abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 14:49:57 #151
137949 Disana
pi_93255838
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:45 schreef spuitje het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? :) In haar gastenboek opperde iemand ongeveer een week geleden om te gaan collecteren daar voor LD. "Omdat we zo genieten van haar avonturen en daar mag best iets tegenover staan". En ze zal ongetwijfeld nog wat van die boeken proberen te slijten. En al zou ze niet betaald krijgen dan zullen ze er ongetwijfeld voor zorgen dat bezoekers te weten komen hoe ze het kindje financieel kunnen steunen! Stel je eens voor dat het geld opraakt en ze kan niet verder, krijgen we weer hele drama verhalen! Krijgen al die azijnzeikers van o.a. Fok! er de schuld van dat er geen geld meer binnenkomt :+
Nee, komt wel goed. Papa en opa en oma zorgen er wel voor dat er geld blijft binnen komen en anders zorgen ze er op die Hyves site wel voor!
Zo had ik het nog niet bekeken maar ik denk dat je helemaal gelijk hebt. En dan maar zeggen dat je de bekendheid en de publiciteit niet opzoekt... je moet het er juist helemaal van hebben.
pi_93256509
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Zo had ik het nog niet bekeken maar ik denk dat je helemaal gelijk hebt. En dan maar zeggen dat je de bekendheid en de publiciteit niet opzoekt... je moet het er juist helemaal van hebben.
Ze zullen ook wel moeten, o.a. voor de sponsoren! Want er is nogal wat in dit tripje geinvesteerd door derden. En die willen daar, terecht, iets voor terug!
Als je geen publiciteit wilt moet je geen sponsoren gaan zoeken, zo eenvoudig is het. Dan moet je zorgen dat je zelf je broek op kunt houden.
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 15:13:35 #153
137949 Disana
pi_93257003
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:03 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ze zullen ook wel moeten, o.a. voor de sponsoren! Want er is nogal wat in dit tripje geinvesteerd door derden. En die willen daar, terecht, iets voor terug!
Als je geen publiciteit wilt moet je geen sponsoren gaan zoeken, zo eenvoudig is het. Dan moet je zorgen dat je zelf je broek op kunt houden.

Maar ondertussen loopt ze de kantjes ervan af met haar lange vakanties aan wal en in de haven. Dan lever je ook echt wel het meest minimale.
pi_93258033
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar ondertussen loopt ze de kantjes ervan af met haar lange vakanties aan wal en in de haven. Dan lever je ook echt wel het meest minimale.
Moet je nu even haar laatste blog lezen...........dat is dus echt alleen maar vakantie!!
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2011 @ 15:37:21 #155
137949 Disana
pi_93258228
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:34 schreef spuitje het volgende:

[..]

Moet je nu even haar laatste blog lezen...........dat is dus echt alleen maar vakantie!!
Dat was op de 21ste ook al zo. Ik heb ook helemaal niet het idee dat zeilen haar grootste interesse is. Dat is eigenlijk nog nooit ergens uit gebleken.
pi_93259670
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat was op de 21ste ook al zo. Ik heb ook helemaal niet het idee dat zeilen haar grootste interesse is. Dat is eigenlijk nog nooit ergens uit gebleken.
Ik denk wel dat zeilen haar grootste interesse heeft, maar dan meer als hobby en/of sport. Ze is een meisje van 15 en ik heb weleens het idee dat ze heel eenzaam is. Kinderen van deze leeftijd horen naar school te gaan, contact te hebben met leeftijdgenoten. Op zaterdag door de stad zwalken, make-up proberen, eindeloos kleding passen en toch niets kopen :-) In de zomer naar een zwembad of plas met zijn allen, popconcerten, disco.
Of met vrienden op je kamer hangen en muziek luisteren en eindeloos ouwenelen, alle wereldproblemen oplossen.
Ik denk dat veel van wat ze nu beleeft hartstikke leuk is, maar ik denk ook dat ze veel mist! En dan met name de contacten met leeftijdgenootjes.
Wat ze nu doet zou ze over 10 jaar ook kunnen doen. Maar, en daar zijn we weer, dan zou het geen geld opleveren!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 04:54:28 #157
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_93294873
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:51 schreef Disana het volgende:
Ik hoor trouwens regelmatig reclame voor de HISWA op Radio 1 waarin ze wordt genoemd. Zo zie je maar dat zelfs een lui en fantasieloos meisje zonder noemenswaardige vaardigheden nog gebruikt kan worden voor het eigen gewin.
O, maar ze heeft nog wel iets anders. En genoeg mannen van 40 die daar graag eens ... :P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_93301343
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 04:54 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

O, maar ze heeft nog wel iets anders. En genoeg mannen van 40 die daar graag eens ... :P
Je denkt toch niet dat ze geëxploiteerd wordt door haar vader en opa? o|O
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2011 @ 12:10:49 #159
137949 Disana
pi_93301438
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:03 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik denk wel dat zeilen haar grootste interesse heeft, maar dan meer als hobby en/of sport. Ze is een meisje van 15 en ik heb weleens het idee dat ze heel eenzaam is. Kinderen van deze leeftijd horen naar school te gaan, contact te hebben met leeftijdgenoten. Op zaterdag door de stad zwalken, make-up proberen, eindeloos kleding passen en toch niets kopen :-) In de zomer naar een zwembad of plas met zijn allen, popconcerten, disco.
Of met vrienden op je kamer hangen en muziek luisteren en eindeloos ouwenelen, alle wereldproblemen oplossen.
Ik denk dat veel van wat ze nu beleeft hartstikke leuk is, maar ik denk ook dat ze veel mist! En dan met name de contacten met leeftijdgenootjes.
Wat ze nu doet zou ze over 10 jaar ook kunnen doen. Maar, en daar zijn we weer, dan zou het geen geld opleveren!
Het zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt over die eenzaamheid. Maar ik heb zelf een beetje het idee dat ze die 'interesse' voor zeilen voornamelijk aangepraat heeft gekregen door haar vader, en dat ze mede zeilt om hem gelukkig te maken. Geef de kinderen de kost die proberen de droom van hun ouders te vervullen.
pi_93301638
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Het zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt over die eenzaamheid. Maar ik heb zelf een beetje het idee dat ze die 'interesse' voor zeilen voornamelijk aangepraat heeft gekregen door haar vader, en dat ze mede zeilt om hem gelukkig te maken. Geef de kinderen de kost die proberen de droom van hun ouders te vervullen.
Dat ze eenzaam is, is ook mijn idee. Al heel lang, eigenlijk.
Steeds het ouderlijk huis ontvluchten, de eenzaamheid opzoeken maar dat op zo'n manier doen dat ze aandacht trekt.
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2011 @ 12:20:49 #161
137949 Disana
pi_93301783
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat ze eenzaam is, is ook mijn idee. Al heel lang, eigenlijk.
Steeds het ouderlijk huis ontvluchten, de eenzaamheid opzoeken maar dat op zo'n manier doen dat ze aandacht trekt.
We weten niet zoveel van haar vader, maar de indruk die bij mij is ontstaan is dat het een dwarse egocentrische man is met voornamelijk aandacht voor zijn eigen zeildroom. Ik zou de oorzaak van haar eenzaamheid dus in de eerste plaats bij hem, haar opvoeder, zoeken.
pi_93302027
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:20 schreef Disana het volgende:

[..]

We weten niet zoveel van haar vader, maar de indruk die bij mij is ontstaan is dat het een dwarse egocentrische man is met voornamelijk aandacht voor zijn eigen zeildroom. Ik zou de oorzaak van haar eenzaamheid dus in de eerste plaats bij hem, haar opvoeder, zoeken.
Dat strookt met het verhaal van haar moeder. Dat hij haar behoorlijk hard opvoedt. Ze moest heel vroeg vrij veel zelfstandig kunnen, maar warm was het nest bepaald niet als je altijd maar jezelf moet redden, is wat ik me kan herinneren van de berichtgeving.
Dus ja, dat maakt een mens hard, vroeg wijs, zelfstandig, maar kan ook eenzaam maken.
pi_93305104
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:20 schreef Disana het volgende:

[..]

De man is al jaren bezig met het bouwen van een apart model schip waarmee hij de wereld rond wil zeilen. Om dit te kunnen doen werkt hij maar halve dagen, de rest van de tijd besteedt hij aan de bouw etc. Hij woont wel op dat schip ( Laura woonde er ook) maar er is veel geld nodig om ook zijn droom waar te kunnen maken.
Ik vraag me nog steeds af of het wel echt LD's droom was om al zo jong de wereld rond te zeilen, ik denk nog steeds dat papa er een leuke bron van inkomsten in zag/ziet om zijn eigen droom te kunnen bekostigen! Want laten we eerlijk zijn: als LD zou zijn gegaan als ze 20 is zou het waarschijnlijk geen cent hebben opgeleverd! Of in iede geval een stuk minder!
pi_93321693
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:48 schreef spuitje het volgende:

[..]

