Voor dat bericht is deze smiley uitgevonden:quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:45 schreef men.mulder het volgende:
Laat die man toch met rust. Persoonlijk vind ik dat hij een uitstekende president is geweest.
Zijn vader was niet zo slecht, maar Bush junior heeft werkelijk alles fout gedaan wat er maar fout gedaan kon worden, nog vier jaar en de VS was er nooit meer boven op gekomenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 03:38 schreef catwaezle het volgende:
[..]
Voor dat bericht is deze smiley uitgevonden:
Ik denk dat zovel G.W. Bush als zijn vader het goed doen in de lijst van slechtste presidenten ooit.
Bwahaha wat een post zeg, komt ook helemaal niet gefrustreerd over of zo.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dat is waarom het over dertig jaar niet meer belangrijk is wie er in het witte huis van die voormalig supermacht zit.
En waarop is die hoop gebaseerd? De VS zijn grandioos verzwakt ten opzichte van 2000. En ze ontwikkelen zich langzamer dan anderen, veel langzamer. Dan wordt je dus ingehaald, vroeg of laat.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:02 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Je mag blijven hopen, maar ook de 21 eeuw is en blijft een American Century.
inderdaad de middenklasse in de USA die vroeger steeds sterker werd, is haast verdwenen, ten voordele van een rijke bovenlaag die woningen in het buitenland kan aanschaffen, in China is de middenklasse die iets kan uitgeven juist sterk in opkomstquote:Op vrijdag 11 februari 2011 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En waarop is die hoop gebaseerd? De VS zijn grandioos verzwakt ten opzichte van 2000. En ze ontwikkelen zich langzamer dan anderen, veel langzamer. Dan wordt je dus ingehaald, vroeg of laat.
Die Amerikaanse upper class is en hun grand old party is eigenlijk een lintworm in een sterk lichaam, en misschien nog wel een veel gevaarlijker parasiet. Het land wordt van binnenuit opgegeten door de veelvraten. De neocons zijn de grootste bedreiging voor de waarden waarmee de VS groot is geworden.
Dat wordt een beetje lastig als het een aanklacht betreft. Dan komt er een OvJ naar hem toe met de mededeling dat hij aangehouden is. Dan kunnen die veiligheidsmensen wel pistolen trekken en voorkomen dat hij handboeien omkrijgt, maar zijn vliegtuig mag gewoon niet opstijgen. Dan moet Obama al een militaire bevrijdingsactie laten opzetten.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:57 schreef galtfactory het volgende:
Houd er maar rekening mee dat de Amerikaanse veiligheidsdienst er wel voor waakt dat Bush niks overkomt
tijdens zijn buitenlandse reizen.
Door wie dan? China is nummer twee maar heeft met 5 keer zoveel inwoners nog steeds maar een fractie van de economie van de VS. En die van de VS is met een nette 3% gegroeid vorig jaar. China mag dan sneller groeien, maar die groei is niet houdbaar.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En waarop is die hoop gebaseerd? De VS zijn grandioos verzwakt ten opzichte van 2000. En ze ontwikkelen zich langzamer dan anderen, veel langzamer. Dan wordt je dus ingehaald, vroeg of laat.
Het zijn juist de democraten die belastingen verhogen, bail-outs uitdelen en de Europese koers naar de afgrond varen.quote:Die Amerikaanse upper class is en hun grand old party is eigenlijk een lintworm in een sterk lichaam, en misschien nog wel een veel gevaarlijker parasiet. Het land wordt van binnenuit opgegeten door de veelvraten. De neocons zijn de grootste bedreiging voor de waarden waarmee de VS groot is geworden.
Een fractie? Die van de VS is 50% groter.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:37 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Door wie dan? China's is nummer twee maar heeft met 5 keer zoveel inwoners nog steeds maar een fractie van de economie van de VS.
Volgens mij verkijk je erop hoe hard dat gaat met % over %, en schat je het daarom als een fractie in. Als je een paar jaar verder bent is dat alweer volledig achterhaald. Als de VS niet groeit halen ze dat dus in een jaar of 5 in. Als de VS wel gewoon groeit dan duurt het wat langer, maar ook geen eeuw. De VS mocht willen dat het ging om % groei per jaar, het eigenlijke probleem is veel ernstiger. Dat zijn de parasieten die het land van binnenuit uitvreten en verzwakken.quote:En die van de VS is met een nette 3% gegroeid vorig jaar. China mag dan sneller groeien, maar die groei is niet houdbaar.
Ze redden dat deze eeuw in ieder geval niet meer.
Allemaal marginale problemen. Als ze niet uitkijken krijgen ze een koekje van eigen deeg, dan doet China met hen wat zij met de SU deden.quote:Het zijn juist de democraten die belastingen verhogen, bail-outs uitdelen en de Europese koers naar de afgrond varen.
Ik heb van jou nog geen blijk van erover nadenken überhaupt kunnen ontdekken. Ik vond Obama's sputnikmoment wel getuigen van het juiste gevoel van urgentie.quote:Ik denk dat je te eenzijdig en bevooroordeeld bent om hier rationeel over na te kunnen denken.
Dichter bij 250%. Die van de VS is bijna 15 biljoen, die van China bijna 6.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een fractie? Die van de VS is 50% groter.
Als de VS met deze crisis zelf met 3% niet groeit zou ik me er niet al teveel zorgen over maken. In China doen ze er alles aan om de groei af te remmen. Niet zo gek. Er zijn hele steden gebouwd waar nooit iemand zal wonen. Zo pomp je je economie wel op ja, als een bubbel.quote:[..]
Volgens mij verkijk je erop hoe hard dat gaat met % over %, en schat je het daarom als een fractie in. Als je een paar jaar verder bent is dat alweer volledig achterhaald. Als de VS niet groeit halen ze dat dus in een jaar of 5 in. Als de VS wel gewoon groeit dan duurt het wat langer, maar ook geen eeuw. De VS mocht willen dat het ging om % groei per jaar, het eigenlijke probleem is veel ernstiger. Dat zijn de parasieten die het land van binnenuit uitvreten en verzwakken.
Not gonna happen. Je onderschat hoever China achterloopt. Het is zeker een opkomende wereldmacht, maar militair en economisch is Amerika nog veruit superieur.quote:[..]
Allemaal marginale problemen. Als ze niet uitkijken krijgen ze een koekje van eigen deeg, dan doet China met hen wat zij met de SU deden.
Geschiedenis heeft ook uitgewezen dat de man die de slaven bevrijde een republikein was. Tevens is dit een volledig tijdige reply.quote:Op woensdag 9 februari 2011 04:02 schreef catwaezle het volgende:
De man mogen ze opknopen. Die heeft flink wat aangericht, voor zowel Amerika als de wereld.
Geschiedenis heeft sowieso uitgewezen dat democraten veel beter zijn voor het land en de wereld dan republikeinen. Wanneer gaat dat rechtse tuig in Amerika dan nou eens inzien?
Niet alleen Amerika. In elk land is de politiek met bedrijfsbelangen (en de wapenindustrie) verheven.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan moet je half amerika aanpakken. maar maak je geen zorgen, amerika pakt zichzelf wel aan. nog even en het is een derde wereld land dat straks echt alles en iedereen financieel in de afgrond trekt.
Als Amerika valt, sleept het Europa net zo hard mee het gat in. Kijk maar naar de crisis: er gebeurt wat in Amerika, en heel Europa ligt ook meteen plat.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kom, kom, niet zo sip. we kunnen ook samen met china en rusland heel amerika leegtrekken.
China haalt tussen 2025-2030 de VS in als 1e economie. Maar de VS heeft een veruit superieur leger, dat innovativer is dan welk ander land ter wereld ook. De VS blijft dus zeker de komende 50 jaar nog de baas. Belangrijker is de mentaliteit die in de VS heerst: een winnaarsmentaliteit. Overigens heeft China die ook, alleen Europa (de EU) heeft dat weer niet.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een fractie? Die van de VS is 50% groter.
[..]
Volgens mij verkijk je erop hoe hard dat gaat met % over %, en schat je het daarom als een fractie in. Als je een paar jaar verder bent is dat alweer volledig achterhaald. Als de VS niet groeit halen ze dat dus in een jaar of 5 in. Als de VS wel gewoon groeit dan duurt het wat langer, maar ook geen eeuw. De VS mocht willen dat het ging om % groei per jaar, het eigenlijke probleem is veel ernstiger. Dat zijn de parasieten die het land van binnenuit uitvreten en verzwakken.
[..]
Allemaal marginale problemen. Als ze niet uitkijken krijgen ze een koekje van eigen deeg, dan doet China met hen wat zij met de SU deden.
[..]
Ik heb van jou nog geen blijk van erover nadenken überhaupt kunnen ontdekken. Ik vond Obama's sputnikmoment wel getuigen van het juiste gevoel van urgentie.
