abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93431623
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:18 schreef livelink het volgende:
Zoals ze nu overkwam in dit interview kreeg ik wel medelijden met haar omdat ze moet spreken bij de Hiswa. Dat moet echt een drama voor haar zijn, lijkt me.
En dan te bedenken dat als ze gewoon gewacht had totdat ze zelf haar geld bij elkaar had gespaard, ze de hele reis had mogen doen precies zoals zij dat wil. Net zoals haar ouders het ook hebben kunnen doen op hun eigen manier. Je zou die vader toch een schop geven dat hij zijn dochter niet diezelfde kansen geeft.
Oh, ik zou me kunnen voorstellen dat Laura inderdaad niet van publiciteit houdt. Dan blijkt dát in ieder geval toch te kloppen.
Misschien wel vandaar de problemen met de vorige sponsor en de camera's op haar boot. En wie weetm in hoeverre ze feitelijk zelf die column schrijft. Haar oma schrijft iig. ook graag.
Alles wijst erop dat vooral de familie op geld en publiciteit belust is.
Maar mss. vergis ik me en was het idee om per sé als jongste rond de wereld te willen 'zeilen' - en zich daarom te laten sponsoren - echt een idee van haarzelf.
Het lijkt nl. ook wel op een puberale gril.
Misschien leren we ooit nog eens meer over de achtergrond van dit toch wel heel aparte verhaal :P
pi_93431656
Naar links kijken kan ook duiden op onwaarheden:

naar linksboven:Als dit gebeurt dan is er iets aan de hand. Linksboven kijken staat voor het maken van visueel geconstrueerde beelden. Dit kan onschuldig zijn, zoals bijvoorbeeld tijdens het denken over de hoe een roodgestreept konijn eruit ziet, maar kan ook indicatief zijn voor een leugen.

naar links:Net zoals het kijken naar linksboven is ook gewoon links kijken een signaal van een bedachte of geconstrueerde indruk. Het betreft hier een bedacht geluid, of een bewering van "iets gehoord te hebben".
  maandag 28 februari 2011 @ 11:02:39 #178
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93432117
Ik geloof wel dat het idee van Laura zelf was, ik kan me dat zelfs goed voorstellen. Het is toch iets bijzonders zo'n wereldreis en het idee om van school en alles weg te kunnen en het idee dat je de jongste bent die dat doet.
Ik denk alleen dat haar vader die droom in goede banen had kunnen leiden, maar dat niet heeft gedaan.
Ik ben zo bang dat dit niet is wat Laura eigenlijk gewild had. Natuurlijk, het blijft bijzonder, maar alle negativiteit eromheen maakt het toch wat minder leuk, lijkt mij. En zo'n uitstapje naar de Hiswa lijkt me vreselijk voor haar. Niet alleen om daar te spreken maar ook als onderbreking van haar reis.
Misschien zie ik het helemaal fout en is ze ook belust op al dit soort aandacht en publiciteit, maar dat strookt niet met mijn beleving van haar wens om in haar eentje rond de wereld te zeilen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_93434889
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:02 schreef livelink het volgende:
Ik geloof wel dat het idee van Laura zelf was, ik kan me dat zelfs goed voorstellen. Het is toch iets bijzonders zo'n wereldreis en het idee om van school en alles weg te kunnen en het idee dat je de jongste bent die dat doet.
Ik denk alleen dat haar vader die droom in goede banen had kunnen leiden, maar dat niet heeft gedaan.
Ik ben zo bang dat dit niet is wat Laura eigenlijk gewild had. Natuurlijk, het blijft bijzonder, maar alle negativiteit eromheen maakt het toch wat minder leuk, lijkt mij. En zo'n uitstapje naar de Hiswa lijkt me vreselijk voor haar. Niet alleen om daar te spreken maar ook als onderbreking van haar reis.
Misschien zie ik het helemaal fout en is ze ook belust op al dit soort aandacht en publiciteit, maar dat strookt niet met mijn beleving van haar wens om in haar eentje rond de wereld te zeilen.
Een idee kan je ook aangepraat worden he?
Ze heeft al een paar keer flink op de pers afgegeven, ze geeft vaak aan al die aandacht maar niets te vinden! En dan ineens wel totaal onverwacht op de HISWA aanwezig zijn, dagelijks nog wel!
Ze moet wel zorgen dat ze de aandacht van de pers blijft houden, er moet tenslotte wel geld blijven binnen komen, zo eenvoudig is het volgens mij.
Maar goed, ze zal dus ook met de pers praten dus er verschijnt vast wel iets in het AD. Misschien zelfs wel weer in het Jeugdjournaal.
pi_93443546
Maar ze is nu in Nederland neem ik aan? Want morgen moet ze optreden.
pi_93457687
Dus zowel met liegen als je iets herinneren zou je naar links kijken En als je je iets voorstelt naar rechts? Dat is wel apart. Je zou zeggen dat je dan ook naar rechts kijkt als je iets verzint.
pi_93477375
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus zowel met liegen als je iets herinneren zou je naar links kijken En als je je iets voorstelt naar rechts? Dat is wel apart. Je zou zeggen dat je dan ook naar rechts kijkt als je iets verzint.
In geval van Laura op dat bootje, had ze maar 1 richting om in weg te kunnen kijken. En dat was naar links. Naar rechts, zou ze meteen tegen haar bootje aankijken. Maar opvallend vond ik het wel, dat ze inderdaad steeds weg keek van de camera, en ook de interviewer. Er staan geen autocue's in de zee geparkeerd, dus dat was de reden iig niet :D

Wat de reden wel was, kunnen we enkel naar gissen. Deze manier van optreden geeft echter wel een heel hautaine indruk, een beeld dat zeker niet bij een meisje van amper 15 jaar oud past.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 09:50:15 #183
3542 Gia
User under construction
pi_93479564
Ik ben niet bepaald een Laura-fan, maar kan me dat wegkijken wel voorstellen.
Heb zelf ook heel lang moeite gehad mensen recht aan te kijken, als ik tegen hen praatte.
Vraag me niet waarom, ik kon dat gewoon niet.

Met een camera moet dat nog veel lastiger zijn. Je moet een erg sterke persoonlijkheid zijn om tijdens zo'n interview recht in een camera te kunnen kijken.
pi_93479822
Vo
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:50 schreef Gia het volgende:
Ik ben niet bepaald een Laura-fan, maar kan me dat wegkijken wel voorstellen.
Heb zelf ook heel lang moeite gehad mensen recht aan te kijken, als ik tegen hen praatte.
Vraag me niet waarom, ik kon dat gewoon niet.

Met een camera moet dat nog veel lastiger zijn. Je moet een erg sterke persoonlijkheid zijn om tijdens zo'n interview recht in een camera te kunnen kijken.
Volgens haar oma is ze een sterke persoonlijkheid en vanaf vandaag moet ze spreken voor publiek! En dat is voor veel mensen ook best moeilijk. Maar hoop wel voor haar dat haar dat goed afgaat.
pi_93480754
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 06:39 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

In geval van Laura op dat bootje, had ze maar 1 richting om in weg te kunnen kijken. En dat was naar links. Naar rechts, zou ze meteen tegen haar bootje aankijken. Maar opvallend vond ik het wel, dat ze inderdaad steeds weg keek van de camera, en ook de interviewer. Er staan geen autocue's in de zee geparkeerd, dus dat was de reden iig niet :D

Wat de reden wel was, kunnen we enkel naar gissen. Deze manier van optreden geeft echter wel een heel hautaine indruk, een beeld dat zeker niet bij een meisje van amper 15 jaar oud past.
Ze maakt een afstandelijke, hautaine indruk ja.. maar er was toch ook al iets in die richting vastgesteld door een psycholoog, indertijd?
Ze lijkt in ieder geval totaal onzeker in dat interview. Het zal idd. wel zwaar voor haar zijn, haar optreden op de HISWA.
pi_93537167
quote:
Wat moet je daar nu op zeggen? Laura heeft een beveiliger en een fanclub.
Wel goed dat er zelfs van de kinderen toch nog wat kritiek kwam.
Laura vindt dat het voor een record helemaal niets uitmaakt of je de reis onderbreekt of niet.. Dat is echt geniaal, zo ben ik ook al jaren bezig met een reis om de wereld. In hele kleine etappes dus. Ieder jaar een stukje :P
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2011 @ 13:59:21 #188
137949 Disana
pi_93537823
Ja dat jongetje dat ronduit zei dat het geen wereldreis meer is _O-
pi_93538248
De volgende vraag zou moeten zijn of je wereldreis eigenlijk wel lineair moet zijn. Als je hem toch onderbreekt, kun je ook je bestemmingen in willekeurige volgorde bezoeken :P

Verder snap ik niet dat Laura het nog steeds over 'solo' en 'record' heeft..
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2011 @ 14:16:11 #190
137949 Disana
pi_93538448
Nog mooier is natuurlijk als je de reis in een patroontje aflegt, bijvoorbeeld in de vorm van een ingewikkelde breisteek. Kun je zeggen dat het meditatief bedoeld is.
pi_93542568
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 14:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De volgende vraag zou moeten zijn of je wereldreis eigenlijk wel lineair moet zijn. Als je hem toch onderbreekt, kun je ook je bestemmingen in willekeurige volgorde bezoeken :P

Verder snap ik niet dat Laura het nog steeds over 'solo' en 'record' heeft..
Dat laatste begrijp ik dan weer wel (denk ik) Ze moet dit doen op kosten van de gulle gevers. Sponsoren dus. En die zijn vaak guller wanneer het om het leveren van een prestatie gaat dan wanneer het om een lange vakantie gaat. In een interview geeft ze ook aan dat ze grotendeels afhankelijk is van particulieren omdat ze geen contracten af wil sluiten met de media etc. Dit wil ze niet omdat ze "vrij" wil zijn. Maar kan het hele interview niet terug vinden :@ Stond volgens mij op die Hyves maar is nu weg?
Verder vond ik haar behoorlijk arrogant overkomen, maar dat kan aan mij liggen.

Hier staan trouwens een aantal filmjes etc., maar heb nog geen zin gehad ze te kijken.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2011 @ 16:08:26 #192
137949 Disana
pi_93543059
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 15:58 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat laatste begrijp ik dan weer wel (denk ik) Ze moet dit doen op kosten van de gulle gevers. Sponsoren dus. En die zijn vaak guller wanneer het om het leveren van een prestatie gaat dan wanneer het om een lange vakantie gaat. In een interview geeft ze ook aan dat ze grotendeels afhankelijk is van particulieren omdat ze geen contracten af wil sluiten met de media etc. Dit wil ze niet omdat ze "vrij" wil zijn. Maar kan het hele interview niet terug vinden :@ Stond volgens mij op die Hyves maar is nu weg?
Verder vond ik haar behoorlijk arrogant overkomen, maar dat kan aan mij liggen.

Hier staan trouwens een aantal filmjes etc., maar heb nog geen zin gehad ze te kijken.
Van die site:

quote:
Laura zal haar wereldsolozeilreis niet non-stop gaan zeilen zodat ze veel kan zien, mensen ontmoeten, andere culturen en ervaringen op kan doen onderweg!

Laura zal op 20 september 2012 zeventien worden, en moet dus voor die datum de tocht hebben voltooid als ze als jongste solozeilster wil eindigen.

De prioriteit ligt bij de wereldreis zelf!
Ik moet er om lachen dat iedereen dat verhaal over die non-stop soloreis heeft bijgesteld.
pi_93543351
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Van die site:

[..]

Ik moet er om lachen dat iedereen dat verhaal over die non-stop soloreis heeft bijgesteld.
En wat ik eerder al zei: als er morgen een 15 jarige wel non-stop rond de wereld gaat zeilen is hij/zij maanden eerder terug dan dit meiske en heeft ze het dus echt allemaal voor de kat zijn k.. gedaan! Maar dat is allemaal helemaal niet belangrijk. Belangrijk is dat LD dit wil!! Volgens mij waren dat zo ongeveer de eerste twee woorden die ze kon spreken: IK WIL!!!
pi_93543923
ik denk dat ik weet waarom ze in het jeugdjournaal steeds naar links keek.

daar lag natuurlijk land.... daar houd ze toch stiekem meer van
pi_93544057
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:23 schreef spuitje het volgende:

[..]

Waarop ik eigenlijk doelde waren sommige reacties in haar gastenboek. Kan het me namenlijk niet voorstellen dat mensen het echt normaal vinden dat er een marineschip beschikbaar wordt gesteld om een vakantieschip te begeleiden. Zelfs als het om een recordpoging zou gaan zou ik het vreemd vinden.

Een reactie van de familie heb ik nog nergens gelezen overigens, maar misschien wordt er in het interview wat LD heeft gegeven over gesproken? Kan alleen dat interview nog nergens vinden.
Ik kan me niet voorstellen dat dit waar is maar zo ja dan had ik als marine personeel dienst willen weigeren op grond van morele bezwaren.
Wat een kots. :r
pi_93544430
quote:
Op woensdag 2 maart 2011 16:24 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
ik denk dat ik weet waarom ze in het jeugdjournaal steeds naar links keek.

daar lag natuurlijk land.... daar houd ze toch stiekem meer van
Naar een vast punt kijken is toch ook een trucje om niet zeeziek te worden?
pi_93544512
quote:
Op woensdag 2 maart 2011 16:27 schreef Vengerr het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat dit waar is maar zo ja dan had ik als marine personeel dienst willen weigeren op grond van morele bezwaren.
Wat een kots. :r
Ga je me nou vertellen dat ze dat nog voor elkaar gekregen heeft ook? :D
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2011 @ 16:39:26 #198
137949 Disana
pi_93544674
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:13 schreef spuitje het volgende:

[..]

En wat ik eerder al zei: als er morgen een 15 jarige wel non-stop rond de wereld gaat zeilen is hij/zij maanden eerder terug dan dit meiske en heeft ze het dus echt allemaal voor de kat zijn k.. gedaan! Maar dat is allemaal helemaal niet belangrijk. Belangrijk is dat LD dit wil!! Volgens mij waren dat zo ongeveer de eerste twee woorden die ze kon spreken: IK WIL!!!
Papa zal nog teleurgesteld in haar zijn als ze dat 'record' niet haalt. Misschien zet ze zich met al die tripjes aan land wel tegen papa af.
pi_93547347
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ga je me nou vertellen dat ze dat nog voor elkaar gekregen heeft ook? :D
Neen volgens mij is het gewoon rumoer en hearsay.
Het idee alleen vind ik al stuitend vandaar.
pi_93583913
ze heeft tijd zat om om afrika heen te varen,.. moet ze dat maar doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')