De man is al jaren bezig met het bouwen van een apart model schip waarmee hij de wereld rond wil zeilen. Om dit te kunnen doen werkt hij maar halve dagen, de rest van de tijd besteedt hij aan de bouw etc. Hij woont wel op dat schip ( Laura woonde er ook) maar er is veel geld nodig om ook zijn droom waar te kunnen maken.
Ik vraag me nog steeds af of het wel echt LD's droom was om al zo jong de wereld rond te zeilen, ik denk nog steeds dat papa er een leuke bron van inkomsten in zag/ziet om zijn eigen droom te kunnen bekostigen! Want laten we eerlijk zijn: als LD zou zijn gegaan als ze 20 is zou het waarschijnlijk geen cent hebben opgeleverd! Of in iede geval een stuk minder!
Een volwassen vrouw die 2 jaar lang op zeilvakantie gaat is niet bijzonder genoeg, inderdaad. Bovendien zou het absurd zijn als ze op sleeptouw een rondleiding rond de wereld zou maken en daar nog geld voor zou willen hebben ook.
Door haar jeugd zou ze een idool voor veel leeftijdgenoten kunnen zijn. Wie wil er nou niet op zo'n manier volwassen worden?
Dit is denk ik aldoor de opzet van de familie geweest, van haar een idool maken en er goed aan verdienen.
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2011 @ 20:37:06 #165
137949 Disana
pi_93321953
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:48 schreef spuitje het volgende:

Ik vraag me nog steeds af of het wel echt LD's droom was om al zo jong de wereld rond te zeilen, ik denk nog steeds dat papa er een leuke bron van inkomsten in zag/ziet om zijn eigen droom te kunnen bekostigen!
Dat bedoel ik dus ook. Letterlijk een vooruitgeschoven kind.
pi_93339669
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:45 schreef spuitje het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? :) In haar gastenboek opperde iemand ongeveer een week geleden om te gaan collecteren daar voor LD. "Omdat we zo genieten van haar avonturen en daar mag best iets tegenover staan". En ze zal ongetwijfeld nog wat van die boeken proberen te slijten. En al zou ze niet betaald krijgen dan zullen ze er ongetwijfeld voor zorgen dat bezoekers te weten komen hoe ze het kindje financieel kunnen steunen! Stel je eens voor dat het geld opraakt en ze kan niet verder, krijgen we weer hele drama verhalen! Krijgen al die azijnzeikers van o.a. Fok! er de schuld van dat er geen geld meer binnenkomt :+
Nee, komt wel goed. Papa en opa en oma zorgen er wel voor dat er geld blijft binnen komen en anders zorgen ze er op die Hyves site wel voor!
Ik vind dat deze reeks ook wel gesponsord mag worden. Zo onderhand zijn we meer non-stop bezig dan Laura. En we genieten ervan, en we maken het wereldkundig. Dus kom maar op met de collectegelden. :P
En ja, we moeten straks nog gaan oppassen, ook als het misgaat met Laura d'r bedel/oplichterspraktijken hebben het ineens gedaan. Worden we aangeklaagd wegens smaad en laster enzo, en moeten we een fictief bedrag betalen dat Laura natuurlijk wel getoucheerd zou hebben.
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2011 @ 18:55:21 #167
137949 Disana
pi_93402552
Mis ik net Laura Dekker aan het woord in het Jeugdjournaal. Heeft iemand het wel gezien? Ze ziet er wel erg pafferig uit trouwens.
  zondag 27 februari 2011 @ 19:01:41 #168
124676 RobertoCarlos
pi_93402839
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:55 schreef Disana het volgende:
Mis ik net Laura Dekker aan het woord in het Jeugdjournaal. Heeft iemand het wel gezien? Ze ziet er wel erg pafferig uit trouwens.
Hierrrr:
http://static.nos.nl/jeug(...)erviertvakantie.html
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2011 @ 19:08:46 #169
137949 Disana
pi_93403163
quote:
2s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:01 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hierrrr:
http://static.nos.nl/jeug(...)erviertvakantie.html
Dankjewel ^O^

'In haar eentje is de 15-jarige zeilster bezig met een reis rond de wereld.'

Laat dat 'in haar eentje' maar weg.
pi_93414098
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:55 schreef Disana het volgende:
Ik vind haar er niet pafferig uitzien. Ze is wel iets dikker geworden. Eerst was ze echt een tenger ding. Het interview is weinig zeggend, vond ik. Het is vooral 'leuk' en 'relaxt'
Verder zijn de commentaren niet onverdeeld positief. Ze voetl zich beter thuis op het water, zeggen ze.. Het zal niemand zijn ontgaan dat ze wel heel veel aan vaste wal is.
Verder staat er 'Laura viert vakantie' in de kop.
Ik vond haar wel arrogant overkomen, dat dan weer wel :P
  zondag 27 februari 2011 @ 22:30:07 #171
124676 RobertoCarlos
pi_93417136
Nu viel mij het bekakte accent op, maar dat heb ik eerder mss gemist..
pi_93419083
Wat mij vooral opvalt is dat ze "weg" kijkt. Ze kijkt niet in de camera, ze kijkt de interviewer niet aan. En eigenlijk heeft ze niets te vertellen, dus waarom ineens dit item in het jeugdjournaal?

Inderdaad, ze komt tamelijk arrogant over.
Benieuwd hoe de berichten zijn na haar bezoek aan de HISWA en de Yachtclub in IJmuiden. Gelukkig was er de laatste tijd iemand bij haar die haar hielp bij het schrijven van haar boek, die heeft haar vast ook wel geholpen bij het schrijven van haar voordrachten voor de HISWA etc.
Want een beetje boeiende voordracht van een half uur houden valt nog niet mee, geloof me! Dan kunnen 30 minuten heel, heel lang zijn!
Gewoon voor de gein: probeer maar eens een voordracht van 30 minuten te houden over je eigen hobby waarbij mensen wakker blijven! :P
  maandag 28 februari 2011 @ 08:43:06 #173
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93429171
Dat wegkijken viel mij ook erg op. En dan voortdurend naar links kijken met haar ogen. Ik heb ooit gelezen wat dat zou betekenen, maar het precieze ervan ben ik vergeten en het was ook wel wat zweverig.

Toch maar even opgezocht uit nieuwsgierigheid :D

Ogen als spiegel van de ziel

Er bestaat namelijk een theorie die zegt dat de oogbewegingen die een persoon maakt terwijl hij spreekt, meegaan met zijn gedachten. Die theorie wordt vaak gebruikt bij psychologische tests. Ik vat ze kort samen.

Iemand die tegen jou aan het praten is, kijkt volgens de "theorie van de oogbewegingen" niet recht voor zich uit als hij tegelijkertijd nadenkt. De richting waarin de ogen afdwalen, verraadt het onderwerp van de gedachten.

Denkt de persoon aan iets uit het verleden, dan blikt hij naar links. Gaat het over de toekomst, over iets wat hij wil realiseren, dan kijkt hij naar rechts. Bij visuele gedachten zijn de ogen naar boven gericht; auditieve gedachten doen ze opzij kijken. Gevoelens en emoties brengen de blik naar omlaag.

Op die manier kun je een soort schema maken om gedachten te lezen. Het lijkt nogal overdreven, maar volgens psychologen werkt het.

Wel een erg zijstapje in dit topic ;) , maar er gebeurt ook verder zo weinig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_93429537
dat doe je onbewust, en dan kijk je ook even weg.
Hier keek ze gewoon niet naar de interviewer.
Ik had de indruk dat ze een storyboard of een souffleur wat te kijken.
Ze treuzelde ook best lang met antwoord geven. Wie weet is ze gewoon vreselijk onzeker of verlegen. Ze maakt althans niet de indruk van iemand die overloopt van zelfvertrouwen.
  maandag 28 februari 2011 @ 09:18:18 #175
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93429647
Zoals ze nu overkwam in dit interview kreeg ik wel medelijden met haar omdat ze moet spreken bij de Hiswa. Dat moet echt een drama voor haar zijn, lijkt me.
En dan te bedenken dat als ze gewoon gewacht had totdat ze zelf haar geld bij elkaar had gespaard, ze de hele reis had mogen doen precies zoals zij dat wil. Net zoals haar ouders het ook hebben kunnen doen op hun eigen manier. Je zou die vader toch een schop geven dat hij zijn dochter niet diezelfde kansen geeft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')