abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 februari 2011 @ 12:22:42 #276
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92674632
Ik ben ondernemer maar kon gewoon 5x mijn privé-inkomen als DGA lenen. Misschien omdat ik al wat langer bezig ben en de balans er goed uitzag?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_92674872
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 12:22 schreef eleusis het volgende:
Ik ben ondernemer maar kon gewoon 5x mijn privé-inkomen als DGA lenen. Misschien omdat ik al wat langer bezig ben en de balans er goed uitzag?
Hoe lang je bezig bent maakt niet echt meer uit dacht ik, ze kijken tegenwoordig naar het gemiddelde inkomen van de afgelopen 3 jaar. (En heb je die cijfers niet van 3 volle jaren, dan heb je wat de bank betreft gewoon geen inkomen :P)

(Wel 3 jaar zelfstandig ondernemer dan he. Niet 2 jaar loondienst + 1 jaar ondernemer)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_92686927
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 09:50 schreef Resistor het volgende:

[..]

Een linkje is toch niet zo groot?
Je moet dan wel een inlogcode hebben, in 2 delen dan maar:

quote:
Woningroof officieel misdrijf, maar gemeenten grijpen niet in
NEDERLAND BLIJFT KRAKERSPARADIJS

Krakers verzetten zich tegen ontruiming in Amsterdam. Ze maken zich weliswaar schuldig aan een misdrijf, maar de rechter moet vooraf kunnen beoordelen of de politie er wel tegen mag optreden. Hoe krom kan een land zijn

KRAKEN IS SINDS 1 oktober jl. een misdrijf. Je moet met je handen van andermans eigendom afblijven, net zoals het strafbaar is om een bank te overvallen. Zo simpel lijkt het. Je zou denken dat nu kraken altijd strafbaar is gesteld, het niet meer nodig is om je eigendom te beschermen tegen krakers. Immers: één belletje naar de politie zou voldoende moeten zijn om te voorkomen dat je wordt beroofd. Niets is minder waar: de antikraakorganisaties, die tijdelijke bewoners op bestelling leveren om zo leegstaande panden te beschermen tegen krakers, floreren als nooit tevoren.
Kraakster Mera legt in een internetfilmpje uit hoe je een pand kunt roven. Gewoon met een koevoet de deur openbreken en de sloten eruit wippen.
Antikraakpeetvader Jan Erik de Jooden voor het vergeten pand aan het Trekvlietplein in Den Haag, dat de gemeente 18 jaar voor 125 euro per maand liet bewonen.

DEN HAAG/NIJMEGEN, zaterdag

Kraken in tien stappen. Mera (felrood geverfd haar, neuspiercing) geeft een snelcursus. Haar instructiefilmpje is te vinden op een website die is verbonden aan de homepage van het inmiddels gelegaliseerde krakersbolwerk De Grote Broek in Nijmegen. Er staan ook instructiefilmpjes over hoe je het beste zonder identiteitspapieren door het leven kunt gaan. Hoewel het sinds 1 oktober een misdrijf is als je iemands anders kantoor of woning inpikt, legt Mera doodleuk uit hoe een kraker het beste te werk kan gaan.

Tips hoe je kunt controleren of een leegstaand pand niet tóch door iemand wordt bezocht (stap 3): Steek een luciferhoutje of takje tussen de voordeur. Als het takje de volgende dag weg is, is er waarschijnlijk iemand binnen geweest

Ook is er de demonstratie van het werken met de koevoet: hoe je deuren kunt openbreken en sloten eruit kunt wippen.

Of, ook handig, stap 9, Mera: Zet stroom en water op je naam. Ten onrechte wordt wel gedacht dat krakers helemaal gratis wonen, dat is natuurlijk niet helemaal waar. Je gas, licht en water kun je gewoon aansluiten. Een kwestie van het energie- en waterbedrijf bellen. Je kunt gewoon gebruikmaken van alle nutsvoorzieningen Mera laat er geen onduidelijkheid over bestaan als ze zegt: Kraken is iets héél anders dan huren

Kraken is per 1 oktober jl. een misdrijf. In de nieuwe wet Kraken en Leegstand is het inpikken van andermans woning of bedrijfspand strafbaar gesteld. Het tolerante Nederland is de afgelopen decennia een toevluchtsoord geworden voor een leger buitenlandse anarchisten, beroepskrakers en criminelen, met name uit Spanje, Groot-Brittannië en voormalige Oostblokstaten. Ze wonen in kraakpanden en genieten van de Nederlandse gastvrijheid en van de overheid die jarenlang de andere kant opkeek. De harde kern van Nederlandse krakers brokkelde steeds verder af, al signaleerden politie en justitie wel dat ze steeds gewelddadiger werd. Radiatoren die krakers van het dak van een pand naar politie gooien, is nog een van de meest zachtaardige vormen van verzet

