Oh, ik zou me kunnen voorstellen dat Laura inderdaad niet van publiciteit houdt. Dan blijkt dát in ieder geval toch te kloppen.quote:Op maandag 28 februari 2011 09:18 schreef livelink het volgende:
Zoals ze nu overkwam in dit interview kreeg ik wel medelijden met haar omdat ze moet spreken bij de Hiswa. Dat moet echt een drama voor haar zijn, lijkt me.
En dan te bedenken dat als ze gewoon gewacht had totdat ze zelf haar geld bij elkaar had gespaard, ze de hele reis had mogen doen precies zoals zij dat wil. Net zoals haar ouders het ook hebben kunnen doen op hun eigen manier. Je zou die vader toch een schop geven dat hij zijn dochter niet diezelfde kansen geeft.
Een idee kan je ook aangepraat worden he?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:02 schreef livelink het volgende:
Ik geloof wel dat het idee van Laura zelf was, ik kan me dat zelfs goed voorstellen. Het is toch iets bijzonders zo'n wereldreis en het idee om van school en alles weg te kunnen en het idee dat je de jongste bent die dat doet.
Ik denk alleen dat haar vader die droom in goede banen had kunnen leiden, maar dat niet heeft gedaan.
Ik ben zo bang dat dit niet is wat Laura eigenlijk gewild had. Natuurlijk, het blijft bijzonder, maar alle negativiteit eromheen maakt het toch wat minder leuk, lijkt mij. En zo'n uitstapje naar de Hiswa lijkt me vreselijk voor haar. Niet alleen om daar te spreken maar ook als onderbreking van haar reis.
Misschien zie ik het helemaal fout en is ze ook belust op al dit soort aandacht en publiciteit, maar dat strookt niet met mijn beleving van haar wens om in haar eentje rond de wereld te zeilen.
In geval van Laura op dat bootje, had ze maar 1 richting om in weg te kunnen kijken. En dat was naar links. Naar rechts, zou ze meteen tegen haar bootje aankijken. Maar opvallend vond ik het wel, dat ze inderdaad steeds weg keek van de camera, en ook de interviewer. Er staan geen autocue's in de zee geparkeerd, dus dat was de reden iig nietquote:Op maandag 28 februari 2011 20:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus zowel met liegen als je iets herinneren zou je naar links kijken En als je je iets voorstelt naar rechts? Dat is wel apart. Je zou zeggen dat je dan ook naar rechts kijkt als je iets verzint.
Volgens haar oma is ze een sterke persoonlijkheid en vanaf vandaag moet ze spreken voor publiek! En dat is voor veel mensen ook best moeilijk. Maar hoop wel voor haar dat haar dat goed afgaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:50 schreef Gia het volgende:
Ik ben niet bepaald een Laura-fan, maar kan me dat wegkijken wel voorstellen.
Heb zelf ook heel lang moeite gehad mensen recht aan te kijken, als ik tegen hen praatte.
Vraag me niet waarom, ik kon dat gewoon niet.
Met een camera moet dat nog veel lastiger zijn. Je moet een erg sterke persoonlijkheid zijn om tijdens zo'n interview recht in een camera te kunnen kijken.
Ze maakt een afstandelijke, hautaine indruk ja.. maar er was toch ook al iets in die richting vastgesteld door een psycholoog, indertijd?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 06:39 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
In geval van Laura op dat bootje, had ze maar 1 richting om in weg te kunnen kijken. En dat was naar links. Naar rechts, zou ze meteen tegen haar bootje aankijken. Maar opvallend vond ik het wel, dat ze inderdaad steeds weg keek van de camera, en ook de interviewer. Er staan geen autocue's in de zee geparkeerd, dus dat was de reden iig niet
Wat de reden wel was, kunnen we enkel naar gissen. Deze manier van optreden geeft echter wel een heel hautaine indruk, een beeld dat zeker niet bij een meisje van amper 15 jaar oud past.
Wat moet je daar nu op zeggen? Laura heeft een beveiliger en een fanclub.quote:
Dat laatste begrijp ik dan weer wel (denk ik) Ze moet dit doen op kosten van de gulle gevers. Sponsoren dus. En die zijn vaak guller wanneer het om het leveren van een prestatie gaat dan wanneer het om een lange vakantie gaat. In een interview geeft ze ook aan dat ze grotendeels afhankelijk is van particulieren omdat ze geen contracten af wil sluiten met de media etc. Dit wil ze niet omdat ze "vrij" wil zijn. Maar kan het hele interview niet terug vindenquote:Op woensdag 2 maart 2011 14:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De volgende vraag zou moeten zijn of je wereldreis eigenlijk wel lineair moet zijn. Als je hem toch onderbreekt, kun je ook je bestemmingen in willekeurige volgorde bezoeken
Verder snap ik niet dat Laura het nog steeds over 'solo' en 'record' heeft..