Dat is niet zo relevant. De SU was militair ook superieur aan de VS, maar de economie kon de wapenwedloop niet dragen. Nou heeft de VS wel economische kracht, ze zitten ook nog diep in de schulden. Bovendien kan de VS zich niet veroorloven al te veel ruzie te zoeken met China, een jaar of 10 geleden had je nog wel eens wat incidentjes met vliegtuigen, waarbij de VS zijn spierballen kon laten zien. Dat zullen ze nu niet meer zo snel doen, omdat de machtsverhoudingen zijn veranderd, ze zijn economisch te afhankelijk van een stabiele relatie met China.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:59 schreef apple_pie het volgende:
Not gonna happen. Je onderschat hoever China achterloopt. Het is zeker een opkomende wereldmacht, maar militair en economisch is Amerika nog veruit superieur.
Dat duurt geen vijf jaar meer, dus dat zou ik niet meer zo hard zeggenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:59 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Not gonna happen. Je onderschat hoever China achterloopt. Het is zeker een opkomende wereldmacht, maar militair en economisch is Amerika nog veruit superieur.
Geen vijf jaar meer.... Ben je een beetje simpel in je hoofd ofzo?quote:Op zondag 13 februari 2011 11:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat duurt geen vijf jaar meer, dus dat zou ik niet meer zo hard zeggen
China bouwt nu ieder jaar een vliegdekschip om de oceanen te kunnen controleren
Het westen bouwt defensie af, vanwege schulden, China gaat in een hogere versnelling bouwen, dat gaat heel erg snelquote:Op zondag 13 februari 2011 12:21 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Geen vijf jaar meer.... Ben je een beetje simpel in je hoofd ofzo?
Het enorme verschil in economie heb ik al aangegeven, en wat betreft defensie loopt China nog veel verder achter. De VS gaf in 2010 meer dan een biljoen uit aan defensie, China 77 miljard. Als dat verschil je niet duidelijk genoeg is, dat is 1.000.000.000.000 tegen 77.000.000.000. China's budget is dus 7% van dat van de VS.
De VS heeft 11 nucleaire super-carriers momenteel in dienst, China heeft een onafgemaakt afdankertje van de voormalige SU en bouwt een of twee standaard vliegdekscheepjes die op zijn vroegst in 2015 klaar zijn.
Je leeft in een droomwereld.
En China van hen. Ze zijn nog steeds niet in staat een stabiele binnenlandse markt te vormen om het belang van de export, met name naar de VS, te verkleinen.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet zo relevant. De SU was militair ook superieur aan de VS, maar de economie kon de wapenwedloop niet dragen. Nou heeft de VS wel economische kracht, ze zitten ook nog diep in de schulden. Bovendien kan de VS zich niet veroorloven al te veel ruzie te zoeken met China, een jaar of 10 geleden had je nog wel eens wat incidentjes met vliegtuigen, waarbij de VS zijn spierballen kon laten zien. Dat zullen ze nu niet meer zo snel doen, omdat de machtsverhoudingen zijn veranderd, ze zijn economisch te afhankelijk van een stabiele relatie met China.
Zoals ik al aangaf groeit de Amerikaanse economie nog steeds. Dus zijn er ook feiten waarop je deze stelling kunt baseren, of komt het puur uit je eigen politieke ideeën?quote:Als je met 300 miljoen mensen wil concurreren tegen 1.3 miljard mensen, zullen die 300 een wezenlijk hogere arbeidsproductiviteit moeten halen. En juist dat ziet er niet gezond uit met een middenklasse die verarmt en in de schulden zit, massa's potentiele productieven wiens potentie niet gebruikt wordt omdat ze in armoede opgroeien en een wezenlijk deel van de economie wat in wezen bestaat uit renteniers.
Lees mijn post knulletje. Misschien ben je niet zo goed in rekenen, maar snap je niet hoe enorm het verschil is?quote:Op zondag 13 februari 2011 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het westen bouwt defensie af, vanwege schulden, China gaat in een hogere versnelling bouwen, dat gaat heel erg snel
Over vijf jaar zitten we op break-even
De staatsschuld groeit wel fors.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:25 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf groeit de Amerikaanse economie nog steeds.
ga maar een boek lezenquote:Op zondag 13 februari 2011 12:26 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Lees mijn post knulletje. Misschien ben je niet zo goed in rekenen, maar snap je niet hoe enorm het verschil is?
Vijf jaar! Zet jezelf niet zo voor schut.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |