abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93054770
Jongens, ik ben trouwens bezig met wereldrecord "langste stuk in één keer fietsen".

Heb wel even pauze genomen hoor.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_93061347
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:46 schreef jeempie het volgende:

Bron: http://www.transport-onli(...)/index.php?news=2050

(neem je allerlei risico's door alleen in een bootje te varen, wordt je op land aangereden }))
Logsich, als je tijdens je solo zeiltocht rondom de wereld 90% van de tijd aan wal doorbrengt en van alles onderneemt behalve zeilen, is de kans op een ongeluk aan wal ook relatief hoger.
pi_93065552
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Logsich, als je tijdens je solo zeiltocht rondom de wereld 90% van de tijd aan wal doorbrengt en van alles onderneemt behalve zeilen, is de kans op een ongeluk aan wal ook relatief hoger.
En voor die 10% die op zee door brengt heb je wel het beste van het beste nodig. Dus ga je lopen jammeren of je laat anderen voor je janken. Succes verzekerd blijkt maar weer

http://www.security.nl/ar(...)or_Laura_Dekker.html

Nu nog oppassen dat ze niet wordt aangevaren door een vrachtschip.
  † In Memoriam † zondag 20 februari 2011 @ 17:52:33 #104
137949 Disana
pi_93065911
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:45 schreef spuitje het volgende:

Ik snap niet dat er nog mensen zijn die zich voor deze poppenkast lenen.
pi_93066049
Heb trouwens geprobeerd een bericht te plaatsen in haar gastenboek. Vergeet het maar, werd niet geplaatst!! Ik reageerde op het bericht van iemand die dacht dat de recordpoging van LD in gevaar zou kunnen komen als ze naar Nederland komt, maar daar mag je dus niet over praten. Snap ik ook wel, want als mensen echt door krijgen dat het allang niet meer om een recordpoging gaat maar om een wereldreis zouden ze de geldkraan wel eens dicht kunnen draaien en dat is natuurlijk niet de bedoeling!
pi_93066358
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik snap niet dat er nog mensen zijn die zich voor deze poppenkast lenen.
Ach, voor dit bedrijf is het een mooie reclame. Ze leveren prachtige spullen voor mensen die ook de wereld rond willen zeilen, maar ook contact willen houden met het thuisfront. LD is in het zeilwereldje inmiddels een bekende naam, dus als ze haar een laptop schenken en haar pa een online cursus worden ze er waarschijnlijk alleen maar beter van. Ze zullen ws ook op de HISWA staan en hiermee reclame maken. Ze hebben het echt niet gedaan omdat ze dat kind zo schattig vinden, het is een mooie manier om hun producten te promoten en daar is niets mis mee.
  † In Memoriam † zondag 20 februari 2011 @ 18:04:34 #107
137949 Disana
pi_93066543
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:00 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ach, voor dit bedrijf is het een mooie reclame. Ze leveren prachtige spullen voor mensen die ook de wereld rond willen zeilen, maar ook contact willen houden met het thuisfront. LD is in het zeilwereldje inmiddels een bekende naam, dus als ze haar een laptop schenken en haar pa een online cursus worden ze er waarschijnlijk alleen maar beter van. Ze zullen ws ook op de HISWA staan en hiermee reclame maken. Ze hebben het echt niet gedaan omdat ze dat kind zo schattig vinden, het is een mooie manier om hun producten te promoten en daar is niets mis mee.
Denk je niet dat vroeg of laat echt wel algemeen bekend wordt dat dit niet meer dan een lui plezierreisje is?
pi_93066551
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:05 schreef Trommeldaris het volgende:
Jongens, ik ben trouwens bezig met wereldrecord "langste stuk in één keer fietsen".

Heb wel even pauze genomen hoor.
Hoe ver ben je inmiddels? Moeten we iets sturen? Een actie op touw zetten? Boterhammen brengen? Heb je wel een waterdichte Tomtom op het stuur? En kijk je uit voor fietsers die van achteren komen maar geen rem op hun fiets hebben? Of een fietsbel? En welk goed doel steun je?
pi_93066672
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Denk je niet dat vroeg of laat echt wel algemeen bekend wordt dat dit niet meer dan een lui plezierreisje is?
Dat denk ik wel, maar hele volksstammen denken nog steeds dat dit kindje bezig is met het leveren van een geweldige prestatie.
En ergens is het natuurlijk ook een prestatie, alleen niet eentje die wij echt kunnen waarderen :)
  † In Memoriam † zondag 20 februari 2011 @ 18:31:35 #110
137949 Disana
pi_93067629
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:07 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, maar hele volksstammen denken nog steeds dat dit kindje bezig is met het leveren van een geweldige prestatie.
En ergens is het natuurlijk ook een prestatie, alleen niet eentje die wij echt kunnen waarderen :)
Is dat nou wel zo? Iedereen kan toch leren zeilen? Het zit hem juist in de andere vaardigheden die het tot een prestatie kunnen maken.
pi_93068270
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:45 schreef spuitje het volgende:

[..]

En voor die 10% die op zee door brengt heb je wel het beste van het beste nodig. Dus ga je lopen jammeren of je laat anderen voor je janken. Succes verzekerd blijkt maar weer

Moet je eens goed lezen wat er in dat nieuwsbericht staat en wat er geimpliceerd wordt..

Dus ze klaagden over aanvallen terwijl ze niet eens de basisregels kenden voor veilig internetten, zoals het gebruik van een virusscanner, uitschakelen van autorun, en 'kennis en bewustzijn' van de gebruiker.
Dit hadden ze allemaal niet, maar inplaats van hun verantwoordelijkheid te nemen laten ze de sponsors betalen voor hun stommiteit.

Minstens zo'n grote rol spelen de omstandigheden op zee, wordt schoorvoetend in het artikel gemeld. En nu pas komen ze op het idee om een extra stevige laptop te gebruiken. Die ze zich uiteraard ook weer cadeau laten doen.
Als je je reis enigszins voorbereid, dan weet je toch dat je aan boord een bijzondere computer moet gebruiken? Het ding kan vallen, spatwater kan erop komen, zoutaanslag, whatever.
Weer iets dat over het hoofd werd gezien, ondanks dat er al jaren zorgvuldig voorbereid zou zijn.

En die Apple die ze gekregen had dan? Wat is daarmee gebeurd?

En hebben ze die gemene hacker al gepakt, waartegen aangifte zou zijn gedaan?
pi_93069162
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Moet je eens goed lezen wat er in dat nieuwsbericht staat en wat er geimpliceerd wordt..

Dus ze klaagden over aanvallen terwijl ze niet eens de basisregels kenden voor veilig internetten, zoals het gebruik van een virusscanner, uitschakelen van autorun, en 'kennis en bewustzijn' van de gebruiker.
Dit hadden ze allemaal niet, maar inplaats van hun verantwoordelijkheid te nemen laten ze de sponsors betalen voor hun stommiteit.

Minstens zo'n grote rol spelen de omstandigheden op zee, wordt schoorvoetend in het artikel gemeld. En nu pas komen ze op het idee om een extra stevige laptop te gebruiken. Die ze zich uiteraard ook weer cadeau laten doen.
Als je je reis enigszins voorbereid, dan weet je toch dat je aan boord een bijzondere computer moet gebruiken? Het ding kan vallen, spatwater kan erop komen, zoutaanslag, whatever.
Weer iets dat over het hoofd werd gezien, ondanks dat er al jaren zorgvuldig voorbereid zou zijn.

En die Apple die ze gekregen had dan? Wat is daarmee gebeurd?

En hebben ze die gemene hacker al gepakt, waartegen aangifte zou zijn gedaan?
Ik heb het echt allemaal gelezen hoor en mijn mond viel echt open van verbazing. Maar na wat denkwerk te hebben verricht kwam ik tot de conclusie dat dit een enorme reclame stunt is (of kan zijn) maar ik kan er volledig naast zitten!
Waar wordt gerept over de aanwezigheid van LD op de HISWA? In het AD en in tijdschriften die met zeilen te maken hebben, verder bijna nergens! De eerste begrijp ik, is 1 van de sponsoren. Tweede begrijp ik ook, meisje van 15 blablablabla............
Hoe kun je beter en goedkoper reclame maken voor je producten dan door dit kind een laptop te schenken? Zij is op de HISWA, jou bedrijf is er ook. Dus iets als "Laura veilig de oceanen over dankzij.............."zal het vast goed doen!! Foto's erbij, kind zelf er af en toe misschien zelfs bij, kat in het bakkie!