Van die site:quote:Op woensdag 2 maart 2011 15:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat laatste begrijp ik dan weer wel (denk ik) Ze moet dit doen op kosten van de gulle gevers. Sponsoren dus. En die zijn vaak guller wanneer het om het leveren van een prestatie gaat dan wanneer het om een lange vakantie gaat. In een interview geeft ze ook aan dat ze grotendeels afhankelijk is van particulieren omdat ze geen contracten af wil sluiten met de media etc. Dit wil ze niet omdat ze "vrij" wil zijn. Maar kan het hele interview niet terug vindenStond volgens mij op die Hyves maar is nu weg?
Verder vond ik haar behoorlijk arrogant overkomen, maar dat kan aan mij liggen.
Hier staan trouwens een aantal filmjes etc., maar heb nog geen zin gehad ze te kijken.
Ik moet er om lachen dat iedereen dat verhaal over die non-stop soloreis heeft bijgesteld.quote:Laura zal haar wereldsolozeilreis niet non-stop gaan zeilen zodat ze veel kan zien, mensen ontmoeten, andere culturen en ervaringen op kan doen onderweg!
Laura zal op 20 september 2012 zeventien worden, en moet dus voor die datum de tocht hebben voltooid als ze als jongste solozeilster wil eindigen.
De prioriteit ligt bij de wereldreis zelf!
En wat ik eerder al zei: als er morgen een 15 jarige wel non-stop rond de wereld gaat zeilen is hij/zij maanden eerder terug dan dit meiske en heeft ze het dus echt allemaal voor de kat zijn k.. gedaan! Maar dat is allemaal helemaal niet belangrijk. Belangrijk is dat LD dit wil!! Volgens mij waren dat zo ongeveer de eerste twee woorden die ze kon spreken: IK WIL!!!quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Van die site:
[..]
Ik moet er om lachen dat iedereen dat verhaal over die non-stop soloreis heeft bijgesteld.
Ik kan me niet voorstellen dat dit waar is maar zo ja dan had ik als marine personeel dienst willen weigeren op grond van morele bezwaren.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:23 schreef spuitje het volgende:
[..]
Waarop ik eigenlijk doelde waren sommige reacties in haar gastenboek. Kan het me namenlijk niet voorstellen dat mensen het echt normaal vinden dat er een marineschip beschikbaar wordt gesteld om een vakantieschip te begeleiden. Zelfs als het om een recordpoging zou gaan zou ik het vreemd vinden.
Een reactie van de familie heb ik nog nergens gelezen overigens, maar misschien wordt er in het interview wat LD heeft gegeven over gesproken? Kan alleen dat interview nog nergens vinden.
Naar een vast punt kijken is toch ook een trucje om niet zeeziek te worden?quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:24 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
ik denk dat ik weet waarom ze in het jeugdjournaal steeds naar links keek.
daar lag natuurlijk land.... daar houd ze toch stiekem meer van
Ga je me nou vertellen dat ze dat nog voor elkaar gekregen heeft ook?quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:27 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dit waar is maar zo ja dan had ik als marine personeel dienst willen weigeren op grond van morele bezwaren.
Wat een kots.
Papa zal nog teleurgesteld in haar zijn als ze dat 'record' niet haalt. Misschien zet ze zich met al die tripjes aan land wel tegen papa af.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:13 schreef spuitje het volgende:
[..]
En wat ik eerder al zei: als er morgen een 15 jarige wel non-stop rond de wereld gaat zeilen is hij/zij maanden eerder terug dan dit meiske en heeft ze het dus echt allemaal voor de kat zijn k.. gedaan! Maar dat is allemaal helemaal niet belangrijk. Belangrijk is dat LD dit wil!! Volgens mij waren dat zo ongeveer de eerste twee woorden die ze kon spreken: IK WIL!!!
Neen volgens mij is het gewoon rumoer en hearsay.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ga je me nou vertellen dat ze dat nog voor elkaar gekregen heeft ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |