En ook daar heeft ze weer hulp van een ander voor nodig. Kan ze echt helemaal niets zelf?quote:Op zondag 13 februari 2011 23:09 schreef spuitje het volgende:
En jawel, er komt nog een boek dus..............en ineens moet ze ondanks het bezoek uit nederland vooral erg veel schrijven!
[..]
Laura
Alleen het schip telt?!?!?quote:Zeilmeisje terug naar Nederland
AMSTERDAM - Het 15-jarige zeilmeisje Laura Dekker keert terug naar Nederland.
Dekker komt terug naar ons land om begin maart het jeugdpaviljoen van de watersportbeurs Hiswa te openen. Ze zal dagelijks korte presentaties geven over haar wereldreis op de watersportbeurs die van 1 tot 6 maart in de RAI wordt gehouden.
Het is hartstikke leuk om telkens te merken hoe mensen in mij en mijn reis geïnteresseerd zijn, vertelt de 15-jarige in het AD. Hoewel ze opziet tegen de kou, heeft ze veel zin om naar Nederland te komen.
De reis naar Nederland brengt haar recordpoging niet in gevaar. "Ik wil als jongste ooit rond de wereld varen en alleen ik kom over. Guppy, mijn schip, blijft gewoon op zijn plek.''
En je krijgt nog gelijk ook!! Zou ze haar boek ook meenemen, kun je vast een gesigneerd exemplaar kopen!!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:31 schreef roomba het volgende:
[..]
Och welnee....die is "weer niet of niet weer " gehackt....maar het is wel een leuke aandachtstrekker.
Een nog mooiere is de HISWA in de RAI. Ze heeft tijd genoeg om daar even aanwezig te zijn.
Wedden dat ..........??????? over iets meer dan 2 weken....ze daar staat !!!!! Alles voor het geld.
Ik vind het ook maar raar. Je bent toch niet vreemd als je denkt dat een reis rond de aarde ook werkelijk een ononderbroken reis is. Maar bij Laura kan alles, als het maar een feest blijft.quote:Op maandag 14 februari 2011 11:52 schreef Freudie het volgende:
Sorry maar...
[..]
Alleen het schip telt?!?!?![]()
Na het lezen van het bericht in het AD denk ik dat het voorlopig helemaal niet gaat om een boek maar om de "korte presentaties" voor te bereiden.quote:Op maandag 14 februari 2011 01:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En ook daar heeft ze weer hulp van een ander voor nodig. Kan ze echt helemaal niets zelf?
Er is wel vaker spake van geweest dat ze misschien voor enige tijd terug zou komen, maar dat zou dan voor school zijn. Niet dus, gewoon het zoveelste leuke uitstapje voor LD.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het ook maar raar. Je bent toch niet vreemd als je denkt dat een reis rond de aarde ook werkelijk een ononderbroken reis is. Maar bij Laura kan alles, als het maar een feest blijft.
Is toch allemaal voor de algemene ontwikkelingquote:Op maandag 14 februari 2011 12:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Er is wel vaker spake van geweest dat ze misschien voor enige tijd terug zou komen, maar dat zou dan voor school zijn. Niet dus, gewoon het zoveelste leuke uitstapje voor LD.
Dat hele idee van een zeiltocht rond de aarde is toch onderhand een grote blamage? Het lijkt zo nergens meer op en al helemaal niet op een record of zelfs maar een prestatie.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Er is wel vaker spake van geweest dat ze misschien voor enige tijd terug zou komen, maar dat zou dan voor school zijn. Niet dus, gewoon het zoveelste leuke uitstapje voor LD.
Da's een letter teveel. Elk bedrijf wil dat niet.quote:
Ik vind inderdaad ook dat Jeugdzorg hier best eens achteraan mag gaan, want waar Laura ook mee bezig is, een recordpoging de wereld rond zeilen is het niet.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:19 schreef LeksieKon het volgende:
[..]
Da's een letter teveel. Elk bedrijf wil dat niet.
Als ik bureau jeugdzorg of de kinderbescherming was, zou ik haar meteen weer naar een kindertehuis brengen of zo. Als ze hiervoor over kan komen, kan ze ook overkomen voor school.
Ze vaart wat? 3 weken! En dan is het 3 maanden vakantie vieren. Die 3 maanden kan ze ook gewoon naar school, dus. Dan weer terugvliegen en weer een paar weekjes varen.
Dit is geen record, dit is een farce.
Die gaan de ogen misschien ook langzaam open?quote:Op maandag 14 februari 2011 12:52 schreef Scorpie het volgende:
Waar zijn nou die mensen die haar zo verdedigden?
Het enige wat ze wilde was het record "jongste ooit" vestigen en daar neemt ze ruim de tijd voor. Als ze een paar dagen voor ze 17 wordt terug is op Gibraltar heeft ze dat onofficiele record. Denkt ze. Maar wat als er byvoorbeeld in augustus iemand van 15 jaar en 1 maand op een boot stapt en de tocht in 10 maanden volbrengt? Gewoon door wel stug door te zeilen? Kan LD mooi naar dat record fluiten!quote:Op maandag 14 februari 2011 13:07 schreef Ericr het volgende:
De tering, gelijk detineren als ze 1 stap over de grens zet. Wat is dit voor debiele 'recordpoging'?
Ik zie het al als Usain Bolt op de 100m even een pauze neemt zijn zieke moeder te verzorgen of zo. Een record of het nout telt of niet zet je neer door ononderbroken bezig te zijn met de activiteit. Maar goed Laura feestend op de Amsterdam, Laura op Dominica, Laura straks lurkend aan de Panamarum etc, het is hooguit een record zoveel mogelijk sidebreaks uitvoeren.
Je krijgt nog gelijk ook!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 00:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat zou werkelijk hilarisch zijnIk ben benieuwd, of ik haar daar tegen ga komen. Het is niet ondenkbaar, het zou perfect in haar planning passen (met nog een reparatie voor de zeilen voor de boeg op Curacao, en het moment waarop ze het Panama Kanaal door wil varen). Maar dan mag ze ook nooit meer roepen dat alle media aandacht zo enorm vervelend is
Zo werkt dat niet. Het gaat er helemaal niet om wat ze presteert, maar om het beeld dat de media van haar gaan neerzetten.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:13 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ach gut, hebben de Dekkertjes weer geld en aandacht nodig![]()
Wanneer geven ze nu eens toe dat die hele "zeiltocht" een grote flop is van dat aandachtsgeile kutkind
Die 15 jarige ook, Guinness heeft toch al verklaard niet meer aan "de jongste ooit" records te willen doen, uit veiligheidsoverwegingen?quote:Op maandag 14 februari 2011 13:57 schreef spuitje het volgende:
[..]
Kan LD mooi naar dat record fluiten!
Nee he?quote:Op maandag 14 februari 2011 11:52 schreef Freudie het volgende:
Sorry maar...
[..]
Alleen het schip telt?!?!?![]()
Dit is toch gewoon té erg?quote:Op maandag 14 februari 2011 14:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je krijgt nog gelijk ook!
Doe haar de groet'n he?
Het GBR volgt daarin gewoon de richtlijnen van het WSSRC. Die laatste partij heeft 2 jaar geleden besloten dat er geen zeilrecords meer op basis van leeftijd ("Oldest" en "Youngest") geregistreerd worden, inderdaad uit veiligheidsoverwegingen. Daarmee zijn toen ook de records van Mike Perham en Jessica Watson ongeregistreerd gebleven. Maar, zij hebben toch publieke erkenning voor hun prestatie gekregen, omdat ze geheel volgens de regels de wereldomzeiling hebben gemaakt. Dat laatste, geldt beslist niet voor Laura Dekker.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:22 schreef Pek het volgende:
[..]
Die 15 jarige ook, Guinness heeft toch al verklaard niet meer aan "de jongste ooit" records te willen doen, uit veiligheidsoverwegingen?
Dat moet sarcastisch zijn bedoeldquote:Op maandag 14 februari 2011 14:42 schreef spuitje het volgende:
Lees op het gastenboek van LD even het bericht van ene Evelien van gisteren. Mag hopen dat het sarcastisch bedoeld was, zo niet dan is het te triest voor woorden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |