jammer dat hij niet rijdt, maar wat ik voor 3-4000 euro op marktplaats zie is helemaal jammerquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:08 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Daar ben ik nu mee bezig. Tot dusver is een niet-rijdende vw-bus voor 3000 euro een beetje jammer
jep benzine de zwaarste luchtgekoelde motor met 2 carbs.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Anders verdiep je je even een klein beetje in wat die dingen normaal in goede staat kosten![]()
Jammer dat het een benzine is (toch?).
Als je de goeie kop erbij hebt zou het nog wel de moeite zijn om die te vervangen, auto's met dergelijke defecten verkopen je sowieso niet goed.
moet even eerlijk zeggen dat de dakgootjes in mindere staat zijn. rest is hij hard en goed!quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Het is jammer dat hij niet rijdt, maar wat ik voor 3-4000 euro op marktplaats zie is helemaal jammer. Dan is deze dr toch echt wel een stukkie beter aan toe! (oke, op de motor na dan
)
bron: www.teedrie.nlquote:Volkswagen heeft indertijd eerst de luchtgekoelde motoren ingebouwd. Dit zijn zoals we gewend zijn zeer betrouwbare motoren en kunnen ontzettend veel kilometers meegaan mits goed onderhouden! En onderhouden betekend in dit geval; rustig mee om gaan. Aan onderhoud zit er doorgaans niet veel meer aan dan olieverversen en bougies etc. gewoon het kleine onderhoud. Contactpunten en kleppen hoeven niet meer in de gaten gehouden te worden tenzij het een injectieblok is maar die zijn maar weinig te vinden in Nederland.
De luchtgekoelde zijn er in 2.0 liter en 1.6 liter helaas is hier ook weer een feit dat de 1.6 eigenlijk te zwak voor de zware bus is of je moet erg willen ontstressen. De 2.0 is een goede motorisering en geeft dusdanige spirit aan de bus dat je zelfs wel eens een automobilist kunt laten schrikken bij de verkeerslichten.
Ach, als dat het enige is, na 30 jaarquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:25 schreef T42 het volgende:
[..]
moet even eerlijk zeggen dat de dakgootjes in mindere staat zijn. rest is hij hard en goed!
vinden van de kop is moeilijkerquote:Op maandag 14 februari 2011 00:08 schreef L0we het volgende:
[..]
Ach, als dat het enige is, na 30 jaar.
Helaas heb ik het geld er niet voor... Die kop vervangen zal niet al te moeilijk zijn, en dan heb je toch een erg leuke camper.
die bestaat niet voor de T3 maar die gegevens kun je wel op internet vinden natuurlijk.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:07 schreef zuigmarmot het volgende:
Inderdaad, het zelf vervangen van die kop is de moeite niet, bij een luchtgekoelde motor zeker.
Je moet natuurlijk wel nog de juiste informatie hebben m.b.t. de aandraaimomenten e.d., maar ik neem aan dat TS er wel een vraagbaak bij heeft ?
Maar gelukkig wel genoeg technische documentatiequote:Op maandag 14 februari 2011 16:15 schreef T42 het volgende:
[..]
die bestaat niet voor de T3 maar die gegevens kun je wel op internet vinden natuurlijk.
klopt alles is te vinden ook onderdelen zijn goed aan te komenquote:Op maandag 14 februari 2011 17:11 schreef L0we het volgende:
[..]
Maar gelukkig wel genoeg technische documentatie
Waarom de hele motor vervangen? Je hebt er toch ook nog een goeie kop bij?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:01 schreef T42 het volgende:
tegen meerprijs kan er een andere motor ingebouwd worden (tegen de motor en monteurs kosten)
dat gaat snellerquote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:25 schreef L0we het volgende:
[..]
Waarom de hele motor vervangen? Je hebt er toch ook nog een goeie kop bij?
Dat is waar ja, de kop vervangen is wel wat meer werk, maar dat zou mij ook wel wat meer voldoening geven.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:52 schreef T42 het volgende:
[..]
dat gaat sneller4 boutjes en wat kabels.
en kan de kop heel makkelijk verkopen omdat er veel vraag naar is
ik ook niet daaromquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:32 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is waar ja, de kop vervangen is wel wat meer werk, maar dat zou mij ook wel wat meer voldoening geven.
Dood en doodzonde dat ik het geld er nu niet voor heb... (maar dat had ik al gezegd volgens mij)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |