abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 juni 2002 @ 00:55:58 #1
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_4522012
Waarom zit iedereen er altijd zo op te hameren dat je vertrouwen in jezelf moet hebben en van jezelf moet houden? Wat als daar nu totaal geen aanleiding voor is? Wat als je een kutleven hebt (voornamelijk door je eigen falen in het verleden), je hele leven al alleen bent en geen uitzicht hebt op verbetering?

Waarom zelfvertrouwen hebben tegen beter weten in?

Dit is niet allemaal autobiografisch, gedeeltelijk wel

For great justice!
pi_4522153
het heeft toch al wat zelfvertrouwen om zo een onderwerp te posten
onder
  maandag 10 juni 2002 @ 01:07:26 #3
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_4522156
Ik snap wat je bedoelt, een half jaar geleden had ik ook zo'n reactie kunnen plaatsen.
Je weet pas wat mensen bedoelen als je eindelijk zo ver bent; als het beter gaat en je zelfvertrouwen hebt.

Maar, echt waar; positief denken, hoe clichématig het ook is, is de belangrijkste stap...

Action is the enemy of thoughts
pi_4522167
quote:
Op maandag 10 juni 2002 00:55 schreef QyRoZ het volgende:
Waarom zit iedereen er altijd zo op te hameren dat je vertrouwen in jezelf moet hebben en van jezelf moet houden? Wat als daar nu totaal geen aanleiding voor is? Wat als je een kutleven hebt (voornamelijk door je eigen falen in het verleden), je hele leven al alleen bent en geen uitzicht hebt op verbetering?

Waarom zelfvertrouwen hebben tegen beter weten in?

Dit is niet allemaal autobiografisch, gedeeltelijk wel

zeik es niet zo! iedereen maakt wel fouten. en oke hoe erg ze ook zijn als je het nu beter wil doen dan zit er niet zo veel anders op dan dat gewoon proberen en leren van je fouten enzo. spijt hebben kan best goed zijn maar de hele tijd op jezelf gaan lope zeike dat je nep bent enzo daar schiet je helemaal nix meej op. gwoon zelfvertrouwen tussen beter weten in dus zoals jij dat noemt. moet dan maar he.

kip

pi_4522173
tja.. zelfvertrouwen.... zonder ook maar een klein beetje van dat kom je niet ver, dan durf je bij wijze van spreken de weg niet eens over te steken...
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
pi_4522233
Wanneer je je shit voelt en je hebt geen zelfvertrouwen., dan heb je geen reden/motivatie om uit die shit te komen. Als je wilt vechten om eruit te komen, heb je het al verloren voordat je eraan begonnen bent...omdat je geen vertrouwen hebt dat het gaat lukken.

Als je dat maar lang genoeg volhoudt, wordt je heel erg depri...de enige motivatie die je dan nog overeind houdt zijn woede en verdriet tegen jezelf en tegen andere...niet de oplossing dus.

En ja, ook dit gaat deels over mezelf...ben nu al maanden uit m'n "dipje"...en ik voel me prima (en als ik terug kijk op die tijd denk ik "WTF deed ik toen...")

pi_4522324
Met zelfvertrouwen kun je jezelf weer opbouwen. Met hoop op een goede toekomst, kun je het ook door dat zelfvertrouwen waarmaken.
Zonder zelfvertrouwen denk je niets te kunnen en ga je ook geen stappen ondernemen om je leven beter te maken.
Zelf heb ik hier ook in sommige aspecten wel wat moeite mee.
  maandag 10 juni 2002 @ 01:33:17 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_4522349
quote:
Op maandag 10 juni 2002 01:07 schreef Reintje het volgende:
Je weet pas wat mensen bedoelen als je eindelijk zo ver bent; als het beter gaat en je zelfvertrouwen hebt.
volgens mij haal je dan alleen maar oorzaak en gevolg door elkaar.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 10 juni 2002 @ 10:29:05 #9
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_4523633
quote:
Op maandag 10 juni 2002 01:30 schreef SPee het volgende:
Met zelfvertrouwen kun je jezelf weer opbouwen. Met hoop op een goede toekomst, kun je het ook door dat zelfvertrouwen waarmaken.
Zonder zelfvertrouwen denk je niets te kunnen en ga je ook geen stappen ondernemen om je leven beter te maken.
Zelf heb ik hier ook in sommige aspecten wel wat moeite mee.
Maar is het hebben van zelfvertrouwen in zo'n situatie dan niet zoiets als hopen dat Nederland wereldkampioen word op het WK?
For great justice!
  maandag 10 juni 2002 @ 10:46:24 #10
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_4523798
quote:
Op maandag 10 juni 2002 10:29 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Maar is het hebben van zelfvertrouwen in zo'n situatie dan niet zoiets als hopen dat Nederland wereldkampioen word op het WK?

Je kunt iig met veel zelfvertrouwen zorgen dat je een eind komt. Dat je toevallig geen wereldkampioen wordt, tsjah.... maar dan heb je het iig met overtuiging geprobeerd en meestal werkt dat effectiever

prrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')