Bedenk even wat ik eerder zei: ik heb geprobeerd een reactie te geven op een bericht in het gastenboek. Mijn bericht is niet geplaatst en geloof me: er stond echt geen schuttingtaal in!! Ik heb alleen de schrijver/schrijfster van een bericht erop gewezen dat er voor LD geen enkel record meer viel te behalen en dat om meer dan 1 reden.
Maar er zijn nog steeds mensen die echt geloven dat dit kind bezig is met het vestigen van een record. En dat vind ik triest.

Wat er met de Apple laptop is gebeurd?
Geen idee! Zal misschien onder in een kastje liggen of voor weinig zijn verkwanseld op marktplaats, zeg het maar.

En die gemene hacker??? Die vinden ze nooit, om de doodsimpele reden dat hij/zij niet bestaat!
  zondag 20 februari 2011 @ 20:13:16 #113
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93071414
Die mysterieuze hacker is dus gewoon het zoute zeewater :D
Tja, dat kun je Dick natuurlijk niet kwalijk nemen. In zijn tijd was dat allemaal nog niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_93082701
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:13 schreef livelink het volgende:
Die mysterieuze hacker is dus gewoon het zoute stoute zeewater :D
Tja, dat kun je Dick natuurlijk niet kwalijk nemen. In zijn tijd was dat allemaal nog niet.
pi_93093298
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:13 schreef livelink het volgende:
Die mysterieuze hacker is dus gewoon het zoute zeewater :D
Dan is er weer sprake van valse aangifte, of valse berichtgeving als de aangifte nooit is gedaan..
pi_93093431
Echt he, dat kind faalt nog harder dan hard, samen met haar faalvader en haar faalfamilie samen aan boord van de USS Faalbanaan.
pi_93094478
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:40 schreef Scorpie het volgende:
Echt he, dat kind faalt nog harder dan hard, samen met haar faalvader en haar faalfamilie samen aan boord van de USS Faalbanaan.
Moet je even haar laatste weblog lezen, die van vandaag. En dan vooral het laatste stukje.
www.lauradekker.nl
  † In Memoriam † maandag 21 februari 2011 @ 11:24:15 #118
137949 Disana
pi_93094664
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:18 schreef spuitje het volgende:

[..]

Moet je even haar laatste weblog lezen, die van vandaag. En dan vooral het laatste stukje.
www.lauradekker.nl
Er is helemaal niets meer over van het stoere verhaal van het zeilmeisje dat een recordpoging zou doen de wereld rond te zeilen. Wel stug dat ze het een record blijft noemen ondanks dat ze zegt dat het geen record meer is.
pi_93095017
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:18 schreef spuitje het volgende:

[..]

www.lauradekker.nl
My God, wat een kind :')
  maandag 21 februari 2011 @ 11:56:04 #120
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93095662
Mijn God, wat een puber is volgens mij beter. Pubers denken nou eenmaal dat de wereld om hen draait.
Publiciteit heeft nou eenmaal zijn voors en tegens. Het voordeel is dat ze geld en laptops en zo krijgt om haar vakantie te kunnen vieren en het nadeel is dat mensen een mening over je vormen en die ook uiten.
Als ze een aantal jaren had gewacht en er zelf voor had gewerkt en gespaard, dan had ze volgens mij veel meer van deze reis kunnen genieten dan nu. Jammer dat haar ouders dat niet gestimuleerd hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_93096155
Uit haar blog:

" Mijn record word sowieso al niet erkend als een echt record. Het guinnis book doet namelijk niet meer aan leeftijd records.

Het is trouwens erg grappig om reacties op internet te lezen. Voordat ik uit Nederland vetrok was iedereen van mening dat mijn reis gevaarlijk is en dat ik gestoord ben. Nu lees ik dat een baby dit ook kan en dat ik een vakantiereis maak??? Mensen: Zoek eerst uit waarover u oordeelt. Negatieve reacties ontvang ik met open armen maar ze moeten op waarheid gebaseerd zijn en goed onderbouwt. Kortom er zijn geen tot weinig negatieve reacties want de meeste negatievelingen weten niet waar ze het over hebben."

Tja, een solo zeiltocht rondom de wereld is idd. gevaarlijk, dat bewijst ze door het zichzelf zo gemakkelijk te maken dat een kind de was kan doen.
En ze brengt 90% van de tijd feestend aan wal door, waarvan haar eigen berichtgeving getuigt. Vandaar dat sommigen de indruk krijgen dat het een vakantiereis is. Wat moeten we verder nog uitzoeken?
Hoe ze haar reis heeft voorbereid in een kindertehuis in Engeland, mss?

Maar ze vestigt een record dat toch niet in het 'guinnis' (kind ga naar school, je moet je schamen voor je spelling!) komt waardoor ze zelf de voorwaarden mag stellen maar het is nog steeds een record.

Vergelijkingen met andere solozeilers heeft ze steeds zelf gemaakt. Ik kan me de eerste versie van haar website herinneren, waarin ze in de kop stond afgebeeld met andere jeugdige zeilers, oa. Watson. En ze merkte zelf op dat ze de oceaan sneller overstak dan Perham en ook nog eens helemaal alleen. Ze deed het alleen wel op de motor.

[ Bericht 11% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 21-02-2011 13:55:24 ]
pi_93108164
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Vergelijkingen met andere solozeilers heeft ze steeds zelf gemaakt. Ik kan me de eerste versie van haar website herinneren, waarin ze in de kop stond afgebeeld met andere jeugdige zeilers, oa. Watson.
Bedoelt jij deze website?

http://zeilmeisje.nl/index.php

Zeilmeisje.nl is NIET van Laura!

Zeilmeisje.nl is een site met informatie over jeugdige solowereldomzeilers, zoals Laura wil worden. Via dit formulier kunt u een e-mail sturen naar de redactie van zeilmeisje.nl. Wilt contact opnemen met Laura Dekker, doe dat dan via [dit] formulier op haar eigen site.
pi_93108923
LD moest wel komen met iets van een recordpoging, voor een vakantie en/of wereldreis zal het nog veel moeilijker zijn sponsoren te vinden.
Moest wel lachen trouwens: in mijn reactie op een bericht in haar gastenboek had ik inderdaad geschreven dat er geen record meer te vestigen viel om meer dan 1 reden en dat ze nu dus op wereldreis was. Bericht werd natuurlijk niet geplaatst.

Overigens wel flauw dat nu voor de tweede keer met het vingertje wordt gewezen naar iemand die om wat voor reden dan ook het record niet heeft gehaald, maar dat in alle talen wordt gezwegen over het feif dat ze het zelf ook niet had kunnen halen omdat ze twee dagen op de motor heeft gevaren!

Nee, meiske heeft het goed voor elkaar: heerlijk op kosten van anderen een beetje rond de wereld trekken! Zijn er vast wel meer die dat zouden willen!
pi_93120113
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:46 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

Bedoelt jij deze website?

http://zeilmeisje.nl/index.php

Zeilmeisje.nl is NIET van Laura!

Zeilmeisje.nl is een site met informatie over jeugdige solowereldomzeilers, zoals Laura wil worden. Via dit formulier kunt u een e-mail sturen naar de redactie van zeilmeisje.nl. Wilt contact opnemen met Laura Dekker, doe dat dan via [dit] formulier op haar eigen site.
Verrek ja! Ik dacht dat dat een vroegere versie van haar eigen site was :P
Hoe dan ook, ze vergeleek zichzelf wel met Mike Perham.

Van wie is die site dan eigenlijk wel?
pi_93125058
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Verrek ja! Ik dacht dat dat een vroegere versie van haar eigen site was :P
Hoe dan ook, ze vergeleek zichzelf wel met Mike Perham.

Van wie is die site dan eigenlijk wel?
Geen idee!! Maar heb wel gezien dat er over LD dus niets meer wordt geschreven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')