Gespuis

De gemeente Amsterdam, die met ruim tweehonderd kraakpanden de meeste last heeft van het gespuis, wilde eind vorig jaar een eerste schoonmaakronde houden door, op basis van de nieuwe wet, een serie kraakpanden te ontruimen. De krakers spanden een spoedkortgeding aan om te voorkomen dat ze op straat zouden worden gezet. Het gerechtshof in Den Haag stelde de krakers in het gelijk. Volgens het hof hebben krakers voor wie ontruiming dreigt, nu geen mogelijkheid om daarover van tevoren het oordeel te vragen van de rechter. Het gerechtshof wijst op artikel 8 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens dat o.a. bepaalt dat iedereen recht heeft op zijn woning. Inmenging in dit recht mag alleen als de rechter daar een uitspraak over doet.

Kort gezegd: kraken is een misdrijf, maar de rechter moet vooraf kunnen beoordelen of de politie er wel tegen mag optreden. Hoe krom kan het zijn in een land? verzucht een grote vastgoedeigenaar uit Rotterdam. Gemeenten en justitie nemen nu een afwachtende houding aan, bang om ook bij de rechter te worden teruggefloten. Jan Erik de Jooden (45) is de peetvader van het antikraken in Nederland. In 1987 kreeg hij als student een prachtige kamer aangeboden in een enorm leegstaand pand aan het Haagse Lange Voorhout. Om te voorkomen dat het historische pand, waar nota bene in mei 1940 de capitulatie van Nederland werd getekend, ten prooi zou vallen aan krakers. In een mum van tijd haalde de slimme economie student De Jooden twintig vrienden naar binnen. Een bevriende advocaat liet hij de eerste contracten opmaken voor het tijdelijk bewonen van een leegstaand pand.

De Jooden legde daarmee de basis voor wat later de antikraakorganisaties zouden worden. Niet de antikraakorganisatie betaalde voor de antikraakwacht, maar wij vroegen de bewoners een maandelijkse vergoeding. Wij kregen in korte tijd héél veel panden die niet direct kraakgevoelig waren. Als een kraker wil kraken, dan gaat hij niet in een kantoorpand op een industrieterrein in Schin op Geul zitten aldus Jan Erik de Jooden. De eigenaren wilden gratis bewaking voor het bedrijfspand of woning en wij regelden dat. Antikraken werd een booming business. Op het hoogtepunt had De Jooden meer dan vijftig mensen in dienst en duizenden antikrakers die ieder een vergoeding van ¤ 125 per maand betaalden.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92686958
vervolg:

quote:
Nu, 25 jaar later, zijn er 32 antikraakorganisaties in Nederland. Circa 30.000 mensen wonen in Nederland antikraak. Zon negentig procent van de antikraakpanden zijn kantoorpanden. Je zou denken, nu kraken een misdrijf is geworden, dat De Jooden en zijn collegas brodeloos thuiszitten. Niets blijkt echter minder waar. Gemeenten staan niet te trappelen om grote schoonmaakacties te houden, helemaal nu de rechter een stokje heeft gestoken voor eerdere ontruimingsplannen. Slechts in enkele plaatsen, waaronder Utrecht, Epe, Bloemendaal en Tilburg is het tot succesvolle ontruimingen gekomen van panden die na 1 oktober jl. waren gekraakt. Bestaande kraakbolwerken en -panden worden vooralsnog met rust gelaten.

Crisis

Terwijl kraken strafbaar is gesteld, neemt de leegstand, met name in de kantorenmarkt, als gevolg van de economische crisis explosief toe. Uit recente cijfers van de afdeling Business (kantoren en bedrijven) van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) blijkt dat maar liefst 5,5 miljoen vierkante meter kantoorruimte in Nederland leegstaat. Vier miljoen vierkante meter daarvan staat in twintig steden, met name de Randstad. Vooral de regio Amsterdam heeft, aldus de NVM, zeer veel kantoorruimte die drie jaar of langer leegstaat. In de regio Amsterdam meer dan één miljoen vierkante meter (16 procent van de kantoren staat leeg, met name in Amsterdam-Zuidoost). In Diemen staat één op de vier kantoren leeg. In Maarssen heeft zelfs 36 procent van de kantoren geen bezetting.

Veel eigenaren zitten aan de grond, weet Jan Erik de Jooden. Ze moeten wel de energierekening betalen, dus ze willen graag dat antikrakers die betalen. De antikraakorganisaties zien in rap tempo een nieuwe markt ontstaan: antikraken om de financiële schade, veroorzaakt door leegstand, te beperken. En dus niet zozeer om krakers buiten de deur te houden. Antikraak is voor de eigenaren een nieuwe manier van inkomsten krijgen. Om oude leegstaande kantoren op te knappen, regel ik nu voor eigenaren zelfs financieringen, omdat banken afhaken, vertelt Jan Erik de Jooden.

Uitzetting

Er zijn antikraakorganisaties die zulke hoge woonvergoedingen aan de bewoners vragen, flink boven de ¤ 300 per maand, dat het op huur begint te lijken. Er zijn al rechtszaken geweest van antikrakers die met succes een uitzetting aanvochten. De wet Kraken en Leegstand is juist ook bedoeld om leegstand tegen te gaan. Leegstaande woningen moeten na twee maanden worden aangemeld bij de gemeente en leegstaande bedrijfspanden en kantoren na zes maanden. Gebeurt dat niet, dan kan de gemeente de eigenaar een boete opleggen van ¤ 7500. Gemeente en eigenaren stellen na de melding een overeenkomst op waarin beide partijen zich verplichten zich in te spannen om een geschikte huurder te vinden.

Maar de overheid zelf is óók eigenaar van heel veel (bedrijfs)panden. Ook gemeenten en het rijk willen niet dat hun panden worden gesloopt door krakers. Echt haast met het vinden van een nieuwe bestemming van een pand, maken ze vaak niet. Antikraakorganisaties maken gewag van een administratieve chaos bij veel overheden waardoor het exacte zicht op eigen vastgoedbezit ontbreekt. Waardoor tijdelijke antikraakbewoning vele jaren kan voortduren.

Antikraakpeetvader Jan Erik de Jooden noemt ze spookwoningen. Nederland telt volgens hem vele van dit soort vergeten panden. De gemeente Den Haag heeft panden in bezit die ik twintig jaar geleden heb binnengehaald voor antikraak. De gemeente betaalt de energierekening en de vergoeding van de bewoners gaat naar de antikraakorganisatie. Ik ben een keer gebeld door de Rijksgebouwendienst over een bepaald gebouw met de vraag: Weten jullie of dat pand van ons is? Toen ik dat bevestigde, hebben ze er een asielzoekerscentrum van gemaakt. Bij gemeenten zijn in de loop der jaren telkens andere ambtenaren verantwoordelijk geworden voor dit soort dossiers. Het gaat nu wel beter, er werken kundige mensen, maar Den Haag is zeker geen uitzondering. Bizar voorbeeld is het pand Trekvlietplein 14&16 in Den Haag, eigendom van de gemeente. Het is maar liefst achttien jaar door een antikraker bewoond. Recent is het pand herontdekt en er zit nu een gemeentelijke veegdienst in.

Marnix Noorder, wethouder volkshuisvesting (PvdA) van de gemeente Den Haag, vindt dat er niets mis is met jarenlange antikraak. Het zijn vaak plekken waar kunstenaars gaan zitten. We hebben in Den Haag een conservatorium en veel muziekpodia. Den Haag is een stad van musici. Die moeten kunnen oefenen, ze hebben wel talent, maar geen geld. Antikraak is een prima manier om panden te gebruiken, het maakt de stad ook levendig.

Dat duizenden krakers panden bezet houden die niet van hen zijn, daar lijkt de nieuwe Kraak- en Leegstandswet voorlopig weinig aan te veranderen. In de linkse kraakstad Groningen laten ze er geen onduidelijkheid over bestaan. De Groningse wethouder Frank de Vries (PvdA) oordeelde vorig jaar: Dit is een domme rechtse wet die volkomen overbodig is. Ik heb nooit problemen gehad. Neem de watertoren, die stond leeg en werd gekraakt. De krakers meldden zich. Ik heb ze ontvangen op mijn kamer. Jongens hou het een beetje netjes en als ik het nodig hebt, dan lever je de sleutels weer in. Zo gaat dat.

bron: Telegraaf
I'll sing you a lullaby.
pi_92687015
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:58 schreef Terrorizer het volgende:
Goed om te lezen dan ondernemerschap ook niet wordt beloond in NL.

Het liefst wilt de overheid iedereen loon- bankslaaf maken.
Het liefst bankslaaf natuurlijk want loonslaven kunnen nog de benen nemen.
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:48:52 #281
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_92687319
Ik heb het na een week nog steeds naar mijn zin als bankslaaf. :Y

Erg blij met de nieuwe woning :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_92694514
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:48 schreef Bayswater het volgende:
Ik heb het na een week nog steeds naar mijn zin als bankslaaf. :Y

Erg blij met de nieuwe woning :)
Een gelukkige slaaf is een hard werkende slaaf. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 21:50:26 #283
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92695087
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 12:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Hoe lang je bezig bent maakt niet echt meer uit dacht ik, ze kijken tegenwoordig naar het gemiddelde inkomen van de afgelopen 3 jaar. (En heb je die cijfers niet van 3 volle jaren, dan heb je wat de bank betreft gewoon geen inkomen :P)

(Wel 3 jaar zelfstandig ondernemer dan he. Niet 2 jaar loondienst + 1 jaar ondernemer)
Ja, dat verhaal kende ik dus ook, maar ze vroegen mij voor de offerte alleen het laatste jaar en de jaarcijfers. Ik weet niet hoe bindend zo'n offerte is. Misschien dat ze later alsnog wel moeilijk hadden gedaan over de eerdere jaren, als ik ook echt de hypotheek had aangevraagd (ik heb uiteindelijk niet gekocht).
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_92705815
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:50 schreef eleusis het volgende:
Ja, dat verhaal kende ik dus ook, maar ze vroegen mij voor de offerte alleen het laatste jaar en de jaarcijfers. Ik weet niet hoe bindend zo'n offerte is. Misschien dat ze later alsnog wel moeilijk hadden gedaan over de eerdere jaren, als ik ook echt de hypotheek had aangevraagd (ik heb uiteindelijk niet gekocht).
Normaal krijg je razendsnel een offerte, die bv 3 maanden geldig is, op basis van de cijfers die je opgeeft en moet je daarna alle papieren pas gaan overleggen. En dan krijg je een behoorlijke lijst met gevraagde papieren voor je kiezen.

Bij die vriend van mij waar ik het over had, ging het om een hypotheekaanvraag met NHG, en hij moest echt de jaarstukken over 3 volle jaren kunnen overleggen. Maar wellicht zit er ook nog een verschil tussen een aanvraag met NHG of zonder NHG voor een zelfstandig ondernemer?
  maandag 14 februari 2011 @ 08:17:58 #285
324665 meth77
to do or not to do
pi_92756084
Rente gaat keihard omhoog hier, tijd voor emigratie denk ik

quote:
ma 14 feb 2011, 07:32

Lange hypotheken duurder
AMSTERDAM - Hypotheken met langlopende, rentevaste termijnen zullen de komende jaren flink duurder worden.

Dat komt door nieuwe toezichtregels die banken veiliger moeten maken. Het betekent opnieuw slecht nieuws voor de woningmarkt. Bankiers voorspellen dat vooral leningen met rentevaste termijnen van meer dan tien jaar, fors duurder zullen worden
  maandag 14 februari 2011 @ 08:35:04 #286
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_92756261
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 08:17 schreef meth77 het volgende:

[..]

Doei, aftaaier :W
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 14 februari 2011 @ 08:59:57 #287
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92756546
De banken zijn gewoon hun inkomen veilig aan het stellen. Ze zien alle kritiek op te hoge rentes, zien de AFM onderzoek doen en dekken zich vast in.

"Ja, we hebben jarenlang te hoge rentes gerekend. Sorry, had niet gemoeten. Maar ze kunnen nu niet omlaag hoor! Door de nieuwe regels zijn we gedwongen om ze zelfs nog hoger te maken!"
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_92756661
Hahaha, je zal toch maar een scheefhuurkneus zijn, jezelf een orgasme geven over de daling van de huizenprijzen van wel 8% in sommige gevallen, er een fucking weblog over maken om te kunnen orakelen hoe hard de prijzen wel niet omlaag zullen gaan, om vervolgens geen hypotheek te kunnen krijgen door verscherpte maatregelen _O- Daar zit je dan, vast, gevangen in je huurcel met elk jaar 5% verhoging, zonder dat je uberhaupt enig uitzicht hebt op verbetering, uitgekotst door de maatschappij door je scheefhuurpraktijken, berooid omdat je geen fatsoenlijke hypotheek meer kan krijgen....ik zou mezelf kapot schieten op zo`n moment, echt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2011 09:10:35 ]
  maandag 14 februari 2011 @ 09:26:29 #289
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92756943
Verhuurders lachen zich rot natuurlijk, zeker de vrije sector. Die kunnen de huren gewoon nog even lekker stevig ophogen, hun slachtoffers kunnen toch geen kant op. Die kunnen geen hypotheek krijgen (ook al is die maandlast lager dan hun huur...) en als ze moeten wachten op de sociale sector hebben ze een aanleunwonig nodig voordat ze een keer aan de beurt zijn...
pi_92757225
Haha.... al die verzuurde scheefleners die in beginnen te zien dat de waarde van hun 'onderpand' zeer sterk zal dalen _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_92757623
Maar.... Nederland is anders.... echt waar :')

Het grappige is dat de grootschuldbezitters niet lijken te begrijpen dat de betaalbaarheid convergeert naar een bepaald niveau van het inkomen. Als de kosten van financiering stijgen dan dalen de prijzen van woningen. Door het goedkope geld van de afgelopen decennia hebben prijzen kunnen stijgen zonder onderliggende waarde, mensen keken immers alleen maar naar de maandlasten. Als geld duurder word dan komen de prijzen gewoon weer dichter te liggen bij het intrinsieke waardeniveau van een woning. Een gezonde ontwikkeling imo. ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_92757831
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 09:39 schreef xenobinol het volgende:
Haha.... al die verzuurde scheefleners die in beginnen te zien dat de waarde van hun 'onderpand' zeer sterk zal dalen _O-
De waarde blijft voor mij precies hetzelfde, het is mijn 'thuis'. En de lasten blijven ook precies hetzelfde (ik bedoel dalen nog steeds elk jaar).

Alleen de belasting gaan misschien iets omhoog, maar dat is voor klaagbaak.
  maandag 14 februari 2011 @ 10:07:48 #293
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92757907
Het punt is Xeno (en dat hebben we je al 10 keer geprobeerd uit te leggen) dat het voor die huizenbezitters niets uit maakt. Die hebben immers al een huis en wonen daar prima. Dat de waarde iets daalt (als jij nog steeds denkt dat die wel even met 30% gaat dalen ben je wel een heeeel naief konijntje) maakt niet uit. Huis blijft hetzelfde, lasten blijven hetzelfde, no sweat.

Jouw betaalbaarheid neemt echter niet toe. De huizenprijzen dalen iets, maar tegelijk kun je minder lenen tegen een hogere rente.
Mijn huis is straks misschien 10% minder waard, maar een starter kan dan ook 10% minder lenen en betaalt daarbij hetzelfde per maand als ik vanwege de gestegen rente. Boeit mij verder niets, want ik woon al in een huis en mijn eventuele volgende huis is ook met 10% gedaald en valt dan dus nog beter binnen mijn al bestaande hypotheek. Maar die starter.... die is nog helemaal niets opgeschoten. Die kan nog steeds nix kopen, maar betaalt ondertussen wel 5% meer huur.

Het is kut om Xeno the zijn :')
pi_92757921
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 09:39 schreef xenobinol het volgende:
Nee Xeno, wij zien nu in dat we heerlijk warm bij onze zelf ingebouwde kachel mogen zitten lachen over de huurders die opgesloten zitten in een huurcelletje waar ze nog geen spijker zelf in mogen slaan _O- afgunstig kijkend naar iedereen met een hypotheek die wel een normaal huis hebben kunnen kopen ipv een postzegel of een oud krakkemikkig tochtig sociaal flatje 3 hoog achter :D
pi_92757927
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 08:17 schreef meth77 het volgende:
Die gaat inderdaad als een speer omhoog. Ik heb in okt. 2010 een offerte aangevraagd, 20 dec. 2010 getekend, en de rente voor eenzelfde hyptoheek is nu 1,3% hoger. :|W
pi_92757937
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 10:05 schreef lutser.com het volgende:

De waarde blijft voor mij precies hetzelfde, het is mijn 'thuis'. En de lasten blijven ook precies hetzelfde (ik bedoel dalen nog steeds elk jaar).

Alleen de belasting gaan misschien iets omhoog, maar dat is voor klaagbaak.
Voor jouw misschien wel en zolang je een inkomen hebt is er ook niet veel aan de hand.
I'll sing you a lullaby.
pi_92757968
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 10:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die gaat inderdaad als een speer omhoog. Ik heb in okt. 2010 een offerte aangevraagd, 20 dec. 2010 getekend, en de rente voor eenzelfde hyptoheek is nu 1,3% hoger. :|W
Dat is de waarde van je woning nu al met 20% gedaald _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_92757980
Om je ziek te lachen :D
I'll sing you a lullaby.
pi_92757987
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 09:57 schreef xenobinol het volgende:
Als geld duurder word dan komen de prijzen gewoon weer dichter te liggen bij het intrinsieke waardeniveau van een woning.
Wie of wat bepaald het waardenivieau van een wonining?

Nieuwbouw woningen worden gewoon van de tokyo postzegel huisjes om het betaalbaar te maken voor starters. :D
pi_92758009
Right....
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')