Is mij nooit opgevallen (dvd) dus het zal aan de uitzending gelegen hebben denk ik =) Erg leuke film ja!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 02:12 schreef Iemand91 het volgende:
PS. Hoort het geluid zo irritant te zijn in de film? Leek wel een soort van ruis o.i.d. Wat het de tv-uitzending zelf of is het de film?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naar het einde toe neemt de film zichzelf te serieus en komt de onvermijdelijke twistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Travolta probeert wel heel hard te verhullen dat hij oud wordt hier met z'n stoere ringbaardje, kale hoofd en oorbellen, maar heeft wel duidelijk heel veel plezier in de film.
cijfer: 6.5
True Grit (2010, VS, Joel & Ethan Coen)
De eerste echte western (NCFOM was meer een neo-western) van de Coens is een goede en erg mooie film geworden. Het is niet de beste Coen noch de beste western, maar wel boven de middelmaat in beiden gevallen. Met z'n rechttoe-rechtaan plot is het een veel minder typische Coen film geworden dan we van ze gewend.
De cinematografie van Roger Deakins, die met z'n elfde samenwerking met de Coens bijna als een derde broer gezien kan worden, is weer prachtig.
Het acteerwerk is ook meer dan in orde. Bridges is goed, maar nou ook weer niet oscarwaardig. Hailee Steinfeld maakt een ontzettend sterk debuut voor iemand van maar dertien jaar. De scene waarin ze onderhandelt met de verkoper van de pony's is meer één voorbeeld van velen waarin ze een scene weet te stelen. Ze verdient haar oscar nominatie meer. (Al blijft het raar dat ze genomineerd is voor bijrol i.p.v. hoofdrol.) Matt Damon, Josh Brolin en Barry Pepper hebben sterke bijrollen. Damon, die bijna onherkenbaar is, maakt van Laboeuf een goede tegenhanger van Cogburn.
De actie wordt tot het broodnodige minimum gehouden. Maar is dan wel hard en direkt. De film heeft ook nog de nodige humor met al het getreiter tussen Cogburn en Laboeuf.
cijfer: 8
Ik houd normaal gesproken niet van westerns, maar wel van Coenfilms. Zou je me deze film dan aanraden?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:
True Grit (2010, VS, Joel & Ethan Coen)
De eerste echte western (NCFOM was meer een neo-western) van de Coens is een goede en erg mooie film geworden.
NCFOM zeker. True Grit is als je echt een hekel hebt aan westerns een groter twijfel geval. Maar als je van Coen films houdt zou ik hem toch wel wel proberen.Hangt een beetje af van waarom je neit van Westerns houdt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:38 schreef Guppi het volgende:
[..]
Ik houd normaal gesproken niet van westerns, maar wel van Coenfilms. Zou je me deze film dan aanraden?
(en NCFOM? heb ik ook nog niet geprobeerd vanwege hetzelfde dilemma)
NCFOM is geen Western.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:38 schreef Guppi het volgende:
[..]
Ik houd normaal gesproken niet van westerns, maar wel van Coenfilms. Zou je me deze film dan aanraden?
(en NCFOM? heb ik ook nog niet geprobeerd vanwege hetzelfde dilemma)
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:
From Paris with Love (2010, Fr, Pierre Morel)
Redelijk actiefilmpje. De actie zelf, vooral achtervolging op het einde, is onderhoudend. Het plot is zeer matig vol plotholes en ongeloofwaardigheden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naar het einde toe neemt de film zichzelf te serieus en komt de onvermijdelijke twistIk vind een 6.5 voor een actie film die nergens boven de middelmaat komt eigenlijk best hoog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Travolta probeert wel heel hard te verhullen dat hij oud wordt hier met z'n stoere ringbaardje, kale hoofd en oorbellen, maar heeft wel duidelijk heel veel plezier in de film.
cijfer: 6.5People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Maar wel als het veel western thema's bevat.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:00 schreef planethugo het volgende:
als er zand in voorkomt, is het nog niet automatisch een western
6.5 is bij mij ongeveer de middelmaatquote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind een 6.5 voor een actie film die nergens boven de middelmaat komt eigenlijk best hoog.
