quote:
Mwah, dat valt ook best mee. Zowat iedereen die een psychotische episode krijgt komt hier weer redelijk snel uit. In mijn geval was het ook erg duidelijk met zekerheid te zeggen dat het een drugspsychose was en die gaan doorgaans sowieso redelijk snel weer weg. Ik ken sowieso best veel mensen die psychotisch zijn geweest uit mijn vrienden/kennissenkring van gebruikers en medefeestgangers uit de freetekno-scene. Dat is underground muziek in kraakpandjes met dikke speakermuren.

. Hoop drugs, feesten duren tot politie het stopt of organisatie/artiesten en/of feestvolk geen zin meer heeft/is vertrokken. Dus niet heel erg verwonderlijk dat er een hoop psychotische mensen daar rondlopen/mensen eigenschappen van een psychose in zich hebben...

. Toen ik weer naar een teknoparty ging en een kennis daar aansprak hoe het nou gaat en dat ik vertelde dat ik al die tijd niet meer op feesten was door een opname ivm met psychose zei die: Ik begrijp het, mijn hele leven is een psychose.

!
Maar de meeste mensen daar zijn ook erg ervaren met trippen en zijn zich er bewust van als ze psychotisch worden. Velen zijn ook bijvoorbeeld gestopt met blowen omdat dat ze paranoïde en/of psychotisch maakt. Ik ken mensen uit die scene die ook opgenomen hebben gezeten en ook mensen die gewoon vrolijk doorgaan en een psychose min of meer als gratis trippen zien.

.
Daarnaast ben ik tijdens mijn opname ook veel te weten gekomen over psychoses van andere patiënten en het blijkt dat bij de meeste mensen alle symptomen van de psychose weer weg gaan. Een psychose bestaat sowieso uit positieve en negatieve symptomen. Hier even een quote van wikipedia:
quote:
Bij een psychose spreekt men van positieve en negatieve symptomen. Positieve symptomen zijn symptomen die bij mensen zonder psychose niet voorkomen en negatieve symptomen zijn gedragspatronen die bij mensen zonder psychose wel voorkomen.
Positieve symptomen kunnen zijn:
* Wanen - Denkbeelden die niet overeenkomen met algemeen geaccepteerde opvattingen en of ideeën waarvan de patiënt niet af te brengen is met logisch redeneren. Vaak, maar niet altijd, is er ook sprake van paranoia; overmatige achterdocht die bijvoorbeeld leidt tot de inbeelding dat overal camera's of microfoons verstopt zijn, dat er complotten zijn, of dat de persoon in kwestie gezocht wordt door de politie of door internationale veiligheidsdiensten.
* Hallucinaties - Het waarnemen van zaken die er niet zijn, zoals stemmen in het hoofd, beelden, geuren of aanrakingen.
* Verward denken - Psychotici en hun omgeving hebben erg veel moeite elkaar te begrijpen doordat het denk- en uitdrukkingsproces veranderd is door de psychose. Het is chaotisch en of te langzaam of te snel. Het gedrag van de patiënt is door zijn omgeving vaak niet meer te plaatsen (en vice versa). De gedachtenstop, waarbij de patiënt het gevoel heeft dat zijn gedachten plotseling volledig stoppen wordt als een ernstige vorm van denkstoornis gezien.
* Verward spreken en schrijven - Zelfs als de gedachten van de patiënt samenhangend zijn kan hij problemen hebben deze in taal te uiten. Soms uit zich dit in gehaast spreken, vreemde woordkeuzes of het gebruik van neologismen. Bij grotere verwarring kunnen ook verschijnselen als echolalie, palilalie of glossolalie optreden.
* Verstoorde emoties - Een patiënt kan versterkte emoties ervaren of totaal niet bij een situatie passende, zoals lachen op een begrafenis. Ook kan iemand schijnbaar zonder reden plotseling emotioneel worden; hij of zij begint bijvoorbeeld ineens te huilen. Emoties kunnen ook afwezig lijken.
Negatieve symptomen kunnen zijn: Weinig spreken, gebrek aan initiatief tonen, een verstoord dag - nacht ritme gedurende langere tijd, het hebben van weinig energie, geringe motorische expressie, een vlakke gezichtsuitdrukking en zich bovenmatig terugtrekken.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose
Ik ben mensen tegen gekomen die altijd wel last blijven hebben van bijvoorbeeld stemmen of achterdocht. Een man die bij mij op de open afdeling woonde, waar ik na de crisisafdeling heen ging, heeft bijvoorbeeld al vanaf, ik dacht, zijn 7e of zo last van stemmen. Die erg negatief praten tegen hem en bijvoorbeeld als hij een sigaret rookt zeggen van: druk die sigaret op je arm uit! op een dwingende toon en blijven hem lastig vallen tot hij toegeeft. Maar in de meeste gevallen is, in combinatie met antipsychotica, de psychose goed te onderdrukken.
Ik heb toen we met een groepje wat stonden te praten en 1 meisje klaagde over haar stemmen en geloofde dat het geesten waren of de duivel en zo. Toen zei een vrouw die al langer ervaring heeft ermee: Het zijn je gedachten. Ik ben er zelf ook achter gekomen dat dat zeker zo is. Ik had al in de jaren voor mijn psychose weleens stemmen gehoord als ik in bed lag en geblowd had maar ik besteedde er eigenlijk geen aandacht aan. Ik had zoiets van; Het komt of uit mijn hersenen als hallucinatie en dan hoef ik me er niet druk om te maken of het zijn wel echt 'geesten' of 'entiteiten' en dan ga ik er gewoon sowieso niet op in want waar je niks van kan weten weet je ook niet of ze positief of negatief zijn. Dus het zou dan best kunnen zijn dat ze het slechte met je voorhebben en dan kan je je er maar beter niet mee inlaten.
Maar toen ik na mijn ontslag wat nachten aan het doorhalen was, ging blowen en toen aan het lachgas hoorde ik ineens een sirene in mijn hoofd waarvan ik gewoon wist dat dit niet een sirene was van buiten(Ik woon bij de Maastunnel en dat is de verbinding noord-zuid en aan de noordzijde zit een ziekenhuis. Dus die komen wel vaak genoeg hiero langs.)en ik hoorde na die sirene zo'n cijfercode die de politie gebruikt over de radio om dingen door te geven. Als je een audio-hallucinatie hebt dan merk je dat je hersenen het verwerken zoals ze wat je oren registreren verwerken maar dat het niet door je oor is binnengekomen. Hetzelfde als dat je je eigen gedachtestem hoort praten als je nadenkt.
Toen ging ik er mee experimenteren en dacht ik na een lachgasballon van: Ik wil zo'n evil
Muhahahahahaha lach horen en ik hoorde het gelijk in mijn hoofd. Dat bevestigde voor mij dat audio-hallucinaties zoals stemmen en andere geluiden 'in je hoofd' gewoon voortkomen uit je eigen gedachtes en dus niet een externe bron hebben.
quote:
Ik ben zelf ook wel benieuwd naar paddo's en lsd, maar durf het ondanks dat ik vrijwel zeker weet dat ik geen aanleg heb voor psychose niet helemaal te nemen nog. Komt doordat ik momenteel even een paar lastge situaties heb.
Psychedelische middelen zoals paddo's, lsd, 2c-b en al die tripmiddelen moet je alleen doen als je
lichamelijk en geestelijk goed in je vel zit! Je moet het doen als je je er goed bij voelt en er zin in hebt. Zeker voor je eerste ervaring met psychedelica! Als je met problemen zit kan je beter dus niet gaan trippen. Tenzij je al ervaren bent ermee en het goed kan sturen. Dan kan je het trippen, zoals meerdere mensen doen, gebruiken als een vorm van zelfhulp omdat je erop goed in contact kan komen met je gevoelens en je (onder)bewustzijn en zo innerlijke conflicten oplossen en goed nadenken op een andere wavelength dan je normale denkpatroon over problemen in je leven. Maar dat is dus meer iets voor mensen die al om kunnen gaan ermee.

.
quote:
Ik wil het ook doen voor het filosoferende effect, al kan ik dat ook erg goed wanneer ik nuchter ben. Liefste zou ik het ook alleen doen, maar doe dit niet want ja straks gaat het niet goed dan lig ik daar in mijn eentje.
Alleen is voor een onervaren tripper niet bepaald verstandig. Je kan jezelf bijvoorbeeld best verwonden oid als je handelt uit een tripmind en als je angstig raakt dan praat je jezelf alleen maar gekker en gekker. Het is handig om een wat ervaren trippen bij je te hebben die je kan begeleiden als dat nodig is maar ook weet wanneer die je gewoon lekker met rust moet laten om je te laten genieten van je trip. Iemand die geen verstand van trippen heeft als tripsitter nemen is niet bepaald verstandig en ook zeker niet chill voor een goede tripervaring. Die snappen jou op dat moment niet en gaan vervelend worden doordat ze ongerust worden door normaal tripgedrag en kunnen je ook niet goed geruststellen of even helpen met bepaalde gedachtes en zo omdat ze geen enkel idee kunnen hebben wat jij op dat moment ervaart.

.
quote:
2 jaar terug zomer had ik wel een paddo growkit maar deze is mislukt, achteraf was ik daar ook blij om.
Er wordt over dingen als LSD en andere psychedelische middelen wel vaker gezegd: Zoek er niet naar,
het vindt jou als
jij er klaar voor bent.

.
quote:
Ik heb zelf nog nooit gehallicuneerd, wel al heel wat pillen achter mijn keizen gehad. Dan waren we met zijn 3en en beweerden die andere twee dat ze dingen zagen maar zelf zag ik niks. We hadden wel even veel op en ik was de kleinste van het stel, maar ik kan pillen goed handelen op het achterlijk hard kauwen en sabbelen na maar dat komt door de troep die ze er in gooien. Ze werken ook snel uit bij mij, dat vind ik best wel jammer dan weer maarja.
MDMA is geen stof die hallucinaties veroorzaakt. MDA dan weer wel. Het schijnt dus dat je lever MDMA voor een deel omzet in MDA en je dan dus hallucinaties kan krijgen. Dit komt meestal pas na een stuk 4 pillen van rond de 100mg binnen redelijk korte tijd maar dat verschilt sterk per persoon, per keer, per setting etc. Ik heb zelf al wel vaker dingen als opstapjes gezien op een feest die er niet zijn, sta je daar als een mongool in de lucht te trappen...

. Ook dranghekken zijn een vaak voorkomend fenomeen onder pillenwausen. Ik leep eens lekker wappie rondjes op een feest en ik stopte ineens want ik kon midden op de dansvloer niet verder door een dranghek dat daar stond. Tot ik me binnen een splitsecond ineens afvroeg:
WTF waarom staat er een fucking dranghek midden op de fucking dansvloer? 
en poef toen wastie weer weg.

...
Ik gok dat jouw lever gewoon niet zo sterk MDMA opzet in MDA en/of jij een hogere tolerantie hebt voor MDA zoals je ook blijkt te hebben voor MDMA. Dan is het logisch dat het beetje MDA wat je lever uit MDMA maakt op jou geen effect heeft.
En als je denkt dat kauwen en zo door 'troep' komt die ze 'in pillen stoppen' dan heb of geen verstand van pillen of je koopt inderdaad troep en dan moet je dus helemaal niet bij zo'n kutdealer kopen en je spul laten testen voordat je het in je mik gooit...

.
Ik heb iig altijd gewoon pillen met alleen MDMA en bindmiddelen, maar heb dan ook contacten die dicht bij mij staan, zelf ook gebruiken en het zijn sowieso contacten uit een scene waar iedereen wel verstand heeft van drugs en je dus niet mensen op kan/gaat lichten met troep in pillen of speed vol met cafeïne.
LAAT JE PILLEN DUS TESTEN ALS JE DENKT DAT ER TROEP IN ZIT EN GOOI ZE DAN DUS NIET IN JE MIK!

... Kwam dat zelf niet in je op?

.
quote:
Het ging over Schizofrenie.
Zou jij eigenlijk niet gewoon helemaal kappen met de zooi als je aanleg hebt voor psychose?
Ja, eigenlijk is het natuurlijk het verstandigste om helemaal niks te gebruiken, dat geld voor iedereen. Voor mensen die al een psychose hebben gehad of een ouder/familielid hebben met geschiedenis van psychose( s ) is het inderdaad helemaal niet aan te raden om drugs te gebruiken. Het is dus niet echt verstandig van mij maar ik weet van mezelf dat ik erg bewust ben van mijn gebruik en goed op let op een opkomende psychose en dan ook meteen de drugs afkap en de psychiatrische hulp inschakel. Ik heb er vertrouwen in dat ik een eventuele psychose door zal hebben en op tijd maatregelen zal nemen. Tevens is het nog maar afvragen of ik überhaupt wel weer een psychose krijg ooit. Voor schizofrene mensen is het wel weer zo dat ze een periode van stabiliteit hebben en periodes van psychose, die zich in een golvend patroon manifesteren. Waar je bij het stuk waar de boog omhoog gaat dus waarschuwingssignalen hebt en op de top je in de psychose zit.
quote:
Hoe oud ben je en hoe lang gebruik je intussen al?
Ik ben 25 januari 23 geworden. Eerste keer dat ik blowde was ik 16 en vanaf mijn 17.5e jaar ongeveer ben ik meerdere keren per week gaan blowen en richting de 18 en zeker toen ik zelf de coffeeshop in kon ben ik elke dag gaan blowen. Vanaf mijn 18e heb ik xtc, speed en ketamine voor het eerst geprobeerd. In de jaren ertussen heb ik nog meer verschillende soorten drugs ontmoet en daar een gezellige/leuke/interessante tijd mee gehad.
quote:
Ik hou het zelf beperkt met 1 keer in de paar maanden. Afgelopen zaterdag een p'tje en daarvoor was toen ik 20 werd in September. Wel periode gehad waarin ik het zo 4 dagen achter elkaar deed om vervolgens een week dood in bed te liggen. Heb 3 keer gehad dat ik echt bang was dat ik doodging als ik teveel zou bewegen en niet zo snel mogelijk iets at, dan bleef ik 2 dagen lang alleen maar flauwvallen bij elke beweging die ik maakte en heb ik nog maanden lang een onregelmatige hartslag gehad. Bij de laatste keer ging dat echt te fout voor mijn gevoel en kreeg ik ook een hele tijd een soort van 'slowmotion flashes' tegelijk met een struikel in mn hart. Daarna dahct ik van nooooooooouuuuuuuuu, dit is niet erg gezond, laat ik maar eens gaan kappen ermee.
Verstandig dat je met pillen een paar maanden pauze houdt tussen de kerne dat je gebruikt in.

. MDMA zorgt voor een grote hoeveelheid serotonine(Natuurlijke stof in je hersenen die bepaald hoe blij je bent, reguleert eetlust en nog wat dingen) die losgelaten wordt en heropgenomen. Je serotonine raakt na gebruik van MDMA op en moet weer hersteld worden. Dit zorgt dus voor de dip die veel mensen hebben op dinsdag na een feestweekend.

. Als je 4 dagen achter elkaar MDMA gebruikt dan put je je serotonine receptoren uit en put je ook je serotoninevoorraad uit. Sowieso werkt MDMA de volgende dag al een stuk minder. 4 dagen achter elkaar lijkt mij amper meer wat te doen om het oppende amfetamine gedeelte na... Zonde van de MDMA en slecht voor je psychische gesteldheid(Depressie).

.
quote:
Gelukkig heb ik dat besef wel bij mezelf, ik geef om mezelf en mijn lichaa en als dit soort dingen dan gebeuren kies ik toch voor mijn gezondheid boven de pret.
Dat is goed van je. Echter zou het je sieren als je eens wat inleest over de drugs die je gebruikt voordat je ze überhaupt gaat proberen.

. Als je goed ingelezen was had je ook nooit 4 dagen achter elkaar pillen gebruikt.

.
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 13:53 schreef n0ir het volgende:[..]
Ik kan me nog herinneren dat je op pc-fr34k in de Hasj & Wiet reeks plots paginalange wazige verhalen schreef, het was best indrukwekkend om te zien hoe je plots helemaal veranderd was.
Ja in die reeks heb ik inderdaad ook aardig vage shit lopen posten...

. Sowieso all over Fok! maar vooral in UVT aangezien ik daar sowieso het meeste rond hing/hang.
quote:
Ik vroeg me toevallig van de week nog af hoe het sindsdien met je gegaan was

dus ben blij om te lezen dat je er goed uitgekomen bent.
Hehe toeval? Of niet? Wat is toeval? Wat is lot? Wat bestaat er? Wat is bestaan? Besta jij omdat ik jou kan waarnemen?

.

. Maar dank je.

.
[ Bericht 2% gewijzigd door badtripbob op 10-02-2011 17:42:03 ]