Da's wel een goeie eigenlijk...quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:06 schreef welkominspace het volgende:
kun je vast wel platstampen en met wat water via een spuitje in z'n bek geven
Ik zou dit overleggen met de dierenarts, wie weet misschien nog wel truukjes of andere medicatie of een andere vorm van medicatie (bv suspensie ipv pil). Van sommige pillen zij er ook varianten met kipsmaak.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:57 schreef WendsyWobble het volgende:
Onze kat van 7 jaar heeft lekkende hartkleppen en is daardoor ook altijd benauwd. Hij lijkt er verder niet veel last van de hebben, het is een vrolijke en active kat maar het wordt wel steeds erger. Nu hebben we voor zijn hartconditie pillen gekregen voor elke dag (die ook de benauwdheid iets verminderen) maar het is een ramp om hem die toe te dienen. In een stukje vlees of kaas werkt niet want hij lust alleen maar droge brokken. Het in zijn bek gooien werkt ook niet, gaat heel erg met zijn kop schudden en schuimbekken en spuugt het uiteidenlijk weer uit. Bovendien heeft hij daar zoveel stres van dat hij nog benauwder wordt. Dus hebben we besloten om te stoppen met de medicatie en de natuur zijn werk te laten doen. Nu wil ik graag jullie mening weten; hebben we de juiste beslissing genomen of is het cru/not done om hem niet die medicatie te geven?
Weer helemaal met je eens.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:35 schreef trovey het volgende:
Tja, moeilijk...zelf zou ik nog even doorzetten om te zien of er toch nog een methode is om die pillen (of medicijnen in een andere vorm) binnen te krijgen maar dat zeggende heb ik ook een kat gehad welke zo extreem angstig was voor mensen dat apart voeren en medicatie geven (i.v.m. nierfalen) er niet inzat. Helaas heb ik toen ook moeten besluiten(in overleg met de dierenarts) om de natuur haar gang te laten gaan ondanks het feit dat ze met apart voer en medicijnen langer had kunnen leven maar wel met elke dag heel veel stress voor de kat en haar toen al jaren kennende wilde ik haar dat niet aandoen, liever een jaartje gelukkig samen met de andere katten en ver weg van al die enge mensen dan dat elke dag moeten vangen en apart moeten zetten of nog erger de pil in de bek moeten doen bij een kat welke doodsbang is voor een half of 1 jaar langer leven. Jij kent je kat het beste en alleen jij kunt de beslissing nemen wat de beste oplossing is voor je kat in dit geval.
Hoe dan ook, veel sterkte met een besluit nemen.![]()
Hier niet. Vieze poten worden eerst grondig geschudt en afgeveegd aan de krabpaal, mijn broek, de bank of de mat. De laatste beetjes worden met een ontzettend vies gezicht heel voorzichtig weggelikt.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:02 schreef krakkemieke het volgende:
Als verstoppen niet werkt, fijnstampen en met iets plakkerigs als leverworst op de poot smeren. Vieze poten worden schoongelikt!
wat een onzin reactie, ik heb destijds ook besloten om mijn kat de medicijnen niet te geven en hij heeft nog 3 jaar geleefd.quote:Op zondag 13 februari 2011 10:15 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Pillenschieter, vragen of er een injecteerbaar alternatief is, of weet ik veel wat.
Als er geen andere opties zijn, zou ik haar laten inslapen.
Je gaat toch niet wachten tot je dier langzaam stikt? Hoe triest ben je dan?
Dan beter een ietswat vroegere, maar vreedzamere dood.
Ze geeft aan dat de kat nu al constant benauwd is.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
wat een onzin reactie, ik heb destijds ook besloten om mijn kat de medicijnen niet te geven en hij heeft nog 3 jaar geleefd.
als het echt misgaat ben je altijd snel genoeg bij de dierenarts maar om een dier uit voorzorg maar in te laten slapen is echt nonsens
soms werkt dit een poos, maar kat weigert de easypil toch ook regelmatig. Dat plakkerige vind hij toch onaangenaam.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:39 schreef RandomMoron het volgende:
die easy pill werkt hier als een trein! ze vinden het heerlijk
Ligt er maar een beetje aan hoe erg het is...erg moeilijk te zeggen natuurlijk als het beestje niet voor je staat.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
wat een onzin reactie, ik heb destijds ook besloten om mijn kat de medicijnen niet te geven en hij heeft nog 3 jaar geleefd.
als het echt misgaat ben je altijd snel genoeg bij de dierenarts maar om een dier uit voorzorg maar in te laten slapen is echt nonsens
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |