quote:
Op maandag 14 februari 2011 16:43 schreef BorusBulldog het volgende:Kreeg bij dit topic toch wel even een glimlach op mijn gezicht.
Je wilt graag geld uitgeven aan gebakken lucht, dat is best is je eigen geld.
Je geeft aan dat je werk gamen is, nou ben ik wel benieuwd naar welke MMO's jij het over hebt en sowieso of je voor het adminnen van die MMO's wel als argument voor zo'n computer kan gebruiken.
Neem aan dat de servers gewoon dedicated zijn en dat je niet zelf een GM loopt uit te hangen, maar ook dat is allemaal best.
Wat echter wel redelijk storend is is het feit dat je hier komt om aan mensen advies te vragen en vervolgens hun advies afdoet als verkapte jaloezie.
De aankoop die je overweegt is gewoon te dom voor woorden in combinatie met jouw beargumentatie en dat adviseren ze je, neem het advies voor lief als je wilt maar ga toch even bij jezelf afvragen of advies vragen wel aan jou besteed is.
Ja mijn werk is gamen, heb 2 mmo's, natuurlijk zijn het dedicated servers waar alles op draait. En ja ik hang ook de gm uit dat is nou eenmaal een deel van het werk.
Ook moet ik voor bepaalde zaken meerdere accounts inloggen.
Soms heb ik meer dan 10 windows open, maar dat kan ook makkelijk op deze pc en daarvoor heb ik ook geen upgrade nodig.
Het gaat erom, deze pc is nu hmm 1 jaar oud, en vind het ook leuk weer is wat nieuws te kopen, daarbij komt dat mijn "oude" pc (die ik hiervoor had) nu wel erg outdated is, en die dus met mijn huidige vervangen kan worden.
jij vind het storend dat ik zeg dat het verkapte jaloezie is? Ik vind het storend dat er zo veel gebashed wordt op iets waar die personen zelf weinig mee te maken hebben.
Ik vraag simpelweg wat advies over componenten van een desktop.
Of ik dat advies aanneem, is altijd nog aan mij om te bepalen.
Jij vind het te dom voor woorden omdat ik niks aan een CPU heb die 800 euro duurder is als een andere die +/- net zo goed is. Prima dat jij dat vind. Ik vind het het wel waard, omdat die 800 euro ruim binnen budget is en ik gewoon top spul erin wil hebben. Of ik het uiteindelijk in het gebruik merk, tja waarschijnlijk niet, maar dat is toch nogsteeds iets wat ik zelf kies.
Dus ik zal het nog een keer vragen aangezien er nogsteeds mensen in dit topic posten die mijn punt wel snappen en die het redelijk met me eens zijn.
Ik wil een cpu i7 980x en welk moederbord / video kaart / RAM kan ik daar het beste bij nemen.
Gaarne 2 opties per component zodat ik zelf ook nog iets kan uitzoeken welke mij het beste lijkt.
Budget voor moederbord +/- 500
Videokaart zelfde
RAM geen idee, 6GB is 150? 200?
12GB zal wel 300-400 zijn gaat mij ff om welke het beste werk bij de moederborden en welk merk wordt aangeraden.
thanks.
p.s. iedereen die het er niet mee eens is, jaloers is, het achterlijk vind, het dom vind, of welk negatief standpunt dan ook over dit topic heeft, hoeft niet te posten
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.