abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92510645
Hallo,

iemand ervaring met een assertiviteitscursus?
Komen er vooral extreem gesloten personen naartoe?
En aan welke leeftijdscategorie moet ik denken?

ervaringen zijn altijd fijn om te horen:)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:59:31 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92510754
misschien effe een PM aan MYV sturen die heeft er een gedaan (ALS HEt goeD IS)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:03:16 #3
334361 Dreaming-of-Paris
and the rest of the world.
pi_92510914
Misschien moet je het in een forum plaatsen waar veel Belgen komen. Die zullen daar vast veel ervaring mee hebben.
pi_92511635
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:03 schreef Dreaming-of-Paris het volgende:
Misschien moet je het in een forum plaatsen waar veel Belgen komen. Die zullen daar vast veel ervaring mee hebben.
? :{
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:41:57 #5
334361 Dreaming-of-Paris
pi_92512546
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:20 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Moet ik dit nou echt gaan uitleggen of heb je serieus nog nooit een Belg meegemaakt?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:44:41 #6
334361 Dreaming-of-Paris
pi_92512661
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:20 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Of ben je zelf Belgisch, dat kan natuurlijk ook nog.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:01:21 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92513298
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:41 schreef Dreaming-of-Paris het volgende:

[..]

Moet ik dit nou echt gaan uitleggen of heb je serieus nog nooit een Belg meegemaakt?
je hebt het toch over een spreekwoordelijke belg?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92513462
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:56 schreef cutegirly het volgende:
Hallo,

iemand ervaring met een assertiviteitscursus?
Komen er vooral extreem gesloten personen naartoe?
En aan welke leeftijdscategorie moet ik denken?

ervaringen zijn altijd fijn om te horen:)
Ja, nee, afhankelijk van de groep. Meestal zit je bij leeftijdsgenoten
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_92514906
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:41 schreef Dreaming-of-Paris het volgende:

[..]

Leg maar uit
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:40:27 #10
334361 Dreaming-of-Paris
pi_92515179
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:34 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Leg maar uit
Uh, Belgen zijn van nature niet assertief? Dus Belgen die vlakbij NL wonen en in NL werken zijn wel gebaat bij zo'n cursus.
En ja ik woon zelf vlakbij België en waar ik in het weekend is één derde Belgisch
pi_92518153
Mijn moeder, jaar of 2 geleden denk ik. Voor zover ik weet is het vooral voor mensen die zichzelf moeilijk accepteren, en daardoor niet echt zichzelf durven zijn.

Verder kun ik je helaas weinig inhoudelijks vertellen...

Waarom denk je dit nodig te hebben, en hoe oud ben je?
pi_92520641
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:34 schreef Flixxy het volgende:
Mijn moeder, jaar of 2 geleden denk ik. Voor zover ik weet is het vooral voor mensen die zichzelf moeilijk accepteren, en daardoor niet echt zichzelf durven zijn.

Verder kun ik je helaas weinig inhoudelijks vertellen...

Waarom denk je dit nodig te hebben, en hoe oud ben je?
Ik las zo'n cursus in een blad en ik was wel benieuwd.
Op het gebied van liefde.. ben ik ook niet bepaald assertief. Als ik iemand leuk/interessant vind, weet ik me vaak geen houding te geven. (Klinkt wel overdreven overigens).
Het is meer dat ik weet dat ik mijn interesse wil tonen, maar toch gesloten blijf en niets laat zien.
Waarna dit resulteert in het feit dat men denkt; '' dat meisje is knap maar volgens mij ziet ze mij niet zitten''.
pi_92523932
Belgen niet assertief? Waar haal je dat in vredesnaam vandaan? Niet meer of minder dan nederlanders hoor.
pi_92534884
Ik ben er jaren terug geweest, echt zo'n groep met alleen maar verlegen mensen, wel heel apart. Dan moesten we een rollenspel doen en namen ze het op op video, o ja en dan moest je tegen elkaar zeggen: hoe voel je je nu? Ik heb er niks aan gehad, maar het moest toen van mijn werk. Die jongen waar ik verplicht aan moest vragen hoe ie zich voelde (heb niet eens naar het antwoord geluisterd) voelde zich enorm begrepen en vond het een geweldige cursus.
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:23:07 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92534985
Dit noemen ze tegenwoordig ook wel een persoonlijke effectiviteitstraining. Voor vele mensen van allerlei leeftijden en achtergronden kan het nuttig zijn. En je hoeft echt niet extreem verlegen te zijn om jezelf te willen verbeteren, bijv. om in je werk duidelijker te leren zijn over wat je wel en niet wilt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_92535420
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:17 schreef Eenskijken het volgende:
Belgen niet assertief? Waar haal je dat in vredesnaam vandaan? Niet meer of minder dan nederlanders hoor.
Dat is inderdaad goed te zien in de politiek!
pi_92535446
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:18 schreef cutegirly het volgende:

[..]

Ik las zo'n cursus in een blad en ik was wel benieuwd.
Op het gebied van liefde.. ben ik ook niet bepaald assertief. Als ik iemand leuk/interessant vind, weet ik me vaak geen houding te geven. (Klinkt wel overdreven overigens).
Het is meer dat ik weet dat ik mijn interesse wil tonen, maar toch gesloten blijf en niets laat zien.
Waarna dit resulteert in het feit dat men denkt; '' dat meisje is knap maar volgens mij ziet ze mij niet zitten''.
zo zo jij durft. Nog over jezelf zeggen dat je knap bent. Kan me niet voorstellen dat je je dan verlegen voelt :P
pi_92535472
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:19 schreef Gedoetje het volgende:
Ik ben er jaren terug geweest, echt zo'n groep met alleen maar verlegen mensen, wel heel apart. Dan moesten we een rollenspel doen en namen ze het op op video, o ja en dan moest je tegen elkaar zeggen: hoe voel je je nu? Ik heb er niks aan gehad, maar het moest toen van mijn werk. Die jongen waar ik verplicht aan moest vragen hoe ie zich voelde (heb niet eens naar het antwoord geluisterd) voelde zich enorm begrepen en vond het een geweldige cursus.
idd. Je meest knullige dingen kunnen veel betekenen voor mensen. Daarom ben ik nu steeds meer communicatief bezig.mensen vinden het gewoon prettig om te praten en te horen dat anderen hun werk waarderen.
pi_92535572
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:23 schreef Lienekien het volgende:
Dit noemen ze tegenwoordig ook wel een persoonlijke effectiviteitstraining. Voor vele mensen van allerlei leeftijden en achtergronden kan het nuttig zijn. En je hoeft echt niet extreem verlegen te zijn om jezelf te willen verbeteren, bijv. om in je werk duidelijker te leren zijn over wat je wel en niet wilt.
tja. Ligt er aan. Ik heb iets van een culturele adaptatie cursus gehad. Ansich heel leuk en je ziet ook wel hoe assertiviteit een rol speelt in de verschillende culturen. Maar uiteindelijk, alles twat je te leren krijgt, daar heb je geen ruk aan als je het niet gebruikt.
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:46:44 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92535586
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:46 schreef jstrike het volgende:

[..]

tja. Ligt er aan. Ik heb iets van een culturele adaptatie cursus gehad. Ansich heel leuk en je ziet ook wel hoe assertiviteit een rol speelt in de verschillende culturen. Maar uiteindelijk, alles twat je te leren krijgt, daar heb je geen ruk aan als je het niet gebruikt.
Is dat niet een beetje een open deur?
pi_92535639
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje een open deur?
misschien, maar het blijft werkelijkheid. Nu moet ik zeggen dat heel veel van die tools die ze ons geleerd hadden mij al eigen waren, maar het is schikbarend om te ien hoe lovend mensen erover zijn om vervolgens er niets mee te doen en dezelfde problemen te hebben.

maw. Je leert van elke cursus wel wat (al is het van de mede cursisten en hoe ze zich gedragen) Ga lekker gek doen en kijk hoe mensen reageren. Leer je een hoop van).

maar het blijft daar niet bij, dus gebruik ook wat je te leren kreeg. Ga een beetje gek doen om te zien hoe mensen reageren, tenzij je met hamers begint te gooien wordt je echt niet zo snel ontslagen.
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:50:53 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92535682
Ga een beetje gek doen? Nee, ik denk dat ik dat advies maar mooi naast mij neerleg.
pi_92535711
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:50 schreef Lienekien het volgende:
Ga een beetje gek doen? Nee, ik denk dat ik dat advies maar mooi naast mij neerleg.
waarom? je leert er echt veel van. Ik zeg niet dat je je chef op zijn bek moet slaan. Dat zou inderdaad een beetje gek zijn :P. Maar een beetje ongewoon doen en zien hoe mensen reageren, daar leer je soms meer van dan een cursus.
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:53:00 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_92535738
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:52 schreef jstrike het volgende:

[..]

waarom? je leert er echt veel van. Ik zeg niet dat je je chef op zijn bek moet slaan, maar een beetje ongewoon doen en zien hoe mensen reageren, daar leer je soms meer van dan een cursus.
Ik zou echt niet weten waarom ik gek zou moeten gaan doen, hoor. Wat kan ik daar nou mee opschieten?!
pi_92535896
dan zie je dus hoe mensen op je reageren. Het zal je verbazen hoe veel het mee zou vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')