abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92519724
Iets waar ik nooit eerder last van heb gehad, dreigt mij nu toch te overvallen! Faalangst,

Komende vrijdag heb ik de laatste 2 examens voor mijn opleiding, en door gezondheidsproblemen moet ik het in 1 keer halen anders ben ik en mijn baan kwijt en ben ik nog niet afgestudeerd!

Sinds 2 weken iedere dag aan het leren geweest en ik blijf het gevoel houden dat ik de stof niet beheers! Maar als ik proefexamens maak dan haal ik wel voldoendes! Ik snap even helemaal niet van mijzelf, Ik ben tevreden als ik een 5,6 heb dus het is ook niet dat ik perfectionistisch ben!

Iemand ervaring met faalangst? En tips?
S. 2014
J. 2016
pi_92520058
ik weet niet of dit echt 'pathologische' faalangst is, er hangt gewoon veel af van je examens :D
pi_92520496
Beste gewoonmezelf87.

Ik herken dit. (Als gevolg van een ernstige hersenbeschadiging had ik hier uiteindelijk ook last van.)
Doorzetten, en in jezelf blijven geloven, is het enige dat IK je aan kan raden.

Het heeft mij een paar jaar meer dan gemiddeld gekost, maar 'in the end' was ik net zo afgestudeerd als de rest.

Doe je best.
Verlies niet de hoop.
!EN!
Vertrouw in jezelf (en het eerste antwoord dat je straks steeds gaat geven!).

Imzadi.
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk vaak groter dan in theorie.
pi_92520887
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:08 schreef Spartacus911 het volgende:
ik weet niet of dit echt 'pathologische' faalangst is, er hangt gewoon veel af van je examens :D
Dat is inderdaad wel iets wat heel zwaar mee weegt om het moment, ik heb door gezondheidsproblemen mijn studie al moeten verlengen en nu moet het allemaal voor 1 april klaar zijn en moet ik het diploma in mijn bezit hebben! dus ja echt rustig alles doen zit er ff niet in!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:28:11 #5
7744 DJ_Scuff
D.I.L.L.I.G.A.F.
pi_92521128
Rustig blijven, dag voor het examen op tijd naar bed gaan (niet tot laat in de nacht doorgaan) en vertrouw op je eerste antwoord. Vul eerst de vragen in die je meteen binnenschieten en ga dan pas terug naar de lastiger vragen.
ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
pi_92521692
yoga, pilates, sport in het algemeen, orgasme
pi_92521870
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:39 schreef Spartacus911 het volgende:
yoga, pilates, sport in het algemeen, orgasme
Werkt allemaal te kort of helemaal niet, ik ben op dit moment gewoon te gestrest, ik slaap werk leer slaap werk leer slaap werk leer enz!
S. 2014
J. 2016
pi_92521907
Als er zoveel vanaf hangt is het niet zo vreemd dat je faalangst hebt.

Wel vervelend, maar ja...
pi_92522186
It wasnt until the 1990s that researchers began to realise the potential of oxytocin to influence human behaviour beyond menstruation, childbirth and lactation. They noticed that nursing mothers were calmer in the face of exercise and psychosocial stress than their bottle-feeding counterparts. The difference was attributed to the effects of oxytocin and subsequent research has begun to reveal the true extent of its influence.

Oxytocin induces feelings of love and altruism, warmth, calm, bonding, tenderness and togetherness, of satisfaction during bodily contact, sexual arousal and sexual fulfilment. It is during orgasm in both men and women that oxytocin floods through our bloodstream. Oxytocin released by female orgasm helps women lie still for a while afterwards.

tl;dr geef er 'een slinger' aan vlak voor je examens of vraag je vriend of hij vrij voor je neemt die dag of later mag beginnen
pi_92522364
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:47 schreef Spartacus911 het volgende:
It wasnt until the 1990s that researchers began to realise the potential of oxytocin to influence human behaviour beyond menstruation, childbirth and lactation. They noticed that nursing mothers were calmer in the face of exercise and psychosocial stress than their bottle-feeding counterparts. The difference was attributed to the effects of oxytocin and subsequent research has begun to reveal the true extent of its influence.

Oxytocin induces feelings of love and altruism, warmth, calm, bonding, tenderness and togetherness, of satisfaction during bodily contact, sexual arousal and sexual fulfilment. It is during orgasm in both men and women that oxytocin floods through our bloodstream. Oxytocin released by female orgasm helps women lie still for a while afterwards.

tl;dr geef er 'een slinger' aan vlak voor je examens of vraag je vriend of hij vrij voor je neemt die dag of later mag beginnen
Naja het si het proberen waard! *; Vriendlief gaat sowieso met mij mee! gelukkig,
S. 2014
J. 2016
pi_92537698
Misschien is valdispert iets voor je? Heeft mij in bepaalde situaties aardig goed geholpen.
pi_92540765
Heb dit ookal jaren, zou hulp krijgen op school maar is er nooit van gekomen, is dus erg klote.

Mijn tip, gewoon rustig blijven ademen en rationeel blijven denken.
pi_92552146
Ik heb inmiddels besloten om het proberen los te laten, Ik weet rationeel gezien dat ik er alles aan gedaan heb, dus waarom zou ik het dan niet halen? Kijk het vandaag nog 1 keer door en dan vrijdag examens! wish me luck!
S. 2014
J. 2016
pi_92553991
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 17:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb inmiddels besloten om het proberen los te laten, Ik weet rationeel gezien dat ik er alles aan gedaan heb, dus waarom zou ik het dan niet halen? Kijk het vandaag nog 1 keer door en dan vrijdag examens! wish me luck!
Komt allemaal goed! We gaan voor de 9 ;) Succes!
pi_92576426
Ik sta in de encyclopedie bij de definitie van faal. Maar je hoeft voor mij niet bang te zijn hoor :*
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_92579630
Misschien wil de huisarts je iets kalmerends geven..?

Ik heb al jaren last van faalangst, heb ook veel testen gehad er voor.

Op dit moment loop ik hem ook al te flippen voor de examens in april.
Ik zou gewoon als je bv een half uurtje geleerd heb, iets leuks gaan doen en dan daarna weer gaan leren en weer wat leuks gaan doen achteraf. En gewoon denken van ik heb mijn best gedaan, meer kan ik niet doen.

Probeer anders tijdens het examen iets mee te nemen of aan iets te denken waar je goede herinneringen aan hebt, bij mij helpt het om van te voren voor een toets muziek te luisteren die je op pept en energie geeft .
Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_92580232
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 17:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Good luck! ^O^
pi_92581744
Volgens mij zie je het allemaal iets te zwaar in. Tja, stel je moet wat langer doorstuderen, wat dan? Zoek je toch een nieuw baantje. Het is maar een toets, een mentale berg die helemaal niets over je capaciteiten zegt, hoe graag mensen dat ook willen denken.

Als jij het goed doet bij dat bedrijf kan je echt wel er blijven werken en dan doe je rustig die toets nog een keer over. Wat jij moet doen is je donkere gedachten relativeren, het leven eindigt echt niet met 1 gefaalde toets.
Doe eens lief!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')