Het is natuurlijk geen klassieke western, maar een neo-western durf ik het wel te noemen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:00 schreef planethugo het volgende:
als er zand in voorkomt, is het nog niet automatisch een western
quote:Contemporary Westerns
Although these films have contemporary American settings, they utilize Old West themes and motifs (a rebellious anti-hero, open plains and desert landscapes, and gunfights). For the most part, they still take place in the American West and reveal the progression of the Old West mentality into the late twentieth and early twenty-first centuries. This sub-genre often features Old West-type characters struggling with displacement in a "civilized" world that rejects their outdated brand of justice.
Examples include Hud starring Paul Newman (1963); Sam Peckinpah's Bring Me the Head of Alfredo Garcia (1974); Robert Rodríguez's El Mariachi (1992); John Sayles' Lone Star (1996); Tommy Lee Jones' The Three Burials of Melquiades Estrada (2005); Ang Lee's Brokeback Mountain (2005); Wim Wenders' Don't Come Knocking (2005); and the Coen brothers Academy Awardwinning No Country For Old Men (2007).
http://www.podnapisi.net/(...)7179&sJ=2&sY=&sAKA=1quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:17 schreef Iemand91 het volgende:
Ik wil graag vanavond film kijken, alleen soms vind ik ondertiteling wel handig.
Maar ik kan nergens de ondertiteling van My Fellow Americans (1996) vinden. Kan iemand hem wel vinden?
Wie heeft er nou niks te doen op zaterdagavondquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:23 schreef truedestiny het volgende:
filmtip
Vanavond om 8 uur komt op Veronica The Big White.
een hele leuke misdaad komedie. dus als je niks te doen hebt zou ik die gaan kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu hoeven deze films ook geen logische opbouw in het verhaal te hebben. En zelfs in de gameseries in de verhaallijn wel erg dun geworden. Toch vind ik het jammer dat bepaalde dingen (zie spoiler) niet even worden geďntroduceerd. Voor niet volgers van de serie geef je dan wat uitleg, en volgers van de serie kunnen als een stel nerds in de kamer roepen dat ze het al wisten
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
Ik heb zeker wat te doen:quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:23 schreef JDx het volgende:
[..]
Wie heeft er nou niks te doen op zaterdagavond
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:20 schreef casper019 het volgende:
]Haar naam was sarah
[ afbeelding ]
Frankrijk
Drama
111 minuten
geregisseerd door Gilles Paquet-Brenner
met Kristin Scott Thomas, Niels Arestrup en Frédéric Pierrot
Een Amerikaanse expatjournaliste, Julia, werkt anno 2002 aan een stuk over de Vel dHiv (een sportstadion waar op 16 juli 1942 duizenden joden, in het bijzonder kinderen, werden gedeporteerd in Parijs). Ze ontdekt dat een langbewaard geheim het lot van haar schoonfamilie linkt aan het lot van een joodse familie. Geobsedeerd door dit verband gaat ze op zoek naar wat er met de joodse familie is gebeurd. In het bijzonder met Sarah, die 10 jaar is als haar familie gedeporteerd wordt.
goeie en sterke film die heel beklemmend begint maar later toch ietsiepietsie minder spannend word.
Ik raakte alleen tegen het einde een beetje de draad kwijt wat deconnectie tussen de 2 families nou precies was? kan iemand mij dat uitleggen aub?
maar in ieder geval hele mooie film om te zien. 7.5!! aanrader
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
Haha alleen al door deze discussie ga ik NCFOM zéker kijken! Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:19 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen klassieke western, maar een neo-western durf ik het wel te noemen.
Er zitten ontzettend veel kenmerken in die je heel vaak in westerns ziet, alleen speelt dit zich af in een moderne omgeving.
Wikipedia
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |